Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A ja miałem nadzieję zobaczyć twoje laminaty osłon silników..... I co teraz? moje będzie wstyd pokazać ?

Opublikowano

Będzie się robic spokojnie, dziś trochę i jutro dłużej ?

Bardzo dobrze że pytasz, proszę mnie tu popędzać co by budowa nie trwała ze 3 lata ?.

Opublikowano
W dniu 14.12.2022 o 12:18, model napisał:

A ja miałem nadzieję zobaczyć twoje laminaty osłon silników..... I co teraz? moje będzie wstyd pokazać ?

 

Mi obiecal je zrobic Krzys (Kesto) . Mistrz (i moj guru) jesli chodzi o wyjmowanie z foremek ?

Nigdy nie widzialem jak wklada, ale wyjmuje FANTASTYCZNIE !!!

Opublikowano
2 godziny temu, jarek996 napisał:

Nigdy nie widzialem jak wklada, ale wyjmuje FANTASTYCZNIE !!!

Bo nie ważne jak zaczyna, ważne jak kończy...

Opublikowano
3 godziny temu, jarek996 napisał:

 

Mi obiecal je zrobic Krzys (Kesto) . Mistrz (i moj guru) jesli chodzi o wyjmowanie z foremek ?

Nigdy nie widzialem jak wklada, ale wyjmuje FANTASTYCZNIE !!!

Samemu trzeba będzie się nauczyć ?

49 minut temu, nJerzy_R napisał:

Bo nie ważne jak zaczyna, ważne jak kończy...

Tak jest na koniec zawsze najmniej zapału, niby skończone ale jeszcze jakieś pierdułki zostają i człowiek leci na lotnisko bo trzeba przetestować.... ?

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Statecznik z grubsza zrobiony ?

Cztery zawiasy palcowe 2.5x48mm mniej więcej w tych miejscach jak w oryginale ?, łacznik obu połówek z pręta stalowego 2mm.

zostały kosmetyczne sprawy do wykonania.

Czy wychylenie sw górę i w dół jest odpowiednio wystarczające ?

 

IMG20230116182006.jpg

IMG20230116182020.jpg

IMG20230116182125.jpg

IMG20230116182134.jpg

IMG20230116182242.jpg

IMG20230116182301.jpg

IMG20230116182320.jpg

  • Lubię to 4
Opublikowano

Uroczyście budowę skrzydła czas najwyższy zacząć ?.... I cóż zaczynamy od podstawki montażowej połowki skrzydła.

Wznios dół 4stopnie, góra 1.5 stopnia tak wychodzi skrzydełko z monografi P.Glassa.

 

IMG20230117190008.jpg

  • Lubię to 3
Opublikowano

Co powiecie na to żeby obie lotki napędzać jednym mocnym serwem jak na zdjęciu, tyle tylko że serwo umiescił bym przed dźwigarem i zarazem środkiem ciężkości? Klapy ten sam sposób poprzez popychacz Y tez przed SC.

Pytam ponieważ mam 7 kanałową aparaturę

1 lotki

2 wysokość

3 silnik

4 silnik 

5 kierunek

6klapy

7 podwozie

A nauczony na Hawker Tempest ( krótki nos) chciałem w wilku wszystkie serwa umieścić przed środkiem ciężkości łącznie z pakietami do silników w kadłubie z możliwością dość dużego swobodnego przesuwania pakietów w miarę potrzeby.

Co Panowie na to ??? 

Screenshot_2023-01-17-21-39-35-06_f541918c7893c52dbd1ee5d319333948.jpg

Opublikowano

Jedno serwo na klapy to ok, będzie bezpieczniej, ale na lotki trochę strach i roboty więcej z popychaczami, przypomnij mi płat będzie dzielony?

Opublikowano

Ja bym sie zastanowil nad jednym do silnikow. Po dobrym ustawieniu silnikow powinno sie sprawdzic. Mam tak w UGLY TWINie , ale trudno mi cos powiedziec , bo jeszcze nie latal ?

Opublikowano
24 minuty temu, jarek996 napisał:

 

Dawid ; co Ty bys bez tego"brzydala" zrobil ? ? 

Cały czas pod ręką

 ?

10 minut temu, Grifon napisał:

Jedno serwo na klapy to ok, będzie bezpieczniej, ale na lotki trochę strach i roboty więcej z popychaczami, przypomnij mi płat będzie dzielony?

Płat w całości nie dzielony.

Opublikowano

Co do jednego kanału i dwóch silników ? kiedyś połączyłem tak dwa silniki poprzez kabel Y, i jeden z nich uruchamiał się ciut wcześniej niż drugi, nie wiem jak z obrotami max ( czy silniki równo kreciły) 

Opublikowano

Podstawka zrobiona, uwzględniłem skrzywienie końcówki na -2stopnia.

Analogicznie złożę drugą, przy klejeniu żeber nic nie będzie       

 ,, fruwać " w powietrzu ?.

 

IMG20230118190045.jpg

IMG20230118190056.jpg

  • Lubię to 3
Opublikowano

Oooo...! No tu to się zadziało! Grubo! Idziesz ostro z robotą!   :)

Gratulacje!

Dużo pytań i niewiadomych... No ale tak to jest jak robi się coś od zera. To w zasadzie prototyp...

1. Wychyły steru wysokości tak na oko powinny wystarczyć. Ten model raczej nie będzie latał szalonych akrobacji. Nie do tego jest przeznaczony, raczej... Jeśli jest w zakresie około 15 - 20° to powinno być dobrze.

2.Klapy mogą być na jednym serwie. W zasadzie to obojętne. Policz potrzebną siłę serwa i będziesz wiedział co zrobić. Czy dać dwa mniejsze/słabsze, czy jedno większe, mocniejsze no i bardziej ciężkie. 

Trzeba też się zastanowić czy te wszystkie przekładnie, popychacze itd nie komplikują zbytnio konstrukcji. Wszędzie na dodatkowych dźwigniach i ich połączeniach mogą powstać zbędne luzy. W skrajnym przypadku można przez to rozwalić model.

Dotyczy to także lotek. 

Ja osobiście wolał bym dwa serwa, przynajmniej na lotki. Mniej popychaczy - prostsza konstrukcja, mniej elementów które mogą się "spierdaczyć"  ;) Klapy mogą być na jednym, może to i bezpieczniej.

To też zależy co masz akurat pod ręką, czy też będziesz kupował "pod model", czy chcesz wykorzystać to co masz dostępne.

3.Kanałów widać wystarczy, nawet jeśli dasz dwa na silniki. 

Myślałem że w elektrykach nie powinno być takiego problemu z synchronizacją jak piszesz. W taki sposób ustawiało się spaliny, no ale jeśli jest tak jak mówisz, to raczej kabelek Y odpada.

Mniej ważne funkcje jeśli chciałbyś jeszcze dodać, można zrobić innymi sposobami, np światła włączane ręcznie, zwykłym przełącznikiem przed lotem.

4. Podstawka fajna, tyle że dodatkowa robota. W sumie wystarczyła by listewka... No ale jak masz taki kaprys...  ;)

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.