Skocz do zawartości

Montaż radia 2 din w Volvo V70 II - zastosowanie praktyczne techniki modelarskiej.


Gość
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Zmieniłem jakiś czas temu samochód biorąc rozwód z MerkelVagen-em pod tytułem Passat.  Zakupiłem Volvo V70II  i te osoby  które mają takie auto wiedzą doskonale że wymiana radia w tym samochodzie do łatwych nie należy. Problemem jest to że radio jest fabryczne i jest elementem konsoli. Oczywiście "hynczycy" robią ramki ale wygląda to jak  pół d..y z za krzaka. 

 Ponieważ oryginalne radio HU 650 w mojej ocenie jest kiepskie postanowiłem załozyć radio 2 Din. Pomijam typ radia ( u mnie akurat Pionner) bo temat dotyczy samej ramki.

 W celu wykonania ramki zakupiłem całą konsolę na allegro z anglika XC70 z radiem HU850 (nadroższy model ) za 110zł. Okazja jak cholera. Elektronikę (działającą jak się okazało) oddzieliłem od maskownicy. 

Potem z grubsza wyciąłem otwór znacznie większy od frontu radia.  Okazało się przy okazji że oryginalny  front panel to laminat ABS/ Plexa i na to szedł czarny lakier. Tak szwedzi rozwiązali kwestię podświetlanych napisów. 

 W każdym razie zakupiłem jakąś kieszeń do radia która była z grubego ABS-u i powycinałem paski a potem wkleiłem je do powycinanej ramki z użyciem cyjanoakrylu Technicool-a.

Następnie wciąłem w tym otwór pasujący do frontpanelu Pioneer-a tak żeby był luz z każdej strony po 1mm. W tak przygotowaną ramkę wkleiłem jeszcze dwie poziome wstawki z ABS ponieważ cała ramka jest półokrągła a przód radia prosty i gdybym tego nie zrobił widać było by szczeliny a to jest dla mnie niedopuszczalne. 

 Potem już było z górki. Papier 60 , następnie 500 i malowanie lakierem do zderzaków Boll. Malowanie w systemie na mokro. Czyli nim zaschła pierwsza warstwa kładłem drugą. 

Z konsolą posżło już łatwiej. Dopasowałem metalową ramkę w którą wsuwa się radio i zamocowałem ja na cztery śruby m4. Oczywiście trzeba było powklejać w konsolę różne wsporniki ale to już prosta sprawa.

Wyszło jak na zdjeciach.  

 

PS: modelarstwo już zarzuciłem kompletnie a ten temat napisłem dlatego żeby ktoś kto chce wymienić radio w V70 LIFT wiedział że się da. Oczywiście do sterowania z kierownicy wymagany jest odpowiedni interfejs CAN bo tak po prostu to nie zadziała.

20200724_114826.jpg

20200724_125444.jpg

20200725_191227.jpg

20200725_193559.jpg

20200729_182112.jpg

20200729_184242.jpg

20200801_161557.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Passat sprzedany,  klient zadowolony. Pomimo że budę zaczęła żreć wredna ruda to silnikowo i trakcyjnie auto nie do zabicia (ADR 1,8 bez  turbo z LPG) . Prezejechałem nim 190 000km a jak sprzedawałem to miał 406 000. Tyle co ostatnio wymieniłem uszczelkę pod pokrywą zaworów. Klima działała do momentu sprzedaży  a NIGDY nie była dobijana. 

 

Maxii, właśnie o tych ramkach pisałem. Folklor :D

 

Tytan12, wzmaki to juz tylko gitarowe. 

Mój ostatni klon Plexii

20200522_184205.jpg

20200522_184218.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, moje podejscie do 2 DIN w "łosiu " było potraktowane - po prostej. Kupiłem orginalną ramke za 20 zł w serwisie aukcyjnym, co prawda nie mam uchwytu na kubek, ale to miejsce zajmuje uchwyt do telefonu - dla mnie praktyczniejsze. Orginalna ramka ma fajne prowadzenie, trzyma po całej długosci radyjko.

20200813_105852.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro czeka mnie mniej fajna praca przy łosiu. Muszę wymienić koło zmiennych faz rozrządu na wałku ssącym, przy okazji wymienię simeringi od strony wariatora i od strony czujnika położenia wałka  ssącego. Wymienię też simeringi na wałku wydechowym. Średnio fajna robota.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż, koło wymienione, silnik nie wyświetla już błędu sondy który był związany z uszkodzonym kołem faz rozrządu.  Samochód odzyskał wigor i przestał stukać. Rzokręcania przy silniku od cholery ale obyło sie bez zdejmowania koła pasowego napędzającego alternator, pompę wody i wspomagania.  Na filmie uszkodzone koło tuż przed zdjeciem z wałka ssącego rozrządu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tak w moim Pulsarze Nissana rzeźbiłem.

