Skocz do zawartości

Elektryfikacja Bociana Oldgliders 3.6m


kuba r.

Rekomendowane odpowiedzi

2 minuty temu, robas69 napisał:

chociaż xt 60 i xt 90 są trudne do lutowania.

???     pierwsze słyszę

         -mocniejsza lutownica -transformatorowa 100W lub kolbowa i lutować szybko -a lutowana wtyczka MUSI być wpięta w gniazdo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba zrobię tak, że kupię poniższy pakiet do osobnego zasilania z UBECa - wagowo prawie się kalkuluje, bo obecnie mam do pakietu doklejone 'trochę' ołowiu, a prądu powinno wystarczyć na kilka godzin szybowania.

image.thumb.png.89c5bdad0e2d709e76d17ae7b2723ed3.png

Zastanawia mnie co zrobić z zasilaniem z regulatora, bo nie chcę ucinać kabla i zostawiać tylko przewód sygnałowy. Myślałem o krótkiej przedłużce, która będzie miała ucięty przewód minus, czy tam plus ;) Chyba, żeby wyjąć niepotrzebny przewód/przewody z wtyczki regulatora? Macie na to jakieś rozwiązania?

 

Kuba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, kuba r. napisał:

Chyba, żeby wyjąć niepotrzebny przewód/przewody z wtyczki regulatora? Macie na to jakieś rozwiązania?

 

Ja właśnie tak robię. Trzeba wyjąć oczywiście przewód plusowy. Parę sekund roboty i sprawa załatwiona. Wyjęty przewód oczywiście trzeba/warto zaizolować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób jak Darek podpowiada. Wystarczy wyciągnąć z wtyczki przewód prądowy żeby odbiornik nie był podwójnie zasilany. Zastanów się czy usuwając ołów, który ma bardzo dużą gęstość wyważysz model tym akumulatorem. Akumulator przecież ma masę rozłożoną na całej długości. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ołów mam przyklejony do akumulatora w kostkach po 50g i jest rozłożony dość równomiernie na tym akumulatorze - dokładając drugi akumulator 2S mam zamiar 'przykleić' go dokładnie w miejscu ołowiu. Powinno zagrać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Bo długim leżakowaniu i czekaniu na pogodę+czas Bocian poleciał. Ostatecznie dałem osobne zasilanie serw/odbiornika i osobne silnika. Póki co wszystko wygląda w porządku :) Polatałem z godzinę i ładowarka dobiła trochę ponad 300mAh w pakiet odbiornika, więc te 2200mAh to na pół dnia latania ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Trwają modyfikacje, przede wszystkim chcę przejść z Futaba Fasst na Fasstest (czyli z telemetrią) - pozbyłem się wario PitLaba, mam zamiar kupić jakieś wario Futaby. Zastanawiam się co zrobić z odbiornikiem, najłatwiej kupić R7014SB FASSTest, jednak to ok. 700zł, a z racji tego, że raczej nie jest to popularny odbiornik trudno będzie go kiedyś tam sprzedać - na R6014HS nie mam póki co chętnych :P 

Wpadłem na diaboliczny pomysł, żeby użyć 8 kanałowy R7008SB Fasstest, który mam pod ręką. Ale do tego musiałbym 'zwolnić' kilka kanałów w odbiorniku, żeby się zamknąć w tych 8-miu kanałach (zakładając jeszcze wolny kanał na wario i ewentualnie wyczep do holu za samolotem).

Musiałbym:

1. hamulce i ster wysokości (po dwa serwa) przerobić na kabel Y + odwracacz sygnału serwa i liczyć na to, że uda mi się poprawnie ustawić serwa na popychaczach tak żeby wychylały się mniej więcej jednakowo - zyskuję 2 kanały

2. obydwa kable zasilające od UBECa wpiąć znowu na kablach Y z którymiś z serw (chyba kiedyś widziałem takie rozwiązanie, czyli jeden kanał w odbiorniku -> Y -> zasilanie + serwo) - zyskuję 2 kanały

image.png.b1e91abd350f9f804f7fb792c172f25f.png

Czy takie rozwiązania mają sens?

Ewentualnie w grę wchodzi drugi odbiornik R7008SB połączony jako DUAL (czyli 16 fizycznych kanałów).

 

Serwa/zajęte kanały w modelu (przy obecnym rozwiązaniu):

- lotki - 2 kanały

- hamulce - 2 kanały

- wysokość - 2 kanały

- kierunek - 1 kanał

- silnik - 1 kanał

- zasilanie z UBECa - 2 kanały

- na przyszłość -> wario i wyczep do holu - 2 kanały

 

Po zmianach byłoby:

- lotki - 2 kanały

- hamulce - 1 kanał

- wysokość - 1 kanał

- kierunek - 1 kanał

- silnik - 1 kanał

- zasilanie z UBECa - 0 kanałów (bo przez dwa kable Y np. z lotkami)

- na przyszłość -> wario i wyczep do holu - 2 kanały

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.07.2020 o 19:46, latacz napisał:

Inna sprawa to wytrzymałość śmigieł -tu trzeba sprawdzać max obroty dla konkretnego typu i rozmiaru. Bo może się okazać, że śmigło którejś firmy zwyczajnie nie wytrzyma obrotów. Tu się nie wypowiadam.

 

Cześć, czy możecie mi podpowiedzieć jak obliczyć maksymalną ilość obrotów na minutę tego silnika https://nastik.pl/produkt/dualsky-glider-xm4255egl-10/ z tym akumulatorem https://nastik.pl/produkt/dualsky-2700mah-hed-50c-5c-14-8v-voltage-meter/ ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, robas69 napisał:

 

Cześć, czy możecie mi podpowiedzieć jak obliczyć maksymalną ilość obrotów na minutę tego silnika https://nastik.pl/produkt/dualsky-glider-xm4255egl-10/ z tym akumulatorem https://nastik.pl/produkt/dualsky-2700mah-hed-50c-5c-14-8v-voltage-meter/ ?

 typowo obroty jak Kolega wyżej napisał -pod obciążeniem zwłaszcza w locie wznoszącym raczej mniej około 8000 obr /min.

 

ale... jeśli chwile po starcie zanurkujesz na pełnym gazie to będzie nawet około 10 500obr/min

 

i sugestia -dlaczego ten aku ? ja bym aku dualski omijał...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najgorsze aku jakie miałem to były dualski. Wyraźnie  gorsze np. od chińskich zippy compact. Może się zmieniło -ja miałem 3-4 lata temu. Może miałem pecha -ale żaden z 3 pakietów dualski nie przetrzymał nawet roku spokojnej eksploatacji. A pierwszy padł po miesiącu i może  5ciu lotach poniżej połowy dopuszczalnego prądu.

 

 

A sls -jedne z lepszych.

 

daj sls -jeśli potrzebne lżejsze to daj o mniejszej pojemności -i tak prawdopodobnie będziesz miał więcej energii...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.