Skocz do zawartości

Profil w "Profili"


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
1 minutę temu, Deem napisał:

Pytanie do wiedzących; czy linia w profilu to tylko cięciwa czy też określa kąt zaklinowania skrzydła?

 

 

Tylko cieciwa i powinna byc 0deg.  Jesli nie jest 0deg to trzeba ja zrobic 0deg przed analiza, jest do tego funkcja w Profili (chyba?).

Kat skrzydla obiera sie na podstawie analizy, doswiadczenia lub na oko ?.

Opublikowano
Godzinę temu, Andrzej Klos napisał:

 

Kat skrzydla obiera sie na podstawie analizy, doswiadczenia lub na oko ?.

Tak na oko to chyba nie do końca.

Opublikowano
4 godziny temu, Deem napisał:

Pytanie do wiedzących; czy  linia w profilu  to tylko cięciwa czy też określa kąt zaklinowania skrzydła?

 

Od "lini w profilu" czyli cięciwy profilu oblicza się kąty zaklinowania skrzydła. Tzn. jeśli ustawisz cięciwę równolegle do osi kadłuba ,masz kąt zaklinowania 0stopni .Jest to linia odniesienia do wszelkiego rodzaju obliczeń.

Opublikowano

To już konkret. Czyli żebym dobrze zrozumiał; pomiędzy cięciwą a dolną linią profilu jest 3,5 stopnia. Jeżeli umieszczę tą że linię równolegle do osi kadłuba to kąt zaklinowania wyniesie rzeczone 3,5 stopnia?

Opublikowano

Tak. Pod warunkiem ,że spód profilu jest płaski. Dużo profili ma spód lekko wklęsły (np.profile laminarne) dlatego napisałem aby zawsze liczyć do cięciwy a nie do spodu.Ale skoro już wiesz że kąt pomiędzy spodem a cięciwą profilu jest 3,5stopnia  to jak spód zrobisz równolegle do osi kadłuba będziesz miał kąt zaklinowania 3,5 stopnia.

A tak przy okazji: jakikolwiek profil zastosujesz , czy to będzie symetryczny czy wklęsłowypukły to kąty zaklinowania ustala się zawsze pomiędzy osią kadłuba a cięciwą profilu. To taka żelazna zasada. 

  • Lubię to 1
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
W dniu 13.11.2020 o 07:34, mr.jaro napisał:

Przyjmuje sie, ze maksymalna grubosc profili laminarnych lezy w wiekszej odleglosci od noska profilu, anizeli 1/3 dlugosci cieciwy. To jest jedyne kryterium stanowiace o kwalifikacji profilu jako "laminarny".

 

To jednak - moim zdaniem - bardzo wątpliwe "jedyne kryterium" ponieważ o rodzaju profilu (laminarny czy turbulencyjny) decyduje długość opływu laminarnego i tak powtórzmy za W. Niestoj "Profile modeli latających":

"Modelarskie profile laminarne wyróżniają się tym, że opływ laminarny przekracza 50% długości profilu, przy profilach turbulencyjnych natomiast opływ laminarny obejmuje zaledwie ok. 15% długości profilu."

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.