jarek996 Opublikowano 26 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2021 Poniewaz od rodziny dostalem klasyczne skarpetki , wiec aby polepszyc sobie humor , zamowilem wczoraj model , ktory od dawna chodzil mi po glowie : GREAT PLANES - CHRISTEN EAGLE .46 - .72 GP/EP ARF Silnik ( chyba bedzie elektrtcznie ) pewnie jakis do niego mam ( pogrzebie jutro w klamotach ) . Model ma jedna zalete , a mianowicie miesci sie bez skladania w moim samochodzie ! Dlatego w sezonie , moze byc w ciaglej gotowosci ( TZN lezec w aucie ) i czekac , az bede przejezdzal w okolicy mojego lotniska. Na razie bedzie wyslany do kolegi w Berlinie , ale mam nadzieje , ze dotrze ( z innymi prezentami ) do mnie zaraz po nowym roku . P.S. Model nie jest juz dostepny na rynku pierwotnym , wiec 220 EUR ktore za niego zaplacilem ( nowy , nietkniety ) wydaje sie rozsadna kwota P.S 2 . Naped elektryczny NIE jest jeszcze przesadzony , mozliwe ze bedzie jedna z moich pieciu ENYA 80 -4C 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Viper Opublikowano 26 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2021 Gratuluję prezentu Lubię dwupłaty, mają w sobie to coś, mam Pittsa Sebartu, bardzo fajnie latająca i prezentująca się maszyna. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek996 Opublikowano 26 Grudnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2021 Pogrzebalem i wygrzebalem nastepujaca silniki : TURNIGY SK4260 - 500kv E-Flite EFLM7450 - 525kv O tum pierwszym jest sporo w sieci , natomiast ten drugi "wystebuje" w zestawie jakies E-Flitowego Carbon Cuba i nieiwele danych o nim mozna znalezc. Poniewaz jak juz sie wielokrotnie chwalilem , jestem elektrycznym "idiota" , wiec dobrac potrafie porownujac dane trgo ktory rekomenduje , do tych ktore mam ? TURNIGY lezy dosyc blisko , wiec padnie chyba na niego . Warto tez pogrzabac w sieci i trafic na TAKIE cos : https://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?1633900-An-Official-Great-Planes-Christen-Eagle-46-EP-thread "I chose to go with EP over nitro. I'm one of the many converts, having flown nitro for quite some time but now relish in the joy that is electric flight. This is where I strayed from the manufacturers' suggestions of recommended setup - I determined their recommendations to be wholly unnecessary. Specs call for a Rimfire .55 outrunner, which can easily power this plane but is big-time overkill. As mentioned earlier, the plane minus electronics was already a bit hefty. Following the manual: a Rimfire, ESC, motor mount, lipo battery, AND receiver battery (really??? Who still uses those???) would've added another 1.8 pounds for a RTF weight of 5.7 pounds I've had prior success with .25-sized outrunners powering 42"-wingspan biplanes, and know this setup to be adequate. Since a typical sport flyer only requires about 100 watts of power per pound for great flight performance, I determined that a motor in the 700-900 watt range would be more than sufficient. I used an E-Flite Power 25 I had lying around for the first flight, but have since upgraded to a Power 32 (the 25 was powerful enough for casual/spirited flight on 4-cell/12x8E APC, but I like having extra "punch" in reserve to use whenever I like, which just wasn't quite there with the 25). My setup is the E-flite Power 32, E-flite 60A ESC, and Turnigy 40C, 3000mah, 14.8V lipo. Also included are an APC 14x7E prop and 2-oz. Harry Higley brass prop hub. This setup allows for a 5.1 pound RTF weight, and is a hoot to fly! Unlimited vertical on command, and very impressive spins at about 1/2 throttle.Without that heavy rimfire and receiver battery pack under the cowl I initially had problems with the CG, hence the need for the weighted prop hub. With the lipo pushed up to the firewall inside the fuselage, I couldn't quite get a neutral CG; it was a bit tail-heavy. I tried to maiden it like this with the mindset that the CG was "close enough"....I was very, VERY lucky that the first flight wasn't also the last flight THIS PLANE DOES NOT LIKE TO BE TAIL-HEAVY. In a nutshell, it was a miracle I got it down to terra firma and ONLY suffered a broken lower-left wing spar and removed landing gear. It should've been much worse " Producent modelu rekomenduje RIMFIRE .55 - https://www.bestrcshops.com/en/Radio-control-airplanes-trainers-sport-3D-aerobatic-scale-gliders-electric-glow-petrol/Radio-control-electric-airplanes-brushless-outrunner-motors-LiPo-batteries-beginners-3D-advanced-modellers-speed-control-charger/Radio-control-airplane-Electric-Motors-brushless-outrunner-inrunner-D-ESC-Gear- Boxes-LiPo-charges-12V-220V-speed-controls/brushless-motors/rimfire-55-42-60-480-outrunr.html Po przeczytaniu jeszcze kilku postow , sklaniam sie jednak aby zastosowac silnik , ktory rowniez posiadam , a mianowicie : TURNIGY Model: SK42-50-650Kv: 650rpm/vTurns: 6Resistance: 32Idle Current: 1.2AShaft: 5mmWeight: 230gRated Power: 1150wESC: 60ACell count: 4~7 LipolySuggested Prop: 13x8, 14x7, 12x10Power equivalent : .42~60 glow engine Do tego ESC ( Super Brain )- 60A ( tez posiadam ) i mozna latac ! Na poczatek polatam na moich SLS 4s 2750 mAh , ktore sluza mi do moich modeli formuly E1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Viper Opublikowano 26 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2021 Spokojnie z tym silnikiem. Poczekaj aż będziesz miał zestaw w swoich łapkach, poważ ile ważą części, przysymuluj inne wyposażenie i poważ ile by to miało być i wtedy dopiero mając jakiś tam zakres przewidywanej wagi do lotu zabierz się za dobór silnika, regulatora i baterii. Tego silnika Eflite nie znam, ale kiedyś przy okazji jakiegoś innego modelu rozpatrywałem jakieś silniki Eflite i generalnie wychodziło, że są ciężkawe, tzn. w stosunku do oferowanej przez nie mocy można znaleźć lżejsze odpowiedniki o podobnych parametrach. Jakbyś miał problem, przesymuluję Ci w ecalcu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek996 Opublikowano 26 Grudnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2021 7 minut temu, Viper napisał: Tego silnika Eflite nie znam, ale kiedyś przy okazji jakiegoś innego modelu rozpatrywałem jakieś silniki Eflite i generalnie wychodziło, że są ciężkawe, tzn. w stosunku do oferowanej przez nie mocy można znaleźć lżejsze odpowiedniki o podobnych parametrach. Akurat ten , to chyba zaden wysilony silnik z E-Flite ( pakuja go do gotowca w zestawie ) . Ja latam na ich .25 POWER ( w moim POGO ) i bardzo go sobie chwale ! Przede wszystkim NIE ma to byc zaden model 3D ( takie mnie absolutnie nie rajcuja ) , tylko fajny rekraacyjny akrobacik ? Z tego wszystkiego najbardziej sie ciesze , ze chyba mi ochota na latanie wrocila ! Inaczej zamowilbym cos do roweru , a tu prosze ; MODEL ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Viper Opublikowano 26 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2021 Mam nadzieję że mi też ochota wróci, bo coś ostatnie dwa sezony słabe były. A jak wróci ochota to wtedy wreszcie pokończę zaczęte modele, a trochę się tego uzbierało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek M Opublikowano 26 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2021 Marcin do modelarni marsz ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Viper Opublikowano 26 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2021 Tak jest Panie Generale Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek996 Opublikowano 26 Grudnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2021 6 godzin temu, Viper napisał: Mam nadzieję że mi też ochota wróci, bo coś ostatnie dwa sezony słabe były. A jak wróci ochota to wtedy wreszcie pokończę zaczęte modele, a trochę się tego uzbierało Mam dokladnie to samo. Ostatnie dwa lata jakies takie ............dziwne ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d9Jacek Opublikowano 27 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2021 W dniu 26.12.2021 o 11:25, jarek996 napisał: Naped elektryczny NIE jest jeszcze przesadzony , mozliwe ze bedzie jedna z moich pieciu ENYA 80 -4C i to jest w tym kluczowe......Gratuluję prezentu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek996 Opublikowano 27 Grudnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2021 Jetem "kumatym" Mikolajem . Skarpetek to bym na 100% nikomu z forum nie kupil ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek996 Opublikowano 27 Grudnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2021 Znalazlem w klamotach jeszcze taki , zupelnie nowy silnik : https://www.rcnz.com/categories/electric-motors-and-accessories/brushless-motors/aircraft-brushless-motors/o-s-brushless-motor-oma-3825-750/ Jesli "wykreca" na 4S , tyle ile pokazuje dolna tabelka , to moze ten ? 