Skocz do zawartości

Drukowany P63 Kingcobra


Autsajder1983
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 20.10.2021 o 08:45, radga napisał:

Witam czy taka budżetowa drukarka: Creality 3D Ender-3 3D dałaby radę z drukiem modeli.

Pozdrawiam Rasek

Przemka modele drukuję właśnie na enderze :)

Wydrukowałem już:

- Ki 61

-  P63

- PZL 55

- PZL38

- F8F

- Me 163

 

Był mały problem z pauzami w trybie waza jednak i to zostało rozwiązane.

 

Jeśli chodzi o elementy które drukowane są bez wazy, to jest trochę zabawy z dostosowaniem retrakcji jednak da radę.

Gdybyś miał jakieś pytania bardzo chętnie pomogę przy wydruku enderem :)

 

Przede wszystkim polecam czujnik poziomowania stołu, znika problem ustawienia idealnie stołu.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, grabek1985 napisał:

@japim rozumiem że te wewnętrzne otwory są dla rurek węglowych? Na jakiej podstawie je dobierasz? Ilość i średnicę?

 

Rurki są dla prętów 1.5mm oraz dla popychaczy ze stalowego drutu 1.2mm. 

 

W skrócie - CRD - czyli co ręka dała. Na razie się sprawdza. Nie miałem okazji ani czasu testować 10 różnych wersji aby stwierdzić, która konfiguracja ma najlepszy sens.

Funkcja prętów pomaga w poprawnym złożeniu segmentów i wytrzymałość drutu/pręta idzie prostopadle do warstw - czyli jest zbrojenie krzyżowe.

 

Oczywiście model można skleić także bez prętów - bo kanały idące do środka całkiem nieźle wzmacniają konstrukcje same w sobie.

 

Na pewno koszt ma tutaj znaczenie. 1 pręt 6mm kosztuje 20zł. 1 pręt 1.5mm 1/8 tego . Modele ESA z miękkiego EPP wystarczy dosztywnić 2 prętami. Ja daję 4 (1 w każdej ćwiartce) , czasami 6, czasami 7 - zależnie od rozmiaru modelu.

Konkurencja czasami stosuje inną opcję - mianowicie jeden "kręgosłup" z pręta 6 - 10mm i na to nanizane segmenty. Ale to nadal sprowadza wytrzymałość do połączenia w tym jednym miejscu między plasikiem a prętem. Ja wyznaję filozofię rozproszonej wytrzymałości - tak jak dźwigary w skrzydłach - tylko tam gdzie działają siły rozciągające i ściskające.

Ciekawą opcją jest możliwość stasowania drutu spawalniczego 0.8mm :D  zamiast węgla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Cześć zaczynam przygodę z drukiem 3d i wydrukowałem na początek Spitfire z thinguniverse, wydrukował się on bezproblemowo ale latać to raczej nie będzie bo wyszedł bardzo ciężko koło 500g przy rozpiętości 600mm. Znalazłem również darmowego mustanga i tu pojawia się problem z drukiem wychodzi to tak:

https://photos.app.goo.gl/8i32o7hJKnSpohaF9

Co muszę poprawić w ustawienach? Drukarka Ender 3, materiał PLA z marki Plast-Spaw stół 65 stopni extruder 230 stopni.

Pozdrawiam Radek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, radga napisał:

Cześć zaczynam przygodę z drukiem 3d i wydrukowałem na początek Spitfire z thinguniverse, wydrukował się on bezproblemowo ale latać to raczej nie będzie bo wyszedł bardzo ciężko koło 500g przy rozpiętości 600mm. Znalazłem również darmowego mustanga i tu pojawia się problem z drukiem wychodzi to tak:

https://photos.app.goo.gl/8i32o7hJKnSpohaF9

Co muszę poprawić w ustawienach? Drukarka Ender 3, materiał PLA z marki Plast-Spaw stół 65 stopni extruder 230 stopni.

Pozdrawiam Radek

 

Ten spitfire to 500g samego plastiku czy 500g do lotu? 

 

Takie dziury w wydruku robia się z 2 powodów. Źle skalibrowana retrakcja i dysza gubi material i zaczyna drukować na pusto. Lub zaczyna drukowac np duzy nawis bez podpory i plastik nie ma fizycznie na czym sie oprzeć i zwisa - robi sie dziura.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 5 tygodni później...
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.