Skocz do zawartości

MVVS 40 IFS SP mocowanie i tłumik


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie. Mam pytanie do użytkujących te silniki i bardziej doświadczonych modelarzy w kwestii silników benzynowych. Ciekawi mnie w jaki sposób mocujecie te silniki w modelach. Czy ktoś stosował takie rozwiązanie?

1693351942_MVVS_40-IFS-RCmocowanie.jpg.302f4638d36e52ef628de8aa8314ea7d.jpg

Mam obawy o wytrzymałość tych śrub lub korpusu silnika. Nie mogę zaś znaleźć klasycznego łoża do tej pojemności silnika (widełek) chodź kiedyś były bo widziałem gdzieś na zdjęciach.

No i drugie pytanie - tłumik. Czy ten tłumik jest w miarę wart uwagi? Oryginalny do tego silnika. Ciekaw jestem rozmiarów tej "maszynerii" bo waga jest słuszna, no i kierunek wylotu spalin? Jak dam silnik głowicą w dół to wydech wyjdzie z boku maski, na moje oko.

2145978603_tumik.jpg.f98df198d8d133b76b49269c18f8e2a6.jpg

Bardzo będę wdzięczny za wszelkie uwagi.

Pozdrawiam

Opublikowano

Według mnie to mocowanie jest ok.

Na takie same śruby mocujesz klasycznie  na widełki.

Tłumik jak najbardziej solidny.Wyloty masz około rozstaw śrub mocowania do silnika x2.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Jeśli chcesz wyciągnąć z tego silnika 120% jego możliwości to tylko rura rezonansowa, a tym badziewnym tłumiku silnik w locie potrafi zgasnąć. Już lepiej dopasować tłumik od DLE, RCGF itp.

  • Lubię to 1
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam. No cóż, mam już tłumik oraz łoże do tego silnika. Tłumik jest co prawda mało kompaktowy, przypomina raczej typ puszkę. Są wewnątrz dwie przegrody ale nie stanowią wielkiego oporu.

Ciekawi mnie, że tłumik może mieć aż tak duży wpływ na pracę silnika, że silnik aż gaśnie?

Zobaczę jak to wyjdzie, na początek uruchomię silnik na tym tłumiku. Okaże się też czy model w jakim silnik będzie montowany prawidłowo się wyważy bo słyszałem opinie że model jest ciężki na ogon i rura rezonansowa jeszcze pogłębi ten problem.

Ma ktoś doświadczenie z tym silnikiem? Mam nadzieję, że się to wszystko jakoś poskłada i sprawdzi w praktyce?

Tłumik i łoże silnika

 

IMG_2267.JPG

IMG_2266.JPG

IMG_2382.JPG

  • 6 miesięcy temu...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam serdecznie. Dawno tu nie zaglądałem przepraszam z późną odpowiedź, ale już spieszę z odpowiedzią.

Niestety trochę mi brakło czasu i nie zamontowałem jeszcze tego silnika w modelu ani go nie uruchomiłem. Ale powoli wracam do tematu.

Silnik będzie montowany w modelu z tego wątku: https://pfmrc.eu/topic/87193-extra-330sc-204m-od-s2g/ Uzupełnię wątek bo coś tam podłubałem przy modelu.

Przy przymiarkach silnika, wpadła mi w oko pewna rzecz. Chodzi o uszczelkę pod gaźnikiem. Przelot przez gaźnik moim zdaniem nie powinien być zaburzony, ale nie wiem czy ta uszczelka może mieć jakiś wpływ? Wydaje mi się że przelot przez uszczelkę jest mniejszy niż przez gaźnik. Co o tym myślicie?

 

IMG_3338.JPG

IMG_3339.JPG

Opublikowano

Witam. To prawda, że nie mam doświadczenia z silnikami benzynowymi, jeśli chodzi o spaline to tylko silniki metanolowe nie są mi obce :)

Co do tłumika, to kiedyś spotkałem się z taką opinią, że MVVS-y lepiej się reguluje z tłumikiem-czarną rurą rezonansową. Mam taki właśnie w MVVS 8 cm. Fakt, że chodzi na tym dobrze, a mocy też nie brakuje (śmigło 12x6 kręci 10 000 obr/min). Zobaczymy jak będzie w przypadku silnika benzynowego. Mam już tłumik puszkowy oryginalny do tego silnika więc spróbuję.

Tłumik rezonansowy dedykowany jest dostępny, wtedy śmigło 22 x 8 ;) zobaczymy czy będzie się dało/warto do tego modelu coś więcej kombinować:)

 

Jeśli chodzi o silentblocki, to to spotkałem się z różnymi "praktykami" oprócz tego. Montaż na "sztywno" prosto do wręgi na tulejach dystansowych z zestawu , lub że domek silnika przejmuje drgania i to wystarczy. Ja wpadłem jakiś już czas temu na taki pomysł, żeby wykonać podkładkę dystansującą z niezbyt twardej sklejki pod to łoże co mam. Tulejki i tak średnio by tu pasowały a taki "bloczek" sklejkowy może częściowo wytłumi drgania? Nie mniej, zainteresuję się tymi silentblokami bo na tym etapie można jeszcze spokojnie coś pozmieniać.

To ta "podkładka", trochę ją jeszcze odchudzę z wagi ale to kwestia kilku otworów  8 - 10 mm.

IMG_2459.JPG.67066951250202d69a0bb71ac9e40368.JPG

Przy okazji przymiarka tego silnika i pomysł aby dać go pod kątem, widać to mocowanie. Zostanie sporo miejsca na tłumik a wyloty będą wtedy elegancko na dół (muszę tłumik przykręcić, hehe) 

IMG_3331.thumb.JPG.5c929a03eb40aa317e719dcf8a606571.JPG

 Pozdrawiam

 

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Wiele sezonów użytkowałem podobnego MVVS-a tylko 26 cm. Przykręcony był na sztywno do przedniej wręgi, jego drgania nie są duże i nic się nie działo. Latałem z rezonansem i chodził wyśmienicie w dużym modelu Ultimata. 

ultimate.jpg

Opublikowano
W dniu 22.02.2022 o 14:46, mr.jaro napisał:

Poza tym kilka malych, gumowych elementow bedzie z duzym prawdopodobienstwem mniej wazylo, anizeli pokazany wyzej na zdjeciu drewniany kloc.

No tak, bezdyskusyjna prawda.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.