MrMichal Opublikowano 18 Lutego 2021 Opublikowano 18 Lutego 2021 Witam serdecznie. Mam pytanie do użytkujących te silniki i bardziej doświadczonych modelarzy w kwestii silników benzynowych. Ciekawi mnie w jaki sposób mocujecie te silniki w modelach. Czy ktoś stosował takie rozwiązanie? Mam obawy o wytrzymałość tych śrub lub korpusu silnika. Nie mogę zaś znaleźć klasycznego łoża do tej pojemności silnika (widełek) chodź kiedyś były bo widziałem gdzieś na zdjęciach. No i drugie pytanie - tłumik. Czy ten tłumik jest w miarę wart uwagi? Oryginalny do tego silnika. Ciekaw jestem rozmiarów tej "maszynerii" bo waga jest słuszna, no i kierunek wylotu spalin? Jak dam silnik głowicą w dół to wydech wyjdzie z boku maski, na moje oko. Bardzo będę wdzięczny za wszelkie uwagi. Pozdrawiam
kkdarch Opublikowano 19 Lutego 2021 Opublikowano 19 Lutego 2021 Według mnie to mocowanie jest ok. Na takie same śruby mocujesz klasycznie na widełki. Tłumik jak najbardziej solidny.Wyloty masz około rozstaw śrub mocowania do silnika x2.
grafitxt Opublikowano 22 Maja 2021 Opublikowano 22 Maja 2021 Jeśli chcesz wyciągnąć z tego silnika 120% jego możliwości to tylko rura rezonansowa, a tym badziewnym tłumiku silnik w locie potrafi zgasnąć. Już lepiej dopasować tłumik od DLE, RCGF itp. 1
MrMichal Opublikowano 30 Maja 2021 Autor Opublikowano 30 Maja 2021 Witam. No cóż, mam już tłumik oraz łoże do tego silnika. Tłumik jest co prawda mało kompaktowy, przypomina raczej typ puszkę. Są wewnątrz dwie przegrody ale nie stanowią wielkiego oporu. Ciekawi mnie, że tłumik może mieć aż tak duży wpływ na pracę silnika, że silnik aż gaśnie? Zobaczę jak to wyjdzie, na początek uruchomię silnik na tym tłumiku. Okaże się też czy model w jakim silnik będzie montowany prawidłowo się wyważy bo słyszałem opinie że model jest ciężki na ogon i rura rezonansowa jeszcze pogłębi ten problem. Ma ktoś doświadczenie z tym silnikiem? Mam nadzieję, że się to wszystko jakoś poskłada i sprawdzi w praktyce? Tłumik i łoże silnika
MrMichal Opublikowano 30 Stycznia 2022 Autor Opublikowano 30 Stycznia 2022 Witam serdecznie. Dawno tu nie zaglądałem przepraszam z późną odpowiedź, ale już spieszę z odpowiedzią. Niestety trochę mi brakło czasu i nie zamontowałem jeszcze tego silnika w modelu ani go nie uruchomiłem. Ale powoli wracam do tematu. Silnik będzie montowany w modelu z tego wątku: https://pfmrc.eu/topic/87193-extra-330sc-204m-od-s2g/ Uzupełnię wątek bo coś tam podłubałem przy modelu. Przy przymiarkach silnika, wpadła mi w oko pewna rzecz. Chodzi o uszczelkę pod gaźnikiem. Przelot przez gaźnik moim zdaniem nie powinien być zaburzony, ale nie wiem czy ta uszczelka może mieć jakiś wpływ? Wydaje mi się że przelot przez uszczelkę jest mniejszy niż przez gaźnik. Co o tym myślicie?
MrMichal Opublikowano 5 Lutego 2022 Autor Opublikowano 5 Lutego 2022 Witam. To prawda, że nie mam doświadczenia z silnikami benzynowymi, jeśli chodzi o spaline to tylko silniki metanolowe nie są mi obce Co do tłumika, to kiedyś spotkałem się z taką opinią, że MVVS-y lepiej się reguluje z tłumikiem-czarną rurą rezonansową. Mam taki właśnie w MVVS 8 cm. Fakt, że chodzi na tym dobrze, a mocy też nie brakuje (śmigło 12x6 kręci 10 000 obr/min). Zobaczymy jak będzie w przypadku silnika benzynowego. Mam już tłumik puszkowy oryginalny do tego silnika więc spróbuję. Tłumik rezonansowy dedykowany jest dostępny, wtedy śmigło 22 x 8 zobaczymy czy będzie się dało/warto do tego modelu coś więcej kombinować:) Jeśli chodzi o silentblocki, to to spotkałem się z różnymi "praktykami" oprócz tego. Montaż na "sztywno" prosto do wręgi na tulejach dystansowych z zestawu , lub że domek silnika przejmuje drgania i to wystarczy. Ja wpadłem jakiś już czas temu na taki pomysł, żeby wykonać podkładkę dystansującą z niezbyt twardej sklejki pod to łoże co mam. Tulejki i tak średnio by tu pasowały a taki "bloczek" sklejkowy może częściowo wytłumi drgania? Nie mniej, zainteresuję się tymi silentblokami bo na tym etapie można jeszcze spokojnie coś pozmieniać. To ta "podkładka", trochę ją jeszcze odchudzę z wagi ale to kwestia kilku otworów 8 - 10 mm. Przy okazji przymiarka tego silnika i pomysł aby dać go pod kątem, widać to mocowanie. Zostanie sporo miejsca na tłumik a wyloty będą wtedy elegancko na dół (muszę tłumik przykręcić, hehe) Pozdrawiam
FockeWulf Opublikowano 22 Lutego 2022 Opublikowano 22 Lutego 2022 Możesz pokazać przykład takiego poprawnego mocowania?
Nielot Opublikowano 22 Lutego 2022 Opublikowano 22 Lutego 2022 Wiele sezonów użytkowałem podobnego MVVS-a tylko 26 cm. Przykręcony był na sztywno do przedniej wręgi, jego drgania nie są duże i nic się nie działo. Latałem z rezonansem i chodził wyśmienicie w dużym modelu Ultimata.
Elvis Opublikowano 22 Lutego 2022 Opublikowano 22 Lutego 2022 Jest jeszcze coś takiego, prosto z fabryki ?
Nielot Opublikowano 25 Lutego 2022 Opublikowano 25 Lutego 2022 W dniu 22.02.2022 o 14:46, mr.jaro napisał: Poza tym kilka malych, gumowych elementow bedzie z duzym prawdopodobienstwem mniej wazylo, anizeli pokazany wyzej na zdjeciu drewniany kloc. No tak, bezdyskusyjna prawda.
Rekomendowane odpowiedzi