robas69 Opublikowano 25 Października 2023 Opublikowano 25 Października 2023 Irek, tak poza tematem lepiej zamiast "z kąt" napisać "skąd". 1 1
Gość Opublikowano 26 Października 2023 Opublikowano 26 Października 2023 W dniu 25.10.2023 o 21:21, Cybuch napisał: Z kąt pewność , że ich nie ma ? Pewnosc? Nie, ale na zdjeciach (mowie o zdjeciach pokazywanego tutaj Messerschmitta, a nie Extry z innego watku) takowych nie widac. W dniu 25.10.2023 o 21:21, Cybuch napisał: Czy oryginalne tłumiki DLE sprzedawane w zestawie są cichsze ?. Oryginalne "tlumiki" DLE to pod wzgledem zdolnosci tlumienia podobne gowienko. Tego typu urzadzenia to praktycznie nic innego, jak puste wewnatrz puszki, ktore nie zasluguja na miano tlumika. Za to wielu niezaleznych producentow oferuje znakomite tlumiki wielokomorowe, ktore wprawdzie nie sa tanie, ale jakosciowo bardziej przystawalyby do jak dotad demonstrowanego tutaj poziomu wykonania. Taka firma jak Zimmermann oferuje nawet mozliwosc wykonania tlumika i zlaczek na zamowienie, stosownie do potrzeb zamawiajacego, ale to tez odpowiednio kosztuje. Chodzi o to, ze dobrych jakosciowo mozliwosci jest wiele, a stosowanie pustych puszek juz dawno stalo sie anachronizmem.
Cybuch Opublikowano 30 Października 2023 Autor Opublikowano 30 Października 2023 Co myślicie o tej wersji.
paulusr Opublikowano 9 Listopada 2023 Opublikowano 9 Listopada 2023 Same zalety, poza tym, że temperatura w kadłubie może trochę wzrosnąć. Jeśli zrobisz dobrą wentylację nie powinno być problemòw. W Dornierze mam canister 80 mm i na postoju kadłub mocno się nagrzewa. Po locie jest letni. 1
Gość Opublikowano 10 Listopada 2023 Opublikowano 10 Listopada 2023 W dniu 30.10.2023 o 19:28, Cybuch napisał: Co myślicie o tej wersji. Chodzi o tlumik? Po samym wygladzie raczej nie da sie wlasciwie ocenic tlumika. Bardziej istotne bylyby informacje na temat jego pojemnosci, liczby i ukladu komor. Bo jezeli to pusta puszka, wiele bym sie po nim nie spodziewal. Natomiast jesli chodzi o mocowanie, wyglada ono przyzwoicie (zakladam, ze owe biale tulejki sa z materialu odpornego na wysokie temperatury), ale w takim rozwiazaniu najwazniejsze jest elastyczne polaczenie tlumika z silnikiem, a takowego na zdjeciu nie potrafie rozpoznac (byc moze jest). Najwiekszym generatorem drgan nie jest tlumik, lecz silnik ze smiglem, wiec tlumik trzeba dobrze odizolowac od silnika. Sztywne mocowanie tlumika z silnikiem spotykane jest zwykle w przypadkach, gdy tlumik nie posiada wlasnego mocowania, ale takie rozwiazania generalnie nie sa zbyt dobre, gdyz czesto prowadza do przenoszenia drgan na tlumik oraz pekniec w okolicach jego mocowania przy silniku (kolanko, kolnierz kolanka, scianka tlumika przy samym kolanku).
FockeWulf Opublikowano 10 Listopada 2023 Opublikowano 10 Listopada 2023 To jest najprawdopodobniej czeski tłumik JMB.
Cybuch Opublikowano 10 Listopada 2023 Autor Opublikowano 10 Listopada 2023 3 godziny temu, FockeWulf napisał: To jest najprawdopodobniej czeski tłumik JMB. Tak , zgadza się.
Gość Opublikowano 10 Listopada 2023 Opublikowano 10 Listopada 2023 Ktory konkretnie? Produkuja ich sporo. No i na stronie producenta nie znalazlem informacji, ile komor maja ich tlumiki, a to dla tlumienia halasu jest istotna rzecz.
Cybuch Opublikowano 10 Listopada 2023 Autor Opublikowano 10 Listopada 2023 Ten z modelemax 08-0144 2 minuty temu, Cybuch napisał: Ten z modelemax 08-0144 JMB TŁUMIK TRA-60 (K-10128) - BENZYNA (modelemax.pl)
Cybuch Opublikowano 12 Listopada 2023 Autor Opublikowano 12 Listopada 2023 Napęd gazu. 20231112_174616[1].mp4 1
paulusr Opublikowano 12 Listopada 2023 Opublikowano 12 Listopada 2023 Upewnij się na okoliczność wytrzymałości układu serwa gazu. Wiele razy przekonałem się, że nie należy oszczędzać ani na serwach ani na linkach do nich. 1
Cybuch Opublikowano 12 Listopada 2023 Autor Opublikowano 12 Listopada 2023 Godzinę temu, paulusr napisał: Upewnij się na okoliczność wytrzymałości układu serwa gazu. Wiele razy przekonałem się, że nie należy oszczędzać ani na serwach ani na linkach do nich. Zgadzam się z Tobą . Serwo o uciągu 8 kg. to chyba na gaz świat , byle reszta wytrzymała te wibracje.
Gość Opublikowano 13 Listopada 2023 Opublikowano 13 Listopada 2023 W dniu 10.11.2023 o 17:37, Cybuch napisał: Ten z modelemax 08-0144 JMB TŁUMIK TRA-60 (K-10128) - BENZYNA (modelemax.pl) Na zdjeciach wydawal mi sie troche maly, dlatego pytalem. I faktycznie, do Twojego silnika za maly bedzie. Do silnika o pojemnosci 85cm³ (przynajmniej tak jest napisane na pierwszej stronie watku) powinien byc Tlumik serii M-80. Na stronie producenta wszystkie tlumiki sa wyraznie sklasyfikowane zaleznie od pojemnosci silnika: https://www.jmb-brecka.cz/en/9-k Objetosc tlumika powinna pasowac do pojemnosci silnika. Stosowanie wiekszych jest mozliwe, ale za malych tlumikow nie jest zalecane.
Cybuch Opublikowano 13 Listopada 2023 Autor Opublikowano 13 Listopada 2023 10 godzin temu, mr.jaro napisał: Do silnika o pojemnosci 85cm³ Jarku , pomyłka . Silnik to 58 cm.
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Cybuch Opublikowano 25 Listopada 2023 Autor Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Opublikowano 25 Listopada 2023 Tak rozwiązałem ssanie silnika . Tylko opcja z środka kadłuba wchodziła w grę . 20231125_160741[1].mp4 8
pietrku Opublikowano 11 Lutego Opublikowano 11 Lutego F-2, 4 miał składane kółko ogonowe. Zaczęli je blokować dopiero od późnych G-2. G-4 miał już na stałe. 1
Cybuch Opublikowano 11 Lutego Autor Opublikowano 11 Lutego Wybieram opcję ze stałym kołem ogonowym . Zawsze to mniej roboty i tak fajnie wygląda. 1
pietrku Opublikowano 13 Lutego Opublikowano 13 Lutego Przy Twoim zaawansowanym pięknym modelu kółko wciągane to pikuś ?. Jakbyś zrobił samą wnękę na kółko ( bez wciąganego koła ) to będzie, że zablokowali dla łatwiejszej obsługi na froncie wschodnim ?. To kółko wciągane było charakterystyczne dla F-2, F-4.
Rekomendowane odpowiedzi