Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
48 minut temu, RobRoy napisał:

Jedno pytanko - jaki klej zastosować ?

Do tej pianki stosowałem tylko UHU-Por. Super klei. Hotglue trzeba uważać. Też dobrze ją łapie ale zbyt gorący wytopi. Potem miejsce łączenia po wyschnięciu całkowitym tj koło 24h dobrze jest przejechać folią bezbarwną lub kolorową jeśli decydujesz się na jakieś "malowanie". Po takim zabiegu pianka jest nie do rozerwania. Oczywiście jeśli mówimy o poszyciu. 

 

Opublikowano

UHU POR jest rewelacyjny ale niestety drogi, a kleju przy smarowaniu obu powierzchni niestety dużo schodzi.

Zrobiłem na próbkach XPS test kleju technicqll do gąbki z Casto i wygląda, że też jest OK. Troszkę wolniej paruje i trzeba dłużej czekać ale moim zdaniem klei nieźle a kosztuje połowe tego co UHU.

Mój kadłub wygląda tak -  jeden boczek klejony na UHU a drugi na Technicqll ?

20210304_231916.thumb.jpg.f3f78eaa6c2583bb203c93ae543161d3.jpg

 

Też nieco wzmacniam redan, wkleiłem trzy dodatkowe wręgi bo moim zdaniem ta część kadłuba była zbyt słaba.

Nie będę raczej dokładał balsy. XPS pokryty folią przy likwidacji miejsc gdzie może się zbytnio uginać - będzie bardzo wytrzymałym pokryciem kadłuba.

 

20210304_232357.thumb.jpg.efe698cfa5d831b80abfee65b0db6275.jpg

 

ms

 

Opublikowano

Dziękuje z info.

Technicqll -  a konkretnie który, bo pod tym hasłem można znaleźć mnóstwo różnych klei. Szkoda wywalać otwarte drzwi.

Opublikowano

Ile tubek wystarczy na tej wielkości model - 4-8 ? A płyt XPS Diall ? ... niestety cena tych płyt nie jest zachęcająca .

 

Zastanawiam się czy nie warto by było w te komory na dole kadłuba wstrzyknąć trochę piany niskoprężnej albo kleju do styropianu w pianie a dopiero potem przykleić poszycie. Pewnie niewiele to zwiększy wagę a na pewno wzmocni. Dziwię się że nie stosuje się piany niskoprężnej przy naprawie np. kadłubów "węglowych". Taka piana doskonale może docisnąć element belki ogonowej czy kadłuba  "od środka"

 

Opublikowano

Ja stosuje klej ala pianka poliuretanowa w tubce zwie się złoty klej z 5 zeta za tubke. Na ten model zejdzie ze 3szt. Gość w sklepie zamawia tylko podemnie. Ostatnio pobralem zapas 5szt po 3 zeta przeterminowany. Ja swojego jeszcze nie okleilem balsa, jak mnie ogarnie leń to wstrzykne pianę między poszycie a konstrukcje i też będzie git.

Opublikowano
22 godziny temu, RobRoy napisał:

Ile tubek wystarczy na tej wielkości model - 4-8 ? A płyt XPS Diall ? ... niestety cena tych płyt nie jest zachęcająca .

 

Zastanawiam się czy nie warto by było w te komory na dole kadłuba wstrzyknąć trochę piany niskoprężnej albo kleju do styropianu w pianie a dopiero potem przykleić poszycie. Pewnie niewiele to zwiększy wagę a na pewno wzmocni. Dziwię się że nie stosuje się piany niskoprężnej przy naprawie np. kadłubów "węglowych". Taka piana doskonale może docisnąć element belki ogonowej czy kadłuba  "od środka"

 

Nie pamiętam ile jest w paczce ale przy moim dużym zostało mi 4szt płyt. Kleju poszło jakieś 0.5-1 tubki UHU Por.

Opublikowano

Patrzyłem na stronę Castoramy. Płyta  XPS Diall biała 6 mm to cena 67zł / sztuka. To chyba depron jest tańszy.

Sprawa niejasna - z opisu wynika ze w paczce jest 8 płyt, ale cena zabójcza . Nawet  gdyby wystarczyło 4 płyty to ....270 zł + klej ... tj ....+- 300 zł . Trochę drogo. Oczywiście to pojęcie względne.

Opublikowano

W opakowaniu jest 0,48m2, ale...

...kluczowym słowem w opisie może być "długość" (czyli po ludzku "grubość") opakowania: 4,8cm. To dawałoby 6mm x 8szt.

Po prostu nie wierzę, że materiał ociepleniowy zużywany w setkach m2 miałby kosztować 70PLN za formatkę.

 

Opublikowano
48 minut temu, Bartek Piękoś napisał:

W opakowaniu jest 0,48m2, ale...

...kluczowym słowem w opisie może być "długość" (czyli po ludzku "grubość") opakowania: 4,8cm. To dawałoby 6mm x 8szt.

