Skocz do zawartości

PREZENT


jarek996
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

14 minut temu, Viper napisał:

Noo, modelarnia pierwsza klasa i jaki porządek ;)

 

Dzieki !

Jak urzadze do konca ( mam nadzieje , ze do konca tygodnia ) to sie pochwale !

Porzadek , bo to tylko ARF ?

Bedzie jednak elektryczny . Zamontuje E-flite 46 POWER ( https://www.chiefaircraft.com/efl-m4046a.html )

Mam taki akurat , a pisza , zeby nie montowac zbyt lekkiego ( moj OS wazy np. 100 G mniej ) , bo i tak nie da sie baterii dosunac bardziej w przod i bedzie olow. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, d9Jacek napisał:

Jarku, boxerek 120 wejdzie bez dziurawienia

 

Sa i mniejsze !  https://www.worthpoint.com/worthopedia/saito-fa-90t-boxer-twin-413225716

Faktycznie byl ostatnio ( nie pamietam gdzie ) dosc dlugo , dosyc tani , ale nie byl mi potrzebny , a tu prosze !  

Byla jeszcze .60 ( boxer ) , ale ten bylby juz za maly .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://www.horizonhobby.com/on/demandware.static/Sites-horizon-us-Site/Sites-horizon-master/default/Manuals/SAITO_Twin-Cylinder_Four-Stroke_Manual.pdf

Na stronie 21 sa wymiary. Niestety 90 i 100 maja  2 cm ZA DUZO . Kapota ma okolo 15,5 -16 cm ( NA ZEWNATRZ !!! ) w miejscu gdzie bylyby cylindry ?

 

Bedzie jednak ISKRZYLO !!!

 

W dniu 30.01.2022 o 22:15, Lech Mirkiewicz napisał:

Tak 90T

 

Bysmy "pamieniali" za jakies magiczne Enye , ale niestety ?

 

Szczerze , to ciesze sie nawet , ze akurat TEN model bedzie elektrykiem. Jest tak kompaktowy , ze moge go ZAWSZE  wozic w samochodzie ( w sezonie ) z dwoma naladowanymi bateriami. Czesto przejezdzam kolo lotniska i fajnie jest wskoczyc na szybkie 2x6 minut latania

( albo zostac godzinke i sie "podladowac" ) . Ze spalina to NIE jest takie proste. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzisiaj podlubalem troszke przy KRYSTIANIE. Wstawilem serwa w gornych platach ( jest to jedna z opcji , mozna wstawic tylko w dolnych i "drutami" z dolnych serw , sterowac gornymi lotkami . Wybralem wersje z osobnymi w gornym i dolnym placie , ale wymagalo to troszke roboty. Jak wiadomo , serwa maja okolo 20 cm przewody. Przedluzka ( a raczej polaczenie przedluzki z kontaktem serwa ) NIE przechodzila przez plat !!! 

Sznureczek zostawiono , ale chyba tylko do wersji "cietej" i lutowanej. Obcialem wiec koncowki przy serwach , wciagnalem kabel "serwowy" ( na szczescie kolega mial ze 4 m ) , polutowalem , zagrzalem "koszulki" , zakrecilem serwa w placie , nadzialem koszulke termiczna na czesc baldachimu ( zeby to ladnie wygladalo i nie "trzepotalo" ), zakrecilem plat , zrobilem otwory w kadlubie , przewleklem przewody i na dzisiaj KONIEC. Pozostaje zalutowac kawalek przewodu z kontaktem , aby moc to polaczyc serwa z odbiornikiem. Do zakonczenia modelu mam jeszcze w sumie zamocowanie silnika  i regla , oraz podlaczenie wszystkiego i ostaeczne regulacje. Pozniej pobawie sie w znalezienie SC i  miejsca gdzie pakietowi  bedzie  najlepiej  ?

 

No i najwazniejsze !

Znalazlem dwa NOWE pakiety ( 3200mAh , 4S ) , czyli dokladnie takie jakie potrzebuje ! 

Dwa dni temu PRAWIE kliknalem , aby zakupic 2 szt SLS , ale cos mi operacje zakupu ( na szczescie ) przerwalo .

Silnik mam , regli mam kilka do wyboru , serwa rowniez mialem , wiec model kosztowal mnie wartosc MODELU ( co sie rzadko zdarza , bo przewaznie COS tam trzeba dokupic )  ?

 

Teraz , budujac "RUMUNA" , obiecalem sobie NIC z modeli nie kupowac , ale dzisiaj znalazlem model ( a nawet DWA  !!! ) ktory ZAWSZE chodzil mi po glowie , a mianowicie stary SIMPROP Acro Lift . W Norwegii znalazlem za 1000 koron ( ale dojdzie jakas oplata , bo oni niestety Norge poza Unia ) , a w Niemczech za 180 EUR . Norweg ma sprawdzic ILE bedzie kosztowala przesylka , a ja ile oplaty. Wtedy sie moze na ktorys zdecyduje .

