Jump to content

Renowacje Czarka


czarobest

Recommended Posts

Webra 61 - trochę składak :P - w sensie, że z gaźnikiem OS 7B.

 

Trochę poczyściłem, trochę wymoczyłem tłok i cylinder, do tego uszczelniłem połączenie gaźnika, bo ciekło na połączeniu oraz paliwo cofało się do baku, a do tego (z tego chyba najbardziej jestem zadowolony :) - jakieś 1.5h szlifowania ale było warto :D) dałem nieco blasku rurze wydechowej. 

A właśnie w kwestii rury, czy to rezonans dopasowany do tego motorka niestety nie wiem, więcej napiszę przy filmie, a teraz trochę fotek.
 

452005853_Webra61F(5).thumb.jpg.b6a71dc3b527ec3273e3c2badc529d8e.jpg
1086958845_Webra61F(4).thumb.jpg.9e7006b5838af5346544a9a52e37ac6d.jpg

 

Tutaj cały motorek przed/po:

 


Przed:
2116873524_Webra61F_Before(6).thumb.jpg.d6e3d993863f259138285b669a32c060.jpg
Po:

452005853_Webra61F(5).thumb.jpg.b6a71dc3b527ec3273e3c2badc529d8e.jpg
 

Przed:
1648924891_Webra61F_Before(7).thumb.jpg.ed3dc0b0dd1298406be163e0c23e0e3b.jpg

Po:
1541967557_Webra61F(6).thumb.jpg.5a968f044d60d8c5f72d79de32f692c2.jpg

 

Przed:
1065940827_Webra61F_Before(8).thumb.jpg.d201dd865051aa7883ff5b7f4d18859c.jpg

Po:

1500996650_Webra61F(7).thumb.jpg.da8e024f7734ddbb2458ac75bc7792b1.jpg

 

Przed:
856569721_Webra61F_Before(5).thumb.jpg.6ebc7f563285b5917cb12cc86dca0f6b.jpg

Po:
698371488_Webra61F(3).thumb.jpg.72958b9b2efc5117b89f37018bf1567d.jpg

 

A tutaj trochę zdjęć z prac, środka itp:

 

Ten obok następny :).
559940452_Webra61F_Before(2).thumb.jpg.1ce8aa8676df053d5c3b4c68cbb887fe.jpg

330702592_Webra61F_Before(3).thumb.jpg.f06ca3a071aadea85698c026f0727893.jpg

432814519_Webra61F_Before(4).thumb.jpg.3f4413605d416189e0b5cd12e4f69464.jpg


1258618735_Webra61F(1).thumb.jpg.837f817b6dee41633c323e25d8fd36f3.jpg


1457813391_Webra61F_Inside(1).thumb.jpg.729733122a28d5996f15072792a8561f.jpg

583111947_Webra61F_Inside(2).jpg.40810e23de6e36e42394b4adfe130f5d.jpg

1453509701_Webra61F_Inside(3).thumb.jpg.25fc706e00af1c540d189ba3fd1bc8a6.jpg

1862090222_Webra61F_Inside(4).jpg.db8906be2ffe24938128702b8e110aed.jpg

1384339656_Webra61F_Inside(5).jpg.214c0f2bfbd4bfe19d5fbadb683fff0a.jpg

1460176260_Webra61F_Inside(6).jpg.5271f3f7cebcea5dda88229f5c37dcf0.jpg

1899859548_Webra61F_Inside(7).jpg.f994f0b757cb522c01c2b15b5d18f102.jpg

1723182426_Webra61F_Inside(8).thumb.jpg.158c80a22444804f792313518513abcf.jpg

1627133938_Webra61F_Inside(9).thumb.jpg.721f46614701262e6b26f71a664158e7.jpg

285612806_Webra61F_Inside(10).thumb.jpg.f479d6e8e2479b0f2c9d2766d01aadbd.jpg

1702101445_Webra61F_Inside(11).thumb.jpg.ab81826467a1f0206a6da6abe5b9b65c.jpg

 

 


