apollo130 Opublikowano 12 Maja 2022 Opublikowano 12 Maja 2022 W załączeniu przestawiam mojego wodnego ślinika webra61. Przeglądając wszystkie katalogowe zdjęcia zaobserwowałem, że takie silniki mają wydech z lewej strony patrząc od strony koła zamachowego a mój z prawej i gaźnik zamotywany gaźniki zamontowane w pozycji odwrotne niż mój tzn. odwrócone o 180 stopni. Pytanie do forumowiczów, którzy mają bądź mieli doczynienie z takimi ślinikami czy takie ustawienie jak na zaprezentowanych zdjęciach to błąd i czy wpływa to jakoś negatywnie na jego pracę? Pozdrawiam
Marek_Spy Opublikowano 12 Maja 2022 Opublikowano 12 Maja 2022 Fajny membranowy układ a czy przypadkiem nie można cylindra odwrócić ? jakis dziwny ten gaznik
Paweł Prauss Opublikowano 12 Maja 2022 Opublikowano 12 Maja 2022 26 minut temu, Marek_Spy napisał: Fajny membranowy układ a czy przypadkiem nie można cylindra odwrócić ? jakis dziwny ten gaznik A gdzie ta membrana?? Jeśli natomiast przyjrzeć się bliżej gaźnikowi to poza tym, że ktoś włożył wiele energii w jego upodlenie to jest to klasyczny gaźnik Webry ze zdalną regulacją składu mieszanki… 2
apollo130 Opublikowano 12 Maja 2022 Autor Opublikowano 12 Maja 2022 Odniosą się do poruszonych powyżej kwestii: 1. Odwrócenie cylindra o 180 stopni teoretycznie jest możliwe,ale w praktyce nie bo silnik jest zamotywany w modelu w, którym układ wydechowy jest już dopasowany, więc próby odwrócenia cylindra wiązałby się, ze sporymi przeróbkami. 2. do @pawał.praus: zadałem konkretne pytanie więc oczekiwałem konkretnej odpowiedzi bez wywodów w stylu "upodlania gaźnika" bo według mnie to niewiele wniosło do poruszonej przeze mnie kwestii,a jeśli chodzi o stronę formalną to tym ktosiem jestem ja. Pozdrawiam
Grzesiek Opublikowano 13 Maja 2022 Opublikowano 13 Maja 2022 Najprawdopodobniej ktoś obrocił celowo dysk z tyłu.Cel zmiana obrotów.W niektorych webrach było to możliwe.Lub poprostu jest źle poskładany.
Paweł Prauss Opublikowano 13 Maja 2022 Opublikowano 13 Maja 2022 7 godzin temu, apollo130 napisał: Odniosą się do poruszonych powyżej kwestii: 1. Odwrócenie cylindra o 180 stopni teoretycznie jest możliwe,ale w praktyce nie bo silnik jest zamotywany w modelu w, którym układ wydechowy jest już dopasowany, więc próby odwrócenia cylindra wiązałby się, ze sporymi przeróbkami. 2. do @pawał.praus: zadałem konkretne pytanie więc oczekiwałem konkretnej odpowiedzi bez wywodów w stylu "upodlania gaźnika" bo według mnie to niewiele wniosło do poruszonej przeze mnie kwestii,a jeśli chodzi o stronę formalną to tym ktosiem jestem ja. Pozdrawiam Gwoli ścisłości Arkadiuszu, odpowiadałem na wpis Marka... Jeśli zaś chodzi o sposób traktowania przez Ciebie tego silniczka, to uwierz mi, nie ma się czym szczycić.
Marek_Spy Opublikowano 13 Maja 2022 Opublikowano 13 Maja 2022 Drogi Pawle Przy tak usytuowanym gaźniku można się spodziewać albo membrany albo dysku, miałem webre ale lotniczą z gaźnikiem płytkowym i pompą paliwa
symon5 Opublikowano 13 Maja 2022 Opublikowano 13 Maja 2022 Ktoś odwrotnie zmontował silnik , Webry można było zmontować wydechem w obydwie strony ale w łódkach ze względu na moment obrotowy należy montaż przeprowadzić tak by rura była z lewej strony ( patrząc od rufy) a i tak należy na lewą burtę wkleić ołów w celu zrównoważenia momentu obrotowego ,ile nie pamiętam .Na początek ze 120 gramów ale to zależy jeszcze od śruby . Proponowałbym także wymianę korby bo oryginalne były gówniane . Może Andrzej będzie pamiętał ile ołowiu trzeba wkleić i tak jak napisał Andrzej wymienić koło zamachowe na aluminiowe . I z tego co pamiętam w Webrach SPEED były stosowane 2 typy gażników typ KAVAN z obrotowa przepustnicą oraz DYNAMIX z przesłoną przesuwaną . Ssanie przez wał lub przez dysk .Ja osobiście wolałem DYNAMIXA .W Webrze 90 także go używałem aczkolwiek mojej zmodyfikowanej konstrukcji /
MASK Opublikowano 13 Maja 2022 Opublikowano 13 Maja 2022 7 godzin temu, symon5 napisał: Ktoś odwrotnie zmontował silnik , Webry można było zmontować wydechem w obydwie strony ale w łódkach ze względu na moment obrotowy należy montaż przeprowadzić tak by rura była z lewej strony ( patrząc od rufy) a i tak należy na lewą burtę wkleić ołów w celu zrównoważenia momentu obrotowego (...) Marku, o co chodzi z tym momentem obrotowym?
apollo130 Opublikowano 14 Maja 2022 Autor Opublikowano 14 Maja 2022 Bardzo dziękuję Wszystkim za zainteresowanie się tematem, w załączaniu przedstawiam zdjęcie z rozwiązaniem u mnie zastosowanym. Nasuwa mi się pytanie do czego służy otwór w górnej części przedstawionego elementu? Ponieważ silnik zakupiłem dawno temu na allegro myślę, że mogło to byś około 20 lat temu i ślinik leżał sobie u mnie na półce w warsztacie, to może to pozostałość po poprzednim użytkowniku? Ps. Biorąc sobie do serca słowa Kolegi Andrzeja (AndrzejC) odnośnie stanu wizualnego zaprezentowanego silniczka oraz gaźnika. Postanowiłem silnik oraz gaźnik odczyścić i przynajmniej poprawić jego stan wizualny. Efekty swojej pracy zaprezentuje w powyższym poście:-) Pozdrawiam Arek
Grzesiek Opublikowano 14 Maja 2022 Opublikowano 14 Maja 2022 1 godzinę temu, apollo130 napisał: Nasuwa mi się pytanie do czego służy otwór w górnej części przedstawionego elementu? Tam jest wkręcony sztyft do zabezpieczenia elementu z brązu aby nie wypadł,na którym obraca się dysk.
apollo130 Opublikowano 14 Maja 2022 Autor Opublikowano 14 Maja 2022 Jak już jesteśmy na wyjaśnianiu wątpliwości związanych z gaźnikiem, to mam jeszcze jedno pytanie. Na przepustnicy występuję u mnie luz w poprzecznej osi przepustnica ~1mm. Bez względy na to czy przepustnica jest otwarta czy zamknięta krótka mówiąc „lata na boki” W innych gaźnikach jakie miałem okazję oglądać takiego luzu nie ma. Przepustnic chodzą lekko bez żądnych niepotrzebnych ruchów na boki. I pytanie do Szanownego grona jak to zlikwidować? Może powinna być w gaźniku zamontowana jakaś sprężyna dociskająca tak jak widziałem to w gaźnikach przy mało udanych konstrukcjach MSD-ów, a może jest na to inny sposób?
bynek Opublikowano 14 Maja 2022 Opublikowano 14 Maja 2022 Przepustnica posiada rowek, w którym wkręcona jest śrubka widoczna u góry. Średnica końcówki tej śrubki musi być szerokości tego rowka . Jak jest mniejsza to wtedy masz luzy.
apollo130 Opublikowano 14 Maja 2022 Autor Opublikowano 14 Maja 2022 OK dziękuję tak myślałem, ale wolałem się upewnić
Grzesiek Opublikowano 14 Maja 2022 Opublikowano 14 Maja 2022 Ale kolega pisał o luzie poprzecznym ,co sugeruje na dość znaczne zużycie gażnika.Śrubka kompensuje tylko luz wzdłużny.
symon5 Opublikowano 14 Maja 2022 Opublikowano 14 Maja 2022 22 godziny temu, MASK napisał: Marku, o co chodzi z tym momentem obrotowym? Z tego samego powodu dla którego w modelach latających daje się skłon silnika .
MASK Opublikowano 15 Maja 2022 Opublikowano 15 Maja 2022 8 godzin temu, symon5 napisał: Z tego samego powodu dla którego w modelach latających daje się skłon silnika . Chodzi mi o to, co kierunek wydechu ma do tego, Marku.: W dniu 13.05.2022 o 10:27, symon5 napisał: (...) Webry można było zmontować wydechem w obydwie strony ale w łódkach ze względu na moment obrotowy należy montaż przeprowadzić tak by rura była z lewej strony ( patrząc od rufy) (...)
apollo130 Opublikowano 15 Maja 2022 Autor Opublikowano 15 Maja 2022 Śruba kontrująca przepustnicę u mnie ma rozmiar M3, chcąc zwęszyć średnicę na M4 aby lepiej "wypleniała kanałek" wyfrezowany w przepustnicy musiałabym rozwiercać gwintować a nie chcę już "męczyć" tego gaźnika. Dlatego też odpowiedź Kolegi Grześka jak dla mnie jest najbardziej trafna. Musi to być mocno wyeksploatowany element. Tak jak wspomniałem kupiłem go ~20lat temu. Ja go specjalnie nie używałem, ale poprzedni właściciel myślę, że tak. Odnoszą się jeszcze do kwestii tego luzu wspomniałem w powyższym poście o sprężynie, którą widziałem w starym MDS-e ale rozumiem że w tych gaźnikach nie ma żadnych sprężyn?
Grzesiek Opublikowano 15 Maja 2022 Opublikowano 15 Maja 2022 Sprężyną i srubką kasujesz luz wzdłużny bębenka gaźnika.Nie skasujesz tym luzu poprzecznego.Aby skasować luz poprzeczny musiał byś dorobić nowy bębenek (przepustnice) odpowiednio większy na srednicy.
Rekomendowane odpowiedzi