Skocz do zawartości

Jaki LiPol parametry


krzysiek 1

Rekomendowane odpowiedzi

A do czego to taki wynalazek potrzebujesz?

Bo w modelarstwie to raczej nikt takich prądów tak długo nie pobiera.

Policz sobie potzebną  pojemność......Na szybko to tak z rezerwą z 7Ah potrzeba ale weź pod uwagę chłodzenie i trwałość.

Parametr C to im wyższy tym lepiej ( mniejszy opór wewnętrzny pakietu czyli mniej sie grzeje)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 A przez 8 min to 5,3 Ah. Ale trzeba wziąć pod uwagę, że nie wyczerpiesz pakietu do zera. Od 4,2 V do 3,8 V dla pakietu nówka sztuka niezłej firmy to jakieś 55% pojemności nominalnej. Więc potrzebujesz pakietu prawie 10 Ah. To wychodzi cegiełka pewnie z 0,7 kg.

Przy takiej pojemności parametr C pewnie nie znajdzie się mniejszy niż 50C. Ale to zupełnie nie wpływa na wagę, tylko na cenę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja myślę ,że Krzysztof powinien napisać do czego potrzebuje ten pakiet.

W modelarstwie to raczej 40A przez 8min to tylko w F3A lub podobnym akrobacie.

Zawodnicy z tego co wiem stosują pakiety 10 S o pojemności około 5 Ah. 

Wszystko zależy do czego ma być pakiet. Nie ma sensu kombinować zbyt dużo samemu tylko trzeba korzystać z tego co ktoś wczesniej sprawdził/wymyślił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie, mój błąd że nie napisałem do czego mi to potrzebne a więc posiadam silnik BR 3536 racerstar i nie bardzo mam go gdzie wykorzystać a ponieważ w Płocku co rok organizujemy walki powietrzne więc wymyśliłem sobie ACESA z I WW ale on według specyfikacji pożera przy zasilaniu 3S aż 40 A więc raczej moje plany jak na razie upadły, trzeba będzie poszukać innego silniczka 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik pobiera prąd w zależności od obciążenia. Jeżeli nie będzie założone max. śmigło jakie dopuszcza producent to nie będzie poboru 40A.

W zależności od wielkości śmigła możesz mieć pobór prądu 10 , 20 ,30 A. Wszystko zależy jakiej mocy potrzebujesz do modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W WWI stosowane byly silniki spalinowe FS30 o mocy 0.5KM - co daje 360W na wale silnika. 40A przy napieciu 3S daje 440W. Przy 360W to juz 33A. Czas lotu walki to 7 minut i ciagu powinno wystarczyc na 7 i pol minuty. Nie ma ograniczen co do pojemnosci pakietu - ale przy poborze 30A musisz celowac w pakiet 4000 - 4200mAH. 3S. wystarczy nawet najslabsze 15C - a nawet pakiet zrobiony z ogniw LiIon klasy VTC6 lub T40.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze faktycznie z tej strony o tym nie pomyślałem, śmigło musi być mniejsze regulaminowo a i obroty muszę obniżyć bo silnik ma 950KV więc przy 3S to trochę za dużo, muszę podłączyć wszystko do kupy i sprawdzić amperomierzem pobór prądu.

Wielkie dzięki panowie za wyjaśnienia sporo mi się wyjaśniło ? więc jest nadzieja na dobrą zabawę

Pozdrawiam Krzysiek 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Witajcie ponownie

Co do tego silnika i regulaminowym śmigle prąd maksymalny to 14A wiec jest super będzie można się pobawić z kolegami w Płocku na ACESA

Mam jeszcze jedno pytanie pakiet 3S 1300 powinien wytrzymać pobór pradu 1.3A przez 60min  dobrze to rozumiem???

Czyli przez 7min ile może pobierać max ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, krzysiek 1 said:

pakiet 3S 1300 powinien wytrzymać pobór pradu 1.3A przez 60min  dobrze to rozumiem???

Czyli przez 7min ile może pobierać max ??


Tak,

1300mAh = 1.3Ah (amperogodzin). Czyli 1.3A przez 60min.
Czysto teoretycznie, przez 7min moznaby podawac ~11A przy stalym obciazeniu.  (1.3Ah/ (7/60)h)
W praktyce pewnie nieco mniej, bo im wyzszy prad, tym wyzsze straty cieplne, co tez trzeba uwzglednic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.