Skocz do zawartości

Short Sunderland 183cm


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 117
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Witam.

 

Moim zdaniem powinieneś zerknąć na śmigła Vatioprop. Wybierasz 8 cali a skok dobierasz sobie sam wg potrzeb lub możliwości silnika. O wyglądzie już nie wspomnę. Mam kilka takich i muszę powiedzieć, że są doskonałe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hubert - podaj jeszcze raz , o które silniki chodzi bo się już gubię :mrgreen: zrobię jeszcze raz pomiar filmując wagę ale tylko na śmigłech GWS mam 8x4, 7x4 - przycięte z 8" i 7x3,5.

prawdę mówiąc na żadnym dzwonku nie miałem ciągu mniejszego niż te 600g, pakiet zawsze 3s2200 regulatory; 40A, 30A, 25A. Teraz testowałem TP 2804-21T 3(trójkąt albo delta - nie wiem jak to odczytać) gdzie ciąg na śmigłach 7x3,5 to od 500g, przy jesli pamiętam 12A, a na 7x4 przyciętym z 8" 600g przy 14A.

Wcześniej zapisałem następujące wyniki dla silnika Turnigy C 2409 1200 :

 

śmigło GWS 9x4,7 : 800g - 14,8A - 11,45V - 171,6W

27A nie uzyskałem na tym silniku - max 22,5A przy 11,6V 261W 1000g 11x7 smigło

Na poprzewdnich "dwonkach zawsze było co najmniej 600g na 8" i sporo poniżej 20A.

Test wykonałem też na Turnigy 2409 1600 ale zerwałem kabelki bardzo szybko - to był ten, o którym pisałem, że specyfikacja - ciąg - jest dużo wyższa od podawanej. Tu film z wcześniejszego testu na popularnym dzwonku:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcześniejsze pomiary były bardzo oszukane.

 

 

s16.JPG

Polutowałem docelowe grube przewody, tylko jedna wtyczka na przewód (a nie przedłużki, korekcje itp prowizorki) i naładowałem starannie akumulatory.

Wszystko zamocowane i połączone tak, jak będzie w modelu i bez pomiaru prądu, bo może urządzonko Turnigy też wprowadzać błąd :?

No i na ciągomiarkę :D

 

Efekt jest zgodny z danymi Irka - mam ponad 4kg ciągu na MA 8x6.

Prądu nie miałem jak zmierzyć, ale zrobię to innym razem swoim bocznikiem.

 

Nagrałem filmik z drugiego pomiaru bez doładowywania, ale odkręciło się jedno śmigło i w rezultacie zerwał się silnik, ale widać ciąg bliski 1kg/silnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wcześniej błąd pomiaru? różnica prawie dwukrotna w ciągu. Mówimy o silniku Turnigy 2409 - 1200 ?

Już wczoraj sprawdziłem opisywane na forum swoje stare pomiary dzwonków i czułem, że coś jest nie tak (bardzo nie tak :lol: ).

Silniczek, to ten sam, o którym kiedyś pisałeś - Turnigy Bell 2409-1600 (na fotce widać inną nazwę niż opis w sklepie, ale to to samo http://www.hubert.evosoft.pl/hubert/sunderland/s12.jpg ).

 

Ciąg już mam aż nadto, prąd sobie zmierzę (teraz regulatory do 30A), tylko pytanie co tak wpłynęło na ostatnie złe pomiary?

1.Na pewno kiepski kontakt - 7 połączeń gold 2mm i 2 połacznia 3,5mm na układ akumulator silnik to chyba dużo (pakiet - przedłużka/korekcja - miernik prądu - regulator - silnik).

Teraz tylko 2 goldy 3,5mm (nowe !!! )

2.Maszynka do pomiaru prądu do 60A przechodziła już dużo większe prądy; goldy luźne i czarnawe :lol: może coś szwankuje?

