Skocz do zawartości

ASP FS 52 AR problem z kompresją


Grzesiek

Rekomendowane odpowiedzi

Ja bym się naprawdę nie upierał z tą rycyną chyba że na zaparcie choć są lepsiejsze leki.

To dla początkujących modelarzy i starych amerykanów.

Jak przy docieraniu dasz tak bogatą mieszankę , ze silnik ledwo chodzi nie ma szans na jego zatarcie czy ma 15% czy 20% oleju. 

Owszem starsze silniki może szybciej padały jak panewek nawet z brązu nie miały.

Jeśli syntetyk byłby zły to jak mogłyby chodzić silniczki do autek po 20k+ obrotów na paliwie 12% oleju?

Jak rozbierałem parę silników w tym jeden zaklajstrowany starą rycyną od samej góry po sam dół to stwierdziłem, że straty są większe niż zyski bo prędzej pójdą panewki korbowodu przy zaklajstrowanych otworach smarowniczych czy silnik straci kompresję po zimowaniu od pierścienia niż to warte. Pomyśleć jak pompy mają to przetrwać albo regulatory ciśnienia? Sam używam do robienia paliwa przetworzonego oleju na bazie rycyny żużlowego ale on się nie zestala na zimno i kosztuje 40 pln za litr z wysyłką ?

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, witold_pi napisał:

Ja bym się naprawdę nie upierał z tą rycyną chyba że na zaparcie choć są lepsiejsze leki.

To dla początkujących modelarzy i starych amerykanów.

Jak przy docieraniu dasz tak bogatą mieszankę , ze silnik ledwo chodzi nie ma szans na jego zatarcie czy ma 15% czy 20% oleju. 

Owszem starsze silniki może szybciej padały jak panewek nawet z brązu nie miały.

Jeśli syntetyk byłby zły to jak mogłyby chodzić silniczki do autek po 20k+ obrotów na paliwie 12% oleju?

Jak rozbierałem parę silników w tym jeden zaklajstrowany starą rycyną od samej góry po sam dół to stwierdziłem, że straty są większe niż zyski bo prędzej pójdą panewki korbowodu przy zaklajstrowanych otworach smarowniczych czy silnik straci kompresję po zimowaniu od pierścienia niż to warte. Pomyśleć jak pompy mają to przetrwać albo regulatory ciśnienia? Sam używam do robienia paliwa przetworzonego oleju na bazie rycyny żużlowego ale on się nie zestala na zimno i kosztuje 40 pln za litr z wysyłką ?


Witku, węgiel z rycyny wypełnia pory w tulei, dając bardzo trwałą i odporną na ścieranie powłokę. To ważne zjawisko w silnikach, gdzie żeliwny pierścień pracuje w stalowej tulei, to samo dotyczy starych silników dwusuwowych z żeliwnym tłokiem pracującym w stalowej tulei. Silniki z powłoką chromową i niklową nie muszą mieć rycyny (Saito, czy OS), chociaż wciąż jest zalecana jako bezpiecznik termiczny.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzesiu: https://allegro.pl/kategoria/chemia-oleje-silnikowe-253181?string=żużel PUTOLINE - ALE FUCHS TEŻ JEST chyba OK choć R40 jest też do wzięcia.  W moim przypadku liczyła się cena ? Fuchs jest droższy a może i lepsiejszy a może oba są robione w jednej kadzi i rozlewane dla kilku "producentów"? Putoline miesza się ze wszystkim ? Jak zdobędziesz na nim jakiś medal to poproszę o jego rewers ?

Marcinie masz rację ze starymi silnikami chociaż nawet w przypadku małych diesli  w stalowo żeliwnej konfiguracji daje syntetyczny olej do kosiarek 2 taktowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A Ty składami mieszanki coś robiłeś ? mam wrażenie ze chodzi na bogatej

9 godzin temu, witold_pi napisał:

Grzesiu: https://allegro.pl/kategoria/chemia-oleje-silnikowe-253181?string=żużel PUTOLINE - ALE FUCHS TEŻ JEST chyba OK choć R40 jest też do wzięcia.  W moim przypadku liczyła się cena ? Fuchs jest droższy a może i lepsiejszy a może oba są robione w jednej kadzi i rozlewane dla kilku "producentów"? Putoline miesza się ze wszystkim ? Jak zdobędziesz na nim jakiś medal to poproszę o jego rewers ?

Marcinie masz rację ze starymi silnikami chociaż nawet w przypadku małych diesli  w stalowo żeliwnej konfiguracji daje syntetyczny olej do kosiarek 2 taktowych.

a gdzie alkohol kupujecie ? może się pokuszę na paliwo ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Metanol alegro nitro metan rownież jeżeli potrzebujesz.Zero problemu z zakupem.

1 godzinę temu, Marek_Spy napisał:

A Ty składami mieszanki coś robiłeś ? mam wrażenie ze chodzi na bogatej

a gdzie alkohol kupujecie ? może się pokuszę na paliwo ? 

Oczywiscie ze robiłem ustawiony jest do normalnej pracy.Marku tu masz sprawdzonych sprzedawcow i produkty.Bralem od nich.

Zobacz ofertę: https://allegro.pl/oferta/nitrometan-99-9-5-0l-9701522437

 

Zobacz ofertę: https://allegro.pl/oferta/metanol-czysty-5l-10728261005

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sęk w tym ze gotowcow juz prawie nie ma.11 zł wychodzi olej 200g na litr paliwa.Metanol ok 8zł za 800G.To masz 19zł za litr paliwa x 5=95zł/5L.wniosek wyciągnij sam .Ale jak pomieszam to wiem co mam.A papier na bańkach wszystko przyjmie.Jedynie nitrometan drogi ale to można sobie darować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzegorz zrób proste pomiary 

1- szczelność tłoka,

jak puszcza to będzie mocno z odpowietrzania karteru walił podczas suwu sprężania

2-zawór ssący

podczas suwu pracy słuchasz albo rurkę na gaźnik i do wody czy bąbelki idą ale uwaga na mozliwosc zassania wody

3- zawor wydechowy

rurka do wody podczas suwu pracy

oglądałem filmik z pracy silnika i ile tam miał obrotów ?.na ucho w miarę zdrowo chodził

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na moje ucho też, tak jak i według Marka, chodzi nieźle, słaba kompresja "na sucho" - w sensie przy kręceniu ręką, moim zdaniem nie musi zwiastować, że silnik jest mocno zużyty, w końcu przy powolnym kręceniu powietrze zdąży uciec, a do tego zakładam, że w komorze jest mniej oleju :)
 

30 minut temu, Marek_Spy napisał:

Grzegorz zrób proste pomiary 

1- szczelność tłoka,

jak puszcza to będzie mocno z odpowietrzania karteru walił podczas suwu sprężania

2-zawór ssący

podczas suwu pracy słuchasz albo rurkę na gaźnik i do wody czy bąbelki idą ale uwaga na mozliwosc zassania wody

3- zawor wydechowy

rurka do wody podczas suwu pracy

oglądałem filmik z pracy silnika i ile tam miał obrotów ?.na ucho w miarę zdrowo chodził


Do tego dodałbym prosty test na szczelność zaworów przed sprawdzaniem ich z osobna - czyli próba olejowa, zalać troszkę oleju do środka i wtedy sprawdzić kompresję. Jak będzie bardzo wyraźna poprawa, to zawory bym odrzucił. 

Tylko w sumie nie wiem, czy nie piszę zbytnich banałów, bo w końcu to ja tu pewnie mógłbym się od Was uczyć :D

 

A i co do paliwa, a w zasadzie oleju - ja jestem fanem Klotza Super TechniPlate i przy moich obserwacjach z bardzo podobnym silnikiem (OS FS48), jak i Yamadą 4T nic złego po leżakowaniu się nie dzieje, a zawiera akurat 20% oleju rycynowego w sobie (czyli w mieszance z 18% oleju rycynki jest 3.6%). Mieszając paliwko, bym się do tego skłaniał i dodał ewentualnie jakiejś dobrej rycyny do silników tak do 3% - bo Klotza kupić jest troszkę trudniej :). Aczkolwiek i bez niej w przypadku 4T raczej nic złego się nie stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czarku i koledzy ,przypomnę jeszcze raz bo może nie wszyscy sledzą post po poscie.Silnik był umyty i sprawdzona szczelność zaworow jak miałem głowice zdiętą i zalana była naftą.Wynik wypadl pozytywnie.Według mnie puszcza na pierscieniu.Ale jak podleje to tak kopie dostajac kompresj ze aż lapka boli.Natomiast jak kręce powoli śmiglem to przy sowie sprężania puszcza-wyczuwalna lekka kompresja po czym znika.Myślę ze na zamku,albo trafiłem felerny egzemplarz,ktory sie jeszcze nie dotarł a już sie kończy.Mam os-a 40fs z takim samym resursem (kupilem oba razem nowe)i docieralem tak samo i tyle samo czasu ale oesa cięzko przeżucić przez kompresje a ten farfoclowaty

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Grzesiek napisał:

Czarku i koledzy ,przypomnę jeszcze raz bo może nie wszyscy sledzą post po poscie.Silnik był umyty i sprawdzona szczelność zaworow jak miałem głowice zdiętą i zalana była naftą.Wynik wypadl pozytywnie.Według mnie puszcza na pierscieniu.Ale jak podleje to tak kopie dostajac kompresj ze aż lapka boli.Natomiast jak kręce powoli śmiglem to przy sowie sprężania puszcza-wyczuwalna lekka kompresja po czym znika.Myślę ze na zamku,albo trafiłem felerny egzemplarz,ktory sie jeszcze nie dotarł a już sie kończy.Mam os-a 40fs z takim samym resursem (kupilem oba razem nowe)i docieralem tak samo i tyle samo czasu ale oesa cięzko przeżucić przez kompresje a ten farfoclowaty

A ten swoje ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śledzę, śledzę, jakoś tak się rozpisałem odnośnie tego co napisał Marek :). Ale może ktoś kiedyś sobie poczyta :D
Więc przede wszystkim sprawdziłbym obroty - bez tego chyba trudno będzie ocenić, jak zbliża się do tych fabrycznych (choć z większym śmigłem będzie pewnie ciut mniej mocy), nie gaśnie na wolnych i się nie grzeje to raczej przecież będzie służył - a po filmie wydaje mi się, że naprawdę jest okej :). Powodzenia!

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.