Aeron1 Opublikowano 6 Stycznia 2009 Opublikowano 6 Stycznia 2009 Nowy projekt, ponieważ nie miałem nigdy skrzydełka, a przez przypadek przeglądałem stronę z planami http://www.willingtons.com/mymac/Plans_Download.htm i wpadły mi w oko plany „Insomniac - 15cu - DWG File - Chris Samoila”. Ponieważ nie mam wycinarki do styro dogadałem się z kolegą z forum Jacqubes i po trzech dniach miałem gotowe skrzydełka, więc można było zacząć budowę. Skrzydła oklejone balsą 1,5 mm trochę za gruba, ale akurat taką miałem. Jak schły skrzydła powstał kadłub baza balsa 5 mm . I jednostka napędowa wpasowana we wręgę Skrzydła po obróbce cdn.
Aeron1 Opublikowano 7 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 7 Stycznia 2009 Panowie proszę o podpowiedź; Na planie sterolotki wykonane są z balsy 5 mm mają 30 mm szerokośći i proste zakończenia a ja miałem krawędź spływu 30x5x1 i zniej zrobiłem sterolotki. Nie mam doświadczenia w skrzydełkach i nie wiem czy to nie będzie miało wpływu na parametry sterowania. Serwa jakie przewiduję HS 81. cdn
Grzesiek Opublikowano 7 Stycznia 2009 Opublikowano 7 Stycznia 2009 na planach lotki masz celowo zrobione z plaskiej plytki poniewaz dolna plaszczyzna lotki jest przedluzeniem dolnej plaszczyzny profilu,a gora lotki jest jak by uniesiona do gory w zgledem profilu co czyni ten profil profilem samostatecznym co jest bardzo wazne przy bezogonowcach.Proponuje to przerobic zgodnie z planem,poniewaz model moze w ten sposob miec pogorszona statecznosc.
filip Opublikowano 7 Stycznia 2009 Opublikowano 7 Stycznia 2009 Ciekawy jestem jak "to" się będzie zachowywało w powietrzu. Wykonanie czyste, ładne i wogóle "perfect". Będzie oklejany folią, czy malowany :?:
robraf Opublikowano 7 Stycznia 2009 Opublikowano 7 Stycznia 2009 budowalem juz taki model ( insomniac cat z profili2.com) latał bardzo ładnie ja dawalem tam silnik elektryczny
Aeron1 Opublikowano 7 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 7 Stycznia 2009 Proponuje to przerobic zgodnie z planem,poniewaz model moze w ten sposob miec pogorszona statecznosc. Dzięki za podpowiedź. Tak mi się wydawało i sterolotki będę musiał przerobić :evil: :evil: . Będzie oklejany folią, czy malowany Chyba pójdę na łatwiznę i okleję folią bo pozostawał kawałki z oklejania różnych modeli to przydało by się tego pozbyć.
Piotrek_F3J Opublikowano 7 Stycznia 2009 Opublikowano 7 Stycznia 2009 Panie Leszku,bardzo ładne wykonanie! Możliwe ze będę w posiadaniu silniczka OS MAX 10 , a więc jaką rozpiętość by pan polecał pod ten silnik? Pana Insomniac ma pewnie rozpiętość 1m? Pozdrawiam Piotrek!
Aeron1 Opublikowano 7 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 7 Stycznia 2009 Pana Insomniac ma pewnie rozpiętość 1m? Mój jest zgodny z planami 32 cale, czyli 81,5cm i jest pod silnik OS 15la. model wychodzi dość ciężko (styro+balsa) proponował bym abyś skrzydło zrobił konstrukcyjne ( będzie trudno bo jest duże zwichrzenie końców skrzydeł i żeberka trzeba wykonać z podpórkami) i zachował oryginalne wymiary .
MASK Opublikowano 7 Stycznia 2009 Opublikowano 7 Stycznia 2009 Tak mi się wydawało i sterolotki będę musiał przerobić :evil: :evil: . Nie przerabiaj, bedzie latac. Co prawda w Insomniacu tez zrobilem plaskie, ale w innych modelach z tym profilem lotki robiłem ze spływu.
