Skocz do zawartości

I 16 Rata drukowany


pacek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Łłłaaa ! Bomba !

Ta perspektywa - to mój najlepszy prezent pod choinkę ! Tu są dane profilu:

tracfoil.free.fr/airfoils/index.php?page=en_t

Ale na wszelki wypadek: podaj cięciwę, która wychodzi dla tej podziałki. Spróbuję ten mój pomysł  skonsultować z mądrzejszymi od siebie.

Konrad - piękne to ! Ale jak wylądować na tych kołach ??

Pozdrawiam - Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pooglądałem sobie krzywe CL/CD dla tych profili i absolutnie nie widzę sensu to iść. Przy Re200k (dla niższych wartości musiałbym odpalać program wiec posiłkowałem się tylko krzywymi ze strony, która podesłałeś) NACA 2415 dociąga do CL 1.4 i przeciąga płynnie przy 18 stopniach przy Ncrit 9 . A Ritze i TP ledwo osiągają CL 1.0 i to przy Ncrit 13 (skrzydło wyciągnięte z formy laminatowej). Co do CX przy 1-2 stopniach jest podobny i rożni się o jakieś grosze - co w porównaniu z oporem beczkowatego kadłuba jest nie warte eksperymentów.  Moze w szybowcach to ma sens - ale nie w kombatach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic to. Nie ma sprawy ! Przećwiczę to po swojemu. Osobiście wolę Ritz-a od NACA serii "2". Głównie z powodu zachowania podczas lądowania. Ciekawe, bo modelik P.Rondela mógł chyba tylko w nurkowaniu osiągać Re 100 000 (a i w to wątpię) i bardzo go chwalił.... 

Pozdrawiam - Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.