Skocz do zawartości

spotkanie -zlot modeli latających na uwięzi


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Sekcja modelarska Aeroklubu  im. Bogusława ,,BODKA'' Mrozka w Tuszowie Narodowym  zaprasza na spotkanie - zlot  sympatyków  latania modelami na uwięzi . Zapraszamy z modelami napędzanymi silnikami spalinowymi jak i elektrycznymi . Spotkanie odbędzie się w dniach 8-9 maja 2021 na lądowisku w Tuszowie Narodowym. Spotkanie ma na celu popularyzację latania modelami na uwięzi, wymianę doświadczeń  ( to nie będą zawody ). Szczegóły spotkania przekażemy w terminie późniejszym  Wieczorem spotkanie integracyjne. Prośba o zgłaszanie chęci wzięcia udziału w spotkaniu.

 

  • Dzięki 1
Opublikowano

Będzie ktoś sprzedawał wyposażenie do latania na uwięzi? Pytam z ciekawości bo pewnie sympatycy po oglądnięciu lotów chętnie by coś nabyli dla siebie. Nie mam daleko to postaram się zaglądnąć.

Opublikowano

Ja również potwierdzam obecność :) 

 

2 godziny temu, samolocik napisał:

Będzie ktoś sprzedawał wyposażenie do latania na uwięzi? Pytam z ciekawości bo pewnie sympatycy po oglądnięciu lotów chętnie by coś nabyli dla siebie. Nie mam daleko to postaram się zaglądnąć.

 

Tu może być ciężko nikt specjalnie tym nie handluje w Polsce, polecam zagraniczne sklepy internetowe:

https://f2abcd-store.ru/

https://controllineparts.com/

https://www.brodak.com/

https://technohobby.com.ua/accessories/accessories-th/vclf2d.html

 

Opublikowano
W dniu 10.03.2021 o 21:09, sylkub napisał:

Sekcja modelarska Aeroklubu  im. Bogusława ,,BODKA'' Mrozka w Tuszowie Narodowym  zaprasza na spotkanie - zlot  sympatyków  latania modelami na uwięzi . Zapraszamy z modelami napędzanymi silnikami spalinowymi jak i elektrycznymi . Spotkanie odbędzie się w dniach 8-9 maja 2021 na lądowisku w Tuszowie Narodowym. Spotkanie ma na celu popularyzację latania modelami na uwięzi, wymianę doświadczeń  ( to nie będą zawody ). Szczegóły spotkania przekażemy w terminie późniejszym  Wieczorem spotkanie integracyjne. Prośba o zgłaszanie chęci wzięcia udziału w spotkaniu.

 

 

Witam wszystkich,

oczywiście zgłaszam udział w "spotkaniu - zlocie sympatyków latania modelami na uwięzi" na lodowisku w Tuszowie Narodowym w w/w terminie.

pozdrawiam Marek

  • Lubię to 1
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
W dniu 10.03.2021 o 21:09, sylkub napisał:

Sekcja modelarska Aeroklubu  im. Bogusława ,,BODKA'' Mrozka w Tuszowie Narodowym  zaprasza na spotkanie - zlot  sympatyków  latania modelami na uwięzi . Zapraszamy z modelami napędzanymi silnikami spalinowymi jak i elektrycznymi . Spotkanie odbędzie się w dniach 8-9 maja 2021 na lądowisku w Tuszowie Narodowym. Spotkanie ma na celu popularyzację latania modelami na uwięzi, wymianę doświadczeń  ( to nie będą zawody ). Szczegóły spotkania przekażemy w terminie późniejszym  Wieczorem spotkanie integracyjne. Prośba o zgłaszanie chęci wzięcia udziału w spotkaniu.

 

Witam ponownie,

w załączeniu  planowany program zlotu.

ZLOT SYMPATYKÓW MODELI LATAJĄCYCH NA UWIĘZI.docx

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Ja również zgłaszam swoją obecność z bratem. Nocujemy w Hotelu Polskim. Fajne spotkanie po latach. 