Po prostu nie wierzę, że materiał ociepleniowy zużywany w setkach m2 miałby kosztować 70PLN za formatkę.

 

 

54 minuty temu, RobRoy napisał:

Patrzyłem na stronę Castoramy. Płyta  XPS Diall biała 6 mm to cena 67zł / sztuka. To chyba depron jest tańszy.

Sprawa niejasna - z opisu wynika ze w paczce jest 8 płyt, ale cena zabójcza . Nawet  gdyby wystarczyło 4 płyty to ....270 zł + klej ... tj ....+- 300 zł . Trochę drogo. Oczywiście to pojęcie względne.

 

No i właśnie na stronie jest błąd. W paczce za 64zł macie 8 płyt 80x60cm. Wychodzi 8zł za płytę. To nie jest naprawdę dużo biorąc pod uwagę jej jakość. Mając w ręku kiedyś depron w sklepie modelarskim powiedziałbym że jedno i to samo. Ja można powiedzieć zużywając 4 płyty wydałem 32zł oraz z 8zł ma klej. Czysty model bez folii kosztował 40zł i trochę czasu. 

  • Dzięki 1
Opublikowano

 Też wydawało mi się że to pomyłka. Dlatego dzwoniłem do Castoramy, ale tam widocznie odebrał jakiś "nowoprzyjęty" bo potwierdził  -67 za formatkę, to by wyszło  - 140 zł /m2. Przy 8 płytach w paczce wychodzi 17,50 zł /m2 a to zupełnie inna bajka.

Dziękuje  Jarek za informacje. Jutro poszukam w Krakowie.

Opublikowano
W dniu 7.03.2021 o 00:37, RobRoy napisał:

jakiś "nowoprzyjęty" bo potwierdził  -67 za formatkę, to by wyszło 

W paczce jest 8 płyt w tej cenie, na model wg. planów wystarczają trzy !!

Materiał jest dostępny na dziale z okładzinami ścian na półce razem korkiem izolacyjnym i dekoracyjnym

Niestety format płyt nie pozwala na wycięcie kadłuba w pełnej długości i trzeba je łączyć

 

ms

Opublikowano

Mnie się po przekątnej zmieścił, kadłub skończony jutro zobaczę czy starczy balsy na oklejke. Wregi kanapka klejka płyta twarda balsa. Mocowanie skrzydeł kanapka sklejkowa plus dodatkowe wzmocnienia od spodu. 

20210308_202926.thumb.jpg.afa172a15998539450033cdcc3b5236b.jpg

Opublikowano

Mój kadłub tez od spodu zamknięty

 

20210308_224051.thumb.jpg.91b3647dc38d98a9512f020b1b621713.jpg

 

dodatkowe wręgi bardzo pomogły usztywnić redan, spód kadłuba jest teraz twardy i sztywny. Finalnie oklejka z foli też zrobi swoje i moim zdaniem powinno to wystarczyć.

Analogicznie od góry kadłuba usztywniłem komorę na pakiet.

 

20210308_225146.thumb.jpg.77ad6ea37132eef36f3af8044f71be9a.jpg

 

To co na zdjęciach powstało z jednej płyty - formatki kadłuba sa klejone z długości  jedna z przodu a druga z tyłu.

ms

 

Opublikowano

Zastanawiam się nad klapami czy ma to sens. Wg moich wcześniejszych obserwacji w takich modelach to zbędny nic nie dający bajer.

Jarek a jakie Ty masz obserwacje i odczucia przy starcie i lądowaniu.

20210309_121728.thumb.jpg.d179374f05a9e377774c7492dce23a10.jpg

Opublikowano
Godzinę temu, majula7 napisał:

Zastanawiam się nad klapami czy ma to sens. Wg moich wcześniejszych obserwacji w takich modelach to zbędny nic nie dający bajer.

W takich czyli jakich? :) Chodzi o wielkość czy stopień uproszczenia?

Jeśli o wielkość, to mój model 1.4m ląduje na klapach bardzo fajnie.

Także moim zdaniem warto, jeśli komuś chce się chwilkę dłużej podłubać, mimo przyjętych uproszczeń.

 

Opublikowano
Cytat

W takich czyli jakich? :) Chodzi o wielkość czy stopień uproszczenia?

Myśle, że pytanie Patryka dotyczyło nie wielkości a wagi modelu.

 

Patrząc na filmik z budowy i lotu tego modelu to sam mam podobne wątpliwości - po co te klapy.

Przy ciężkich a zatem szybciej latających konstrukcjach klapy są bardzo pomocne przy lądowaniu ale przy "opadaniu na wodę gazety" chyba niewiele wnoszą. Mam zatem ten sam dylemat ... ale jestem z budową nieco do tyłu zatem mam jeszcze kilka dni na odpowiedź na to pytanie ?

 

ms

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.