Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Kiepsko do widzę  . Łódka będzie pływała do pierwszego opływania .

Zobacz co siła u mnie zrobiła łoże z blach kwasówka 2mm . A łódeczka mała 60cm na śóbie 50 

Musisz obowiązkowo uwzględnić łoże na wibroizolatorach oraz sprzęgło 

16668917664385361967990470597662.jpg

16668917118708696524228172659232.jpg

  • Lubię to 1
Opublikowano
3 godziny temu, marek_c4 napisał:

Czy możesz mi przybliżyć mocowanie silnika z przodu przy zastosowaniu takiego łoża (może fotka) ?

Widziałem na zdjęciach że jest tam takie podłużne wycięcie ...

Marek silnik mam zainstalowany w łódce z turbiną wodną i wymontowanie jest dość trudne - kiepskie podejście dla klucza.......

Element do którego przykręca się silnik ma grubość 7 mm podcięcie jest głębokości 4 mm po to aby nie montować długich śrub. W komplecie są chyba potrzebne śruby - nie pamiętam już bo minęło kilka lat gdy kupowałem te mocowanie.

Ważne abyś kupił zestaw o odpowiedniej średnicy i długości dla swojego silnika - chodzi o rozstaw tylnej obejmy i jej średnicę.

Zaleta jest taka że możesz dowolnie ustawić kąt pochylenia silnika.

Z tego co widziałem to koledzy laminują to do kadłuba.

Wywiercone są otwory przez które można na przykład przeciągnąć nitki rowingu i zalać żywicą z wypełniaczem, powinno wytrzymać.

 

Dalej nie przekonałeś mnie co do mocowania steru ....... gdy dokleisz pokład nie będziesz widział gdzie i co będziesz mocował .... jak niewidomy we mgle.......

No ale to Ty będziesz się męczył .........

Zrób eksperyment - przyklej papier jako pokład w większym kawałku żebyś nie "podglądał" i spróbuj jedną ręką założyć orczyk i go przykręcić .....

Jeśli Ci się uda to O.K. jeśli będzie problem to rozważ przesunięcie tunelu.

51 minut temu, sebka34 napisał:

Zobacz co siła u mnie zrobiła łoże z blach kwasówka 2mm .

..... ze sklejki i "patyczków" może ze trzy metry byś przepłynął ......

 

 

20221027_194759.jpg

20221027_194842.jpg

 

Pierścień ma 6,5 mm grubości.

Masz dwa wyjścia :

- zmienić chłodnice na trochę mniejszą

- przesunąć maksymalnie chłodnice do przodu silnika i zmierzyć ile miejsca pozostało między chłodnicą a przewodami.

O swoim mocowaniu zapomnij bo to mocowanie do silnika szczotkowego o mocy 100W z cienkiej blaszki.

Dasz gaz na max i silnik wyleci razem z mocowaniem z modelu .....

Opublikowano

Ostatnie pytanie Marek ?

W Twoim modelu będzie zainstalowana"mała elektrownia" którą trzeba będzie skutecznie ochłodzić, silnik, regulator i baterię.

Model będzie osiągał zbyt małe prędkości aby zastosować system grawitacyjny poboru wody, potrzebna będzie pompa aby doprowadzić wodę do wyżej wymienionych urządzeń.

Przetestowałem to w moim modelu trójkadłubowca - film z testu pierwszego gdzie model pływał spacerowo pokazywał że przy tej prędkości woda nie dopływała do regulatora. Po zmianie regulatora i śmigła na większe o większym skoku znacznie wzrosła prędkość i układ nawadniał się w stopniu dostatecznym, ale to dotyczyło regulatora 40A.

Nim położysz pokład pomyśl nad ułożeniem instalacji wodnej bo później będziesz miał problem z dostępem.

 

Marek czy sprawdziłeś szczelność chłodnicy na silniku ?

U mnie nie było szczelności i woda pod ciśnieniem lała się na boki tak że musiałem uszczelniać silikonem.

