Skocz do zawartości

Montaż radia 2 din w Volvo V70 II - zastosowanie praktyczne techniki modelarskiej.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zaszalałem, w poprzednim miałem D5 (świetny diesel), a teraz po wielu latach przeprosiłem się z benzyną i jest T6, jak na Suv`a nie mogę narzekać, rakieta, skręca też dobrze :) 

 

No to znowu będę dopingował. Ja poszedłem w wygodę i ostatecznie kupiłem cyfrowego Fendera, jak na warunki domowe i mój cały czas brak umiejętności jestem mocno zadowolony, zwłaszcza, ze mogę zmieniać presety i tym samym symulować gitarzystę, którego utworu się uczę, a brzmi naprawdę świetnie.

Opublikowano

Marcin, skoro już cyfra to ...  słowo klucz Fractal no chyba że  chcesz spróbować z osobnymi procesorami taniej to Mooer, Zoom itp. Pamiętaj że w każdej chwili możesz podjechać po klona SLO50 i  JTM45 plus kolumna Celestion V30 112. Nawet jutro. Ja nie korzystam z tego na ten moment. 

Opublikowano

Super, wielkie dzięki, z przyjemnością potestuję, ale najbliższe półtora tygodnia mam zajechane, więc odezwę się po. Głośnik Celestiona to ja mam też w tym Fenderze (Fender Mustang GT 100)

Opublikowano

Mogę wrzucić w kolumnę głośnik od Fendera Hot Rod-a ale uwierz mi że jak Twoja gitarka gra górą to razem z tym głośnikiem będzie jazgot.  Daj znać wcześniej dzień/dwa i nie ma problemu. Telefon do mnie masz.

Opublikowano
W dniu 13.03.2021 o 14:34, SlawekADW napisał:

Volvo - fakt, wygodne jak cholera. Tylko ten promień skrętu w V70II- przyzwyczaiłem się juz że nie wszystkie miejsca parkongowe są dla mnie dostępne

 

Tak to jest jak napęd jest na niewłaściwym końcu pojazdu. :) 

 

3.. 2... 1... zaraz będzie nowa kłótnia jak z cyfrowym dźwiękiem :D

Opublikowano

Dla mnie to może być nawet na dachu. Ma jeździć i nie rdzewieć.

Opublikowano

Spokojnie, u mnie napęd jest na właściwym początku pojazdu. Nie widzę sensu drążenia tematu o silnikach. Z tyłu wystarczy mi silnik od wycieraczki...

Opublikowano

Ehh. Dla mnie napęd to silnik, skrzynia biegów, oś napędowa. Silnik wycieraczek też jest napędowy hehehe. 

 Poproszę jednak o nie robienie śmietnika w tym temacie.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Kolejny odcinek V70II pod tytułem "lampy"

  Za ten temat miałem zabrać się przed zimą ale jakoś zeszło i zabralem się tydzień temu. Z lamp schodził lakier zabezpieczający poliwęglan przed UV.  Postanowiłem je zregenerować. Od razu napiszę że zamienniki "made in czajna" nie wchodziły w grę. 

 Regenerację zacząłem od usunięcia starej warstwy za pomocą papierów w kolejnosci 240, 500, 1000, 2500. Oczywiście szlifowanie z obfitą ilością wody.  

Jako zestaw naprawczy użyłem zmywacza do silikonów, lakieru podkładowego do plastkiu  i lakieru dwuskładnikowego 2K firmy SprayMAX.

Najpierw odtłuściłem powierzchnię , następnie zgodnie z instrukcją położyłem lakier podkładowy a na to 3 warstwy "klaru". Wyszła skórka pomarańczowa ale temperatura otoczenia oscylowała w  okolicach 15st więc nie zdziwiło mnie to zbytnio.  Wg. mnie wyszło "cacy"  Lakier utwardziłem wstępnie lampą podczerwieni i zostawiłem na noc do wyschnięcia.  

Rano kolejnego dnia zacząłem wyprowadzać powierzchnię z użyciem papierów 500,1000, 2500 na mokro. Potem polerka maszyną oscylacyjną DualAction z użyciem pasty Manzerna 3000.

Powierzchnia wyszła idealna jednak okazało się że podkład wszedł w reakcję albo  z lakierem 2k albo z poliwęglanem albo z wilgocią zawartą w powietrzu. Klosze nie były idealnie przezroczyste tylko lekko mleczne, jakby zamglone. Jest to pokazane na ostatnim zdięciu. Nie było to jakoś super widoczne ale ręce mi opadły.

 Tak być nie mogło.

 Kolejny tydzień. Tym razem na początek papier 80 bo do zebrania było dużo włącznie z warstwą która zmętniała.  Po 3 godzinach walki z lampami i godzinie z halogenami można było malować ponownie. 

 Teraz z listy chemii odrzuciłem zmywacz do silikonów oraz podkład do plastików. Wszystkie lampy umyłem dokładnie wodą z płynem Acuta, wysuszyłem, przetarłem szmatką która nie zostawia włókien.  Lakier  wstępnie podgrzałem do około 30 stopni.

I pomalowałem.....

