Skocz do zawartości

ASP 15A [problem]


Hans-polon

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Jakiś czas temu kupiłem używany silnik żarowy; ASP 15 A (niebieska głowica) Mam problem z jego poprawną pracą. Za nic, nie potrafię ustawić ,aby silnik pracował poprawnie.

Wymieniłem gumowy oring pod gaźnikiem, sprawdziłem wszystkie połączenia śrubowe. Silnik gaśnie po otwarciu przepustnicy ( do około połowy) Próbowałem różnych ustawień pokrętła od mieszanki. Dzisiaj zauważyłem, że przy podłączeniu zasilania do świecy. Silnik jako tak pracuje. W momencie, kiedy zabieram fajkę - gaśnie. Widać to na filmiku poniżej. Ważna kwestia; zauważyłem, że na pokrętle od regulacji mieszanki, sączy się lekko paliwo? Czy o może być przyczyną w.w. problemów? Silnik, łapie w tym miejscu lewe powietrze?

 

Proszę o wyrozumiałość

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaka świeca, jakie paliwo?

Zdejmij ten wąż z tłumika - to tak jakbyś sobie do samochodu włożył ziemniaka w tłumik...

 

Jeżeli pracuje na podłączonej świecy to albo świeca jest za zimna, albo jest przelany i zbyt bogata mieszanka wychładza świecę.

Miałem tak kiedyś w MVVS 3.5cm3, że zdjęcie grzałki przed upływem 15 sek powodowało gaśnięcie silnika - ale jeżeli pozwoliłem mu się wygrzać to potem chodził i chodził... ale to było na paliwie standard 80/20 i dedykowanej świecy do MVVS 3.5cm3.

 

Regulację zaczynasz od skręconej igły? 

Napisałeś że próbowałeś różne ustawienia - tzn od skrajnego przelania do skrajnie ubogiej mieszanki? Co ile regulujesz igłą 1/4 obrotu na raz? 1/8?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paliwo: http://www.nastik.pl/model-technics-duraglo-nitro-brak-p-7798.html

Świeca: http://www.nastik.pl/swieca-zarowa-p-70.html

 

Grzałkę zdejmowałem nawet po  1min. efekt jest identyczny. Co do wężyka, był założony tylko na tym filmiku. Zdjęcie nie powoduje żadnych zmian.

Regulację zaczynam od 2,5 obr. liczonych od maksymalnego przykręcenia iglicy (tak jak na dotarciu) Zjechałem do 1 obrotu, regulowałem co 1/8 obr.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne te proporcje miesznaki, w sumie mi wychodzi 105%... Ogólnie te paliwo jakoś tak nie bardzo mi podchodzi pod lotnicze, dla mnie jak 5% to Model Technics Sport. Jeżeli gaśnie nawet po takim rozgrzaniu to moim zdaniem swieca do wymiany. Ustawianie dobrze zaczynasz, na 2-2.5 obrotu od zamkniętej a reszta na ucho i wg zachowań silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli obstawiacie z miejsca świecę? sączenie się paliwa w miejscu pokrętła od regulacji iglicy, nie ma tutaj nic do rzeczy?

 

Co do samej świecy, taką dostałem z silnikiem. Poprzedni właściciel twierdził, że jest OK.

 

Co do paliwa , kupiłem je wraz z silnikiem ASP S61AII (tak też mi doradzono w sklepie) Sam silnik, pracował wtedy normalnie.

 

W takim razie zmienię świecę, Podpowiedzcie proszę, jakie paliwo będzie najlepsze do takiego silnika?

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, zalesvw napisał:

Mieszanka 50/50 tych dwóch paliw; 

https://modelemax.pl/pl/paliwo-car/19585-m-tech-paliwo-castor-str-25l.html

https://modelemax.pl/pl/paliwo-aero/19590-m-tech-paliwo-f-i-contest-10-2-5l.html

Będziesz miał i 5% nitro i rycynkę jako dodatek do syntetycznego oleju.

Świeca tylko A3 do takiego malca. 

No i przede wszystkim usuń wszelkie nieszczelności. Paliwo nie ma prawa sączyć się spod iglicy, bo ciągnie tam też wtedy lewe powietrze, to samo dotyczy łożyska przedniego czy dekla z tyłu.

 

Dzięki za podpowiedź z paliwem,

 

Z tego co zauważyłem, nieszczelność występuje tylko na pokrętle od iglicy. Reszta wydaje się być w porządku. Ciekawe, czy da się w jakiś sposób uszczelnić to pokrętło.

 

 

gaznik.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, zalesvw napisał:

Mieszanka 50/50 tych dwóch paliw; 

https://modelemax.pl/pl/paliwo-car/19585-m-tech-paliwo-castor-str-25l.html

https://modelemax.pl/pl/paliwo-aero/19590-m-tech-paliwo-f-i-contest-10-2-5l.html

Będziesz miał i 5% nitro i rycynkę jako dodatek do syntetycznego oleju.

Świeca tylko A3 do takiego malca. 

No i przede wszystkim usuń wszelkie nieszczelności. Paliwo nie ma prawa sączyć się spod iglicy, bo ciągnie tam też wtedy lewe powietrze, to samo dotyczy łożyska przedniego czy dekla z tyłu.

 

Darku, ale w samym Contest 10 jest już rycyna, zresztą 10% nitro zapewni łatwiejszą regulację silnika niż 5%. Po co robić miksy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, MASK napisał:

 

Darku, ale w samym Contest 10 jest już rycyna, zresztą 10% nitro zapewni łatwiejszą regulację silnika niż 5%. Po co robić miksy?

Trzymam się opisu

 

Skład paliwa:

  • Metanol: 72%
  • Nitrometan: 10%
  • Olej Klotz: 18%

Rycyny tu nie widzę, dla tego postanowiliśmy z Irkiem że będziemy robić sobie taką mieszankę ;) Będzie 5% nitro i wiecej oleju niż w używanym przez nas dotychczas Duraglo od MT ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, zalesvw napisał:

Trzymam się opisu

 

Skład paliwa:

  • Metanol: 72%
  • Nitrometan: 10%
  • Olej Klotz: 18%

Rycyny tu nie widzę, dla tego postanowiliśmy z Irkiem że będziemy robić sobie taką mieszankę ;) Będzie 5% nitro i wiecej oleju niż w używanym przez nas dotychczas Duraglo od MT ;)


Bo ta rycyna Darku, schowała się tam "jak pies z kaszanką" - jak mawiali starożytni  Rzymianie ;D


To paliwo zawiera 18% oleju Klotz Super Techniplate:
http://www.modeltechnics.com/glowfuel/irvine.html
A ten olej, to mieszanka syntetyka Klotz Original i oleju rycynowego pod nazwą handlową BeNOL w stosunku 4:1:
https://klotzlube.com/shop/ols/products/super-techniplate

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.