Opublikowano

Z tego co widzę to jest z tym moim napędem coraz więcej kłopotów.

Jedną chłodnicę, kupiłem pomyłkowo (za długą), kupiłem drugą, długą na 56mm, i jeśli miałbym zastosować łoże sugerowane przez Krzyska, to ona też jest za długa :(

W sumie brakuje tylko kilku milimetrów, ale jednak brakuje.

Muszę się rozejrzeć czy są dostępnie jeszcze krótsze chłodnice na średnicę silnika 40mm.

Wydaje mi się, że najlepiej będzie jeśli najpierw kupię łoże pod silnik, a dopiero po zamontowaniu silnika w łożu, zmierzyć ile mam miejsca na chłodnicę i kupić odpowiednią.

Pytanie - jak zamontować takie łoże w konstrukcji wręgowej takiej jak moja - w kadłubie laminatowym robi się tak jak sugerowałeś, ale tutaj ...... ?

 

Co do wymuszenia obiegu wody - mam kupioną pompę zębatą.

Oczywiście - instalacja powstanie przed zakryciem wnętrza kadłuba.

W rufie mają być umieszczone dwa wyloty wody - tutaj jeszcze rozmyślam jak wzmocnić sklejkową (1,2mm) rufę, żeby dało się tam zamontować wylot wody z rury 10mm.

No i nic - mam czas - nikt mnie nie goni.

 

Co do sprzęgła łączącego silnik z wałem, mam sztywny łącznik który zamierzam wykorzystać - widać go na jednej z zamieszczonych fotek.

 

 

 

 

Opublikowano

Marek prawda jest tak że kupiłeś zbyt duży silnik do tej łodzi. To co masz to raczej do wyczynowego ślizgu a nie do motorówki która będzie w porywach pływała około 30 - 40 km. W zupełności wystarczyła by Ci jednostka o średnicy 28 mm i mocy 1000 W a i to podejrzewam było by ze sporym zapasem.

No ale jest to co jest i teraz trzeba to jakoś dostosować.

Mocowania jakie poleciłem mają trzy rozmiary. Najmniejszy ma 111 mm długości i być może ten udało by się dopasować między wręgami.

Po obu stronach stępki musisz wkleić klocki i powinno udać się dopasować mocowanie.

To co znalazłem dla Twojego silnika fi 40 długość 45 mm - to najkrótsza

Nie będziesz pływał na maksymalnej mocy więc 45- 50 mm w zupełności powinno starczyć.

https://pl.aliexpress.com/item/32626912160.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.7666336bOBit57&algo_pvid=f472f48f-ccc5-4454-a769-028ed153d3ae&algo_exp_id=f472f48f-ccc5-4454-a769-028ed153d3ae-0&pdp_ext_f={"sku_id"%3A"65848250005"}&pdp_npi=2%40dis!PLN!42.59!38.32!!!!!%402100bb5116669795728127072e3657!65848250005!sea&curPageLogUid=270bAILY8AfU

 

https://pl.aliexpress.com/item/1005004039020969.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.7666336bOBit57&algo_pvid=f472f48f-ccc5-4454-a769-028ed153d3ae&algo_exp_id=f472f48f-ccc5-4454-a769-028ed153d3ae-1&pdp_ext_f={"sku_id"%3A"12000027823312125"}&pdp_npi=2%40dis!PLN!49.28!33.52!!!!!%402100bb5116669795728127072e3657!12000027823312125!sea&curPageLogUid=x8Lvx1YtaE1w

 

2 godziny temu, marek_c4 napisał:

Co do sprzęgła łączącego silnik z wałem, mam sztywny łącznik który zamierzam wykorzystać - widać go na jednej z zamieszczonych fotek.

Do tak dużej mocy i tak dużych obrotów łącznik powinien mieć dwa a najlepiej trzy punkty dokręcania do osi silnika.

