rajaner Opublikowano 8 Grudnia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2022 Nowy nabytek do mojej skromnej kolekcji. Cox . 049 "Babe Bee" pojemność ok 0.8 cm3. Jeżeli to inna wersja to proszę o poprawę. Silnik według mnie w stanie bardzo dobrym i uważam że można by go uruchomić. W moich rękach został tylko umyty, zakonserwowany i delikatnie odczyszczony. I pozwoliłem sobie dopasować kołpak. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rajaner Opublikowano 15 Grudnia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2022 Ostatnio zakupiłem silniczek. Sokół 2,5 cm. Stan bardzo dobry wręcz idealny. Ktoś musiał wiele pracy włożyć aby tak wyglądał. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rajaner Opublikowano 27 Grudnia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2022 Kolejny silnik jaki udało się zdobyć. Mars 2,5 cm. Jak wszystkie jakie do mnie trafią są wyczyszczone i zakonserwowane. PS. Mam silnik Jena DDR przerobiony na zapłon żarowy i bardzo nie kompletny. Naj ważniejsze jest brak piasty śmigła, takiej jak na zdjęciu Może ktoś ma i mógłby odsprzedać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d9Jacek Opublikowano 27 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2022 57 minut temu, rajaner napisał: Może ktoś ma i..... możesz dostać od Św. Mikołaja w prezencie ( na priva adress poproszę) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rajaner Opublikowano 8 Stycznia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2023 Kolejne silniczki jakie nabyłem. Rytm 2,5 cm Niby takie same a różnica w układzie zasilania [gaznik] Czy któryś był nowszą lub starszą wersją. Jak każdy silniczek będzie umyty wyczyszczony i zakonserwowany. Ale mam zamiar aby wyglądały ja nowe. Dla tego prosił bym o pomoc. Jaką farbą odnowić cylinder. Ze zdjęć jakie znalazłem w większości wychodzi że to jakiś odcień czarnego, ale trafiłem też na inne . Czy wszystkie były tak malowane, czy może były też inne wersje koloru cylindra. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Józef F4B Opublikowano 8 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2023 Silnik którego cylinder jest przykręcany czterema śrubami M3 to pierwsza wersja silnika RYTM 2,5 ,a ten z drugi z wlotem gażnika z tworzywa i trzema śrubami mocującymi cylinder to póżniejsza wersja tego silnika. Ten nowszy miał ładniejszy odlew korpusu. Starszy miał kołpak w kolorze ożebrowania głównie czarny. Póżniejsze wersje nie miały chyba już kołpaka,tylko nakrętkę i podkładkę mocujacą śmigło. Ożebrowanie było przeważnie brązowe . Dołączam zdjęcie i opis silnika po angielsku.Na tych silnikach uczyłem i nauczyłem sie latać na uwięzi w połowie lat siedemdziesiątych. 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d9Jacek Opublikowano 8 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2023 13 godzin temu, rajaner napisał: Jaką farbą odnowić cylinder. żadną, bo to anoda trzeba dac do poanodowania lub zastosowac "głęboką oksydę" -( dostępna na Allegro). Nie , nie wszystkie miały czarna głowicę, część miała metaliczno -złotą .W dawnym ZSSR widziałem Rytmy z czerwona głowicą wersja mająca głowicę mocowana na 4 śruby to jedna z wersji pierwotnych tego silnika... napisałem" jedna z wersji pierwotnych" , bo ta wersja miała szereg podwersji rózniąch się kanałami przelotowymi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rajaner Opublikowano 11 Stycznia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2023 Bardzo dziękuję informacje. Jeden skończony i może odpoczywać. Co do drugiego to nic z nim nie zrobię. Kupiłem jak to mówią okazyjnie. Po rozebraniu okazało się że wał jest urwany ,brakuje korbowodu i jest uszkodzony tłok. Ktoś kto go kiedyś rozbierał używał chyba młotka i przecinaka. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rajaner Opublikowano 14 Stycznia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2023 Mam taki silniczek. Czy jest sprawny nie wie nie sprawdzałem, ale to zrobię bo naboje są zamówione. Bardzo bym prosił o pomoc. Jeżeli ktoś ma taki silnik z opakowaniem zewnętrznym jak na zdjęciu po prawej stronie i czy mógłby mi zrobić jakoś skan opakowania przód tył i boki tak abym mógł to wydrukować. Bardzo by mi na tym zależało bo miał bym spakowane jak orginał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Granacik Opublikowano 18 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2023 W dniu 11.01.2023 o 13:35, rajaner napisał: Ktoś kto go kiedyś rozbierał używał chyba młotka i przecinaka. Czyli użył, wypisz wymaluj, "ruski klucz". