Skocz do zawartości

Renowacje Czarka


czarobest
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

3 godziny temu, d9Jacek napisał:

świeca i paliwo

świeca tak jak napisał Paweł a paliwo FAI....bez nitrometanu

No to następnym razem postaram się na takim odpalić, sądziłem, że te 4% nitro nie zaszkodzą, a reszta silników raczej te parę procent lubi :D.

 

9 minut temu, Granacik napisał:

Pamiętasz w którym to filmie było?

 

Z tym, że ja używałem starego wiertła o średnicy prawie takiej jak otwór (tak żeby wchodziło z minimalnym luzem), oczywiście od strony mocowania, żeby wosk nie wyłaził pomiędzy. Do tego starałem się upychać wosk od razu do środka żeby jak najmniej brudzić i tym sposobem na końcu miałem mało do zbierania ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pracy i syfu mnóstwo w tym sposobie...a wystarczy podgrzać do 140 stopni Celsjusza i samo wylata, tak samo można ładnie nowe założyć :-))

Jeśli chodzi o paliwo to stare Webry były wyregulowane do Paliwa standard FAI 80/20, ale do użycia z nitrometanem można dołożyć podkładkę 0,3mm w Twoim motorku i będzie ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, jarek996 napisał:

Konrad ; temat sledza i tak pewnie tyklo ci , ktorym spaliniaki nie sa obce.

Żebyś się nie zdziwił. Więcej powiem, jesteś w całkowitym błędzie. To, że inni latają na elektrykach nie ogranicza ich jak mylnie sądzisz tylko do silników elektrycznych.:) Jarek wszyscy wyrośliśmy ze spalin więc wszyscy mamy sentyment do nich. A że nie latamy to tylko z lenistwa, czytaj wygody.

 

9 godzin temu, jarek996 napisał:

Popatrz na wieczny projekt SIMa. Dookola tematu orbituje 186 innych "temacikow" i nikomu to nie przeszkadza ( najmniej w kazdym razie Mariuszowi )

Być może ale większość już przestała tam zaglądać bo o SIMie prawie nic tylko o dupie marynii. Zostało tam 5 dyskutantów reszta olała. A tych 5 dyskutantów to jaki by nie był watek tam się pojawią i będą paplać.:)

 

9 godzin temu, jarek996 napisał:

Osobiscie uwazam , ze tematy EXPERCKIE , czyli takie gdzie nie mozna zboczyc z obranego kursu robia sie nudne.

No i tu się bardzo różnimy. Takie jak to nazwałeś experckie wątki są genialne i czyta się je z zapartym tchem w piersiach. A w tych pobocznych wątkach można się pogubić a wręcz zgubić ten podstawowy tak jak to jest własnie w SIMe. Tam po 10 stronach już nie wiadomo o czym jest tak naprawdę ten wątek. Ja osobiście z tego wątku zrobi bym 15 osobnych merytorycznie wątków.

 

PS

Czarek moją paplaninę pokasuje i tak jak wspomniałeś dyskusja zostaje, ale taka bliższa tematowi wątku.

Pozwolę sobie ukryć kilka postów na próbę, jeśli nie będzie dużego oburzenia to tak zostanie jeśli ktoś jednak będzie niezadowolony to przywrócę.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Paweł Praus napisał:

Pracy i syfu mnóstwo w tym sposobie...a wystarczy podgrzać do 140 stopni Celsjusza i samo wylata, tak samo można ładnie nowe założyć :-))

Jeśli chodzi o paliwo to stare Webry były wyregulowane do Paliwa standard FAI 80/20, ale do użycia z nitrometanem można dołożyć podkładkę 0,3mm w Twoim motorku i będzie ok.

 

Ta metoda jest dobra po Andrzejkach , gdy mamay nadmiar wosku ?

