Skocz do zawartości

Relacja z budowy modelu Motolotni roz. 180cm


meloow

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 211
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Heh Marcin czekam najbardziej na relację z budowy skrzydła bo mi najbardziej na tym zależy żeby zobaczyć.Mam taką nietypową prośbę do Ciebie, otóż jak będziesz robił skrzydło to postaraj się robić od groma zdjęć bo zależy mi na podglądnięciu konstrukcji i tych wszystkich pseudo żeber/wzmocnień.Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mellow bardzo ładna robota podoba mi się ;-)) tylko słuchaj koledzy mają racje ten silnik bedzie za słaby konsultowałem to z modelarzami i nawet 4cm może byc za słaby motolotnia ma dużą powierzchnie skrzydła i opór jest nie mały dlatego silnik 2cm będzie za mały najprawdopodobniej. Pomyśl jeszcze nad tym silnikiem . Ale dobrze ci idzie.

 

Pozdrawiam.

 

 

Przepraszam Meloow

nie no jasna sprawa spokojnie wtedy zmienisz silnik . Napisałem tylko bo ostatnio prowadziłem konsultacje jaki by silnik dac do motolotni o takiej powierzchni motolotni i sam tez nad tym myslałem. Ja na razie jeszcze nie wziąłem sie do roboty w tym tygodniu moze podskoczę do kęt po materiał;-))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prace powoli idą do przodu. Dałem sobie spokój z tym lutowaniem ALU i do łączenia wykorzystałem taki środek jak dwuskładnikowa żywica epoksydowa do metalu. Wytrzymałość 300Kg na 1cm2. Po wyschnięciu obórka na metalu. Dziś zrobiłem mocowanie tylnych kół oraz

jeden z najważniejszych elementów tj, "Węzeł" i ta cześć została wykonana z kwadratowego profilu 15x15mm w środek wstawiłem odpowiednią rurkę 10mm i wypełniłem drugim fajnym specyfikiem tj. Epoxy Mastic 2 coś jak poxilina z tym że do zastosowań motoryzacyjnych. Po wyschnięciu jak metal. Takie rozwiązanie dało idealnie spasowane elementów.

 

fotki wstawię jutro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę się spóźniłem, ale nie szkodzi :P

 

Lutowanie aluminium? Lutownica, jakiś smar, tawot itp. + zwykla cyna. Smarujemy aluminium smarem, rozgrzewamy lutownica i powtarzamy kilka razy. Później cyna i dokonujemy rzeczy niemożliwych. Bynajmniej o żadnych zimnych lutach nie ma mowy! :D

 

Pozdrawiam

Adam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do lutowania ALU to kupiłem specjalny lut, lutownice gazową, dwie puchy gazu i co tylko 100PLN z plecy. Jeżeli zaś chodzi o lutowanie zwykłą cyną też próbowałem metody ze smarem, oliwą itp. niestety mam za słabą lutownice 70W i nie była w stanie rozgrzać profilu to takiej temperatury aby zaczął łapać cynę.

 

Fokker ten specyfik (płynny metal) to Epoxy Metal 300kg firmy Technicqll.pl - dziś zrobiłem mały test i skleiłem dwa kawałki alu obszar styku jakieś 5x5mm zobaczymy co z tego będzie po 24h

 

poniżej obiecane fotki zrobiłem jeszcze dziś

 

węzeł jest mojego projektu w oryginale trzebabyło wyciąc zablon z blachy 2mm i owinąć wokół rurki. Mnie takie rozwiązanie wydawało się być kiepskie. Dlatego postanowiłem sam coś wymyśleć. Przedmną jeszcze sporo modyfikacji i udogodnień.

 

10.jpg

7.jpg

 

tutaj jest wzmocnienie masztu na przełamaniu wykonane z 1mm alu.

 

9.jpg

11.jpg

8.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli Meloow mam ten sam środek do klejenia metalu ( do alu też osobny) to nie bardzo byłem z tego zadowolony. Wcale łączone elementy nie trzymały tak mocno jak podawano...chyba , że w palcach mam ponad 300kG :devil:

Na pewno nie masz takiej siły,ale znając życie rozrywałeś połączenie prostopadle do spoiny.Takie łączenia pracują na ścinanie ,gdybyś przyłożył siłę równolegle do spoiny to siła była by zgodna z deklarowaną przez producenta.

Patrząc na konstrukcję wózka wydaje się że w większości połączeń będzie ok.Problemem mogą okazać się wibracje od silnika.

A dlaczego np.do łączenia nie użyłeś małych nitów zrywalnych?.Było by prosto i szybko,tym bardziej że na planie widać połączenia wzmocnione nitowaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nad nitami się zastanawiałem, ale jakoś nie ufam nitom.

 

Dziś trochę popracowałem i efekt taki, że jest zrobione mocowanie łoża silnika wykonany w blachy 3,2mm, przednie wzmocnienie masztu wykonane z rurki 6mm oraz przednia goleń podwozia. Zastanawiam się czy wykonać ją skrętną czy nie ?! gdyż wiąże się to ze znalezieniem miejsca na dodatkowe serwo. Dodatkowo zamocowałem węzeł, dla którego osią jest pręt stalowy 3mm.

 

Waga tego, co na zdjęciu bez silnika to 278g, natomiast z silnikiem 478g tak więc myśle że zmieszcze się w zakładanej wadze czy max 1,3kg

 

13.jpg

12.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.