Skocz do zawartości

Przeróbka samozapłony na silnik żarowy.


Pilot2004
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam pytanie odnośnie przeróbki samozapłonu (w moim przypadku to MK17) na silnik żarowy. Czy jest w ogóle sens przerabiać samozapłon czy lepiej np. kupić Cox 0.49 https://coxengines.ca/cox-.049-engine-skymaster.html ? A jeżeli jest sens to jak to zrobić? Z góry dziękuje za odpowiedź. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Jeżeli jest to Twój pierwszy kontakt z silnikami modelarskimi, to lepiej kupić i poćwiczyć na fabrycznym !

Można kupić COXa bliżej, np. TU :

https://www.densmodelsupplies.co.uk/index.php?c=cox_049_engines

Do samodzielnej przeróbki samozapłonu na żarowy trzeba mieć trochę wprawy i znajomości technologii mechanicznej oraz dokładnych narzędzi ( np. do wytoczenia nowej wkładki do głowicy silnika zamiast przeciwtłoka samozapłonu, wykonania gwintu specjalnego pod świecę żarową w owej wkładce, przeróbki głowicy w celu dostosowania do nowej wkładki itp.) .

Przy braku któregoś z tych elementów efekt może być niezadowalający .... ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że łatwiej niż do samozapłonów :P. Sporo rodzajów dostępnych jest w sklepach modelarskich, paliwo to metanol + olej + nitrometan. Do Coxa warto raczej paliwo z większą ilością nitro, ja używam 20%, do tego sporo oleju, znów ja stosuję 18%, a reszta metanol. Nie schodziłbym dla Coxów poniżej tych 18% oleju (zresztą w żadnych bym nie schodził :P), fajnie jak by było trochę rycyny (tutaj ja jestem zdania, że nie całość, ale to tylko moja opinia ;)).

PS: Również zamawiałem z coxengines.ca i obyło się bez żadnych dodatkowych opłat, a obsługa bardzo miła, miałem też lekkie pęknięcie na plastiku - napisałem, że takie coś jest i dosłali całkiem za darmo 3 x taki plastik plus cały komplet iglicy :).

PS2: Nie wiem tylko jak mocowo wychodził MK17, bo to jednak ciut większy silnik niż Cox 049.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Pilot2004 napisał:

No dobrze, ale jak sprawa wygląda z paliwem do silników żarowych, jaką mieszankę się stosuje? Do samozapłonu zwykle brałem 50% samostartu i 50% oleju. 

 szkoda że nie wiedziałem bo może i po Mistrzostwo Świata byśmy sięgnęli...

  • Haha 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, czarobest napisał:

 Nie wiem tylko jak mocowo wychodził MK17, bo to jednak ciut większy silnik niż Cox 049.

Tym akurat się nie martwię, bo planowałem go zamocować do Wicherka 10 (w ABC miniaturowego lotnictwa Cox 0.49 był jedną z możliwych opcji do tej wielkości wicherka)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to już teraz całkowicie na poważnie. Zamiana silnika żarowego na samozapłon to w latach mojej młodości typowa procedura. Po co? Bo przepracowany samozapłon który traci kompresje jest w przypadku silnika żarowego pełnowartościowym silnikiem. Ja w Pałacu Młodzieży wielokrotnie przerabiałem sobie jak i kolegom używane silniki samozapłonowe na żarowe . I na odwrót. Nowy silnik żarowy MVVS czy Super Tigre przerabiałem do wyścigu.

 Miałem zadanie bardzo ułatwione bo były wzory silników zatem odpadały problemy doboru stopnia sprężania bo po prostu mierzyłem orginały. A odpowiedni stopień sprężania to podstawa pracy nowego silnika. Po prostu warto znać GMP górny zwrotny martwy  punkt tłoka i stosownie wykonać przeciwtłok czy głowicę ze świecą żarową.

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
W dniu 4.08.2020 o 19:14, f2cmariusz napisał:

to już teraz całkowicie na poważnie. Zamiana silnika żarowego na samozapłon to w latach mojej młodości typowa procedura. Po co? Bo przepracowany samozapłon który traci kompresje jest w przypadku silnika żarowego pełnowartościowym silnikiem. Ja w Pałacu Młodzieży wielokrotnie przerabiałem sobie jak i kolegom używane silniki samozapłonowe na żarowe . I na odwrót. Nowy silnik żarowy MVVS czy Super Tigre przerabiałem do wyścigu.

 Miałem zadanie bardzo ułatwione bo były wzory silników zatem odpadały problemy doboru stopnia sprężania bo po prostu mierzyłem orginały. A odpowiedni stopień sprężania to podstawa pracy nowego silnika. Po prostu warto znać GMP górny zwrotny martwy  punkt tłoka i stosownie wykonać przeciwtłok czy głowicę ze świecą żarową.



Panie Mariuszu, a czy przerobienie mk-17 na żarowy to jest jakiś problem pod względem technicznym? wiem, że ktoś na forum stosował świecę z cstkama. Bardziej chodzi mi o przeróbkę w sposób, taki jak to powinno wyglądać tj. podkładka. Oraz jak wydłuży się żywotność takiego silniczka po przeróbce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.