 

https://www.simprop.de/Seiten/Modellbau/0310905AcroLiftARF.htm

 

 

 

IMG_8468[1].JPG

IMG_8470[1].JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Wczoraj i dzisiaj podlubalem troszke przy "Krystianie" i mozna powiedziec , ze jak dojdzie smiglo ( az sie zdziwilem , ze w mojej OGROMNEJ kolekcji , nie bylo zadnego 13x8 ) i kolpak , to model bedzie gotowy. Wczoraj zaczalem podlaczac elektronike , pozakladalem wtyczki na przedluzone kable od serw , powiazalem to wszystko , pospinalem i podlaczylem do odbiornika. Zrobilem bardzo wstepne ustawienia ( troszke musialem poglowkowac , bo to pierwszy uzbrajany model od chyba 3 lat ? ) , ale z pamiecia widac nie najgorzej. Po zamontowaniu kapoty silnika  okazalo sie , ze bede musial skrocic mocowanie  silnika o okolo 4-5 mm . Ponziewaz mam to zamocowane na 4 "rurkach" i sruba 80x4 mm do nakretki klowej , wiec musze tylko rozkrecic i poskracac rurki .Poza tym wszystko ladnie pasuje i dziala. Jak juz wczesniej pisalem , zrobilem serwa i w gornych i dolnych skrzydlach . Wukonalem tez "trumne" na pakiet LiPo , ktory teraz bedzie latwo wsunac i "zatrzasnac" rzepem . Pakiet bedzie w tej trumnie siedzial bardzo stabilnie i bedzie jednoczesnie latwy do wymiany. Ponizej kilka fotek. 

Najwazniejsze , ze oczyszczam powoli stol przed pracami nad IARem 80 ( nie , nie , pomysl NIE umarl ) , bo ciezko bedzie pogodzic kilka projektow jednoczesnie.  

IMG_8803.JPG

IMG_8804.JPG

IMG_8805.JPG

IMG_8802.JPG

IMG_8807.JPG

IMG_8808.JPG

 

 

P.S. Acrolifta o ktorym pisalem kilka postow wyzej , znalazlem w koncu we Wloszech ( 130 EUR ) , nowego w sklepie !!!!

       Mam do niego silnik , smiglo , kolpak , serwa , pakiety , wiec w sumie prawie wszystko !

       Znowu model za darmo ?     Planuje machnac kadlub na pomaranczowo i model bedzie prawie w klasycznych

       barwach  GULFa . Model bedzie troszke mocniejszy jak instrukcja przewiduje , ale patrzac na niego , widze ze troszke

       wiecej mocy mu sie przyda. Nie wiem dlaczego nazwali go ACRO , bo na model akrobacyjny to on raczej NIE wyglada. 

 

 

 

    

IMG_8810.JPG

IMG_8809.JPG

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Niestety "Krystian" w tej ( powyzszej )  konfiguracji jest NIE do wywazenia ( dzisiaj robilismy jeszcze raz proby na lotnisku ) .

Jasne , moge wkleic w maske 120G olowiu i bedzie po problemie , ale nie tedy droga. Przeniose serwa do przodu ( ale POD polke ) , tak jak zrobil to gosciu na zdjeciu . Przerzuce tez odbiornik , a i regla popchne na maxa ( bede musial tylko przedluzyc kable ) . Mysle , ze wtedy bez olowiu bedzie OK. Jesli on sie wyrobil z MNIEJSZYM silnikiem ( ma 32 , a ja 46 ) , to MUSI zadzialac ! 

 

 

Bottom.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.03.2022 o 22:05, jarek996 napisał:

Nie wiem dlaczego nazwali go ACRO , bo na model akrobacyjny to on raczej NIE wyglada. 

 

No fakt , nie są to kształty klasycznego akrobata ale o to mniejsza: model jest piękny te opływowe linie kadłuba i zakończenia płatów wyglądają przepięknie.

Widać ,że będzie przecinak:)

Gratuluję zakupu i jak oblatasz wrzucaj foto bo jest co podziwiać!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj przenioslem serwa wysokosci i kierunku maksymalnie do przodu. Zmieni to mocno SC , bez doklejania olbrzymich ilosci olowiu. Juz widze , ze bedzie duzo lepiej. Regulator tez pojdzie troszke do przodu i mysle , ze bedzie  prawie OK .

Zamontowalem je na gorze ( tajk jak bylo ), bo montujac na dole ( tak jak znalazlem na jakims forum ), ciezko byloby pociagnac do nich popychacze.

 

IMG_1078[1].JPG

IMG_1084[1].JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dobrze, że kombinujesz z przenoszeniem wszystkich możliwych komponentów na przód, a nie idziesz na łatwiznę z ołowiem. Model z pewnością się odwdzięczy w lataniu 👍

Piękny model, bardzo lubię akrobacyjne dwupłaty (mam rewelacyjnego Pittsa Sebartu).

Kończ, czekam na oblot i Twoje wrażenia z latania nim :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.