Jeśli przykręcisz tylko na jeden wkręt, łącznik minimalnie przesunie się i nie będzie w osi wał silnika - wał napędowy.

Przy 40 000 obrotów na minutę będzie bicie i może się okazać że rozleci się to wszystko po kilku sekundach pracy. 

Marek nie będziesz w stanie idealnie zamocować silnika względem wału napędowego. Dlatego powinieneś posłuchać rady kolegi i pomyśleć o elastycznym sprzęgle. Mój silnik połączony jest z turbiną wodną sprzęgłem jakie stosuje się w drukarkach 3D na osi "Z"

 

20221028_201056.jpg

20221028_201134.jpg

Opublikowano

Witam

Musiałem sobie troszkę "odpocząć" od tematu ........

Równolegle z relacją na PFM, staram się prowadzić relację na Kodze:

https://www.koga.net.pl/forum/topic.html?f=521&t=47694&e=1&view=unread#unread

Tam jeden z kolegów radzi mi wykonać "wręgę" z laminatu szklanego, wklejonego w kadłub, i do tego laminatu przykręcić silnik.

Rozwiązanie wydaje się być proste i wytrzymałe, ale z kolei łoże zaproponowane przez Krzyśka jest ..... ładne

Jeszcze rozważam za i przeciw, a tymczasem dzisiaj dotarła przesyłka a w niej :

 

original_8488ea6b-bf70-4e95-a866-230ef53da551_IMG_20221102_102429_292.jpg

IMG_20221102_102420_146.jpg

Opublikowano

Przeczytałem rady jakie udzielił Ci kolega z forum KOGA i muszę przyznać że całkiem dobry pomysł jeśli chodzi o dodatkową wręgę z laminatu.

Zmodyfikował bym tylko grubość tej wręgi na 2,5 - 3 mm.  Dokręcając silnik nie będziesz musiał się obawiać że połamiesz laminat.

Opublikowano

W OPM-ie mam sklejkowy koziołek, trzyma oraz tłumi drgania. 

file.php?id=50360&mode=view

Tył przyciągnięty do wzdłużników trytką. Silnik od wycieraczek samochodowych ma małą moc i nie targa swoim otoczeniem, obroty rzędu 800/min. ale i spora śruba 50 mm (przy 60-tce trochę się grzał), jakaś też masa własna. Koziołek daje radę.

Opublikowano
9 godzin temu, mjs napisał:

Silnik od wycieraczek samochodowych ma małą moc i nie targa swoim otoczeniem, obroty rzędu 800/min. ale i spora śruba 50 mm (przy 60-tce trochę się grzał), jakaś też masa własna. Koziołek daje radę.

Mirek nie bardzo mogę zrozumieć o co Ci chodzi ?

Przedstawiasz rozwiązanie mocowania dla silnika od wycieraczek samochodowych o mocy 0,014 KM i 800 obr/min

Marek poszukuje rozwiązania dla silnika o mocy 3,8 KM i 40 000 obr/min

Czy na opisywanych "koziołkach" zamocowałeś silnik podobny do tego jaki ma Marek i sprawdziłeś czy konstrukcja wytrzymała ?

Coś mi się wydaje że nie miałeś takiego silnika w rękach i nie bardzo wiesz jak taki silnik zachowuje się przy starcie.

Mój silnik jest słabszy bo ma tylko 2,7 KM a i tak nie można go utrzymać w ręku przy próbie uruchomienia........

Opublikowano

Cały czas rozważam co zastosować - czy wręgę z laminatu, czy kupne łoże:

https://pl.aliexpress.com/item/32888005682.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.2402b6b3xrYbcu&algo_pvid=847d77df-5e44-40b7-a927-63af4e6665b1&algo_exp_id=847d77df-5e44-40b7-a927-63af4e6665b1-50&pdp_ext_f={"sku_id"%3A"65701973163"}&pdp_npi=2%40dis!PLN!85.97!85.97!!!26.89!!%402100bdf116668012011126778e06db!65701973163!sea&curPageLogUid=GpIPS06wS0BW

Przyznam się szczerze, że takie łoże podoba mi się bardziej, ale zastosowanie go, prawie na pewno wiązać się będzie z zakupem krótszej chłodnicy (dodatkowe koszty).

