Jump to content

BF 109 Relacja z budowy.


Cybuch
 Share

Recommended Posts

Postaw mi kawę na buycoffee.to
  • Replies 86
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Toć to model rasowego myśliwca i musi mieć konkretny silnik a w takim modelu to nie rozpiętość tylko oczekiwana masa do lotu ma kluczowe znaczenie w doborze silnika.

A coś więcej o modelu producent ? 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

7 minut temu, horn3t napisał:

Toć to model rasowego myśliwca i musi mieć konkretny silnik a w takim modelu to nie rozpiętość tylko oczekiwana masa do lotu ma kluczowe znaczenie w doborze silnika.

A coś więcej o modelu producent ? 

KIT kupiony w sklepie modelarnia . Ponoć to robota Czeska.

Kadłub co do wykonania to jakość kiepska , wymaga wiele poprawek. Natomiast płaty wykonane całkiem poprawnie.

Link to comment
Share on other sites

A jak masa tego co na zdjęciu ?

Fajny model można z tego zmajstrować jak to piszą zasiadam i obserwuje :)

A jaką wersje planujesz F czy G ?

 

ps. i mi to nie przeszkadza ale to BF-109 nie Me-109 ;)

Link to comment
Share on other sites

W dniu 16.10.2022 o 20:51, Cybuch napisał:

Jakoś nie masz racji.

 

Oj, kolega Krzys jednak ma racje i sie nie czepia, tylko pozwolil sobie grzecznie zwrocic uwage na Twoj blad.

 

Mianowicie wlasciwe okreslenie tej maszyny brzmialo Bf 109, czyli wielkie "B", male "f" i spacja bez myslnika, a nie ME 109. A to dlatego, ze dokladnie taka konwencja nazewnicza obowiazywala (a wiec wykluczala jakakolwiek dowolnosc nazewnictwa) wowczas na podstawie zarzadzenia RLM, natomiast maszyna zaprojektowana zostala w Bayerische Flugzeugwerke AG, a nie w dopiero pozniej powstalej Messerschmitt AG. Nie inaczej i nie zmienia tego nawet fakt, ze zarowno w powojennej literaturze, jak tez w niektorych oryginalnych dokumentach tej maszyny (szczegolnie tlumaczonych na jezyk angielski) uzywano czasem blednego oznaczenia.

Temat walkowany w internecie do mdlosci, a bledne nazewnictwo z zadziwiajacym uporem jest nadal powtarzane.

 

No, ale buduj, buduj. Ciekawi mnie, jak wyjdzie. Pytasz o podwozie. Czyzbys nie posiadal przynaleznej do tego modelu dokumentacji?

Jesli to wersja F, a model ma posiadac chowane podwozie, to wypadaloby tez pomyslec o chowanym kolku ogonowym, gdyz w takowe byl wyposazony oryginal Bf 109 F (wesje poprzednie i pozniejsze nie, o ile sobie przypominam).

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

O kurcze, to niezbyt dobrze.

Prawidlowo zaprojektowane oraz wlasciwie zbudowane modele stodziewiatki z ktorymi sie spotkalem na lotniskach lataly poprawnie, ale mimo to byly stosunkowo wymagajace w pilotazu. Ale warunkiem uzyskania tego stanu rzeczy jest wlasciwe dobranie profilu plata, katow sklinowania plata i statecznika, polozenia srodka ciezkosci. Nie majac dokumentacji trzeba to wszystko policzyc samodzielnie, inaczej istnieje spora szansa na rozbicie modelu podczas pierwszego lotu. Natomiast dla dokonania wspomnianych obliczen potrzebna jest co najmniej znajomosc profilu plata zawartego w zakupionym zestawie. Bez tego ani rusz.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 18.10.2022 o 12:25, Cybuch napisał:

No to mnie pocieszyłeś.

 

Moim zdaniem lepiej dac sie "pocieszyc" uzyskujac w ten sposob mozliwosc szukania rozwiazania, anizeli potem rozbic kosztowny model nie wiedzac, dlaczego tak sie stalo.

 

Na geometrii innych modeli za bardzo bym sie nie wzorowal, gdyz takowe moga dysponowac odmiennym profilem plata, a co za tym idzie wymagac innych katow sklinowania plata oraz statecznika, a takze innego polozenia srodka ciezkosci. Nawet jesli roznice w stosunku do Twojego modelu beda teoretycznie niewielkie, moga w praktyce mocno utrudnic badz nawet uniemozliwic prawidlowy lot, bo warbird to jednak nie jest wybaczajacy wiele bledow, prosty Wicherek.

Jesli wiec nie dotrzesz do dokumentacji posiadanego zestawu, powinienes co najmniej rozkminic, jaki profil posiada zawarty w nim plat. To jest rzecz najwazniejsza. Majac profil plata mozna sobie przyjac jakis symetryczny profil statecznika poziomego i wowczas obliczyc reszte, a wiec korzystny dla tego profilu kat sklinowania, dekalaz, polozenie srodka ciezkosci. Tutaj pozwole sobie polecic Tobie ksiazke "Mechanika lotu modeli samolotow" naszego forumowego kolegi.

 

Takie modele, jak Bf 109 sa z zalozenia wymagajace pod wzgledem aerodynamicznym i nie powinno sie tego lekcewazyc. Tym bardziej, ze model jest spory i nie trudno byloby wyrzadzic nim powazne szkody.

Link to comment
Share on other sites

  • The title was changed to BF 109 Relacja z budowy.
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.