Jerzy Markiton Opublikowano 20 Grudnia 2022 Opublikowano 20 Grudnia 2022 Łłłaaa ! Bomba ! Ta perspektywa - to mój najlepszy prezent pod choinkę ! Tu są dane profilu: tracfoil.free.fr/airfoils/index.php?page=en_t Ale na wszelki wypadek: podaj cięciwę, która wychodzi dla tej podziałki. Spróbuję ten mój pomysł skonsultować z mądrzejszymi od siebie. Konrad - piękne to ! Ale jak wylądować na tych kołach ?? Pozdrawiam - Jurek
japim Opublikowano 21 Grudnia 2022 Opublikowano 21 Grudnia 2022 Pooglądałem sobie krzywe CL/CD dla tych profili i absolutnie nie widzę sensu to iść. Przy Re200k (dla niższych wartości musiałbym odpalać program wiec posiłkowałem się tylko krzywymi ze strony, która podesłałeś) NACA 2415 dociąga do CL 1.4 i przeciąga płynnie przy 18 stopniach przy Ncrit 9 . A Ritze i TP ledwo osiągają CL 1.0 i to przy Ncrit 13 (skrzydło wyciągnięte z formy laminatowej). Co do CX przy 1-2 stopniach jest podobny i rożni się o jakieś grosze - co w porównaniu z oporem beczkowatego kadłuba jest nie warte eksperymentów. Moze w szybowcach to ma sens - ale nie w kombatach.
Jerzy Markiton Opublikowano 21 Grudnia 2022 Opublikowano 21 Grudnia 2022 Nic to. Nie ma sprawy ! Przećwiczę to po swojemu. Osobiście wolę Ritz-a od NACA serii "2". Głównie z powodu zachowania podczas lądowania. Ciekawe, bo modelik P.Rondela mógł chyba tylko w nurkowaniu osiągać Re 100 000 (a i w to wątpię) i bardzo go chwalił.... Pozdrawiam - Jurek
Hammer72 Opublikowano 23 Lipca Opublikowano 23 Lipca Film ze składania. Trochę od premiery modelu minęło, ale nadal aktualny. 1
Rekomendowane odpowiedzi