Oryginalne radio w manualnej klimatyzacji zamontowane w kabinie to 2 osobne elementy (sterownik klimy ma osobną maskownicę). 

Radia w wersji lepszej o wymiarze 2DIN już mają maskownicę jako monolit z elektroniczną klimatyzacją.

No to się kupiło używkę maskownicy z lepszej wersji, dremelem odcięło co niepotrzebne, ramkę radia dorobiło z plastikowych płaskowników oklejonych folią 3M.

I też jakoś wyszło :)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Heh, dużo czasu upłynęło od ostaniego wpisu w tym temacie. Dużo się zmieniło w kwestii audio. Pomijam problem z przepływomierzem -myślałem że sprzęgło i dwumasa ale okazało sie że przepływka dawała błędne sygnały o ilości powietrza a dodatkowo termistor od temperatury powietrza był tak oblepiony że ECU głupiał i szarpało samochodem na niskich obrotach. Czyszczenie  przepływomierza definitywnie zakończyło problemy.

Wracając do nagłośnienia: założyłem głośniki Morel Maximo Ultra 602 na przód i na tył (słucham płyt koncertowych więc dźwięk musi być ze wszystkich stron) Radio wymieniłem na Pioneera AVH Z5200. Do bagażnika poleciał wzmacniacz 5 kanałowy AudioSystem CO 600.5 który napędza również głośnik niskotonowy JL10w1v2-4.

 Do tego głośnika wykonałem dedykowaną skrzynkę 20 litrów pasującą do pochylenia tylnego oparcia. Taka opcja pozwala na zmniejszenie zajmowanego miejsca w bagażniku.  Całość gra naprawdę świetnie. Oczywiście musiałem dostosować czułość wzmacniacza do poziomów napięć na wyjściach RCA radia. Do tego celu zrobiłem sztuczne obciążenie 400W 4 omy  i przy użyciu oscyloskopu ustawiłem wszystko jak trzeba. Przy okazji okazało się że niemcy z audiosystem bezczelnie kłamią podając moc na subwoofer na poziomie 250W /4omy - realnie jest 206W. Temat znany na forach, niestety niemieckich.... Właśnie z tego powodu musiałem zamienić wcześniej zakupiony głośnik JL 10W0v1-3 o mocy 300W RMS  na  10W1V2-4 o mocy 150W RMS bo wzmacniacz nie mógł go wysterować.

  Teraz to można słuchać zarówno rocka jak też innych gatunków muzyki z wyłączeniem jakiś tam  zenkopolo .....

 Udało mi się zakupić interfejs CAN Autoleads CP2 do sterowania radiem z kierownicy. Interfejs w przypadku V70 polift to niezłe wyzwanie w tym finansowe, po pierwsze to ciężko o taki który współpracuje z poliftem a po drugie to cena. Te do przedliftów kosztują około 200zł a do polifta 450. Jednak to właśnie CP2 okazał się strzałem w dziesiątkę. Nie dość że kosztuje lekko ponad 200zł to obsługuje około 4000 aut.  W przypadku V70II zadziałał od pierwszgo strzału.

 Do całości dodałem kamerę cofania, najpierw o czułości 0.1luxa. Nawet podwójne oświetlenie wsteczne o łącznej mocy 42W nie dawało rady oświetlić terenu za autem na tyle żeby ta kamera cokolwiek widziała. Kamera poleciała do śmietnika. Dopiero druga o czułości 0.01luxa zdała egzamin w 100%.

 Radio posiada system Android Auto/Apple CarPlay - świetna rzecz. Nawigacja google maps wyświetlana jest na ekranie radia, nie trzeba aktualizować żadnych map co jest potrzebne w systemach z dedykowanym do radia czy samochodu modułem nawigacji. Polecenia można wydawać głosem. Oczywiście sterowanie głosem można wyłączyć.

W zasadzie to tyle w tym temacie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Gratuluję przesiadki na Volvo :) Tez jestem fanem tej marki. Apple czy android car play świetna sprawa, odkryłem niedawno słuchając w samochodzie Radia 357, podłączam fona kablem do wejścia USB i mam radio z systemu nagłaśniającego samochodu. W poprzednim miałem standardowe nagłośnienie volvo i było bardzo dobrze, w obecnym mam zestaw Bowersa&Wilkinsa i jest miazga, w samochodzie wychwytuję smaczki z płyt, które świetnie znam i które teoretycznie nie powinny mnie niczym zaskoczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Po przygodach z rdzą w VW podziękowałem za grupę VAG a myślałem o B6-ce. Natomiast w mojej V70 II rdzy nie ma ani grama ( pomijam poobijane drzwi -cóż jak ktoś nie używa mózgu przy wychodzeniu ze swojego pojazdu to nic na to nie poradzę) 

 Co do audio to podobno dobrze gra wersja Premium w V70II ale  spokojnie można to przeskoczyć pozbywając się zarówno oryginalnego radia jak i głośników i montując swój zestaw. W moim była wersja niebieska (chyba podstawowa) . Wymieniłem na w/w zestaw ( z poprzedniego  postu)  w miejsce oryginału. Nie wiem jak prównać oba systemy żeby było obrazowo. Dzień do nocy?