3.No i pełne naładowanie akumulatorów Pulsarem, a nie prostą ładowarką bez komputera - też może coś znaczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O Hubert buduje quada , tylko jakiś dziwny

To dopiero połowa... octocoptera :lol:

 

Teraz myślę nad konkretnym chłodzeniem silników; najprawdopodobniej będzie to jakieś przewymiarowane mocowanie z duralu - toczone radiatory (pomysł kształtownika, czy jakiegoś profilu ciętego z metra upadł; trochę za dużo śrubek - a te lubią się odkręcać).

Jednak na myśleniu w sumie się to kończy, bo jakoś brak czasu... tzn łatwiej myśleć na leżąco z laptopem w łapkach, niż toczyć w zimnym garażu ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu przypalana lutownicą?

Tak się najlepiej ucina folię nie niszcząc balsy; a w miejscach klejenia konstrukcji folię trzeba wyciąć, żeby klejenie było drewno-drewno.

 

A jak tam twój B-17 Guillows'a? Oblatany? Żyje?

Wysechł na wiór, nieoblatany, ale żyje.

I jest okropnie malutki :lol: od góry B17, B24, skrzydło Sunderlanda

s20.jpg

 

Wytoczyłem już mocowania/radiatory silników. Specjalnie są niezupełnie cienkościenne :wink: razem ze śrubkami ważą 65g (4szt).

s21.jpg

 

Tylko to jakoś okleić i gondole gotowe :evil:

s22.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Poszycie prawie gotowe, planuję jeszcze dać cienką tkaninkę na lakier - wzmocni cienką balsę (miejscami około 1mm). Pozostaje też jakieś wzmocnienie klocków balsowych mocowania wytłoczek osłon silników w miejscu przyszłych wkrętów.

 

Z góry:

s23.jpg

 

Z dołu:

s24.jpg

 

Przód:

s25.jpg

 

A klocki po to, żeby zrobić minimalny luz dla obiegu powietrza chłodzącego silniki.

Dodatkowo będą też niewielkie otwory wylotowe w tylnych dolnych częściach gondolek - chłodzenie regulatorów.

s26.jpg

 

Edit:

Waga skrzydła kpl. bez malowania i pływaków 1,4kg

Waga kadłuba kpl. bez malowania i paru drobiazgów do mocowania skrzydła 1,6kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znowu odświeżyła mi się wizja Lancastera...

No to działaj, masz niezłą kolekcję, ale jednak brak w niej wielosilnikowców 8)

 

Hubert.Budujesz ładny model ,ale zapomniałeś o najważniejsze sprawie.

Powiększyć jeziorko :mrgreen:

Przydałoby się tak ze 2x, bo nie będzie gdzie lądować - o start się nie boję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W międzyczasie pomalowałem łódkę; pod względem kolorystycznym wyszło bardzo "dziwnie", bo użyłem reszty farb z innych modeli.

Na szczęście Shortów zbudowano całkiem sporo, więc grzebiąc po sieci znalazłem nawet trochę podobną

Wg mnie całość jakoś nie pasuje i mi nie wyszła.... , ale ciągnę dalej.

Poszperałem troszkę w sprawie wieżyczek i kabiny pilotów, niestety znowu załamka - zrobienie tych detali w sposób rzetelny to sporo roboty i na tym etapie już nie do odratowania.

W desperacji kupiłem nawet załogę wyrośniętych gości, którzy są nie bardzo w skali od B25, więc jak już dotrą to zobaczę, czy te wytłoczki mogą coś pomóc.

PS

Mam też ostatnie fotki przy złym oświetleniu- jak się uda zaraz zapodam.

 

 

s29.jpg

s30.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie całość jakoś nie pasuje i mi nie wyszła....

Nie przesadzaj, wyszło całkiem ładnie. Kolory w oryginale i tak zmieniały w trakcie eksploatacji odcień, więc jakbyś nie pomalował , to i tak nie utrafisz w barwę. W związku z tym dyskusja o "prawdziwych" kolorach jest i tak czysto akademicka. Twój model robi bardzo dobre wrażenie i na tym należy poprzestać. Teraz najważniejsze jest to, żeby poleciał, czego Ci życzę i mam nadzieję, że nie tylko ja. ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.