Skocz do zawartości

Webra61, gaźnik, wydech


apollo130
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W załączeniu przestawiam mojego wodnego ślinika webra61. Przeglądając wszystkie katalogowe zdjęcia zaobserwowałem, że takie silniki mają wydech 

z lewej strony patrząc od strony koła zamachowego a mój z prawej i gaźnik zamotywany  gaźniki zamontowane w pozycji odwrotne niż mój tzn. odwrócone o 180 stopni.

Pytanie do forumowiczów, którzy mają bądź mieli doczynienie z takimi ślinikami czy takie ustawienie jak na zaprezentowanych zdjęciach  to błąd i czy wpływa to jakoś negatywnie na jego pracę?

Pozdrawiam

 

20220512_1837111.jpg

20220512_1837199.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to
26 minut temu, Marek_Spy napisał:

Fajny membranowy układ a czy przypadkiem nie można cylindra odwrócić ?  jakis dziwny ten gaznik 

A gdzie ta membrana?🤔

Jeśli natomiast przyjrzeć się bliżej gaźnikowi to poza tym, że ktoś włożył wiele energii w jego upodlenie to jest to klasyczny gaźnik Webry ze zdalną regulacją składu mieszanki…

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odniosą się do poruszonych powyżej kwestii:

1. Odwrócenie cylindra o 180 stopni  teoretycznie jest możliwe,ale w praktyce nie bo silnik jest zamotywany

w modelu w, którym układ wydechowy jest już dopasowany, więc próby odwrócenia cylindra  wiązałby się, ze sporymi przeróbkami.

2. do @pawał.praus: zadałem konkretne pytanie więc oczekiwałem konkretnej odpowiedzi bez wywodów w stylu "upodlania gaźnika" bo według mnie

to niewiele wniosło do poruszonej przeze mnie kwestii,a jeśli chodzi o stronę formalną to tym ktosiem jestem ja.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, apollo130 napisał:

Odniosą się do poruszonych powyżej kwestii:

1. Odwrócenie cylindra o 180 stopni  teoretycznie jest możliwe,ale w praktyce nie bo silnik jest zamotywany

w modelu w, którym układ wydechowy jest już dopasowany, więc próby odwrócenia cylindra  wiązałby się, ze sporymi przeróbkami.

2. do @pawał.praus: zadałem konkretne pytanie więc oczekiwałem konkretnej odpowiedzi bez wywodów w stylu "upodlania gaźnika" bo według mnie

to niewiele wniosło do poruszonej przeze mnie kwestii,a jeśli chodzi o stronę formalną to tym ktosiem jestem ja.

Pozdrawiam

Gwoli ścisłości Arkadiuszu, odpowiadałem na wpis Marka...

Jeśli zaś chodzi o sposób traktowania przez Ciebie tego silniczka, to uwierz mi, nie ma się czym szczycić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś odwrotnie zmontował silnik , Webry można było zmontować wydechem w obydwie strony ale w łódkach ze względu na moment obrotowy  należy montaż przeprowadzić tak by rura była z lewej strony ( patrząc od rufy) a  i tak  należy na lewą burtę wkleić ołów w celu zrównoważenia momentu obrotowego ,ile nie pamiętam .Na początek ze 120 gramów ale to zależy jeszcze od śruby . Proponowałbym także wymianę korby bo oryginalne były gówniane . Może Andrzej będzie pamiętał  ile ołowiu trzeba wkleić i tak jak napisał Andrzej wymienić koło zamachowe na aluminiowe . I z tego co pamiętam w  Webrach SPEED były stosowane 2 typy gażników typ KAVAN z obrotowa przepustnicą oraz DYNAMIX z przesłoną przesuwaną  . Ssanie przez wał lub przez dysk .Ja osobiście wolałem  DYNAMIXA .W Webrze 90 także go używałem aczkolwiek mojej  zmodyfikowanej konstrukcji /

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, symon5 napisał:

Ktoś odwrotnie zmontował silnik , Webry można było zmontować wydechem w obydwie strony ale w łódkach ze względu na moment obrotowy  należy montaż przeprowadzić tak by rura była z lewej strony ( patrząc od rufy) a  i tak  należy na lewą burtę wkleić ołów w celu zrównoważenia momentu obrotowego 
(...)


Marku, o co chodzi z tym momentem obrotowym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję Wszystkim za zainteresowanie się tematem, w załączaniu przedstawiam zdjęcie  z rozwiązaniem u mnie zastosowanym.

Nasuwa mi się pytanie do czego służy otwór w górnej części przedstawionego elementu? Ponieważ silnik zakupiłem dawno temu na allegro myślę, że mogło to byś około 20 lat temu i ślinik leżał sobie u mnie na półce w warsztacie, to może to pozostałość po poprzednim użytkowniku?

 

Ps. Biorąc sobie do serca słowa Kolegi Andrzeja (AndrzejC) odnośnie stanu wizualnego zaprezentowanego silniczka oraz gaźnika. 

Postanowiłem silnik oraz gaźnik odczyścić i przynajmniej poprawić jego stan wizualny.

Efekty swojej pracy zaprezentuje w powyższym poście:-) 

Pozdrawiam

Arek

20220514_0726344.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, apollo130 napisał:

 

Nasuwa mi się pytanie do czego służy otwór w górnej części przedstawionego elementu? 

20220514_0726344.jpg

Tam jest wkręcony sztyft do zabezpieczenia elementu z brązu aby nie wypadł,na którym obraca się dysk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już jesteśmy na wyjaśnianiu wątpliwości związanych z gaźnikiem, to mam jeszcze jedno pytanie.

Na przepustnicy występuję u mnie luz w poprzecznej osi przepustnica ~1mm. Bez względy na to czy przepustnica jest otwarta czy zamknięta krótka mówiąc „lata na boki”

W innych gaźnikach jakie miałem okazję oglądać takiego luzu nie ma. Przepustnic chodzą lekko bez żądnych niepotrzebnych ruchów na boki.

I pytanie do Szanownego grona jak to zlikwidować? Może powinna być w gaźniku zamontowana jakaś sprężyna dociskająca  tak jak widziałem to w gaźnikach przy mało udanych konstrukcjach MSD-ów, a może jest na to inny sposób?

gaźnik_przepustnica.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, symon5 napisał:

Z tego samego powodu dla którego w modelach latających daje się skłon silnika .

 

  Chodzi mi o to, co kierunek wydechu ma do tego, Marku.:

W dniu 13.05.2022 o 10:27, symon5 napisał:

(...) Webry można było zmontować wydechem w obydwie strony ale w łódkach ze względu na moment obrotowy  należy montaż przeprowadzić tak by rura była z lewej strony ( patrząc od rufy) (...)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śruba kontrująca  przepustnicę u mnie ma rozmiar M3, chcąc zwęszyć średnicę na M4 aby lepiej "wypleniała kanałek" wyfrezowany w przepustnicy

musiałabym rozwiercać gwintować a nie chcę już "męczyć" tego gaźnika. Dlatego też odpowiedź Kolegi Grześka jak dla mnie jest najbardziej trafna.

Musi to być mocno wyeksploatowany element. Tak jak wspomniałem kupiłem go ~20lat temu. Ja go specjalnie nie używałem, ale poprzedni właściciel myślę, że tak.

Odnoszą się jeszcze do kwestii tego luzu wspomniałem w powyższym poście o sprężynie, którą widziałem w starym MDS-e ale rozumiem że w tych gaźnikach nie ma żadnych sprężyn?         

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.