I filmik z odpalenia, jest trochę problemów - albo to kwestia gaźnika, albo gdzieś jeszcze jest nieszczelność lub po prostu tak ma być, ale ustawienia iglicy oraz śruby niskich obrotów są praktycznie w skrajnych (ubogich) pozycjach. Dopiero przy maksymalnym otwarciu śruby niskich obrotów silnik dobrze się wkręcał i nie było widać paliwa wylatującego przez gaźnik przy dodawaniu gazu, iglica wysokich obrotów jest prawie całkowicie domknięta. Silnik udało się wkręcić do 13600RPM co daje 1.78KM czyli mniej niż Webra pokazuje na stronie, ale patrząc w internecie nie jest to chyba zły wynik - jednakże trudno mi stwierdzić. Odpalałem na paliwie które oryginalnie miało 5% Nitro i 18% Oleju, jednak jest tam ciut więcej oleju (a tym samym mniej nitro) ponieważ dolewałem kilka mililitrów oleju, świeca nówka OS #8 średnia, śmigło 11x7. Ale czy to wchodzi w jakiś rezonans nie wiem, teoretycznie przy dokręceniu iglicy i gdy silnik wkręca się do tych ponad 13000RPM to dźwięk staję się inny i czuć jakby dostał kopa (takie miałem odczucie), ale za to temperatura jest zdecydowanie za wysoka, bo po chwili było ponad 130 stopni Celsjusza na głowicy, być może więcej by nie osiągnął przy trzymaniu, ale jakoś wolałem wtedy odpuścić, bo to jednak za dużo. Mimo wszystko nie chodzi chyba źle :), a i dźwięk na wolnych obrotach ma całkiem ciekawy przez ten wydech :).
 

 


 

 

  • Dzięki 1
Link to comment
Share on other sites

Super!!

Trzy sprawy:

to nie jest fabryczna rura - ale całkiem fajna

świecę zalecałbym chłodną lub zimną

kup sobie gaźnik DYNAMIX (obecny to straszny szrot) - są dostępne na ebayu

Oryginalna rura wygląda tak (moja jest do .40 czyli 6,5ccm) ale do .61 wygląda tak samo tylko jest trochę większa :-))

 

20200511_191507.jpg

 

Fajna relacja

Czekam na więcej :-))

Link to comment
Share on other sites

Dzięki :)
tak, fabryczna nie jest i brak jej "obłości" jak na tej oryginalnej więc nie wiem czy może mieć jakikolwiek wpływ na moc, jednak nie mam też normalnego tłumika żeby porównać.
Okej, na następny raz pójdzie chłodniejsza tylko muszę kupić, bo jeszcze takich "dużych" motorków nie miałem :).
Gaźnik jak się trafi to również spróbuję zdobyć.
Dzięki za fotkę i miłe słowo :)

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Paweł Praus napisał:

kup sobie gaźnik DYNAMIX (obecny to straszny szrot) - są dostępne na ebayu

co do powyźszego to absolutna prawda:) , ale jeszcze do Dynamixa potrzebna jest pompa...to druga prawda,,,i wtedy dopiero  to chodzi

Czarku???

Link to comment
Share on other sites

Na razie nie wiem jak będzie z Dynamixem, bo jakieś historyczne ceny są większe niż dałem za silnik :P, a co dopiero pompa. W każdym razie jak się uda to mam nadzieję kiedyś zdobędę.
 

29 minut temu, bynek napisał:

W opisie nie znalazłem rozmiaru śmigła . To i trudno ocenić osiągi tego silnika.

Wybacz, zawsze piszę i tym razem zapomniałem (edytuję pierwszy post), ale jak nie ma to zawsze jeszcze jest w opisie filmu ;), używałem śmigła 11x7 (swoją drogą kiedyś dostałem komplet śmigieł od Jarka i mówiłem, że na co mi tyle - a to chyba ostatnie którego z nich do tej pory nie używałem :P).

 

Link to comment
Share on other sites

Konrad , zimny obiad byl dzisiaj ? 

My tu sobie spokojnie , zadnych PISow i innych LEWIC , nic o islamie  , a Ty nas strofujesz ?

 

Czarka silniki ( i tematy ) sa tak czyste , ze cos tam trzeba "posmiecic" ......

Link to comment
Share on other sites

Mi chodzi o to że Czarek zrobił SOBIE i innym CZYTAJĄCYM fajny wątek. Myślałem, że dacie mu żeby on był taki właśnie autorski. Wiesz jak się fajnie czyta i ile można wynieść wiedzy z takich właśnie autorskich wątków, takich gdzie co post to treść merytoryczna bardzo przydatna. Wam wygom może to nie imponować ale Czarek kładzie tu kupe swojej wiedzy którą zaczął na własnej skórze zdobywać z oczywiście Waszymi dobrymi radami w innych wątkach.