 W radiu mam procesor DSP -opóźnienia czasowe, zwrotnice, ustawiane częstotliwości odcięcia itp. Dodatkową robotę robią głośniki Morela w drzwiach i głośnik sbuniskotonowy w  budzie z MDF-u 18mm a nie w plastikowej puszce. Generalnie musiałem przerobić oryginalą instalację audio od głośników tylnych. Ponieważ Morel ma zwrotnice  musiałem je umieścić pod tapicerką w słupkach B rozdzielając instalację na zasilanie głośników niskotonowych w drzwiach i wysokotonowych w słupkach klapy bagżnika.  Całość to po prostu przeskok cywilizacyjny w stosunku do radia HU Volvo. 

 Inną sprawą jaką zająłem się przy okazji to naprawa lampek obrysowych LED w tylnych lampach. Kto ma V70II ten wie o co chodzi. Lampki te padają po kilku latach a wynika to z zalewnia wodą środka lampy (teraz już wiem że to standard w V70- puszczają zgrzewy poliwęglanu i ABS-u) Z uszczelnieniem lamp poradziłem sobie za pomocą kleju do poliwęglanu natomiast lampki wykonałem nowe ( oryginalne kosztują po 73Euro za sztukę!) 

 Wykorzystałem LED-y Osram  Automotive TOP Light , siadłem przy CAD-zie i po sprawie. Woda im na pewno nie zaszkodzi...

20210219_154135.jpg

20210219_163730.jpg

20210217_120131.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ależ Ty Chłopie uniwersalny dłubak jesteś. Chylę czoła. Z przyjemnością przeglądam Twoje tematy.

Ja uwielbiam volvo przede wszystkim za komfort i specyficzny design, taki skandynawski minimalizm, połączony z ergonomią. Nie mogę się odnaleźć we wnętrzu innych marek pełnych kontrolek, wyświetlaczy, przełączników, lampek i wszelkiego tym podobnego badziewia, tu to co istotne w danej chwili jest widoczne i łatwo dostępne, a co nie jest potrzebne w danej chwili, łatwo jest przywoływalne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj tam, działania techniczne kierunkuję w zależności od potrzeby w danej chwili. Akurat padło na lampki, za miesiąc padnie na  kompletną renowację przdnich reflektorów  bo zaczęła z nich schodzić warstwa ochronna  (poliwęglan - przedlifty miały szklane). Mam już całą chemię włącznie z lakierem dwuskładnikowym. Ale to dopiero jak będzie ze 20 stopni ciepła. Nie chcę chińskich podróbek i nie będę ich stosował. Tym bardziej że odbłyśniki są w bardzo dobrym stanie. A jak już zdejmę przód to odświerzę odrazu halogeny.

 Volvo - fakt, wygodne jak cholera. Tylko ten promień skrętu w V70II- przyzwyczaiłem się juz że nie wszystkie miejsca parkongowe są dla mnie dostępne :D  Manewry na parkingu przypominają pewnie te jakie wykonuje się tankowcem w porcie żeby dobić do brzegu.... No ale cóż, silnik rzędowy 5 cyl plus skrzynia biegów i to wszystko w poprzek samochodu musi się na czymś odbić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W stosunku  do Twojego auta moje jest już stare. Nie wiem jaki masz silnik ale pewnie 3 albo 4 cylindry z turbo  więc jest więcej miejsca na skręt kół. Przyzwyczaiłem się.

 Z grubszych rzeczy do robienia czeka mnie separator oleju- prędzej czy później ale będę musiał się za to zabrać. Trochę upierdliwa robota bo trzeba zdjąć kolektor dolotowy żeby się do niego dostać ale poradzę sobie. Jak tego nie zrobię i odma się zapcha to może wywalić simeringi na wałkach i będzie więcej pracy. 

 Z innych klimatów- zaopatrzyłem się w kilka subminiaturowch lamp elektronowch (8x40mm) Wyrzeźbię z nich malutkiego gitarowca 3W PP.  Chciałbym żeby wymiarami był maksymalnie jak dwa efekty pdłogowe (prostokątne) Zobaczymy co wyjdzie. Właśnie siedzę nad tym tematem..

 

Mowa o takich jak ta po prawej stronie.

20210313_170320.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.