Wiesz , jedni wola podgrzac , a inni dlubac sie w wosku. Wazne ze obie skuteczne . Ja w kazdym razie podgrzewalem dotad opalarka . Powoli , tak z 20-30 cm ( zadne tam "palnikowanie" z 5 cm ) . Efekt murowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mówię że jest doskonała :D, mi się sprawdziła jak łożysko nie chciało wyjść mimo podgrzewania, np. w Yamadzie cały karter był podgrzany, "duże" łożyska wyleciały prawie, że same, a to nie chciało więc użyłem wosku, a trochę wosku mi nie przeszkadzało bo i tak miejsce po łożysku sobie czyszczę :D. Ostatnio zacząłem podgrzewać w "mikrofali" tyle że z funkcją gorącego powietrza, chwila i łożyska wyskakują (chyba że tak jak to od wałka w Yamadzie), wcześniej grzałem Hot Airem i było to strasznie nieefektywne.
 

W dniu 12.05.2020 o 19:20, Paweł Praus napisał:

Jeśli chodzi o paliwo to stare Webry były wyregulowane do Paliwa standard FAI 80/20, ale do użycia z nitrometanem można dołożyć podkładkę 0,3mm w Twoim motorku i będzie ok.

Okej, zobaczę jak będzie z kupnem paliwa do czasu następnego odpalenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

1534430537_CoxBabeBee(1).thumb.jpg.4438962f0c2a323b275af9a4456b1f08.jpg


Nowy (stary) Cox tym razem Babe Bee 049 Thimble Drome. Okazało się, że znowu brakuje mi kluczyka, bo jest to motorek z jakby mniejszym cylindrem (stąd wnioskuję, że dość stary) ale na szczęście nie był zaklejony i łatwo się rozkręcił, podobnie jak drugi inny ale o nim napiszę możliwe, że wieczorem lub jutro :). Ten akurat był w dość niezłym stanie, wyczyściłem, wymieniłem oring w zbiorniku (stary był skałą) i troszkę wypolerowałem :). Jedyny minus to zawór który jest trochę powyginany, starałem się go naprostować ale i tak lekko puszczał w drugą stronę przy testowaniu ustami :P, stąd osiągi mogą nie być idealne mimo zaskakującej kompresji, bo ciężko go obrócić palcami za samą piastę. Motorek by pewnie chodził od razu po kupnie i wiele go nie usprawniłem, ale jednak silnik musi też wyglądać, a chyba jest troszkę lepiej :D. Swoją drogą uruchomił się od pierwszego (naprawdę dosłownie mojego pierwszego) zakręcenia :).

Fotki przed/po tutaj (będą na zmianę):

 

Przed:
305847258_CoxBabeBeeBefore(1).thumb.jpg.86c0d1003a6ff1e72e7cd253f1435a3c.jpg

Po:
1534430537_CoxBabeBee(1).thumb.jpg.4438962f0c2a323b275af9a4456b1f08.jpg

Przed:
1133126830_CoxBabeBeeBefore(2).thumb.jpg.6282475aad805cdf99c8b2cbdc3fde07.jpg

Po:
908469769_CoxBabeBee(2).thumb.jpg.634fac9a891c2933e404aab943e06e37.jpg

Przed:
2082205901_CoxBabeBeeBefore(3).thumb.jpg.173f3f777920d3dd5e84da1068f42b2c.jpg

Po:
1823397128_CoxBabeBee(3).thumb.jpg.db6928e0e3f303030a3432b888686f71.jpg

Przed:
1314822881_CoxBabeBeeBefore(4).thumb.jpg.19f581ef03c1d9b68b8219d9115e927e.jpg

Po:
1038722990_CoxBabeBee(4).thumb.jpg.48f67155479e09756147e5f7d9a539b7.jpg

Przed:
38247087_CoxBabeBeeBefore(5).thumb.jpg.b571cd275c99363eb3742d8c689f62a9.jpg

Po:
1727668840_CoxBabeBee(5).thumb.jpg.f76aaa152d51ac305ab121ba0a2f0c03.jpg

 

 

