Jump to content
Hans-polon

ASP 15A [problem]

Recommended Posts

Witam,

 

Jakiś czas temu kupiłem używany silnik żarowy; ASP 15 A (niebieska głowica) Mam problem z jego poprawną pracą. Za nic, nie potrafię ustawić ,aby silnik pracował poprawnie.

Wymieniłem gumowy oring pod gaźnikiem, sprawdziłem wszystkie połączenia śrubowe. Silnik gaśnie po otwarciu przepustnicy ( do około połowy) Próbowałem różnych ustawień pokrętła od mieszanki. Dzisiaj zauważyłem, że przy podłączeniu zasilania do świecy. Silnik jako tak pracuje. W momencie, kiedy zabieram fajkę - gaśnie. Widać to na filmiku poniżej. Ważna kwestia; zauważyłem, że na pokrętle od regulacji mieszanki, sączy się lekko paliwo? Czy o może być przyczyną w.w. problemów? Silnik, łapie w tym miejscu lewe powietrze?

 

Proszę o wyrozumiałość

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaka świeca, jakie paliwo?

Zdejmij ten wąż z tłumika - to tak jakbyś sobie do samochodu włożył ziemniaka w tłumik...

 

Jeżeli pracuje na podłączonej świecy to albo świeca jest za zimna, albo jest przelany i zbyt bogata mieszanka wychładza świecę.

Miałem tak kiedyś w MVVS 3.5cm3, że zdjęcie grzałki przed upływem 15 sek powodowało gaśnięcie silnika - ale jeżeli pozwoliłem mu się wygrzać to potem chodził i chodził... ale to było na paliwie standard 80/20 i dedykowanej świecy do MVVS 3.5cm3.

 

Regulację zaczynasz od skręconej igły? 

Napisałeś że próbowałeś różne ustawienia - tzn od skrajnego przelania do skrajnie ubogiej mieszanki? Co ile regulujesz igłą 1/4 obrotu na raz? 1/8?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paliwo: http://www.nastik.pl/model-technics-duraglo-nitro-brak-p-7798.html

Świeca: http://www.nastik.pl/swieca-zarowa-p-70.html

 

Grzałkę zdejmowałem nawet po  1min. efekt jest identyczny. Co do wężyka, był założony tylko na tym filmiku. Zdjęcie nie powoduje żadnych zmian.

Regulację zaczynam od 2,5 obr. liczonych od maksymalnego przykręcenia iglicy (tak jak na dotarciu) Zjechałem do 1 obrotu, regulowałem co 1/8 obr.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziwne te proporcje miesznaki, w sumie mi wychodzi 105%... Ogólnie te paliwo jakoś tak nie bardzo mi podchodzi pod lotnicze, dla mnie jak 5% to Model Technics Sport. Jeżeli gaśnie nawet po takim rozgrzaniu to moim zdaniem swieca do wymiany. Ustawianie dobrze zaczynasz, na 2-2.5 obrotu od zamkniętej a reszta na ucho i wg zachowań silnika

Share this post


Link to post
Share on other sites

Świeca a3 to ta której potrzebujesz.  BTW Trochę dziwne zeby świecą była zależna od pojemności...

  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
39 minut temu, Marcin K. napisał:

Świeca a3 to ta której potrzebujesz.  BTW Trochę dziwne zeby świecą była zależna od pojemności...

Wcale nie dziwne. 

Małe pojemności wymagają większej ciepłoty świec i odwrotnie. 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli obstawiacie z miejsca świecę? sączenie się paliwa w miejscu pokrętła od regulacji iglicy, nie ma tutaj nic do rzeczy?

 

Co do samej świecy, taką dostałem z silnikiem. Poprzedni właściciel twierdził, że jest OK.

 

Co do paliwa , kupiłem je wraz z silnikiem ASP S61AII (tak też mi doradzono w sklepie) Sam silnik, pracował wtedy normalnie.

 

W takim razie zmienię świecę, Podpowiedzcie proszę, jakie paliwo będzie najlepsze do takiego silnika?

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mieszanka 50/50 tych dwóch paliw; 

https://modelemax.pl/pl/paliwo-car/19585-m-tech-paliwo-castor-str-25l.html

https://modelemax.pl/pl/paliwo-aero/19590-m-tech-paliwo-f-i-contest-10-2-5l.html

Będziesz miał i 5% nitro i rycynkę jako dodatek do syntetycznego oleju.

Świeca tylko A3 do takiego malca. 

