meloow Opublikowano 17 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 17 Stycznia 2009 niestety to nie elektryk aby zmienić kierunek obrotów silnika
ECO400 Opublikowano 17 Stycznia 2009 Opublikowano 17 Stycznia 2009 bardzo ładna robota mnie tylko martwi czy ten silnik 2ccm nie bedzie za mały :? ja jeśli bede robił do mysle nad założeniem silnika GMS 4ccm choc i tak nie wiem czy nie bedzie za mały :roll:
meloow Opublikowano 17 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 17 Stycznia 2009 Dawid motolotnia to nie akrobat ! i napewno 4 cm to za dużo jak do niej, max to 2,5cm
Janusz P. Opublikowano 17 Stycznia 2009 Opublikowano 17 Stycznia 2009 Faktycznie Marcin ma rację ta motolotnia ma sie wzbijac powoli i majestatycznie a z przesadzoną mocą mogło by byc nie miło bo powierzchnia nosna nie jest sztywna jak skrzydło.
Kamil6593 Opublikowano 18 Stycznia 2009 Opublikowano 18 Stycznia 2009 Heh Marcin czekam najbardziej na relację z budowy skrzydła bo mi najbardziej na tym zależy żeby zobaczyć.Mam taką nietypową prośbę do Ciebie, otóż jak będziesz robił skrzydło to postaraj się robić od groma zdjęć bo zależy mi na podglądnięciu konstrukcji i tych wszystkich pseudo żeber/wzmocnień.Pozdrawiam
Leszek Opublikowano 18 Stycznia 2009 Opublikowano 18 Stycznia 2009 Mellow bardzo ładna robota podoba mi się ;-)) tylko słuchaj koledzy mają racje ten silnik bedzie za słaby konsultowałem to z modelarzami i nawet 4cm może byc za słaby motolotnia ma dużą powierzchnie skrzydła i opór jest nie mały dlatego silnik 2cm będzie za mały najprawdopodobniej. Pomyśl jeszcze nad tym silnikiem . Ale dobrze ci idzie. Pozdrawiam. Przepraszam Meloow nie no jasna sprawa spokojnie wtedy zmienisz silnik . Napisałem tylko bo ostatnio prowadziłem konsultacje jaki by silnik dac do motolotni o takiej powierzchni motolotni i sam tez nad tym myslałem. Ja na razie jeszcze nie wziąłem sie do roboty w tym tygodniu moze podskoczę do kęt po materiał;-))
meloow Opublikowano 21 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 21 Stycznia 2009 Prace powoli idą do przodu. Dałem sobie spokój z tym lutowaniem ALU i do łączenia wykorzystałem taki środek jak dwuskładnikowa żywica epoksydowa do metalu. Wytrzymałość 300Kg na 1cm2. Po wyschnięciu obórka na metalu. Dziś zrobiłem mocowanie tylnych kół oraz jeden z najważniejszych elementów tj, "Węzeł" i ta cześć została wykonana z kwadratowego profilu 15x15mm w środek wstawiłem odpowiednią rurkę 10mm i wypełniłem drugim fajnym specyfikiem tj. Epoxy Mastic 2 coś jak poxilina z tym że do zastosowań motoryzacyjnych. Po wyschnięciu jak metal. Takie rozwiązanie dało idealnie spasowane elementów. fotki wstawię jutro.
Leszek Opublikowano 21 Stycznia 2009 Opublikowano 21 Stycznia 2009 No widzę Marcin , że idziesz ostro do przodu z pracami . Czekamy na zdjęcia z postępów w pracach.... Pozdrawiam Leszek
AdamRC Opublikowano 21 Stycznia 2009 Opublikowano 21 Stycznia 2009 Trochę się spóźniłem, ale nie szkodzi Lutowanie aluminium? Lutownica, jakiś smar, tawot itp. + zwykla cyna. Smarujemy aluminium smarem, rozgrzewamy lutownica i powtarzamy kilka razy. Później cyna i dokonujemy rzeczy niemożliwych. Bynajmniej o żadnych zimnych lutach nie ma mowy! Pozdrawiam Adam
Irek M Opublikowano 21 Stycznia 2009 Opublikowano 21 Stycznia 2009 Jeśli Meloow mam ten sam środek do klejenia metalu ( do alu też osobny) to nie bardzo byłem z tego zadowolony. Wcale łączone elementy nie trzymały tak mocno jak podawano...chyba , że w palcach mam ponad 300kG :devil:
meloow Opublikowano 21 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 21 Stycznia 2009 Co do lutowania ALU to kupiłem specjalny lut, lutownice gazową, dwie puchy gazu i co tylko 100PLN z plecy. Jeżeli zaś chodzi o lutowanie zwykłą cyną też próbowałem metody ze smarem, oliwą itp. niestety mam za słabą lutownice 70W i nie była w stanie rozgrzać profilu to takiej temperatury aby zaczął łapać cynę. Fokker ten specyfik (płynny metal) to Epoxy Metal 300kg firmy Technicqll.pl - dziś zrobiłem mały test i skleiłem dwa kawałki alu obszar styku jakieś 5x5mm zobaczymy co z tego będzie po 24h poniżej obiecane fotki zrobiłem jeszcze dziś węzeł jest mojego projektu w oryginale trzebabyło wyciąc zablon z blachy 2mm i owinąć wokół rurki. Mnie takie rozwiązanie wydawało się być kiepskie. Dlatego postanowiłem sam coś wymyśleć. Przedmną jeszcze sporo modyfikacji i udogodnień. tutaj jest wzmocnienie masztu na przełamaniu wykonane z 1mm alu.
