Skocz do zawartości

Elektryfikacja Bociana Oldgliders 3.6m


kuba r.
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli chodzi o gumę to mam takową i strzelałem z niej ze znajomym Bociana na zboczu jak jeszcze nie miał silnika, ale chyba nie odważyłbym się tego zrobić sam, a zazwyczaj latam sam :) 

Jeśli chodzi o wymianę silnika to wolałbym tego uniknąć z prostej przyczyny - pamiętam ile czasu zajęło mi zamontowanie obecnego, a biorąc pod uwagę zaplanowane prace remontowe innych modeli i ilość wolnego czasu to pewnie uziemiłbym Boćka na długie miesiące. Druga sprawa jest taka, że nie chcę przesadnie dużo inwestować w ten model, bo latam nim sporadycznie, pewnie nie więcej niż 10 razy w roku - z różnych powodów.

Jeśli chodzi o możliwe przegrzewanie się na 5S przy jednoczesnym braku diametralnej różnicy w ciągu to chyba jednak zostanę przy 4S i jakoś przeboleję ten nerwowy wyrzut i powolne nabieranie wysokości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

a może da radę znaleźć i zastosować śmigło tej samej średnicy ale z mniejszym skokiem i wtedy to 5s ?  jaki masz obecnie prąd pobierany i przy jakim napięciu ?  bo może jest jakiś zapas  możliwości ?

 

 

 

A po prostej zmianie pakietu na nowy dojdzie jeszcze jedno -stary już zdychający pakiet mógł mocno ograniczać osiągi silnika. Po zmianie  na nowy zwłaszcza markowy ciąg może znacznie wzrosnąć bez żadnych innych zabiegów.  Najlepiej byłoby pożyczyć jakiś dobry pakiet 4s  np sls i wypróbować jak startuje na nowej bateryjce... bo może poza zakupem nowego pakietu nic nie musisz robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, latacz napisał:

A po prostej zmianie pakietu na nowy dojdzie jeszcze jedno -stary już zdychający pakiet mógł mocno ograniczać osiągi silnika. Po zmianie  na nowy zwłaszcza markowy ciąg może znacznie wzrosnąć bez żadnych innych zabiegów.  Najlepiej byłoby pożyczyć jakiś dobry pakiet 4s  np sls i wypróbować jak startuje na nowej bateryjce... bo może poza zakupem nowego pakietu nic nie musisz robić.

Właśnie cały czas mam to w głowie, że problemem może być pakiet :) kupiłem cały używany zestaw napędowy, wymieniłem silnik na mocniejszy, a z tego co wiem pakiet już jakiś czas był używany.

Jeśli chodzi o prądy to jeśli dobrze pamiętam było to ponad 30A mierzone na ziemi (nie z telemetrii), ile dokładnie nie pamiętam, nie sprawdzę bo pakiet umarł, na pewno nie więcej niż 40A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jakie napięcie pod obciążeniem dawał ten pakiet ? bliżej 16V czy bliżej 13V ?

 

Ja kiedyś po zmianie sprawnego ale kiepskiego pakietu na nowy SLS spaliłem silnik... nowy pakiet dawał wyższe napięcie -"nie klękał pod obciążeniem"moc wzrosła prawie 50% i prąd też wzrósł. W widoczny sposób poprawiły się (i tak dobre) osiągi  napędu -niestety po kilku lotach przegrzałem "zabytkowy" silnik... 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie pamiętam do jakich wartości, ale napięcie po kilku/kilkunastu sekundach znacznie spadało.

Pakiet jest strasznie spuchnięty, ale może uda mi się go podpiąć i sprawdzić - chyba, że nie warto się bawić i zamówić nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym celował w wyższą wydajność prądową. Większa masa i tak jest potrzebna do wyważenia. W tym sklepie rzadko który akumulator jest fizycznie na stanie... Może zobacz w modelemax - mają je od nich, ale sklep na bieżąco aktualizuje bazę danych (towaru).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w tym sklepie (akumulatoryrc.pl)     kilka x kupowałem, zawsze miałem po max kilku dniach u siebie.  i byłem zadowolony.

 

 Podlinkowane  akumulatory -wg mnie oba mają spory zapas prądowy jak pod napęd który masz w modelu. Kwestia wagi i wymiarów -jeśli się mieści i wyważa model -to ja bym brał ten 30C/60C . zawsze większy prąd max i w perspektywie kiedyś można dać mocniejszy napęd. Zwłaszcza jeśli musisz dokładać ołów na dziobie -lepiej wozić większe aku niż ołów.

Ale i ten słabszy ma spoko zapas -wygląda, że Twój napęd bierze wiele mniej niż dopuszczalne dla pakietu 100A. Czyli kwestia co bardziej pasuje wymiarowo -i czy ewentualnie wejdzie do innych modeli.

 

Po zmianie pakietu obowiązkowo zmierz pobierany prąd -te aku "nie klękają" podawane na silnik napięcie jest wyraźnie wyższe niż na starych przeciętniakach -więc i moc i prąd pójdą w górę.. sprawdź czy prąd mieści się w możliwościach silnika, czy nic się nie grzeje...

 

ja kiedyś po podmianie  jeszcze całkiem sprawnego pakietu compact zippy na   podobny SLS  po kilku lotach przegrzałem i spaliłem fajny stary silnik dziś nieosiągalny ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.