13x8E 60A 1,008 3.8kg 9,40014x7E 65A 1,092 3.9kg 9,100 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Viper Opublikowano 27 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2021 Dobra firma robiąca dobre silniki. Bardzo lubię Osy, a kilka ich miałem i jeszcze z jeden czy dwa mam. Z tych które mierzyłem wattometrem dane uzyskiwane mniej więcej odpowiadały danym podawanym przez producenta, aczkolwiek Lech Mirkiewicz a`propos któregos z silników Os (w przypadku elektrycznej PZL-ki ) informował, że jego pomiary różniły się od tych z tabelki. Ja w każdym razie polecam. Do tego oczywiście jakieś drewniane śmigło - Xoar, Vox, ale też i niektóre turnigy drewniane całkiem nieźle kręcą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek996 Opublikowano 15 Stycznia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2022 No i nadeszlo ! Dzisiaj wjechal do mojego garazu (do ktorego tez dzisiaj , "przeprowadzilem" 80 % mojej modelarni ) KRYSTIAN ! Jestem tak zmeczony ( starosc , czy przetrenowanie ? ? ) , ze zajrzalem tylko do pudla i popatrzylem kilka minut na pieknie wykonany model. Majac w swojej bogatej w "zniszczenia" historii modelarstwa modele chyba wszystkich duzych grazcy , musze stwierdzic , ze GREAT PLANES , robi chyba najlepsze zestawy ! No moze jeszcze HANGAR 9 , ale reszta niestety ( z tych duzych i znanych ) mocno odstaje . Naprawde SWIETNA jakosc ! 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Granacik Opublikowano 15 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2022 Najpiękniejszy b-plane ever! Zazdraszczam. Tam musi siedzieć jakaś Enya, inaczej to będzie profanacja. Też mam swojego Ch.E. ale piankolota z VAModels. Poskładany, jeszcze nie latany. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek996 Opublikowano 16 Stycznia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2022 9 godzin temu, Granacik napisał: Zazdraszczam. Tam musi siedzieć jakaś Enya, inaczej to będzie profanacja. Gdzies tam kiedys myslalem o napedzie elektrycznym , ale chyba musialem byc BARDZO zmeczony po treningu kolarskim ? BEDZIE ENYA 80 ( no chyba , ze silnik bede montowal po 150 km na rowerze i przez pomylke wkrece O.S.a , ale elektrycznego ) ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kesto Opublikowano 16 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2022 Nie ma sensu niszczyć tak pięknego modelu wsadzając tam jakiegoś brudasa plującego olejem. Tylko elektryk, inaczej to profanacja i amatorszczyzna.? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek996 Opublikowano 16 Stycznia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2022 "Epoksydowy Krzys" jest za elektrykiem. Moze jakas ankieta ? P.S. Krzysiu , oczekuj szeregu pytan na PRIVIE (nie jutro , ani pojutrze , ale wkrotce ). Tematu na razie NIE zdradzam ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek996 Opublikowano 30 Stycznia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2022 Z okazji oddania nowej przydomowej ( w garazu ) modelarni do uzytku , zaczalem przy okazji dlubanine przy KRYSTIANIE. Model jest tak poprawnie wykonany , ze nawet nie bede opisywal kolejnych krokow , gdyz to nie pomoze nawet poczatkujacemu ? Isc tylko "tropem" instrukcji i nie da sie nawet nic zepsuc. Jedyne co nie pasuje , to za krotkie sa bukowe kawalki , ktore maja byc wklejone w pokrywach serw w skrzydke . Great Planes planowal po prostu inne serwa i moje ktore chce zastosowac ( w lotkach u gory i na dole ) sie nie lapia. Bede musial dociac i wkleic dluzsze . Poza tym to platowiec prawie gotowy , ale silnik dalej nie jest wybrany. Wiem , ze anu ENYA 80 , ani YAMADA 63 ktore posiadam , NIE mieszcza se pod "kapota" bez zrobienia otworu. Szkoda mi troche szpecic sylwetke ( jest faktycznie ladny ) i moze jednak nie poleje sie paliwo , tylko posypia sie iskry ? Zobaczymy . Decyzja jeszcze nie zapadla. Modelarnia jeszcze nie ogarnieta na 100% . Czesc narzedzi w pudelkach po przeprowadzce ( czekam na reszte magnetycznych listw ). Poza tym jest milo byc blisko domu i isc dlubac kiedy sie tylko chce ! Modelarnie dziele z warsztatem na rowery , czyli mam cale moje zycie w jednym miejscu ? Moja Katka , pytala sie , czy lozko TEZ tam sobie planuje wstawic ( w sumie nieglupi pomysl ) . Jak juz WSZYSTKO bedzie na TIP-TOP , to puszcze fotki w dziale : NASZE MODELARNIE ( chyba taki mielismy ? ) P.S. statecznik pionowy jest na zdjeciu TYLKO wlozony ( teraz juz wklejony ) , dlatego tak dziwnie odstaje ? 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Viper Opublikowano 30 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2022 Noo, modelarnia pierwsza klasa i jaki porządek Od dłuższego czasu zabieram się za uporządkowanie swojej, bo na razie zrobiło się trochę ciasno, inna sprawa, że jakoś tak zawsze buduję/składam kilka samolotów na raz. Elektryk ! Ładny model, szkoda mu mordkę kaleczyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi