kuba r. Opublikowano 14 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2021 j/w Kupiłem mały silnik LDARC XT1806 i jeszcze przed założeniem izolacji na kable niechcący zetknąłem dwa kable zasilające silnika (przy podpiętym regulatorze i włączonym zasilaniu). Silnik nie chce ruszyć tylko piszczy i delikatnie się rusza. Zastanawiam się, czy może to być spowodowane zetknięciem kabli, czy był uszkodzony już wcześniej - sprawdzone na kilku regulatorach, wszędzie to samo. https://pl.aliexpress.com/i/32904719997.html Pozdrawiam, Kuba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RomanJ4 Opublikowano 14 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2021 Moim zdaniem silnik nie ucierpiał, zwarte kable zasilające uzwojenia, np B z C, utworzyły obwód zamknięty o zerowym napięciu, natomiast regulator mógł dostać bo zamknąłeś obwód (zwarłeś) przez dwa jego wyjścia.... https://kener.elektr.polsl.pl/epedlab/lect.php?no=b5&l=pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba r. Opublikowano 14 Czerwca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2021 Właśnie regulator wydaje się działać bez zarzutu - sprawdziłem z innym silnikiem. Dodam jeszcze, że w momencie zetknięcia przewodów silnika gaz nie był 'na zero'. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba r. Opublikowano 17 Czerwca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2021 Pytanie co innego może być nie tak z tym silnikiem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japim Opublikowano 17 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2021 Zle zalutowane konektory... I po prostu nie ma jednej fazy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
latacz Opublikowano 17 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2021 teoretycznie to i silnik mógł się spalić -w praktyce w 99% takich przypadków najpierw pali się regulator. Ale możliwe jest uszkodzenie obu -choć mało prawdopodobne. Pewnie z tym silnikiem coś było nie tak albo kabelek się jakiś urwał -pewnie silnik nawijany jest wiązką kilku równolegle -może coś źle zlutowane, przetarte albo co. Może na którejś fazie jeden z kilku równoległych drucików nie łączy. Ten silnik wcześniej działał / czy to było pierwsze podłączenie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba r. Opublikowano 17 Czerwca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2021 Przelutowałem konektory i nadal jest to samo. To było pierwsze uruchomienie, więc mógł być wcześniej uszkodzony. Sam nie wiem co jeszcze mógłbym sprawdzić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RomanJ4 Opublikowano 17 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2021 13 minut temu, kuba r. napisał: Przelutowałem konektory i nadal jest to samo. To było pierwsze uruchomienie, więc mógł być wcześniej uszkodzony. Sam nie wiem co jeszcze mógłbym sprawdzić Bez dobrego miliomomierza wadliwego uzwojenia nie wyłapiesz, zresztą, wiem, że żaden pieniądz piechotą nie chodzi, ale czy warto się z tym dalej biedzić... ? https://pl.aliexpress.com/item/32904719997.html?spm=a2g17.12057483.detail.3.4d3c3e98PnOGjJ https://pl.aliexpress.com/item/32904719997.html?spm=a2g17.12057483.detail.3.4d3c3e98PnOGjJ https://pl.banggood.com/LDARC-200GT-Part-XT1806-1806-2500KV-3-4S-Brushless-Motor-for-RC-Drone-FPV-Racing-images-p1276194-q575406.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
micro Opublikowano 17 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2021 Miliomomierzem, to raczej niewiele sprawdzi. Najlepiej było by sprawdzić indukcyjność uzwojeń. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba r. Opublikowano 18 Czerwca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2021 19 godzin temu, RomanJ4 napisał: ale czy warto się z tym dalej biedzić... ? Nie chodzi o kasę, ale bardziej o stracony czas - chciałbym ulotnić model jak najszybciej, a zanim znowu przyjdzie z Chin to minie kilka tygodni. No chyba, że ktoś z Was zna alternatywę dla tego silnika dostępną w Polsce? Chcę nim napędzić stary szybowiec DLG, takie rozwiązanie znalazłem tutaj -> https://www.hyperflight.co.uk/products.asp?code=VMF5K-PWRSET&name=f5k-snipe-2e-powerset-with-esc-and-6x3-prop . Regulator 20A mam , kołpak i śmigło 6x3 mam, brakuje działającego silnika, a ten pasuje mi idealnie wymiarami i osiągami Co ciekawe pod powyższym linkiem piszą o zasilaniu 2S, a producent silnika wskazuje na 3-4S ja próbowałem 2 i 3S, bo takie pakiety miałem pod ręką. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ryszard_I Opublikowano 18 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2021 Jak regulator działa bez zarzutu to kup w hyperflight sam silnik za niecałe 20Euro. Informują, że mają ponad 30 sztuk. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba r. Opublikowano 21 Czerwca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2021 Zamówiłem nowy silnik, pozostaje czekać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi