Skocz do zawartości

Przebudowa drona na samolot.


Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 2.06.2021 o 21:09, robertus napisał:

To nie tak.

Zaczyna sie od silnika i tam jest w specyfikacji jaki prąd max może pobrac aby sie nie zepsuć. To zależy od dobranego smigła.

Nastepnie do tego dobierasz eSC, żeby pokrywał to zapotrzebowanie. Czyli np silnik pobiera 25A to ESC bierzesz 30A

Dalej masz akumulator, C mówi o stałym prądzie rozładowania jaki możesz bez uszczerbku pobrać z niego. I tak dla naszego przykładu jak masz pakiet 1000mAh to jak ma 30C to znaczy, ze może oddawać stale 30A.

Jak masz pakiet 500mAh to musiałbyś mieć go w 60C, aby dał rade dać te 30 A. Jak masz pakiet 2000mAh to wystarczy żeby miał 15C aby spełnic wymagania.

Ale zwykle masz 2000mAh i 30C więc w zupełności wystarczy dla silnika który pobiera prąd 30A, nawet sie nie zmęczy dając mu potrzebny prąd.

Zrozumiałe?

A ja nie rozumiem ?

Masz na to jakiś wzór do obliczania czy jak?

To akurat , że silnik pobiera 25A to dobiera się ESC 30A, to akurat wiadoma sprawa dla mnie, ale jaki pakiet dobrać aby się nie zagotował ?

Podłączę się pod watek i zapytam o Messerschmitt Bf 109, tu mam mały problem ponieważ pakiet mi się grzeje bardzo!

Silnik ma wstawiony - Silnik Redox 1500/1350 - KV1350 - 650W - typ 3536

Zasilany pakietem 4s 2800mAh waga 247g

Na początku miałem regulator ABC 40A , ale się grzał... tu się chłodzi po locie

obraz.png.43acc6f6e2c83f1e2f796e4fc898cb15.png

Wiec wymieniłem na 60A, producent przewidział regulator 50A.

Co prawda regulator też jest dość ciepły , ale pakiet to aż gorący i nie idzie go utrzymać w dłoni zaraz po locie...

W dodatku ciśnienie wewnątrz wzrasta...

obraz.png.2e9be6b1e76401f169ddbd787ffed078.png

 

Silnik ze specyfikacji:

Max pobór mocy : 45 A

Zalecany regulator : 50 A, u mnie jest 60A

To jaki powinien być pakiet? ile C? 45, 60? Ten z foto ma 30C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, robertus napisał:

Zaczynasz od pojemności pakietu. Parametr C jest powiązany z jego pojemnością. 

Prąd jaki pakiet może bezpiecznie oddać to pojemność pakietu w A razy C.

Czyli w moim przypadku będzie to :

2,8*30=84

 

Czyli pakiet może oddać 84A ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie ja też ten wzór opisałem..

Ale do tego dochodzi też to co pisałem, czyli jakość pakietu (to że jest napisane 30C nie zawsze oznacza że tak jest) ale patrząc na zdjęcie jeszcze jedna rzecz się nasuwa czyli chłodzenie, zapewne nawet najlepszy pakiet będzie się grzał jeśli będzie szczelnie zaizolowany pianką z każdej strony, bo po prostu taka natura akumulatorów i moim zdaniem musi mieć on trochę luzu/przewiewu (choć wiem, że trochę z tym może być trudno). Lepszy pakiet będzie się grzał mniej, ale bez możliwości chłodzenia pewnie też może się zagotować.

 

4 minuty temu, Atomizer napisał:

Czyli w moim przypadku będzie to :

2,8*30=84

 

Czyli pakiet może oddać 84A ?

W teorii tak, ale patrz wyżej :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Atomizer napisał:

Czyli w moim przypadku będzie to :

2,8*30=84

 

Czyli pakiet może oddać 84A ?

Tak, dokładnie, tam masz jeszcze drugi parametr typu C30/60, ten drugi to znaczy, że chwlowo, przez 5sek np możesz pobrać dwa razy więcej. Ale dobiera się pakiet i C na tą niższa wartość, bo to pobieranie ciągłe.

I teraz tak, z doświadczenia. Dobrze jest sprawdzić ile pobiera prąd silnik bo może się okazać, że pobiera więcej niż deklaruje producent, bo śmigło, śmigle nie równe, nawet jak maja tyle samo cali i skoku.

W dodatku wiele pakietów z Chin, np Turnigy podaje bardzo optymistyczne C, czytaj zakłamuje i podają np 30C a naprawdę jest 20C. Objawia się to tym, że taki pakiet się grzeje niemiłosiernie i puchnie jak balon. Pakiet, reglator czy silnik nie powinny byc gorące po locie, ciepłe tak, ale nie że parzy. Wtedy wszystko jest ustawione optymalnie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, robertus napisał:

Tak, dokładnie, tam masz jeszcze drugi parametr typu C30/60, ten drugi to znaczy, że chwlowo, przez 5sek np możesz pobrać dwa razy więcej. Ale dobiera się pakiet i C na tą niższa wartość, bo to pobieranie ciągłe.

I teraz tak, z doświadczenia. Dobrze jest sprawdzić ile pobiera prąd silnik bo może się okazać, że pobiera więcej niż deklaruje producent, bo śmigło, śmigle nie równe, nawet jak maja tyle samo cali i skoku.

W dodatku wiele pakietów z Chin, np Turnigy podaje bardzo optymistyczne C, czytaj zakłamuje i podają np 30C a naprawdę jest 20C. Objawia się to tym, że taki pakiet się grzeje niemiłosiernie i puchnie jak balon. Pakiet, reglator czy silnik nie powinny byc gorące po locie, ciepłe tak, ale nie że parzy. Wtedy wszystko jest ustawione optymalnie.

 

Muszę zgłębić wiedze na ten temat.

A tak w ogóle to przejdę na zasilanie 3s, aby nie doszło do uszkodzenia któregoś podzespołu z elektroniki w tym modelu.

Mocy na 4s ma sporo więc i na 3s tez będzie dobrze...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Atomizer napisał:

Nie tylko redoxy, ciekawe od czego to zależy, że tak puchną, skoro ze specyfikacji wynika, że nie są przeciążone wykonywana pracą, ha ha...?

Owszem, nie tylko Redoxy, ale te są wyjątkowo puchnące... To kwestia jakości chemii użytej do produkcji akumulatorów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.