Skocz do zawartości

JAK TO SIĘ STAŁO ? NIE WIEM !!! Czyli amatorska relacaja z budowy modelu Extra 300 2,4 K.S


Rekomendowane odpowiedzi

57 minut temu, gregory napisał:

Ja będę zamawiał u Jacka Piotra Szczepaniaka Śmigło Falcona i nie tylko koledzy mi polecili , bo u niego się w te śmigiełka zaopatrują

No to wychodzi na to że śmigła są od Piotra Szczepaniaka.

Mnie zainteresowały gotowe modele , a właściwie ich ceny, budując model z zestawu taki model trochę grosza wciąga ale da się to przełknąć , ale kupując gotowy model to trzeba mocno głęboko sięgać do kieszeni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko dlatego że starasz się kupować np akcesoria czy materiały ceną :) gdybyś skrupulatnie liczył ile kosztują te pierdoły takiej jakości jakie są w pudełkach "gotowych" EF wyjdzie, że oszczędzasz nie wiele 

pomijam oczywiście setki roboczo godzin :D kolejna sprawa to ciągle domawianie czegoś i płacenie za przesyłkę a to też są koszty a jakoś nikt tutaj tego nie liczy 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Jarek masz troche racji.Wszystko ma swoje plusy i minusy.Budujac model Extry 2,300 podliczalem koszty budowy i wyposazenia wyszlo mi okolo 6 700 tys w tym nowy silnik  DLE 60 i serwa  Sovax  1270.Fakt robocizny nie licze ale nie robie tego za kare.I iest jeszcze jeden aspekt czesci zamienne do modelu i dlatego sklaniam sie do robienia modelu samemu.A i jeszcze  zestawy sa bardzo dobrej jakosci, Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Krzysztof napisał:

wykonanie powyższej ekstry 300 K.S wychodzi 2500 zł

oszczędzając na wszystkim być może wyjdzie 2.5tys ale wtedy do EF nie porównasz bo to będą 2 kompletnie inne modele (jedyne podobieństwo to wymiary)

poszperaj po internecie i sprawdź ile potrafią kosztować akcesoria takie jak w pudełkach EF :) kolejna sprawa to owiewki na koła też potrafią kosztować nie wspominając o figurce ale o tym pewnie zapomniałeś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, diabolo napisał:

oszczędzając na wszystkim być może wyjdzie 2.5tys ale wtedy do EF nie porównasz bo to będą 2 kompletnie inne modele (jedyne podobieństwo to wymiary)

poszperaj po internecie i sprawdź ile potrafią kosztować akcesoria takie jak w pudełkach EF :) kolejna sprawa to owiewki na koła też potrafią kosztować nie wspominając o figurce ale o tym pewnie zapomniałeś

Jarek nie wyszukuj cudów pracuje nad tym modelem cały koszt jaki w tej chwili poniosłem to 1980 zł pozostało mi oklejenie powiedzmy ze folia to 250 zł , wiec koszt tego modelu to połowa ceny pustego EF. Porównamy właściwości lotne na lotnisku twojego EF-a i mojej extry jak ją skończę oczywiście   :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, diabolo napisał:

poszperaj po internecie i sprawdź ile potrafią kosztować akcesoria takie jak w pudełkach EF

Po części masz rację, przesyłki kosztują , ale to tylko wtedy gdy ma sie księgowego nad głową i lepiej wygląda 10 paczek w przeciągu kilku miesięcy niż jedna za tysiąc złotych mimo że jedna wyszła by taniej.

Gotowe modele sa efektownie oklejone , dla mnie poziom nieosiągalny , i mają fajne mocowania skrzydeł, i to chyba tyle zalet.

Natomiast w modelu od Marcina budującego ogranicza tylko fantazja , a kluczowe elementy myślę że są lepsze , Endriu nie miał problemu aby wyrwać ster wysokości ze statecznika w modelu EF i jeszcze go z problemem spuścili na drzewo, w modelach K.S z zawiasami graupnera taki ster wysokości można odłączyć od statecznika najwyżej siekierą.

Pewnie 80% budowanych modeli ma rury z carbon center i myślę że gdy chłopaki z carbon center usłyszeli by że chińczycy robią lepsze rury niż oni to będą się ze śmiechu turlali po podłodze.

Nie mam figurki pilota ale tylko dlatego że nie chcę jej mieć,

Czas budowy , faktycznie trochę czasu trzeba na budowę poświęcić, ale ludzie większe ilości czasu spędzają przed telewizorem gapiąc się w ekran i oglądając reklamy leków, a dla mnie osobiście taka budowa to relax więc głupio by było przeliczać na pieniądze czas poświęcony na zabawę.

No i ta cena , żeby jak liczyć to model się zamknie w 2500zł bo w zestawie nie ma rur , kół , folii, zawiasów i kilku desek balsy.

O tym że mogę sobie pozwolić skasować model K.S nawet nie wspominam , bo wykonanie tego co tam połamię to ani żaden wyczyn ani wielki koszt.

 

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, enter1978 napisał:

i to chyba tyle zalet.

Wiesiu myślę że warto zobaczyć model na żywo i wtedy ocenić :) widziałem już kilka modeli różnych producentów ale zawsze zbieram szczękę z podłogi jak rozpakowuje karton EF

takie smaczki jak bez szczelinowe łączenia sterów to tylko jeden z wielu przykładów których jakoś nie widzę u Was budujących 

19 minut temu, enter1978 napisał:

Pewnie 80% budowanych modeli ma rury z carbon center i myślę że gdy chłopaki z carbon center usłyszeli by że chińczycy robią lepsze rury niż oni to będą się ze śmiechu turlali po podłodze.

Rura ma wytrzymać to co robi np Dussia

uważasz że jest słaba ? to takie szukanie dziury..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, diabolo napisał:

Rura ma wytrzymać to co robi np Dussia

uważasz że jest słaba ? to takie szukanie dziury..

To dotyczy całego modelu , nie tylko rury.

Chodzi o to że napisałeś że w pudle EF dostajesz drogie akcesoria , ja tylko zwróciłem uwagę na to że cena tych akcesorii nie koniecznie jest adekwatna do jakości bo na rynku znajdą się lepsze produkty jak nie w tej to w niższej cenie.

Oczywiste jest to że model EF będzie ładniejszy , z pomysłowymi rozwiązaniami itp.

Tylko czy te rozwiązania są warte prawie 3 tyś dopłaty z mojej strony i z mojej kieszeni?, nie wydaje mi się.

Fajne zapięcia skrzydeł jako ciekawostka to sa wspaniałe , ale mocowanie na gumę i tak rządzi.

Zatrzaskiwane stateczniki i kabina nokautują przykręcanie na śruby , ale za kilka tyś zł w kieszeni się przemęczę , szczególnie że nie planuję zdejmować do transportu stateczników.

Tak że na pierwszy rzut oka różnice są kosmetyczne , jak kogoś stać to czemu nie, a jak ktoś nie ma czasu na budowania za to koszty nie sa przeszkodą to wtedy gotowiec to jedyna opcja.

Natomiast co do różnic w właściwościach lotnych to nie nastawiał bym się na jakąś przewagę, szczególnie że K.S będzie lżejszy, kolega podał wagę elementów extry K.S ale nikt nie skonfrontował tego z EF , a przyczyną wydaje się być to że po prostu nie ma się czym chwalić.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeleć sie nowym modelem EF i wtedy mozemy wrocic do dyskusji

Ogladanie EF na youtube to troche za mało

Mamy u Nas jednego mxa w klubie i wiem jak lata szczególnie kiedy mu gasnie motor

Własności lotne fortepianu to i tak mało powiedziane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, diabolo napisał:

I znowu ten youtube....

Powodzenia w budowie

Dzięki.

 

Mam nadzieję że się nie obraziłeś.

Prawda jest prawdopodobnie gdzieś po środku , a finalnie i tak możliwości finansowe mają decydujące znaczenie , dla jednego coś tam  ma znaczenie a dla kogoś innego zupełnie co innego jest ważne.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, od zawsze byli tu zwolennicy budowy i kupna gotowych modeli. Każdy decyduje za siebie. Zwrócę jeszcze uwagę na bardzo istotny dla mnie fakt, że modele od Builder.rc czy od innych krajowych wytwórców są zaprojektowane w kraju przez polskich konstruktorów i części do nich są także wykonane w kraju. Są to wyroby których nie musimy się wstydzić na świecie. Warto popierać polskie inicjatywy technologiczne, nie musimy wszystkiego kupować z zagranicy.

40 minut temu, diabolo napisał:

Mamy u Nas jednego mxa w klubie i wiem jak lata szczególnie kiedy mu gasnie motor

Ja swoim mxem lądowałem 2 razy z wyłączonym silnikiem, wylądowałem bez problemu.

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Krzysiek M napisał:

Nie sądzę. Podaj ile waży pusty kadłub. To ci powiem ile waży EF w tym samym rozmiarze. Będzie różnica 

To może ja , :)  moja extra EF V1 91" ( bo ta jest w takim samym rozmiarze jak budowana przez Wieśka ) z silnikiem GP61 na puszce 9,2kg , obecnie z GP76 prawie 9,5 kg , zasilanie 4x li ion 18650 , na zapłonie 2x 18650 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, darkarll napisał:

To może ja , :)  moja extra EF V1 91" ( bo ta jest w takim samym rozmiarze jak budowana przez Wieśka ) z silnikiem GP61 na puszce 9,2kg , obecnie z GP76 prawie 9,5 kg , zasilanie 4x li ion 18650 , na zapłonie 2x 18650 

Cześć Darek. Ile lat ma Twoja Extra V1? Pamiętam, to chyba ta czarno - żółto - czerwona ? V1 już dawno nie produkują, wiele się zmieniło..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, Krzysiek M napisał:

Nie sądzę. Podaj ile waży pusty kadłub. To ci powiem ile waży EF w tym samym rozmiarze. Będzie różnica

Według tego co zważył Marek to 2424g z sterem kierunku.

Cały model na pewno jest lżejszy , chłopaki mają oryginał tej extry EF a projektując ją celem było zmniejszenie jej wagi bo coś tam ona przez swoją wagę seryjną nie do końca latała tak jak by sie chciało.

Nie wnikałem w szczegóły bo i do czego mi to, ale pamiętam że skrzydła są odchudzone na skraju , tak aby model dynamiczniej i szybciej się kręcił , ogólnie model z zamysłu miał być bardzo szybki i dynamiczny.

To ja nie wiem jak to w końcu jest , chłopaki mają oryginał i ocenili że oryginałowi brakuje dynamiki , fani EF uważają że nie ma lepszego modelu od oryginału , to jak to w końcu jest?

Jednym z użytkowników tego modelu jest wicemistrz Polski w akrobacji a najlepsze że on już ma ten model zbudowany i były sezon nim przelatał albo lata oryginałem bo już mi się to miesza , tylko skromny jest to się nie chwali.

To chyba jednak chłopaki się znają na lataniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.