I oczywiście film, na początku odpalił w drugą stronę, ale na filmie widać, że odkręciłem mu trochę paliwo i przytkałem wlot po czym odbił już w dobrą. Śmigło 5x3, paliwo 20% Nitro i osiąga około 16 000 RPM, może nie jakiś odlot ale całkiem dobrze szczególnie biorąc pod uwagę że zawór mógłby być w lepszym stanie, postaram się albo kupić, albo po prostu znaleźć odpowiednią mosiężną (?) blaszkę do wycięcia, może przez to tak się też trząsł. Dziwne jest to, że mam wrażenie że był głośniejszy nawet niż TeeDee i po tym filmie, aż czułem lekki ból uszy, a nawet po zatkaniu lekkie piszczenie ?.
 


 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2080590538_CoxSpaceBugJr.(1).thumb.jpg.52885da1e36cbdf6e0fae3b68868f47e.jpg


No dobra to drugi, ten chyba nieco ciekawszy bo jednak nieco rzadszy, to może ktoś popatrzy :). Mianowicie Cox Space Bug Jr., na moje oko jest to pierwsza seria, czyli lata około 1953 ?, choć mogę się mylić. Wnioskuję to po tym, że silnik ma dwa zawory płytkowe jeden za drugim. Jeden z nich bardzo cienki i wiotki, drugi troszkę grubszy i tym samym bardziej sztywny. Zbiorniczek według mnie ciekawy ze względu na to, że przeźroczysty. Niestety on jest w kiepskim stanie (jakby obdrapany lub podtopiony), stąd pewnie wcześniej była jakaś uszczelka, ja użyłem oringów od zegarków (w zasadzie włożyłem dwa) trochę się nie ułożyły, ale nic ze zbiornika nie ciekło, zmieniłem też ten malutki oring w zbiorniku, bo on również był skamieliną. Początkowo był rdzawy nalot połączony z olejem rycynowym na całym wale korbowym jednak tutaj jestem zadowolony, bo całkiem ładnie się to usunęło i wał teraz wygląda całkiem dobrze :). Reszta oczywiście porządnie umyta i karter nabrał fajnego wyglądu. Podoba mi się ten nieco inny wygląd i jednak jest to jeden z pierwszych Coxowych silniczków, także cieszę się, że go mam :D.

 

Mam też zbiorniczek, jak sądzę od normalnej wersji (tzn. nie Junior), ale bez iglicy oraz układu zaworowego, a nie chciałem na siłę wciskać tego z plastikowego :P, może kiedyś się przyda.


Fotki podobnie jak wyżej przed/po, wydaję mi się że efekt niezły :):

 

Przed:
380451493_CoxSpaceBugJr.Before(1).jpg.thumb.jpg.7172ac2d9f8b9a4d6f784b06fbca0b9e.jpg

Po:
2080590538_CoxSpaceBugJr.(1).thumb.jpg.52885da1e36cbdf6e0fae3b68868f47e.jpg

Przed:
663940583_CoxSpaceBugJr.Before(2).jpg.thumb.jpg.dfcfe43849c45040efd2f7e08d7200a1.jpg

Po:
1366424427_CoxSpaceBugJr.(2).thumb.jpg.24bee6b0dafa6d9da0032dcde6bf0ac2.jpg

Przed:
1124536772_CoxSpaceBugJr.Before(3).jpg.thumb.jpg.803dedc28d7a527e1490477fe0f995e4.jpg

Po:
1662021273_CoxSpaceBugJr.(3).thumb.jpg.69405ca65e763d9e9fac79d92deaba68.jpg

Przed:
817644313_CoxSpaceBugJr.Before(4).jpg.thumb.jpg.26024be8871818c22bdb6b4e1a743d6d.jpg

Po:
2075374781_CoxSpaceBugJr.(4).thumb.jpg.aee8567a55f557e4ae28ba954eb0d603.jpg

Przed:
1857155800_CoxSpaceBugJr.Before(6).jpg.thumb.jpg.2d421d85febf8ddff43da8771f604458.jpg

Po:
1799172988_CoxSpaceBugJr.(7).thumb.jpg.03ccce0c28ab60f67504dfe53c7a7d40.jpg

Przed:
852133902_CoxSpaceBugJr.Before(7).jpg.thumb.jpg.e3b57e03618fe838107cdc773903daa1.jpg

Po:
645711488_CoxSpaceBugJr.(8).thumb.jpg.8c652becda2e8a28d3f4940f93fdd97e.jpg

Przed:
234936_CoxSpaceBugJr.Before(8).jpg.thumb.jpg.15f9136016517cacec88dd7fceb9c672.jpg

Po:
613404964_CoxSpaceBugJr.(9).thumb.jpg.ebc327dc90c95e62fe7cdefb0ac2a57d.jpg

Po:
1190593454_CoxSpaceBugJr.(5).thumb.jpg.f99d4cbf74540bf516836079d70a357d.jpg

Po:
456839116_CoxSpaceBugJr.(6).thumb.jpg.5c642b6b2ac9a01a718de22e72703654.jpg

I jeszcze zbiornik przed:
1851905717_CoxSpaceBugJr.Before(5).jpg.thumb.jpg.cf2126686ed1902861f4dd9cb6a34ee9.jpg

Po:
696367376_CoxSpaceBugJr.(10).thumb.jpg.d9901fbe7cfdf55215d8b526da81b66b.jpg

Przed:
1238812800_CoxSpaceBugJr.Before(9).jpg.thumb.jpg.51c4f300f146a8fcd615d5baf349a7de.jpg

Po:
654234357_CoxSpaceBugJr.(11).thumb.jpg.f5ccd9656bf6323842a4e833736aa9a2.jpg
 

 


I filmik, śmigło 5x3, paliwo 20% nitro i niestety troszkę gorsze osiągi bo kręcił się do około 15 000 RPM. Bywały chwile, że obroty spadały i zaczynał wibrować, może kwestia jakichś nieszczelności, do tego też był lekki problem ze sprężynką od iglicy która działała jakby skokowo i ustawiała iglicę również skokowo co trochę utrudniało regulację, ale to jest do ułożenia :)

 

 



 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

632127298_OSMax35RCafter(5).thumb.jpg.2a5f8eaa8391506d14f1bd743b4392ec.jpg


Tym razem OS 35 R/C (według timeline'a OS'a robiony od 1964, ale z którego jest ten egzemplarz nie wiem), zadowolony jestem z tego jak udało mi się naprawić wydech, poprzedni właściciel zrobił dwa otwory pomiędzy którymi była zagięta blaszka zasłaniająca naderwaną część, nie za bardzo mi się to podobało więc nieco naprawiłem ubytek klejem, po utwardzeniu nadałem trochę kształtu i siedzi pięknie. Wytrzymało to odpalenie, choć lekko przecieka na wydechu, muszę wyciąć lepiej uszczelkę (jest tam dość wąskie miejsce na nią i ciężko ją ułożyć). Na szczęście też udało się dość łatwo wykręcić urwaną śrubę od tylnej pokrywy. Poza tym oczywiście małe czyszczenie, był mocno poklejony, ale udało się to chyba całkiem dobrze. PS: Zmieniłem też piastę i dodałem podkładkę pod nią, bo ta co była nie miała żadnego wcięcia, a piasta od 35 FP pasowała więc zamówiłem taką nową, udało się też dopasować śrubkę Air-Bleed ze sprężynką z długopisu :P.


Na śmigle 10x6 i paliwie z około 4% nitro oraz średniej świecy wykręcił 10 000 RPM, nie jest to super wynik (choć OS 35 R/C (który też odnawiałem -> pierwszy post) wkręcał się z takim śmigłem do około 11 000 RPM), ale cylinder z tłokiem są już nieco zmęczone, dało się jeszcze zubożyć mieszankę i wkręcał się wyżej, ale temperatura na głowicy zaczynała niebezpiecznie rosnąć, więc ustawiłem tak by mógł być pełen gaz na stałe. Zaskoczył mnie tym jak nisko schodzi - poniżej 2000 RPM. Podoba mi się jego fajne terkotanie , dość nieźle się też wkręca, generalnie zachwycam się jak każdym :P.