Może pozwolimy Czarkowi żeby ten wątek był właśnie takim czystym merytorycznym dla pokolenia które wchodzi w silniki i które będzie miało z czego czerpać. A przedarcie się przez 100 postów do kolejnego merytorycznego zniechęca absolutnie wszystkich. Wiesz ile jest fajnej wiedzy w wątku o F5J takiej merytorycznej, ale nie ma szans do niej dotrzeć na tych bodaj 190 stronach paplaniny.

 

To tylko taki mój głos nie jako moderatora tylko zwykłego czytającego to forum.

 

PS.

Czarek jestem osobiście pod naprawdę niekłamanym wrażeniem tego co Ty tu na tym forum robisz, czytaj piszesz. Jest wielu tzw. guru silnikowych, chwalących się jakie to mają świetne silniki, jakie sobie kupili i jak je zrobili. Tyle że żaden albo niewielu z nich pokazują co i jak z nimi robią i to co jest moim zdaniem najważniejsze, nie pokazują efektu końcowego czyli odpalonego silnika i nie dają posłuchać jak chodzi. 

Mi osobiście imponujesz. 

 

 

  • Dzięki 1
Link to comment
Share on other sites

No teraz to zartujesz Konrad !   Czarek jest moim "przyszywanym" synem forumowym ! Wspieram go od zawsze i pomagam jak moge !!!

Niezmiernie mnie cieszy , ze chlopak zalapal bakcyla i chce mu sie brudzic lapy olejem , a nie podlaczyc "bateryjke" i latac. 

 

"Jest wielu tzw. guru silnikowych, chwalących się jakie to mają świetne silniki, jakie sobie kupili i jak je zrobili"

Zjadl zimny obiad i  jeszcze po lydkach kopie ?

 

Ja to mam nadzieje , ze sobie kiedys cos z Czarkiem odpale w tym slynnym brzozowym lasku !

 

 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, jarek996 napisał:

No teraz to zartujesz Konrad !   Czarek jest moim "przyszywanym" synem forumowym ! Wspieram go od zawsze i pomagam jak moge !!!

Niezmiernie mnie cieszy , ze chlopak zalapal bakcyla i chce mu sie brudzic lapy olejem , a nie podlaczyc "bateryjke" i latac. 

Tak na wstępie to pokasuje tą naszą paplaninę.

 

Jarek obserwuje to od samego początku i w poście to dokładnie napisałem. Złapał i się wciągną ale to co dla mnie ważniejsze to to, że pokazuje i opisuje swoje boje z renowacjami i daje popatrzeć na efekt końcowy. Czy mu wychodzi to już każdy we własnym zakresie musi sobie odpowiedzieć. Ja jako oglądający uważam, że wychodzi mu rewelacyjnie.

 

Link to comment
Share on other sites

W koncu go uczylem !!! ???

 

Sledze WSZYSTKIE Czarka renowacje ( czesc silnikow pomoglem mu nawet kupic ). Czesto namawiam go na kolejne zakupy , ale Czarek jest madrzejszy ode mnie i NIE daje sie latwo wciagnac ? .

Bez takich jak Czarek ( my dziadki w koncu przeciez poumieramy ) bedzie to forum modeli ELEKTRYCZNYCH !

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

42 minuty temu, czarobest napisał:

nie wiem jak będzie z Dynamixem, bo jakieś historyczne ceny są większe niż dałem za silnik :P, a co dopiero pompa.

trzeba  było mówić a tak komplecik przytulił nasz Kolega Forumowy?

 

....bo nie ma jak pompa?

Link to comment
Share on other sites

Konradzie, zamiast kasować, może lepiej zapytać Czarka, czy luźna dyskusja mu nie przeszkadza? Takie spontaniczne gadki są też dowodem na zainteresowanie tematem i poczynaniami autora wątku :)

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

6 minut temu, d9Jacek napisał:

trzeba  było mówić a tak komplecik przytulił nasz Kolega Forumowy?

 

To ja chyba jutro do Ciebie podjadę i odbiorę bo mi jeszcze się rozmyślisz. ? 

Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.