robas69 Opublikowano 24 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2021 Moj Dualsky ma wyjście JST. U Ciebie jest żeński konektor? Ja bym i tak zmienił to na porządne konektory pozłacane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba r. Opublikowano 24 Marca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2021 Wtyk, nie gniazdo, czyli męski - wystający Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robas69 Opublikowano 24 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2021 To albo dziada? usuniesz i wepniesz babkę, albo lepiej to wymień na porządny konektor. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba r. Opublikowano 24 Marca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2021 XT60 - jak większość pakietów? przynajmniej nie będzie problemu jak będę chciał podpiąć inny pakiet Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robas69 Opublikowano 24 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2021 Może być i ten, chociaż xt 60 i xt 90 są trudne do lutowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
latacz Opublikowano 24 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2021 2 minuty temu, robas69 napisał: chociaż xt 60 i xt 90 są trudne do lutowania. ??? pierwsze słyszę -mocniejsza lutownica -transformatorowa 100W lub kolbowa i lutować szybko -a lutowana wtyczka MUSI być wpięta w gniazdo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robas69 Opublikowano 24 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2021 Ja w zależności od modelu mam takie regulatory napięcia: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba r. Opublikowano 25 Marca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2021 Chyba zrobię tak, że kupię poniższy pakiet do osobnego zasilania z UBECa - wagowo prawie się kalkuluje, bo obecnie mam do pakietu doklejone 'trochę' ołowiu, a prądu powinno wystarczyć na kilka godzin szybowania. Zastanawia mnie co zrobić z zasilaniem z regulatora, bo nie chcę ucinać kabla i zostawiać tylko przewód sygnałowy. Myślałem o krótkiej przedłużce, która będzie miała ucięty przewód minus, czy tam plus Chyba, żeby wyjąć niepotrzebny przewód/przewody z wtyczki regulatora? Macie na to jakieś rozwiązania? Kuba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dariuszj Opublikowano 25 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2021 34 minuty temu, kuba r. napisał: Chyba, żeby wyjąć niepotrzebny przewód/przewody z wtyczki regulatora? Macie na to jakieś rozwiązania? Ja właśnie tak robię. Trzeba wyjąć oczywiście przewód plusowy. Parę sekund roboty i sprawa załatwiona. Wyjęty przewód oczywiście trzeba/warto zaizolować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robas69 Opublikowano 25 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2021 Zrób jak Darek podpowiada. Wystarczy wyciągnąć z wtyczki przewód prądowy żeby odbiornik nie był podwójnie zasilany. Zastanów się czy usuwając ołów, który ma bardzo dużą gęstość wyważysz model tym akumulatorem. Akumulator przecież ma masę rozłożoną na całej długości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba r. Opublikowano 25 Marca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2021 Ołów mam przyklejony do akumulatora w kostkach po 50g i jest rozłożony dość równomiernie na tym akumulatorze - dokładając drugi akumulator 2S mam zamiar 'przykleić' go dokładnie w miejscu ołowiu. Powinno zagrać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba r. Opublikowano 21 Czerwca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2021 Bo długim leżakowaniu i czekaniu na pogodę+czas Bocian poleciał. Ostatecznie dałem osobne zasilanie serw/odbiornika i osobne silnika. Póki co wszystko wygląda w porządku Polatałem z godzinę i ładowarka dobiła trochę ponad 300mAh w pakiet odbiornika, więc te 2200mAh to na pół dnia latania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robas69 Opublikowano 21 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2021 Kuba, daj jakiś film. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba r. Opublikowano 20 Kwietnia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2022 Trwają modyfikacje, przede wszystkim chcę przejść z Futaba Fasst na Fasstest (czyli z telemetrią) - pozbyłem się wario PitLaba, mam zamiar kupić jakieś wario Futaby. Zastanawiam się co zrobić z odbiornikiem, najłatwiej kupić R7014SB FASSTest, jednak to ok. 700zł, a z racji tego, że raczej nie jest to popularny odbiornik trudno będzie go kiedyś tam sprzedać - na R6014HS nie mam póki co chętnych Wpadłem na diaboliczny pomysł, żeby użyć 8 kanałowy R7008SB Fasstest, który mam pod ręką. Ale do tego musiałbym 'zwolnić' kilka kanałów w odbiorniku, żeby się zamknąć w tych 8-miu kanałach (zakładając jeszcze wolny kanał na wario i ewentualnie wyczep do holu za samolotem). Musiałbym: 1. hamulce i ster wysokości (po dwa serwa) przerobić na kabel Y + odwracacz sygnału serwa i liczyć na to, że uda mi się poprawnie ustawić serwa na popychaczach tak żeby wychylały się mniej więcej jednakowo - zyskuję 2 kanały 2. obydwa kable zasilające od UBECa wpiąć znowu na kablach Y z którymiś z serw (chyba kiedyś widziałem takie rozwiązanie, czyli jeden kanał w odbiorniku -> Y -> zasilanie + serwo) - zyskuję 2 kanały Czy takie rozwiązania mają sens? Ewentualnie w grę wchodzi drugi odbiornik R7008SB połączony jako DUAL (czyli 16 fizycznych kanałów). Serwa/zajęte kanały w modelu (przy obecnym rozwiązaniu): - lotki - 2 kanały - hamulce - 2 kanały - wysokość - 2 kanały - kierunek - 1 kanał - silnik - 1 kanał - zasilanie z UBECa - 2 kanały - na przyszłość -> wario i wyczep do holu - 2 kanały Po zmianach byłoby: - lotki - 2 kanały - hamulce - 1 kanał - wysokość - 1 kanał - kierunek - 1 kanał - silnik - 1 kanał - zasilanie z UBECa - 0 kanałów (bo przez dwa kable Y np. z lotkami) - na przyszłość -> wario i wyczep do holu - 2 kanały Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robas69 Opublikowano 20 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2022 W dniu 10.07.2020 o 19:46, latacz napisał: Inna sprawa to wytrzymałość śmigieł -tu trzeba sprawdzać max obroty dla konkretnego typu i rozmiaru. Bo może się okazać, że śmigło którejś firmy zwyczajnie nie wytrzyma obrotów. Tu się nie wypowiadam. Cześć, czy możecie mi podpowiedzieć jak obliczyć maksymalną ilość obrotów na minutę tego silnika https://nastik.pl/produkt/dualsky-glider-xm4255egl-10/ z tym akumulatorem https://nastik.pl/produkt/dualsky-2700mah-hed-50c-5c-14-8v-voltage-meter/ ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojcio69 Opublikowano 20 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2022 620 * 14,8 = 9176 Będzie trochę więcej przy starcie I trochę mniej przy ladowaniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robas69 Opublikowano 20 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2022 Wojtek. Dziękuję serdecznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
latacz Opublikowano 20 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2022 1 godzinę temu, robas69 napisał: Cześć, czy możecie mi podpowiedzieć jak obliczyć maksymalną ilość obrotów na minutę tego silnika https://nastik.pl/produkt/dualsky-glider-xm4255egl-10/ z tym akumulatorem https://nastik.pl/produkt/dualsky-2700mah-hed-50c-5c-14-8v-voltage-meter/ ? typowo obroty jak Kolega wyżej napisał -pod obciążeniem zwłaszcza w locie wznoszącym raczej mniej około 8000 obr /min. ale... jeśli chwile po starcie zanurkujesz na pełnym gazie to będzie nawet około 10 500obr/min i sugestia -dlaczego ten aku ? ja bym aku dualski omijał... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robas69 Opublikowano 20 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2022 Chodzi o masę akumulatora i wyważenie modelu. Analogiczne np. SLS są cięższe. Choć z drugiej strony mam ich większość i pracuje bardzo fajnie. Wyjątek to seria Ultra. Przynajmniej ja mam z nią kiepskie doświadczenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
latacz Opublikowano 20 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2022 Najgorsze aku jakie miałem to były dualski. Wyraźnie gorsze np. od chińskich zippy compact. Może się zmieniło -ja miałem 3-4 lata temu. Może miałem pecha -ale żaden z 3 pakietów dualski nie przetrzymał nawet roku spokojnej eksploatacji. A pierwszy padł po miesiącu i może 5ciu lotach poniżej połowy dopuszczalnego prądu. A sls -jedne z lepszych. daj sls -jeśli potrzebne lżejsze to daj o mniejszej pojemności -i tak prawdopodobnie będziesz miał więcej energii... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi