Skocz do zawartości

PZL 38 II Wilk


Rekomendowane odpowiedzi

12 godzin temu, model napisał:

Model będzie elektrykiem ?

Rozpiętość 1580mm 

 

 

Temat ciekawy, ale rozpiętość przy dwusilnikowym modelu to nieporozumienie. Z doświadczenia wiem, że 2000mm to minimum. Przemyśl to jeszcze raz, bo szkoda Twojej pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

"Miałem trochę czasu w tym tygodniu więc zacząłem rysowanie dziś wyrysowalem kadłub w żucie bocznym. Tyle na dziś ?"

 

Popracuj nad ortografią. Tylko w tym zdaniu masz dwa błędy.

Krzysiek ma rację . Trochę go przeskaluj. Papier milimetrowy  A3 kupiłem ostatnio w LECLERC w dziale z artykułami szkolnymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, kesto napisał:

Temat ciekawy, ale rozpiętość przy dwusilnikowym modelu to nieporozumienie. Z doświadczenia wiem, że 2000mm to minimum. Przemyśl to jeszcze raz, bo szkoda Twojej pracy.

 

Eeee - no bez przesady. 1m tez da się zrobić :) 2m nie wejdzie każdemu do samochodu no i trzeba mieć konkretne zaplecze lokalowe do tak dużych modeli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, Andrzej Klos napisał:

Gratulacje, kolejny Wilk!

A papier milimetrowy mozna jeszcze kupic, czy to ze starych zapasow ?

Można można jak najbardziej, ten akurat z Auchan jest A3 formacie

18 minut temu, pepcio 11 napisał:

 

"Miałem trochę czasu w tym tygodniu więc zacząłem rysowanie dziś wyrysowalem kadłub w żucie bocznym. Tyle na dziś ?"

 

Popracuj nad ortografią. Tylko w tym zdaniu masz dwa błędy.

Krzysiek ma rację . Trochę go przeskaluj. Papier milimetrowy  A3 kupiłem ostatnio w LECLERC w dziale z artykułami szkolnymi.

Oki masz rację co do ortografii.

5 minut temu, japim napisał:

 

Eeee - no bez przesady. 1m tez da się zrobić :) 2m nie wejdzie każdemu do samochodu no i trzeba mieć konkretne zaplecze lokalowe do tak dużych modeli.

Najwyżej po nieudanym oblocie wilk skończy jako model statyczny ? A na poważnie to jak kolega wyżej mówi, dwa metry odpada że względów finansowych jak i zaplecza, 1,6 m to max wymiar na który sobie mogę pozwolić na ten moment.... Skoro 96 centymetrowy wilczek lata i to całkiem sprawnie to trzeba zobaczyć co wyjdzie z 158cm .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2kg to według mnie nieosiągalne. 3kg to będzie sukces...

 

Sam napęd pewnie będzie koło kilograma, drugi kilogram wyposażenie, serwa, kable, popychacze, koła, podwozie itd...

Ale myślę że taki 3kg model powinien latać całkiem poprawnie. Po "myśliwsku"  ;)

Poniżej 3kg to chyba jak byś robił ażurową konstrukcję, krytą tylko folią... No ale jak by to wyglądało...?  ? 

 

Od liczonej powierzchni płata odejmowałeś to co zabierają gondole silnikowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, merlin71 napisał:

2kg to według mnie nieosiągalne. 3kg to będzie sukces...

 

Sam napęd pewnie będzie koło kilograma, drugi kilogram wyposażenie, serwa, kable, popychacze, koła, podwozie itd...

Ale myślę że taki 3kg model powinien latać całkiem poprawnie. Po "myśliwsku"  ;)

Poniżej 3kg to chyba jak byś robił ażurową konstrukcję, krytą tylko folią... No ale jak by to wyglądało...?  ? 

 

Od liczonej powierzchni płata odejmowałeś to co zabierają gondole silnikowe?

Czyli celuje w 3 kilogramy zobaczymy co z tego wyjdzie, nie gondol nie odliczałem. Ażurowania nie biorę pod uwagę no chyba że same powierzchnię sterowe.

 

33 minuty temu, Grifon napisał:

Cieszę  się, że  będzie  co oglądać, rozumiem , że  konstrukcja klasyczna?

 

No jak najbardziej ?mógłbym wykorzystać piankę ale bardziej przemawia do mnie balsa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Oj tak, jest na co popatrzeć , kurcze przez te 1,5 miesiąca troszku się działo (p 51 i ostatnimi czasy wykończenie tyłu kadłuba tempest'a- serwa sk, sw, bowdeny ,dźwignie ,kółko ogonowe plus mechanizm- ot mała odskocznia od mustanga) Nie mniej, niedługo uzupełnienie materiałów do budowy mnie czekają i coś zacznę wycinać w temacie, spokojnie ?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Więc kontynując z wątku o P 51, trzeba poddać weryfikacji jeden szczegół o którym pisałem wcześniej ( konstrukcja klasyczna- balsa) jak wiemy na dzień dzisiejszy bardzo kiepsko z balsą w sklepach jak jest to trochę gorszej jakości, mam np. 3 deski 1.5 mm firmy kavan i gwoździe można wbijać, oczywiście na sztorc jak ucelujemy ? o cenie nie wspominając, nie wykluczam balsy ale co byście powiedzieli na wilka z pianki ? Mam namysli płyty xps firmy diall climapor 6 i 3 mm, trochę kosztuje ale co niektórzy koledzy z forum sobie chwalą. ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie lepiej - styrodur + szkło (na żywicy oczywiście).  Climapor to strata czasu. Jeszcze lepiej - EPP ! Z Markiem podejrzewam się dogadasz a zawsze możesz sobie wyciąć sam.  Latam 1,2m Wilkiem (prefabrykaty od Marka) i jestem bardzo zadowolony !

Dla "ortodoksów" - wręgi ze sklejki i listewkować ??? 

Miłej zabawy - Jurek

100_3567.JPG

20220115_124033.jpg

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Absolutnie nie namawiam do laminatów. Ale, że "przerobiłem" wiele sposobów budowy, w sytuacji braku dostępu do balsy technika olaminowania styroduru szkłem  wydaje mi się przy tych wymiarach i składanym podwoziu najlepsza ? Klasyk - to klasyk, wiadomo.... Ale to moje, bardzo subiektywne spostrzeżenie. 

Można modelik o  takich wymiarach i zbliżonych kształtach zrobić z paneli podłogowych, nawet na KFM-3 i porobić fajne zdjęcia przy wydatnej pomocy Photo-shop,a... Ale umówmy się na sesję fotograficzną po 3 wyjazdach na lotnisko i 3 lotach ?

EPP - moim zdaniem, mają najlepszy stosunek ilości nakładów czasowych na budowę/ ilości wykonanych lotów. 

Pozdrawiam - Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.