Jump to content

Webra61, gaźnik, wydech


apollo130
 Share

Recommended Posts

W załączeniu przestawiam mojego wodnego ślinika webra61. Przeglądając wszystkie katalogowe zdjęcia zaobserwowałem, że takie silniki mają wydech 

z lewej strony patrząc od strony koła zamachowego a mój z prawej i gaźnik zamotywany  gaźniki zamontowane w pozycji odwrotne niż mój tzn. odwrócone o 180 stopni.

Pytanie do forumowiczów, którzy mają bądź mieli doczynienie z takimi ślinikami czy takie ustawienie jak na zaprezentowanych zdjęciach  to błąd i czy wpływa to jakoś negatywnie na jego pracę?

Pozdrawiam

 

20220512_1837111.jpg

20220512_1837199.jpg

Link to comment
Share on other sites

26 minut temu, Marek_Spy napisał:

Fajny membranowy układ a czy przypadkiem nie można cylindra odwrócić ?  jakis dziwny ten gaznik 

A gdzie ta membrana?🤔

Jeśli natomiast przyjrzeć się bliżej gaźnikowi to poza tym, że ktoś włożył wiele energii w jego upodlenie to jest to klasyczny gaźnik Webry ze zdalną regulacją składu mieszanki…

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Odniosą się do poruszonych powyżej kwestii:

1. Odwrócenie cylindra o 180 stopni  teoretycznie jest możliwe,ale w praktyce nie bo silnik jest zamotywany

w modelu w, którym układ wydechowy jest już dopasowany, więc próby odwrócenia cylindra  wiązałby się, ze sporymi przeróbkami.

2. do @pawał.praus: zadałem konkretne pytanie więc oczekiwałem konkretnej odpowiedzi bez wywodów w stylu "upodlania gaźnika" bo według mnie

to niewiele wniosło do poruszonej przeze mnie kwestii,a jeśli chodzi o stronę formalną to tym ktosiem jestem ja.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Najprawdopodobniej ktoś obrocił celowo dysk z tyłu.Cel zmiana obrotów.W niektorych webrach było to możliwe.Lub poprostu jest źle poskładany.

Link to comment
Share on other sites

7 godzin temu, apollo130 napisał:

Odniosą się do poruszonych powyżej kwestii:

1. Odwrócenie cylindra o 180 stopni  teoretycznie jest możliwe,ale w praktyce nie bo silnik jest zamotywany

w modelu w, którym układ wydechowy jest już dopasowany, więc próby odwrócenia cylindra  wiązałby się, ze sporymi przeróbkami.

2. do @pawał.praus: zadałem konkretne pytanie więc oczekiwałem konkretnej odpowiedzi bez wywodów w stylu "upodlania gaźnika" bo według mnie

to niewiele wniosło do poruszonej przeze mnie kwestii,a jeśli chodzi o stronę formalną to tym ktosiem jestem ja.

Pozdrawiam

Gwoli ścisłości Arkadiuszu, odpowiadałem na wpis Marka...

Jeśli zaś chodzi o sposób traktowania przez Ciebie tego silniczka, to uwierz mi, nie ma się czym szczycić.

Link to comment
Share on other sites

Drogi Pawle

Przy tak usytuowanym gaźniku można się spodziewać albo membrany albo dysku, miałem webre ale lotniczą z gaźnikiem płytkowym i pompą paliwa 

Link to comment
Share on other sites

Ktoś odwrotnie zmontował silnik , Webry można było zmontować wydechem w obydwie strony ale w łódkach ze względu na moment obrotowy  należy montaż przeprowadzić tak by rura była z lewej strony ( patrząc od rufy) a  i tak  należy na lewą burtę wkleić ołów w celu zrównoważenia momentu obrotowego ,ile nie pamiętam .Na początek ze 120 gramów ale to zależy jeszcze od śruby . Proponowałbym także wymianę korby bo oryginalne były gówniane . Może Andrzej będzie pamiętał  ile ołowiu trzeba wkleić i tak jak napisał Andrzej wymienić koło zamachowe na aluminiowe . I z tego co pamiętam w  Webrach SPEED były stosowane 2 typy gażników typ KAVAN z obrotowa przepustnicą oraz DYNAMIX z przesłoną przesuwaną  . Ssanie przez wał lub przez dysk .Ja osobiście wolałem  DYNAMIXA .W Webrze 90 także go używałem aczkolwiek mojej  zmodyfikowanej konstrukcji /

 

 

Link to comment
Share on other sites

7 godzin temu, symon5 napisał:

Ktoś odwrotnie zmontował silnik , Webry można było zmontować wydechem w obydwie strony ale w łódkach ze względu na moment obrotowy  należy montaż przeprowadzić tak by rura była z lewej strony ( patrząc od rufy) a  i tak  należy na lewą burtę wkleić ołów w celu zrównoważenia momentu obrotowego 
(...)


Marku, o co chodzi z tym momentem obrotowym?

Link to comment
Share on other sites

Bardzo dziękuję Wszystkim za zainteresowanie się tematem, w załączaniu przedstawiam zdjęcie  z rozwiązaniem u mnie zastosowanym.

Nasuwa mi się pytanie do czego służy otwór w górnej części przedstawionego elementu? Ponieważ silnik zakupiłem dawno temu na allegro myślę, że mogło to byś około 20 lat temu i ślinik leżał sobie u mnie na półce w warsztacie, to może to pozostałość po poprzednim użytkowniku?

 

Ps. Biorąc sobie do serca słowa Kolegi Andrzeja (AndrzejC) odnośnie stanu wizualnego zaprezentowanego silniczka oraz gaźnika. 

Postanowiłem silnik oraz gaźnik odczyścić i przynajmniej poprawić jego stan wizualny.

Efekty swojej pracy zaprezentuje w powyższym poście:-) 

Pozdrawiam

Arek

20220514_0726344.jpg

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, apollo130 napisał:

 

Nasuwa mi się pytanie do czego służy otwór w górnej części przedstawionego elementu? 

20220514_0726344.jpg

Tam jest wkręcony sztyft do zabezpieczenia elementu z brązu aby nie wypadł,na którym obraca się dysk.

Link to comment
Share on other sites

Jak już jesteśmy na wyjaśnianiu wątpliwości związanych z gaźnikiem, to mam jeszcze jedno pytanie.

Na przepustnicy występuję u mnie luz w poprzecznej osi przepustnica ~1mm. Bez względy na to czy przepustnica jest otwarta czy zamknięta krótka mówiąc „lata na boki”

W innych gaźnikach jakie miałem okazję oglądać takiego luzu nie ma. Przepustnic chodzą lekko bez żądnych niepotrzebnych ruchów na boki.

I pytanie do Szanownego grona jak to zlikwidować? Może powinna być w gaźniku zamontowana jakaś sprężyna dociskająca  tak jak widziałem to w gaźnikach przy mało udanych konstrukcjach MSD-ów, a może jest na to inny sposób?

gaźnik_przepustnica.jpg

Link to comment
Share on other sites

Przepustnica posiada rowek, w którym wkręcona jest śrubka widoczna u góry.

Średnica końcówki tej śrubki musi być szerokości tego rowka .

Jak jest mniejsza to wtedy masz luzy. 

Link to comment
Share on other sites

Ale kolega pisał o luzie poprzecznym ,co sugeruje na dość znaczne zużycie gażnika.Śrubka kompensuje tylko luz wzdłużny.

Link to comment
Share on other sites

22 godziny temu, MASK napisał:


Marku, o co chodzi z tym momentem obrotowym?

Z tego samego powodu dla którego w modelach latających daje się skłon silnika .

Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, symon5 napisał:

Z tego samego powodu dla którego w modelach latających daje się skłon silnika .

 

  Chodzi mi o to, co kierunek wydechu ma do tego, Marku.:

W dniu 13.05.2022 o 10:27, symon5 napisał:

(...) Webry można było zmontować wydechem w obydwie strony ale w łódkach ze względu na moment obrotowy  należy montaż przeprowadzić tak by rura była z lewej strony ( patrząc od rufy) (...)

 

Link to comment
Share on other sites

Śruba kontrująca  przepustnicę u mnie ma rozmiar M3, chcąc zwęszyć średnicę na M4 aby lepiej "wypleniała kanałek" wyfrezowany w przepustnicy

musiałabym rozwiercać gwintować a nie chcę już "męczyć" tego gaźnika. Dlatego też odpowiedź Kolegi Grześka jak dla mnie jest najbardziej trafna.

Musi to być mocno wyeksploatowany element. Tak jak wspomniałem kupiłem go ~20lat temu. Ja go specjalnie nie używałem, ale poprzedni właściciel myślę, że tak.

Odnoszą się jeszcze do kwestii tego luzu wspomniałem w powyższym poście o sprężynie, którą widziałem w starym MDS-e ale rozumiem że w tych gaźnikach nie ma żadnych sprężyn?         

Link to comment
Share on other sites

Sprężyną i srubką kasujesz luz wzdłużny bębenka gaźnika.Nie skasujesz tym luzu poprzecznego.Aby skasować luz poprzeczny musiał byś dorobić nowy bębenek (przepustnice) odpowiednio większy na srednicy.

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.