sylkub Opublikowano 10 Marca 2021 Opublikowano 10 Marca 2021 Sekcja modelarska Aeroklubu im. Bogusława ,,BODKA'' Mrozka w Tuszowie Narodowym zaprasza na spotkanie - zlot sympatyków latania modelami na uwięzi . Zapraszamy z modelami napędzanymi silnikami spalinowymi jak i elektrycznymi . Spotkanie odbędzie się w dniach 8-9 maja 2021 na lądowisku w Tuszowie Narodowym. Spotkanie ma na celu popularyzację latania modelami na uwięzi, wymianę doświadczeń ( to nie będą zawody ). Szczegóły spotkania przekażemy w terminie późniejszym Wieczorem spotkanie integracyjne. Prośba o zgłaszanie chęci wzięcia udziału w spotkaniu. 1
samolocik Opublikowano 11 Marca 2021 Opublikowano 11 Marca 2021 Będzie ktoś sprzedawał wyposażenie do latania na uwięzi? Pytam z ciekawości bo pewnie sympatycy po oglądnięciu lotów chętnie by coś nabyli dla siebie. Nie mam daleko to postaram się zaglądnąć.
Robert Tomzik Opublikowano 11 Marca 2021 Opublikowano 11 Marca 2021 Ja również potwierdzam obecność 2 godziny temu, samolocik napisał: Będzie ktoś sprzedawał wyposażenie do latania na uwięzi? Pytam z ciekawości bo pewnie sympatycy po oglądnięciu lotów chętnie by coś nabyli dla siebie. Nie mam daleko to postaram się zaglądnąć. Tu może być ciężko nikt specjalnie tym nie handluje w Polsce, polecam zagraniczne sklepy internetowe: https://f2abcd-store.ru/ https://controllineparts.com/ https://www.brodak.com/ https://technohobby.com.ua/accessories/accessories-th/vclf2d.html
sylkub Opublikowano 11 Marca 2021 Autor Opublikowano 11 Marca 2021 Jeżeli ktoś coś będzie miał do sprzedania będzie mile widziany.
M.N. Opublikowano 14 Marca 2021 Opublikowano 14 Marca 2021 W dniu 10.03.2021 o 21:09, sylkub napisał: Sekcja modelarska Aeroklubu im. Bogusława ,,BODKA'' Mrozka w Tuszowie Narodowym zaprasza na spotkanie - zlot sympatyków latania modelami na uwięzi . Zapraszamy z modelami napędzanymi silnikami spalinowymi jak i elektrycznymi . Spotkanie odbędzie się w dniach 8-9 maja 2021 na lądowisku w Tuszowie Narodowym. Spotkanie ma na celu popularyzację latania modelami na uwięzi, wymianę doświadczeń ( to nie będą zawody ). Szczegóły spotkania przekażemy w terminie późniejszym Wieczorem spotkanie integracyjne. Prośba o zgłaszanie chęci wzięcia udziału w spotkaniu. Witam wszystkich, oczywiście zgłaszam udział w "spotkaniu - zlocie sympatyków latania modelami na uwięzi" na lodowisku w Tuszowie Narodowym w w/w terminie. pozdrawiam Marek 1
sylkub Opublikowano 15 Kwietnia 2021 Autor Opublikowano 15 Kwietnia 2021 W dniu 10.03.2021 o 21:09, sylkub napisał: Sekcja modelarska Aeroklubu im. Bogusława ,,BODKA'' Mrozka w Tuszowie Narodowym zaprasza na spotkanie - zlot sympatyków latania modelami na uwięzi . Zapraszamy z modelami napędzanymi silnikami spalinowymi jak i elektrycznymi . Spotkanie odbędzie się w dniach 8-9 maja 2021 na lądowisku w Tuszowie Narodowym. Spotkanie ma na celu popularyzację latania modelami na uwięzi, wymianę doświadczeń ( to nie będą zawody ). Szczegóły spotkania przekażemy w terminie późniejszym Wieczorem spotkanie integracyjne. Prośba o zgłaszanie chęci wzięcia udziału w spotkaniu. Witam ponownie, w załączeniu planowany program zlotu. ZLOT SYMPATYKÓW MODELI LATAJĄCYCH NA UWIĘZI.docx
Robert Tomzik Opublikowano 15 Kwietnia 2021 Opublikowano 15 Kwietnia 2021 1 godzinę temu, sylkub napisał: Witam ponownie, w załączeniu planowany program zlotu. ZLOT SYMPATYKÓW MODELI LATAJĄCYCH NA UWIĘZI.docx 103 kB · 2 pobrania Super
skuter Opublikowano 5 Maja 2021 Opublikowano 5 Maja 2021 Ja również zgłaszam swoją obecność z bratem. Nocujemy w Hotelu Polskim. Fajne spotkanie po latach.
Robert Tomzik Opublikowano 6 Maja 2021 Opublikowano 6 Maja 2021 16 godzin temu, skuter napisał: Ja również zgłaszam swoją obecność z bratem. Nocujemy w Hotelu Polskim. Fajne spotkanie po latach. Nooo Tomek, ekstra
sylkub Opublikowano 14 Maja 2021 Autor Opublikowano 14 Maja 2021 Pierwszy ( miejmy nadzieję nie jedyny )zlot sympatyków modeli latających na uwięzi za nami .Pomimo zimna i silnego wiatru w sobotę uczestnicy wykonali kilkadziesiąt lotów modelami akrobacyjnymi. W niedzielę aura była łaskawsza co pozwoliło na wykonywanie lotów mniejszymi modelami . Uczestników proszę o uwagi ,spostrzeżenia na temat spotkania oraz o podzielenie się wykonaną dokumentacją ( zdjęcia , filmy). Dzięki za udział . 1 1
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. kszczech Opublikowano 15 Maja 2021 Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Opublikowano 15 Maja 2021 6
kesto Opublikowano 15 Maja 2021 Opublikowano 15 Maja 2021 Eliptyczne skrzydełka coś dają? Sylwek - jak to jest w porównaniu z klasycznymi modelami? To tylko moda czy faktycznie realna poprawa właściwości lotnych?
sylkub Opublikowano 15 Maja 2021 Autor Opublikowano 15 Maja 2021 3 godziny temu, kesto napisał: Eliptyczne skrzydełka coś dają? Sylwek - jak to jest w porównaniu z klasycznymi modelami? To tylko moda czy faktycznie realna poprawa właściwości lotnych? Krzysztof, to nie tylko skrzydła eliptyczne. zmieniła się koncepcja modelu ( przynajmniej w wykonaniu naszych modelarzy) .Wydłużone ramię silnika i statecznika poziomego, sinik ,skrzydło , statecznik w jednej osi , Przy wyważeniu lekko na nos ,model skręca prawie w miejscu i leci po prostej. Prze zastosowaniu silnika z przekładnią model leci 5,40 -5,45 na okrążenie i doskonale trzyma się powietrza nawet podczas wiatru. Mam też model z takimi proporcjami ze skrzydłem prostokątnym , silnik i statecznik poziomy w osi , skrzydło ok 20 mm poniżej osi z takim samym napędem również doskonale skręca . Przyjemnie się tym lata . Myślę ,że to trochę taka moda , połączona z przemyśleniami i próbami w locie naszego czołowego zawodnika to jego konstrukcja wzorowana na konstrukcjach z Ukrainy. Praktyczne wszystkie modele wyczynowe z fabryki mają skrzydła eliptyczne . Wielokrotny mistrz Świata i Europy lata modelem tradycyjnym .Jak sam wiesz w akrobacji liczy się nalot a model to tylko narzędzie.
kesto Opublikowano 15 Maja 2021 Opublikowano 15 Maja 2021 Dzięki za wyjaśnienie. Faktycznie, w akrobacji liczy się "nabita" ręka, a nie eliptyczne skrzydło. Czy w przypadku silników elektrycznych, które nie generują drgań jak spaliny, model jest trochę lżej robiony?
sylkub Opublikowano 15 Maja 2021 Autor Opublikowano 15 Maja 2021 Jedyna różnica to brak łoża sinika , który zastępuje wręga do mocowania sinika, miejsce na aku zamiast zbiornika paliwa oraz miejsce na elektronikę. Cała reszta jest robiona tak samo
symon5 Opublikowano 16 Maja 2021 Opublikowano 16 Maja 2021 18 godzin temu, sylkub napisał: Jedyna różnica to brak łoża sinika , który zastępuje wręga do mocowania sinika, miejsce na aku zamiast zbiornika paliwa oraz miejsce na elektronikę. Cała reszta jest robiona tak samo Myślę że nie można nie wspomnieć o braku momentu obrotowego w przypadku napędów przeciwbieżnego, a jak obserwuję coraz cześciej występującego
sylkub Opublikowano 16 Maja 2021 Autor Opublikowano 16 Maja 2021 2 godziny temu, symon5 napisał: Myślę że nie można nie wspomnieć o braku momentu obrotowego w przypadku napędów przeciwbieżnego, a jak obserwuję coraz cześciej występującego Tak, to prawda .Moment żyroskopowy od śmigła jest mocno zredukowany w napędach przeciwbieżnych . Jednakże pytanie dotyczyło różnicy w budowie modeli z napędem elektrycznym a spalinowym.
Rekomendowane odpowiedzi