Chciałbym też, żeby łódeczka była ładna nie tylko na wierzchu, ale i wewnątrz ...

 

Tymczasem - zamówiłem nadajnik i odbiornik.

Wybór padł na WFLY X9:

https://pl.aliexpress.com/item/1005004147508566.html?spm=a2g0o.order_list.0.0.26281c24DqmtBp&gatewayAdapt=glo2pol

Opublikowano

Marek , ja był zastosował takie właśnie łoże. Stworzyłbym podstawę ze sklejki pod to łoże na 2-wu lub 3-ech dennikach .Powierzchnia mocowania łoża z podstawą będzie wystarczająca aby wytrzymać siły silnika.Ja dałbym obowiązkowo sprzęgło , żadne sztywne !?. Taki zestaw będzie łatwo wycentrować z wałem bo przy takich obrotach silnika nie ma zlituj ,  bo się wszystko rozleci.

Coś w tym rodzaju

https://pl.aliexpress.com/item/32875281411.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.78014e7eRHKRpc&algo_pvid=b8a0ddac-ff29-4466-8a84-e46f1dab9dda&algo_exp_id=b8a0ddac-ff29-4466-8a84-e46f1dab9dda-51&pdp_ext_f={"sku_id"%3A"66545278964"}&pdp_npi=2%40dis!PLN!11.72!8.19!!!4.12!!%402100bde316674700122452161eb398!66545278964!sea&curPageLogUid=ha9z7YB1kFFH

To jest tylko moja opinia.

Opublikowano
1 godzinę temu, marek_c4 napisał:

Cały czas rozważam co zastosować - czy wręgę z laminatu, czy kupne łoże:

Masz dwie opcje:

- robisz solidną wręgę z laminatu (konstrukcja sprawdzona, pracująca z silnikami o wysokich mocach) - oszczędzasz na chłodnicy i mocowaniu - jakieś 140 zł

- kupujesz nowe łoże plus chłodnica - wydatek około 140 zł ...... obecna chłodnica przyda Ci się w następnym projekcie

Teraz sam musisz podjąć decyzję - oba rozwiązania są dobre.

57 minut temu, mayster8405 napisał:

Ja dałbym obowiązkowo sprzęgło , żadne sztywne !?. Taki zestaw będzie łatwo wycentrować z wałem bo przy takich obrotach silnika nie ma zlituj ,  bo się wszystko rozleci.

Henryk ma rację - pływam na podobnym i muszę przyznać że sprawdza się !

 

 

Opublikowano

Mnie wzięło na mały update mojego ślizgu po ostatniej awarji. Nowe łoże. Muszę tylko dokupić dwa dłuższe wibroizolatory 

20221103_150108.jpg

20221103_150051.jpg

20221103_150037.jpg

Opublikowano
4 godziny temu, mayster8405 napisał:

Marek , ja był zastosował takie właśnie łoże. Stworzyłbym podstawę ze sklejki pod to łoże na 2-wu lub 3-ech dennikach ...

Takie mam pytanie - co to denniki ?

Mógłbyś jakiś szkic takiej podstawy pod łoże wrzucić ?

Wręgi w moim modelu, są oddalone od siebie o 10cm.