 Standardowo wyszła lekka skórka pomarańczowa ( znowu ta tamperatura 15st w garazu) 

I ponownie szlifowanie ale już tylko 1000 i 2500 na mokro.  Potem wspomniana wcześniej polerka i wreszcie lampy są takie jak fabryczne. Pomiając lekkie zakurzenie w środku- to zostawię sobie na później ( wyjmowanie lamp z V70II przebiega dość szybko) Po prostu nie miałem już więcej czasu na zabawę w czyszczenie od środka.

 

Zdjęcię zamontowanej lampy nie oddaje dokładnie szczegółów ale klosz jest gładki i błyszczący , jak nowy.

lampa uszk.jpg

lampa uszk1.jpg

lampa v70.jpg

klosz usz.jpg

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Kolejna robota, tym razem w Astrze G mojej córki. Poprosiła o kamerę cofania, a że od niedawna ma prawo jazdy więc  dwa razy nie musiała powtarzać- będzie miała udogodnienie. Oczywiście Astra G II  nie występowała z radiami 2din a już całkowicie z ramką na takie radio.

 Cóż było robić... Zakupiłem ramkę  za dwie dychy i pociąłem. Panel klimatyzacji pójdzie niżej a radio wejdzie ponad ten panel.  Całość oczywiście będzie przerobiona bez użycia szpachli gdyż nie wierzę w trwałe połączenie ABS-u i szpachli poliestrowej.  Tak czy inaczej, prace są już na ukończeniu a jeszcze nie  ukończone  bo brakło mi ABS-u. 

 Radio będzie trwale przymocowane do konstrukcji auta - bez możliwości szybkiego demontażu. 

20210512_122330.jpg

20210512_135120.jpg

20210514_165724.jpg

20210515_121427.jpg

20210515_153627.jpg

Opublikowano

Ja ostatnio też walczyłem z caraudio. Szfagier kupił grzybowóz B5 A.D. 1998 do bujania in die Fabrik und zurück. Oczywiście na nierafinowaną zupę z dinozaurów. Poprzedni właściciel (bez lipy drugi właściciel od nowości) trochę pracy włożył w wyciszenie i wymianę głośników ale łobuz, przy sprzedaży, zabrał radio, zwrotnice i wzmacniacz żeby wsadzić do swojego nowego Peszota. W kufrze ostał się rondel JBL 1000W w ładnej obudowie, co w drzwiach siedzi nie pamiętam ale są tweety i dwudrożny dół. W bonusie był rozsypany w drzazgi schowek w desce. Pod nim podwieszony był pierwotnie wzmak i grawitacja zrobiła swoje. Popękane były wszystkie mocowania i poskręcane drewnowkrętami. Ale brat mojej Najdroższej tak się uparł, że musi być piec, że nie było siły i musiałem coś wymodzić. Nowy Blow 1000W z Wolumenu (januszowanie po maksie) poszedł do bagażnika i siedzi przykręcony do suba. Troszkę kable trzeba było poprzedłużać ale nie było tragedii. Zwrotnice niby z Tonsilu ale made by Czech Republic (? chyba jakiś inżynęring znaczkowy). No i, wisienka na torcie, Philips z Biedry. :) Generalnie kupił lepsze głośniki niż samochód. Nawet to teraz całkiem ładnie gra. Ale na postoju. Wszystko psuje klekot 1.9 AFN. Podczas jazdy równie dobrze można by słuchać muzy z radia Safari. Przy rechotach Ile by kasy nie władować w sprzęt do grania to nigdy nie będzie dobrego odbioru. Spokojnie można był osobie wzmacniacz darować i podłączyć do końcówki radia przez nowe zwrotnice. Możecie mnie zhejtować ale zdania nie zmienię.

Opublikowano

Miałem B5  98r  1.8ADR ale jak zaczęła go ruda wciągać to odpuściłem audio. Żona się śmiała że najgorzej to męża elektronika mieć  bo nawet radio nie działa. A sprawa wyglądała tak że poodpadały membrany od cewek w średnio/niskotonowych w drzwiach i piszczały tylko gwizdki. Nie chciałem w to wrzucać pieniędzy i nic z tym nie robilem.  W volvo audio gada jak trzeba.

W Astrze Zenece G  czy jak kto woli Astrze Zenka wywalę oryginalne głośniki ale to potem. Najpierw radio z kamerą cofania jako priorytet, dodatkowo będzie miała zestaw głośnomówiący jako funkcję radia itp itd. Wzmacniacza i suba nie będę pchał, no chyba że będzie chciała. Ale jak trafię głośniki  Morel Maximo Ultra602  to obejdzie się bez suba. Te oryginalne oplowskie nadają się na korek do d..y.

 

20210515_194045.jpg

Opublikowano

Jak dokończę w  okolicach środy to zrobię fotę z tyłu. Nie ma drutowania. Calość jest wzmocniona jak trzeba. To z założenia ma być sztywne ponieważ musiałem usunąć dwa punkty mocowania w połowie konsoli. 

Opublikowano

Dziś wkleiłem ramkę klimatyzacji. Brakło mi kleju. Jutro zakleję ostatnią technologiczną szczelinkę, uzupełnię ubytki plastiku itp. Potem szlifowanie aż do papieru 2500 i malowanie. 

20210517_201904.jpg

Opublikowano

Trzeba jeszcze zmatowić cały element i  pomalować. Może uda się dzis pomalować.

20210520_063147.jpg

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.