Opublikowano
16 godzin temu, skuter napisał:

Ja również zgłaszam swoją obecność z bratem. Nocujemy w Hotelu Polskim. Fajne spotkanie po latach. 

 

Nooo Tomek, ekstra ;) 

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Pierwszy ( miejmy nadzieję nie jedyny )zlot sympatyków modeli latających na uwięzi za nami .Pomimo  zimna i silnego wiatru w sobotę uczestnicy wykonali kilkadziesiąt lotów modelami akrobacyjnymi. W niedzielę  aura była łaskawsza co pozwoliło na wykonywanie lotów mniejszymi modelami . Uczestników proszę o uwagi ,spostrzeżenia na temat spotkania  oraz o podzielenie się  wykonaną dokumentacją  ( zdjęcia  , filmy). Dzięki za udział . 

  

  • Lubię to 1
  • Dzięki 1
Opublikowano

Eliptyczne skrzydełka coś dają? Sylwek - jak to jest w porównaniu z klasycznymi modelami? To tylko moda czy faktycznie realna poprawa właściwości lotnych?

Opublikowano
3 godziny temu, kesto napisał:

Eliptyczne skrzydełka coś dają? Sylwek - jak to jest w porównaniu z klasycznymi modelami? To tylko moda czy faktycznie realna poprawa właściwości lotnych?

Krzysztof, to nie tylko skrzydła eliptyczne. zmieniła się  koncepcja modelu  ( przynajmniej w wykonaniu naszych modelarzy) .Wydłużone ramię silnika i statecznika poziomego, sinik ,skrzydło , statecznik w jednej osi ,   Przy wyważeniu lekko na nos ,model skręca prawie w miejscu i leci po prostej.  Prze zastosowaniu silnika z przekładnią  model leci 5,40 -5,45 na okrążenie i doskonale trzyma się powietrza nawet podczas wiatru. Mam też model z takimi proporcjami ze skrzydłem  prostokątnym , silnik i statecznik poziomy w osi , skrzydło ok 20 mm poniżej osi  z takim samym napędem  również doskonale skręca .  Przyjemnie się tym lata . Myślę ,że to trochę taka moda , połączona z przemyśleniami i próbami w locie naszego czołowego zawodnika  to jego konstrukcja  wzorowana na konstrukcjach z Ukrainy. Praktyczne wszystkie modele wyczynowe  z fabryki mają skrzydła eliptyczne . Wielokrotny mistrz Świata i Europy  lata modelem  tradycyjnym .Jak sam wiesz w akrobacji liczy się nalot  a model to tylko narzędzie. 

 

Opublikowano

Dzięki za wyjaśnienie. Faktycznie, w akrobacji liczy się "nabita" ręka, a nie eliptyczne skrzydło.

Czy w przypadku silników elektrycznych, które nie generują drgań jak spaliny, model jest trochę lżej robiony?

Opublikowano

Jedyna różnica to brak łoża sinika , który zastępuje wręga do mocowania sinika, miejsce na aku zamiast zbiornika paliwa oraz miejsce na elektronikę. Cała reszta jest robiona tak samo 

Opublikowano

 

18 godzin temu, sylkub napisał:

Jedyna różnica to brak łoża sinika , który zastępuje wręga do mocowania sinika, miejsce na aku zamiast zbiornika paliwa oraz miejsce na elektronikę. Cała reszta jest robiona tak samo 

Myślę że nie można nie wspomnieć o braku momentu obrotowego w przypadku napędów przeciwbieżnego, a jak obserwuję coraz cześciej występującego

 

Opublikowano
2 godziny temu, symon5 napisał:

 

Myślę że nie można nie wspomnieć o braku momentu obrotowego w przypadku napędów przeciwbieżnego, a jak obserwuję coraz cześciej występującego

 

Tak, to prawda .Moment żyroskopowy od śmigła jest mocno zredukowany  w napędach  przeciwbieżnych . Jednakże  pytanie dotyczyło różnicy w budowie  modeli z napędem elektrycznym a spalinowym.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.