Skocz do zawartości

BF 109 Relacja z budowy.


Cybuch

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 103
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

W dniu 25.10.2023 o 21:21, Cybuch napisał:

Z kąt pewność , że ich nie ma ?

 

Pewnosc? Nie, ale na zdjeciach (mowie o zdjeciach pokazywanego tutaj Messerschmitta, a nie Extry z innego watku) takowych nie widac.

 

W dniu 25.10.2023 o 21:21, Cybuch napisał:

Czy oryginalne tłumiki DLE sprzedawane w zestawie są cichsze ?.

 

Oryginalne "tlumiki" DLE to pod wzgledem zdolnosci tlumienia podobne gowienko. Tego typu urzadzenia to praktycznie nic innego, jak puste wewnatrz puszki, ktore nie zasluguja na miano tlumika. Za to wielu niezaleznych producentow oferuje znakomite tlumiki wielokomorowe, ktore wprawdzie nie sa tanie, ale jakosciowo bardziej przystawalyby do jak dotad demonstrowanego tutaj poziomu wykonania. Taka firma jak Zimmermann oferuje nawet mozliwosc wykonania tlumika i zlaczek na zamowienie, stosownie do potrzeb zamawiajacego, ale to tez odpowiednio kosztuje. Chodzi o to, ze dobrych jakosciowo mozliwosci jest wiele, a stosowanie pustych puszek juz dawno stalo sie anachronizmem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 30.10.2023 o 19:28, Cybuch napisał:

Co myślicie o tej wersji.

 

Chodzi o tlumik? Po samym wygladzie raczej nie da sie wlasciwie ocenic tlumika. Bardziej istotne bylyby informacje na temat jego pojemnosci, liczby i ukladu komor. Bo jezeli to pusta puszka, wiele bym sie po nim nie spodziewal.

Natomiast jesli chodzi o mocowanie, wyglada ono przyzwoicie (zakladam, ze owe biale tulejki sa z materialu odpornego na wysokie temperatury), ale w takim rozwiazaniu najwazniejsze jest elastyczne polaczenie tlumika z silnikiem, a takowego na zdjeciu nie potrafie rozpoznac (byc moze jest). Najwiekszym generatorem drgan nie jest tlumik, lecz silnik ze smiglem, wiec tlumik trzeba dobrze odizolowac od silnika.

Sztywne mocowanie tlumika z silnikiem spotykane jest zwykle w przypadkach, gdy tlumik nie posiada wlasnego mocowania, ale takie rozwiazania generalnie nie sa zbyt dobre, gdyz czesto prowadza do przenoszenia drgan na tlumik oraz pekniec w okolicach jego mocowania przy silniku (kolanko, kolnierz kolanka, scianka tlumika przy samym kolanku).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, paulusr napisał:

Upewnij się na okoliczność wytrzymałości układu serwa gazu.  Wiele razy przekonałem się, że nie należy oszczędzać ani na serwach ani na linkach do nich.

Zgadzam się z Tobą .

Serwo o uciągu 8 kg. to chyba na gaz świat , byle reszta wytrzymała te wibracje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.11.2023 o 17:37, Cybuch napisał:

 

Na zdjeciach wydawal mi sie troche maly, dlatego pytalem. I faktycznie, do Twojego silnika za maly bedzie. Do silnika o pojemnosci 85cm³ (przynajmniej tak jest napisane na pierwszej stronie watku) powinien byc Tlumik serii M-80. Na stronie producenta wszystkie tlumiki sa wyraznie sklasyfikowane zaleznie od pojemnosci silnika:

https://www.jmb-brecka.cz/en/9-k

 

Objetosc tlumika powinna pasowac do pojemnosci silnika. Stosowanie wiekszych jest mozliwe, ale za malych tlumikow nie jest zalecane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...

Przy Twoim zaawansowanym pięknym modelu kółko wciągane to pikuś ?. Jakbyś zrobił samą wnękę na kółko ( bez wciąganego koła ) to będzie, że zablokowali dla łatwiejszej obsługi na froncie wschodnim ?. To kółko wciągane było charakterystyczne dla F-2, F-4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.