f-150 Opublikowano 22 Stycznia 2009 Opublikowano 22 Stycznia 2009 Jeśli Meloow mam ten sam środek do klejenia metalu ( do alu też osobny) to nie bardzo byłem z tego zadowolony. Wcale łączone elementy nie trzymały tak mocno jak podawano...chyba , że w palcach mam ponad 300kG :devil: Na pewno nie masz takiej siły,ale znając życie rozrywałeś połączenie prostopadle do spoiny.Takie łączenia pracują na ścinanie ,gdybyś przyłożył siłę równolegle do spoiny to siła była by zgodna z deklarowaną przez producenta. Patrząc na konstrukcję wózka wydaje się że w większości połączeń będzie ok.Problemem mogą okazać się wibracje od silnika. A dlaczego np.do łączenia nie użyłeś małych nitów zrywalnych?.Było by prosto i szybko,tym bardziej że na planie widać połączenia wzmocnione nitowaniem.
meloow Opublikowano 23 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 23 Stycznia 2009 Nad nitami się zastanawiałem, ale jakoś nie ufam nitom. Dziś trochę popracowałem i efekt taki, że jest zrobione mocowanie łoża silnika wykonany w blachy 3,2mm, przednie wzmocnienie masztu wykonane z rurki 6mm oraz przednia goleń podwozia. Zastanawiam się czy wykonać ją skrętną czy nie ?! gdyż wiąże się to ze znalezieniem miejsca na dodatkowe serwo. Dodatkowo zamocowałem węzeł, dla którego osią jest pręt stalowy 3mm. Waga tego, co na zdjęciu bez silnika to 278g, natomiast z silnikiem 478g tak więc myśle że zmieszcze się w zakładanej wadze czy max 1,3kg
gładkilot Opublikowano 23 Stycznia 2009 Opublikowano 23 Stycznia 2009 meloow, widzę, że łoże już zamocowane. Udało się rozwiązać problem ze skrzywieniem?? http://pfmrc.eu/viewtopic.php?p=154581&highlight=#154581
meloow Opublikowano 23 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 23 Stycznia 2009 nie kupię nowe .... to jest tak aby było !
Kamil6593 Opublikowano 24 Stycznia 2009 Opublikowano 24 Stycznia 2009 Zastanawiam się czy wykonać ją skrętną czy nie Zrób skrętne.Przyda się w jeździe po pasie.Zazwyczaj robią kółka skrętne to i ty zrób tak.Pozdrawiam
meloow Opublikowano 24 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 24 Stycznia 2009 to znaczy gdzie zazwyczaj..... ! jak masz jakieś fotki motolotni RC to podaj linka ;D jedynie co przemawia aby nie robić tego koła skrętengo to mało miejsca na belce głównej . ostatecznie zdecyduje jak zamontuje wszystko co ma być.
Kamil6593 Opublikowano 24 Stycznia 2009 Opublikowano 24 Stycznia 2009 Tu jest tak na szybko. http://images.google.pl/imgres?imgurl=http://www.mojemodelarstworc.zafriko.pl/pics/Lotnia5.jpg&imgrefurl=http://www.mojemodelarstworc.zafriko.pl/str/2__moje_modele/samoloty/motolotnia_jazz&usg=__kuClrNuTiBRsC7ShJ4F7qV_Ivh4=&h=1005&w=753&sz=109&hl=pl&start=1&um=1&tbnid=TojEJgzOEYaW5M:&tbnh=149&tbnw=112&prev=/images%3Fq%3DmotolotniA%2Brc%26um%3D1%26hl%3Dpl%26client%3Dfirefox-a%26rls%3Dorg.mozilla:pl:official%26sa%3DN Przeczytaj tekst i tam jest napisane bo na zdjęciu nie widać.
meloow Opublikowano 24 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 24 Stycznia 2009 i to jest jedyna motolotnia RC jaką znalazłem w necie, a sporo szułakem, chyba że cienias jestem ;D co do koła to nic nie pisze !
Kamil6593 Opublikowano 24 Stycznia 2009 Opublikowano 24 Stycznia 2009 Są jeszcze paralotnie i mają koło skrętne ale nie chce mi się szukać :oops: .Ale wiem że jak budują to z kołem skrętnym.Ja bym zrobił ze skrętnym.Jedno małe serwo nie zajmie dużo miejsca i dużo nie zmieni wagi.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.