Jump to content

Jaki LiPol parametry


krzysiek 1
 Share

Recommended Posts

A do czego to taki wynalazek potrzebujesz?

Bo w modelarstwie to raczej nikt takich prądów tak długo nie pobiera.

Policz sobie potzebną  pojemność......Na szybko to tak z rezerwą z 7Ah potrzeba ale weź pod uwagę chłodzenie i trwałość.

Parametr C to im wyższy tym lepiej ( mniejszy opór wewnętrzny pakietu czyli mniej sie grzeje)

Link to comment
Share on other sites

40 A przez 8 min to 5,3 Ah. Ale trzeba wziąć pod uwagę, że nie wyczerpiesz pakietu do zera. Od 4,2 V do 3,8 V dla pakietu nówka sztuka niezłej firmy to jakieś 55% pojemności nominalnej. Więc potrzebujesz pakietu prawie 10 Ah. To wychodzi cegiełka pewnie z 0,7 kg.

Przy takiej pojemności parametr C pewnie nie znajdzie się mniejszy niż 50C. Ale to zupełnie nie wpływa na wagę, tylko na cenę.

Link to comment
Share on other sites

Ja postawił bym na lijon 18650 VTC6 3100mAh w pakiecie 3s2p. 300g. Powinien wyrobić prądowo. A najlepiej 3s3p który i tak będzie lżejszy od lipol 6000mAh a do dyspozycji pawie 10Ah.

Link to comment
Share on other sites

Ja myślę ,że Krzysztof powinien napisać do czego potrzebuje ten pakiet.

W modelarstwie to raczej 40A przez 8min to tylko w F3A lub podobnym akrobacie.

Zawodnicy z tego co wiem stosują pakiety 10 S o pojemności około 5 Ah. 

Wszystko zależy do czego ma być pakiet. Nie ma sensu kombinować zbyt dużo samemu tylko trzeba korzystać z tego co ktoś wczesniej sprawdził/wymyślił.

Link to comment
Share on other sites

Witajcie, mój błąd że nie napisałem do czego mi to potrzebne a więc posiadam silnik BR 3536 racerstar i nie bardzo mam go gdzie wykorzystać a ponieważ w Płocku co rok organizujemy walki powietrzne więc wymyśliłem sobie ACESA z I WW ale on według specyfikacji pożera przy zasilaniu 3S aż 40 A więc raczej moje plany jak na razie upadły, trzeba będzie poszukać innego silniczka 

 

Link to comment
Share on other sites

Silnik pobiera prąd w zależności od obciążenia. Jeżeli nie będzie założone max. śmigło jakie dopuszcza producent to nie będzie poboru 40A.

W zależności od wielkości śmigła możesz mieć pobór prądu 10 , 20 ,30 A. Wszystko zależy jakiej mocy potrzebujesz do modelu.

Link to comment
Share on other sites

W WWI stosowane byly silniki spalinowe FS30 o mocy 0.5KM - co daje 360W na wale silnika. 40A przy napieciu 3S daje 440W. Przy 360W to juz 33A. Czas lotu walki to 7 minut i ciagu powinno wystarczyc na 7 i pol minuty. Nie ma ograniczen co do pojemnosci pakietu - ale przy poborze 30A musisz celowac w pakiet 4000 - 4200mAH. 3S. wystarczy nawet najslabsze 15C - a nawet pakiet zrobiony z ogniw LiIon klasy VTC6 lub T40.

Link to comment
Share on other sites

Kurcze faktycznie z tej strony o tym nie pomyślałem, śmigło musi być mniejsze regulaminowo a i obroty muszę obniżyć bo silnik ma 950KV więc przy 3S to trochę za dużo, muszę podłączyć wszystko do kupy i sprawdzić amperomierzem pobór prądu.

Wielkie dzięki panowie za wyjaśnienia sporo mi się wyjaśniło 😃 więc jest nadzieja na dobrą zabawę

Pozdrawiam Krzysiek 

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.