Opublikowano

Możesz wykorzystać tą przestrzeń / 10cm/ na położenie podstawy ze sklejki lotniczej 3-5m/m. Dennik to nic innego jak część dolna wręgi powiedzmy do skosu/ burty/.3 sztuki oddalone od siebie co 3cm, a ich wysokość aby była równa i przylegała do denników.Całą podstawę ładnie wpasować aby i ładnie pasowała do dna.W osi podstawy mają być wycięte dwa rowki aby wpuścić łoże silnika.Podstawa może być lekko ażurowana i wklejona do denników  i dna na żywicę epoksydową.Pozostaję usytuowanie łoża silnika względem wału śruby i umocowanie na żywicę w wyciętych rowkach. Aby oś wału i silnika współgrało wykonywałem tulejkę pasującą na wał i oś silnika na czas regulacji i dopiero zastępowałem tulejkę właściwym sprzęgłem.

Oczywiście te rowki są dla łoża które przedstawił Krzysztof / mają wpusty/. Jeśli wszystko jest ustawione osiowo z podanym sprzęgłem można pominąć poduszki.Oczywiście wysokość podstawy z łożem musi być  tak dopasowana, aby byla umożliwiona regulacja z osią wału.

Podobnie ustawienia silnika, skrzyni - reduktora i wału napędowego  w łodzi służbowej SMK 75 gdzie łącznikiem był  kardan  z wkładką parcianą i tak były wyczuwalne wibracje kadłuba, a po dokladnym ustawieniu skrzyni i wału , zastąpieniu wkładki nylonowo- gumowej były praktycznie nie udczuwalne. Poprostu poprawiłem fabrykę.-_-

W modelach jest mniejsza masa elementów wirujących ale obroty robią swoje!?

Taka jest moja wizja takiego zamocowania napędu i jest do przemyślenia.

100_2147.JPG

Opublikowano
14 minut temu, kaczma2 napisał:

Z zakupem mogłeś poczekać do 11.11.22 Na aliexpress będzie wyprzedaż. Może będzie taniej.

Ta wyprzedaż trwa od 01.11.2022 od godziny 8 czasu Polskiego i kończy się 13.11.2022

Wielu towarów w promocyjnych cenach już nie ma bo wystawionych było po kilka sztuk.

Opublikowano

Bardzo dziękuję za wyczerpujące przedstawienie koncepcji mocowania łoża.

Zrobię tak jak sugeruje Henryk - pomiędzy dwie wręgi wstawię kilka denników (nauczyłem się ;) ) i przykryję to "półką" na której stanie łoże polecane przez Krzyśka.

W ten sposób powinno być i mocno, i ładnie :)

Ale to dopiero wtedy, jak już będę miał łoże na stole (jeszcze dzisiaj zamówię - to krótkie)

 

A dopóki łoże nie dotrze .......... zacząłem naklejać pokład.

Ponieważ pokład w części dziobowej, jest wyoblony w dwóch płaszczyznach (od dziobu do rufy, i od lewej burty, do prawej), zdecydowałem że najlepiej będzie pociąć sklejkę na paski i takie paski (dopasowane do siebie) naklejać obok siebie.

Potem całość zostanie przeszlifowana na gładko, i zostanie naklejona druga warstwa, z drewna docelowego (może mahoń .... ??? )

Na razie idzie powoli (trzeba czekać aż klej zwiąże) ale chyba przyzwoicie wychodzi.

 

Odnośnie promocji na Ali - załapałem się - czekałem do pierwszego listopada, aż się zacznie (kilka zł zaoszczędzone)

 

Jeszcze raz dziękuję za zaangażowanie.

 

IMG_20221104_110524_577.jpg

Opublikowano

Deszczowa pogoda w weekend, ma również swoje dobre strony.

Motocykle zostały w garażu, a mi udaje się troszkę podepchnąć prace przy modelu.

 

Zamówiłem łoże silnika (wersję najkrótszą), sprzęgło z gumą (łącznik silnika z wałem).

 

Na ten moment jest tak:

 

IMG_20221105_112554_203.jpg

Opublikowano

Marek nie jestem pewien czy to że teraz przed zamontowaniem mocowania silnika kładziesz pokład jest dobrym rozwiązaniem ?

Będziesz miał bardzo utrudniony dostęp - nie włożysz ręki.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.