Zdjęcia przed/po:

 

Przed:
1699540219_OS35RCbefore(5).thumb.jpg.dbff7e4a4fba9f9f31d7797babb4f71c.jpg

Po:
632127298_OSMax35RCafter(5).thumb.jpg.2a5f8eaa8391506d14f1bd743b4392ec.jpg

Przed:
1747600769_OS35RCbefore(6).thumb.jpg.5c2aeaa402a0531ad15e2884ac795576.jpg

Po:
688014852_OSMax35RCafter(6).thumb.jpg.2c8cbc02345736bff2f739f88d16bca1.jpg

Przed:
1645858939_OS35RCbefore(7).thumb.jpg.c7d8cdf0e721fb6c47d87fe0b13b573f.jpg

Po:
1586590285_OSMax35RCafter(7).thumb.jpg.280c610559378ad7851ce31906550aad.jpg

Przed:
22075670_OS35RCbefore(8).thumb.jpg.91fa5ae18dbfd33334af0b81eebf2b66.jpg

Po:
1470933972_OSMax35RCafter(8).thumb.jpg.13320b86a6fc81d4805f271066e07169.jpg

Przed:
463340317_OS35RCbefore(4).thumb.jpg.01f9fb1347b7b0a8f56ed9d1d5c4c4db.jpg

Po:
2043118147_OSMax35RCafter(4).thumb.jpg.5d9cc4e50f61749e6cabfe46b91705f3.jpg

Przed:
788701079_OS35RCbefore(1).thumb.jpg.7d8011222267abedfb6f0f912406cecd.jpg

Po:
1498850011_OSMax35RCafter(1).thumb.jpg.a56ff47ff31e031578ee9ef5534050ae.jpg

Przed:
495066582_OS35RCbefore(2).thumb.jpg.d3c104335ba3750e5e54dc28ba2b34de.jpg

Po:
795778085_OSMax35RCafter(2).thumb.jpg.1183f17f8592e547bff567b50ef00830.jpg

Przed:
1387668198_OS35RCbefore(3).thumb.jpg.54549c90da346a26b2ea308fc68acd67.jpg

Po:
716661339_OSMax35RCafter(3).thumb.jpg.215702ef849441208d58b16fd8134b0d.jpg

 

 

 

Oraz oczywiście film z odpalenia:

 

  • Lubię to 1
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, czarobest napisał:

naprawiłem ubytek klejem

 

Czym kleiłeś? 

Fajnie wyszło. :) Mam dwie sztuki tego modelu. Niezłe, proste i lekkie motorki. Na moje oko lepiej wykonane jak Enye z podobnego okresu. ;) 

Przytnij tylko ten kikut z brzózki, będzie bardziej pro. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Użyłem kleju Multibond-1632. 
Mam jeszcze 15 R/C i fakt chodzą fajnie, ale to mocowanie wydechu i w tamtym było uszkodzone w tym samym miejscu więc to mały minus :) (choć pewnie kwestia poprzednich użytkowników). Do Enyi nie porównam bo mam niestety tylko jedną, która chodzi pięknie (też jest w pierwszym poście) :P.

Brzózkę wykorzystałem taką jaka jest, ale kiedy mocowałem deskę była ciut wyżej, chyba ktoś postanowił lekko zniszczyć. A wolę nie ciąć, bo już raz byłem sądzony o ścinanie drzew i wynoszenie na ognisko jak odpalałem Yamadę, a teraz też ktoś się do mnie dziwnie skradał przez krzaki ?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, czarobest napisał:

Użyłem kleju Multibond-1632. 

 

Dzięki, sprawdzę.

 

13 minut temu, czarobest napisał:

Do Enyi nie porównam bo mam (...)

 

Hyh, tez mam jedna dwusuwową. A razie. :) 35 model 5224. Jakość odlewów i obróbki nie jest aż taka jakiej bym się spodziewał po tej marce. Ta moja 35 4C tez mnie na kolana nie powaliła. Jest fajna ale żeby aż takie pieniądze za nią żądać? Nie wiem, może te silniki maja inne właściwości wyprzedzające konkurencje.

 

9 minut temu, czarobest napisał:

A wolę nie ciąć, bo już raz byłem sądzony o ścinanie drzew i wynoszenie na ognisko

 

To znaczy, ze to stanowisko testowe nie jest na Twoim prywatnym terenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Granacik napisał:

Hyh, tez mam jedna dwusuwową. A razie. :) 35 model 5224. Jakość odlewów i obróbki nie jest aż taka jakiej bym się spodziewał po tej marce. Ta moja 35 4C tez mnie na kolana nie powaliła. Jest fajna ale żeby aż takie pieniądze za nią żądać? Nie wiem, może te silniki maja inne właściwości wyprzedzające konkurencje.

 

Uważaj bo narazisz się Jarkowi :P. Mi trudno powiedzieć, nie znam się, ale chętnie bym sprawdził :D.

 

13 minut temu, Granacik napisał:

To znaczy, ze to stanowisko testowe nie jest na Twoim prywatnym terenie?

 

Niestety, mieszkam w bloku więc ciężko u siebie. Mam taki pas brzózek nieopodal, znalazłem deskę i tylko wykorzystałem zniszczone drzewko. Po jednaj stronie są domki i mój blok, a po drugiej pole nad którym latam :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, czarobest napisał:

Uważaj bo narazisz się Jarkowi :P

 

Coś nie pisze. Może wciąż pedałuje. ?

 

Godzinę temu, czarobest napisał:

Niestety, mieszkam w bloku więc ciężko u siebie.

 

No patrz. Głowę bym dał, że to jakaś leśna działeczka albo chociaż ogródek działkowy. Magia kina. :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dostałem kolejny niesamowity i zupełnie niespodziewany prezent silnikowy (naprawdę nie wiem czy zasługuję na tę całą modelarską pomoc od wszystkich forumowiczów), więc muszę podziękować, w takim razie, jeszcze raz ogromne dzięki Marku @m2z! :D 

Nie zdradzam jednak na razie co tam się kryje, sam nie widziałem do otwarcia paczki, że jest tego tyle i co tam jest :), a będę powoli wrzucał tutaj kolejne motorki (nie muszę pisać, że dla mnie każdy jest super :D), część jest na razie zaklejona i wymaga sporo czyszczenia, ale jest wśród nich motorek dopiero na dotarciu, jednak i on wymaga lekkiego poczyszczenia - wszystko jednak opiszę w kolejnych postach dotyczących kolejnych motorków. Niestety troszkę to potrwa, dlatego poproszę Marku o cierpliwość (drugi Marek @MarekJ od którego dostałem Medalliony chyba coś o tym wie :P), bo czas mi strasznie zasuwa, a trzeba też dokończyć inne modelarskie rzeczy. W każdym razie bez obaw, wszystkimi się zajmę :).

 

Taką oto ogromną paczkę, zupełnie za darmo, dostałem od Marka:

 

20201030_134950_HDR.thumb.jpg.175417dde833f5d96ac1160cecf35122.jpg

 

20201030_140402_HDR.thumb.jpg.86b7951429b3a13d351161d360bd776b.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, d9Jacek napisał:

Czarku....wiem, że stopniujesz napiecie ...ale czy mógłbys te papierki szybciej porozwijać ??????

 

Uwierz mi, że sam rozwijałem całkiem szybko :D. Chcę po prostu od razu pokazywać je razem z efektem końcowym i filmem:).

A poza niemodelarskimi obowiązkami jeszcze Wicherek (dzisiaj coś wrzucę) i zadeklarowałem się jednak na konkurs jeśli będzie brakowało osób do otwarcia, bo bardzo chciałem żeby się odbył, więc chyba muszę się wziąć zaraz za jeszcze jedną rzecz :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.