Grzesiek Opublikowano 7 Stycznia 2009 Opublikowano 7 Stycznia 2009 Powiem szczerze ze wydaje mi sie ten silnik troche za mocny do takiego malego modelu. Mialem identycznej wielkosc modelik na ASP 15 i latal z predkoscia 120km/h,a oto zdiecie i krótki filmik.Prosze ogladac uwaznie gdyz ciezko bylo uchwycic go w kadr. http://video.google.pl/videoplay?docid=5956258199958476279
Aeron1 Opublikowano 7 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 7 Stycznia 2009 Powiem szczerze ze wydaje mi sie ten silnik troche za mocny do takiego malego modelu. Mialem identycznej wielkosc modelik na ASP 15 i latal z predkoscia 120km/h Bo ten modelik ma szybko latać do oblotu dostanie APC 8/4 a póżniej APC 7/6 i dopiero wtedy powinien zacząć latać
Aeron1 Opublikowano 10 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 10 Stycznia 2009 Model doczekał się skórki i dostał barwy Kanadyjskich Królewskich Sił Powietrznych w celu uhonorowania kraju w którym ten model powstał. Zabrakło mi koncepcji jak ubarwić spód mam resztki folii z szachownicą biało granatową 2,5 cm x 2,5 cm i miałem jakieś paski nakleić ale nie wiem jak czy prosto czy ukośnie może jakiś sugestie?
filip Opublikowano 10 Stycznia 2009 Opublikowano 10 Stycznia 2009 Paski najlepiej prosto, ale jeszcze lepiej będą wyglądały ukośnie
Aeron1 Opublikowano 10 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 10 Stycznia 2009 Przy montażu silnika wyniknął mały problem, ponieważ tłumik od OSA 15 jest za długi i wgniata się w skrzydło. Przymierzyłem tłumik od ASP 15 i akurat pasuje idealnie. Jest małe, „Ale" czy ktoś robił taką konfigurację OSA i czy będzie poprawnie działał.
tadek041 Opublikowano 10 Stycznia 2009 Opublikowano 10 Stycznia 2009 Witaj z tego co wiem tłumiki od ASP pasują do OS maxa i MDS-ów ja np po rozbiciu tłumika co prawda od silnika MDS 4,5 cmm musiałem kupić nowy w związku z tym że takich nie było a jedynym jaki pasował był właśnie tłumik od ASP ale od 3,5 a ja go dałem do 4,5 i silnik pracuje idealnie tak jak wcześniej w sklepie modelarskim tak mi poradzono że jedyne co muszę zrobić to podpiłować troszkę wlot do tłumika by była jednakowa średnica otworów w silniku i tłumiku w miejscu styku tak właśnie uczyniłem i jestem zadowolony. Tak że myślę że śmiało możesz zastosować tłumik od ASP do OS max'a.
japim Opublikowano 12 Stycznia 2009 Opublikowano 12 Stycznia 2009 Bardzo fajny model. Ja też zbudowałem takiego w 2005 roku. Tylko, że ja swojego powiększyłem do rozpiętości 1m i dałem mu silnik MVVS 3,5 cm3. Model rozmazałem po tym jak widząc, że modelem szarpie w pewnym obszarze nieba, przeleciałem tamtędy jeszcze parę razy - o jeden raz za dużo. Przy próbie wyjścia z pętli model zamiast zaciągnąć drążka - oddał... Tak się prezentował w czasie budowy i gotowy do lotu. W moim egzemplarzu zrezygnowałem z bocznych wyprowadzeń dookoła silnika - w ten sposób wyrobiłem się z kadłubem na jednym arkuszu balsy. Cały opis mojego modelu na mojej stronie: http://japim.acn.waw.pl/modelarstwo/ w dziale Moje modele. Udanego oblotu.
Aeron1 Opublikowano 12 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 12 Stycznia 2009 Bardzo fajny model. Dzięki za słowa uznania . Ja akurat dysponowałem silnikiem OSA 15, więc wymiary są zgodne z planami a ten ryjek fajnie się prezentuje i pasuje do kołpaka. Tak wygląda z zamontowanym silnikiem.
tadek041 Opublikowano 12 Stycznia 2009 Opublikowano 12 Stycznia 2009 Witaj i jak zamontowałeś tłumik od ASP czy zostawiłeś oryginalny ??
Aeron1 Opublikowano 12 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 12 Stycznia 2009 Witaj i jak zamontowałeś tłumik od ASP czy zostawiłeś oryginalny ?? Na zdjęciu jest od ASP 15 i pasuje idealnie, ale jeszcze nie odpalałem silnika, bo dopiero w dniu dzisiejszym dotarła paczka z NASTIKA, w której był zbiornik 110ml i serwa HS 81. Wszystko zamontowane musiałem dociążyć ogon 50g aby był wyważony zgodnie z planami i wagowo wyszedł 694g bez paliwa.
Konrad Opublikowano 12 Stycznia 2009 Opublikowano 12 Stycznia 2009 Wychodzi 800g z paliwem,co jak na model skrzydełka z motorkiem 2,5ccm nie jest rewelacją,ale model wykonany jest pięknie i estetycznie,powinien elegancko latać.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.