kesto Opublikowano 19 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2011 Osiągi raczej nie należą do porywających i jestem tym faktem trochę zdziwiony zwłaszcza w konfrontacji z danymi podawanymi przez Fokkera. Obaj macie te same silniki a osiągi diametralnie różne. Trochę to dziwne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 19 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2011 Pomiary moje i Irka mogą się różnić z różnych powodów. Mnie martwi, że moje robione wcześniej i teraz bardzo się różnią. Posprawdzam wszystko jeszcze raz jutro, bo coś mi nie pasuje ciąg poniżej 500g. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Depesz Opublikowano 20 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2011 Witam. Moim zdaniem powinieneś zerknąć na śmigła Vatioprop. Wybierasz 8 cali a skok dobierasz sobie sam wg potrzeb lub możliwości silnika. O wyglądzie już nie wspomnę. Mam kilka takich i muszę powiedzieć, że są doskonałe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 20 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2011 Hubert - podaj jeszcze raz , o które silniki chodzi bo się już gubię :mrgreen: zrobię jeszcze raz pomiar filmując wagę ale tylko na śmigłech GWS mam 8x4, 7x4 - przycięte z 8" i 7x3,5. prawdę mówiąc na żadnym dzwonku nie miałem ciągu mniejszego niż te 600g, pakiet zawsze 3s2200 regulatory; 40A, 30A, 25A. Teraz testowałem TP 2804-21T 3(trójkąt albo delta - nie wiem jak to odczytać) gdzie ciąg na śmigłach 7x3,5 to od 500g, przy jesli pamiętam 12A, a na 7x4 przyciętym z 8" 600g przy 14A. Wcześniej zapisałem następujące wyniki dla silnika Turnigy C 2409 1200 : śmigło GWS 9x4,7 : 800g - 14,8A - 11,45V - 171,6W 27A nie uzyskałem na tym silniku - max 22,5A przy 11,6V 261W 1000g 11x7 smigło Na poprzewdnich "dwonkach zawsze było co najmniej 600g na 8" i sporo poniżej 20A. Test wykonałem też na Turnigy 2409 1600 ale zerwałem kabelki bardzo szybko - to był ten, o którym pisałem, że specyfikacja - ciąg - jest dużo wyższa od podawanej. Tu film z wcześniejszego testu na popularnym dzwonku: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 20 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2011 Wcześniejsze pomiary były bardzo oszukane. Polutowałem docelowe grube przewody, tylko jedna wtyczka na przewód (a nie przedłużki, korekcje itp prowizorki) i naładowałem starannie akumulatory. Wszystko zamocowane i połączone tak, jak będzie w modelu i bez pomiaru prądu, bo może urządzonko Turnigy też wprowadzać błąd :? No i na ciągomiarkę Efekt jest zgodny z danymi Irka - mam ponad 4kg ciągu na MA 8x6. Prądu nie miałem jak zmierzyć, ale zrobię to innym razem swoim bocznikiem. Nagrałem filmik z drugiego pomiaru bez doładowywania, ale odkręciło się jedno śmigło i w rezultacie zerwał się silnik, ale widać ciąg bliski 1kg/silnik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 20 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2011 Czyli wcześniej błąd pomiaru? różnica prawie dwukrotna w ciągu. Mówimy o silniku Turnigy 2409 - 1200 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 20 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2011 Czyli wcześniej błąd pomiaru? różnica prawie dwukrotna w ciągu. Mówimy o silniku Turnigy 2409 - 1200 ? Już wczoraj sprawdziłem opisywane na forum swoje stare pomiary dzwonków i czułem, że coś jest nie tak (bardzo nie tak ). Silniczek, to ten sam, o którym kiedyś pisałeś - Turnigy Bell 2409-1600 (na fotce widać inną nazwę niż opis w sklepie, ale to to samo http://www.hubert.evosoft.pl/hubert/sunderland/s12.jpg ). Ciąg już mam aż nadto, prąd sobie zmierzę (teraz regulatory do 30A), tylko pytanie co tak wpłynęło na ostatnie złe pomiary? 1.Na pewno kiepski kontakt - 7 połączeń gold 2mm i 2 połacznia 3,5mm na układ akumulator silnik to chyba dużo (pakiet - przedłużka/korekcja - miernik prądu - regulator - silnik). Teraz tylko 2 goldy 3,5mm (nowe !!! ) 2.Maszynka do pomiaru prądu do 60A przechodziła już dużo większe prądy; goldy luźne i czarnawe może coś szwankuje? 3.No i pełne naładowanie akumulatorów Pulsarem, a nie prostą ładowarką bez komputera - też może coś znaczyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kostek Opublikowano 22 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2011 O Hubert buduje quada , tylko jakiś dziwny. Znaczy się quad dziwny , nie Hubert. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 23 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2011 O Hubert buduje quada , tylko jakiś dziwny To dopiero połowa... octocoptera Teraz myślę nad konkretnym chłodzeniem silników; najprawdopodobniej będzie to jakieś przewymiarowane mocowanie z duralu - toczone radiatory (pomysł kształtownika, czy jakiegoś profilu ciętego z metra upadł; trochę za dużo śrubek - a te lubią się odkręcać). Jednak na myśleniu w sumie się to kończy, bo jakoś brak czasu... tzn łatwiej myśleć na leżąco z laptopem w łapkach, niż toczyć w zimnym garażu ;D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 26 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2011 Skrzydła okleiłem i wyciąłem wnęki na mocowanie silników. Folia na brzegach fantazyjnie przypalona lutownicą :? Początek konstrukcji gondolek - dopasowanie i ustawienie wszystkiego w jakimś "porządku" zostawiam sobie na później. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GiulioN Opublikowano 26 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2011 Czemu przypalana lutownicą? Okleja się za pomocą żelazka lub opalarki A jak tam twój B-17 Guillows'a? Oblatany? Żyje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 27 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2011 Czemu przypalana lutownicą? Tak się najlepiej ucina folię nie niszcząc balsy; a w miejscach klejenia konstrukcji folię trzeba wyciąć, żeby klejenie było drewno-drewno. A jak tam twój B-17 Guillows'a? Oblatany? Żyje? Wysechł na wiór, nieoblatany, ale żyje. I jest okropnie malutki od góry B17, B24, skrzydło Sunderlanda Wytoczyłem już mocowania/radiatory silników. Specjalnie są niezupełnie cienkościenne :wink: razem ze śrubkami ważą 65g (4szt). Tylko to jakoś okleić i gondole gotowe :evil: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Poszycie prawie gotowe, planuję jeszcze dać cienką tkaninkę na lakier - wzmocni cienką balsę (miejscami około 1mm). Pozostaje też jakieś wzmocnienie klocków balsowych mocowania wytłoczek osłon silników w miejscu przyszłych wkrętów. Z góry: Z dołu: Przód: A klocki po to, żeby zrobić minimalny luz dla obiegu powietrza chłodzącego silniki. Dodatkowo będą też niewielkie otwory wylotowe w tylnych dolnych częściach gondolek - chłodzenie regulatorów. Edit: Waga skrzydła kpl. bez malowania i pływaków 1,4kg Waga kadłuba kpl. bez malowania i paru drobiazgów do mocowania skrzydła 1,6kg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 25 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2011 Powoli do przodu. Po zamocowaniu skrzydła odbyła się pierwsza próba wyważenia - nie jest źle, może nawet akumulatorki będą w przewidzianym miejscu, czyli na półce pod kabiną pilotów (przed krawędzią natarcia). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marek rokowski Opublikowano 25 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2011 Hubert dzieki Twojej robocie znowu odświeżyła mi się wizja Lancastera... kawał modelu! gratulacje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 25 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2011 Hubert.Budujesz ładny model ,ale zapomniałeś o najważniejsze sprawie. Powiększyć jeziorko :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 25 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2011 znowu odświeżyła mi się wizja Lancastera... No to działaj, masz niezłą kolekcję, ale jednak brak w niej wielosilnikowców 8) Hubert.Budujesz ładny model ,ale zapomniałeś o najważniejsze sprawie.Powiększyć jeziorko :mrgreen: Przydałoby się tak ze 2x, bo nie będzie gdzie lądować - o start się nie boję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 5 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2011 W międzyczasie pomalowałem łódkę; pod względem kolorystycznym wyszło bardzo "dziwnie", bo użyłem reszty farb z innych modeli. Na szczęście Shortów zbudowano całkiem sporo, więc grzebiąc po sieci znalazłem nawet trochę podobną Wg mnie całość jakoś nie pasuje i mi nie wyszła.... , ale ciągnę dalej. Poszperałem troszkę w sprawie wieżyczek i kabiny pilotów, niestety znowu załamka - zrobienie tych detali w sposób rzetelny to sporo roboty i na tym etapie już nie do odratowania. W desperacji kupiłem nawet załogę wyrośniętych gości, którzy są nie bardzo w skali od B25, więc jak już dotrą to zobaczę, czy te wytłoczki mogą coś pomóc. PS Mam też ostatnie fotki przy złym oświetleniu- jak się uda zaraz zapodam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
labo Opublikowano 5 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2011 O jasny gwint... ja tu swoich modeli pokazywać nie będę... :oops: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kesto Opublikowano 6 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2011 Wg mnie całość jakoś nie pasuje i mi nie wyszła.... Nie przesadzaj, wyszło całkiem ładnie. Kolory w oryginale i tak zmieniały w trakcie eksploatacji odcień, więc jakbyś nie pomalował , to i tak nie utrafisz w barwę. W związku z tym dyskusja o "prawdziwych" kolorach jest i tak czysto akademicka. Twój model robi bardzo dobre wrażenie i na tym należy poprzestać. Teraz najważniejsze jest to, żeby poleciał, czego Ci życzę i mam nadzieję, że nie tylko ja. ;D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.