No i przede wszystkim usuń wszelkie nieszczelności. Paliwo nie ma prawa sączyć się spod iglicy, bo ciągnie tam też wtedy lewe powietrze, to samo dotyczy łożyska przedniego czy dekla z tyłu.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, zalesvw napisał:

Mieszanka 50/50 tych dwóch paliw; 

https://modelemax.pl/pl/paliwo-car/19585-m-tech-paliwo-castor-str-25l.html

https://modelemax.pl/pl/paliwo-aero/19590-m-tech-paliwo-f-i-contest-10-2-5l.html

Będziesz miał i 5% nitro i rycynkę jako dodatek do syntetycznego oleju.

Świeca tylko A3 do takiego malca. 

No i przede wszystkim usuń wszelkie nieszczelności. Paliwo nie ma prawa sączyć się spod iglicy, bo ciągnie tam też wtedy lewe powietrze, to samo dotyczy łożyska przedniego czy dekla z tyłu.

 

Dzięki za podpowiedź z paliwem,

 

Z tego co zauważyłem, nieszczelność występuje tylko na pokrętle od iglicy. Reszta wydaje się być w porządku. Ciekawe, czy da się w jakiś sposób uszczelnić to pokrętło.

 

 

gaznik.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, zalesvw napisał:

Mieszanka 50/50 tych dwóch paliw; 

https://modelemax.pl/pl/paliwo-car/19585-m-tech-paliwo-castor-str-25l.html

https://modelemax.pl/pl/paliwo-aero/19590-m-tech-paliwo-f-i-contest-10-2-5l.html

Będziesz miał i 5% nitro i rycynkę jako dodatek do syntetycznego oleju.

Świeca tylko A3 do takiego malca. 

No i przede wszystkim usuń wszelkie nieszczelności. Paliwo nie ma prawa sączyć się spod iglicy, bo ciągnie tam też wtedy lewe powietrze, to samo dotyczy łożyska przedniego czy dekla z tyłu.

 

Darku, ale w samym Contest 10 jest już rycyna, zresztą 10% nitro zapewni łatwiejszą regulację silnika niż 5%. Po co robić miksy?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, MASK napisał:

 

Darku, ale w samym Contest 10 jest już rycyna, zresztą 10% nitro zapewni łatwiejszą regulację silnika niż 5%. Po co robić miksy?

Trzymam się opisu

 

Skład paliwa:

  • Metanol: 72%
  • Nitrometan: 10%
  • Olej Klotz: 18%

Rycyny tu nie widzę, dla tego postanowiliśmy z Irkiem że będziemy robić sobie taką mieszankę ;) Będzie 5% nitro i wiecej oleju niż w używanym przez nas dotychczas Duraglo od MT ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, zalesvw napisał:

Trzymam się opisu

 

Skład paliwa:

  • Metanol: 72%
  • Nitrometan: 10%
  • Olej Klotz: 18%

Rycyny tu nie widzę, dla tego postanowiliśmy z Irkiem że będziemy robić sobie taką mieszankę ;) Będzie 5% nitro i wiecej oleju niż w używanym przez nas dotychczas Duraglo od MT ;)


Bo ta rycyna Darku, schowała się tam "jak pies z kaszanką" - jak mawiali starożytni  Rzymianie ;D


To paliwo zawiera 18% oleju Klotz Super Techniplate:
http://www.modeltechnics.com/glowfuel/irvine.html
A ten olej, to mieszanka syntetyka Klotz Original i oleju rycynowego pod nazwą handlową BeNOL w stosunku 4:1:
https://klotzlube.com/shop/ols/products/super-techniplate

Share this post


Link to post
Share on other sites

Modelarze zazwyczaj chwalą to paliwo, a jego walory jedni upatrują w kilkuprocentowym dodatku rycyny, a inni w jej braku :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja chwale, od początku mojej kariery latam na MT Sport i Contest.  A na Castor docieram😁

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 godzin temu, MASK napisał:


Bo ta rycyna Darku, schowała się tam "jak pies z kaszanką" - jak mawiali starożytni  Rzymianie ;D


To paliwo zawiera 18% oleju Klotz Super Techniplate:
http://www.modeltechnics.com/glowfuel/irvine.html
A ten olej, to mieszanka syntetyka Klotz Original i oleju rycynowego pod nazwą handlową BeNOL w stosunku 4:1:
https://klotzlube.com/shop/ols/products/super-techniplate

A widzisz :) Aż tak nie wnikałem, napisane koltz to koltz, żadnej rycyny :) A tu proszę, jednak jest :)

Mimo to raczej zostaniemy przy tej swojej wydumanej mieszance. Więcej rycynki w składzie motorkom nie zaszkodzi, niech mają na bogato, a co,  a i będzie co robić po lotach jeszcze z pół godzinki zamiast od razu czyściutki model buch w auto i do domku :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 3.07.2020 o 16:53, zalesvw napisał:

Jakieś postępy ?

 

W chwili obecnej wyskoczyły mi nieplanowane wydatki. Jak tylko kupie paliwo, zdam relację z kolejnych prób.

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.