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rajaner Opublikowano 19 Stycznia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2023 Z tym silnikiem było więcej problemów. W środku zardzewiały, pokaleczone łożyska. Jak wspomniałem wcześniej urwany wał uszkodzony tłok. Po prostu tragedia. Kupiłem ostatnio troszku złomu do silników i dla tego udało się skompletować drugi silnik Rytm-2,5 cm. Silnik nie sprawny kompresji zero ale wszystko się obraca i jak dla mnie może posłużyć jako kolekcjonerski dekoracyjny. PS. Następny w kolejce. Jena DDR. Przerobiony na zapłon żarowy. 4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rajaner Opublikowano 22 Stycznia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2023 Kolejny nabytek. JENA DDR Kupując ten silnik nie wiedziałem że był przerobiony na zapłon żarowy. Zdjęcia były tak zrobione że nie było tego widać . A mój błąd że nie poprosiłem o więcej zdjęć. Na zdjęciu to co dostałem i postaram się coś z tego zrobić. PS. Kompletne silniki są jak dla mnie bardzo drogie. Dlatego czasem kupie jakiś złom i próbuję coś z tym zrobić. Tak sobie postanowiłem że chciał bym mieć jakąś skromną kolekcje. Aby oko pocieszyć na czym się kiedyś latalo. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek996 Opublikowano 22 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2023 3 godziny temu, rajaner napisał: Aby oko pocieszyć na czym się kiedyś latalo. Dlaczego KIEDYS ? Kupa starych silnikow spokojnie moze napedzac nasze modele i dzisiaj !!! Stare OSy i ENYE sa trwale, niezawodne i moga smialo krecic smiglami jak za swoich najlepszych czasow ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d9Jacek Opublikowano 22 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2023 5 godzin temu, rajaner napisał: Kupując ten silnik nie wiedziałem że był przerobiony na zapłon żarowy Andrzeju...to nie tak . była fabryczna wersja takiej Jeny- musisz sprawdzić jaki jest gwint we wkładce .Jeżeli M6 x0,75 to fabryka.Jeżeli calowy to samoróbka. A jaka świecę masz do tego motorka ? Czy ze szklanym izolatorem ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rajaner Opublikowano 23 Stycznia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2023 Aby oko pocieszyć na czym się kiedyś latało. Myślałem o starych samozapłonach z powodu braku paliwa. We wkładce jest gwint M6 wkręca się zwykła śruba. Świecy nie dostałem ale coś dopasuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d9Jacek Opublikowano 23 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2023 1 godzinę temu, rajaner napisał: wkręca się zwykła śruba no chyba nie taka zwykła....M6x0,75 to drobnozwojowa jest Gwint świec NRD-owskich, strarych czeskich i węgierskich Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rajaner Opublikowano 27 Stycznia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2023 Co mogłem to zrobiłem. Tak wygląda JENA DDR z zapłonem żarowym. Świece jaką miałem nie pasowała do gwintu jaki był w wkładce .Dla tego przerobiłem gwint na na świecy na M6 i dorobiłem iglice. Nie jest to orginał ale przynajmniej jest kompletny. PS. Jacek jeszcze raz dziękuję za piastę śmigła. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d9Jacek Opublikowano 27 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2023 W dniu 23.01.2023 o 09:39, rajaner napisał: Myślałem o starych samozapłonach z powodu braku paliwa Andrzeju, rozwiń temat bo czegoś w tym Twoim stwierdzeniu nie rozumiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rajaner Opublikowano 28 Stycznia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2023 19 godzin temu, d9Jacek napisał: Andrzeju, rozwiń temat bo czegoś w tym Twoim stwierdzeniu nie rozumiem Miałem na myśli zwłaszcza silniki samozapłonowe które kiedyś używałem zwłaszcza w modelach na uwięzi. A następnie w niewielkich motoszybowcach. Czas mijał a silniki zaczęły odmawiać posłuszeństwa i do tego problemy z paliwem. Jeszcze w tedy załatwiałem eter w szpitalu i paliwo robiłem sam. Ale i to się skończyło. Następnie miałem przerwę w modelarstwie z różnych tam powodów. Ale nie łatwo o tym zapomnieć bo modelarstwo to jak nałóg który trudno rzucić. Zacząłem od początku ale już z elektrykami. A silniki jakie miałem sprzedałem aby kupić wyposażenie elektryczne. Teraz próbuję odzyskać to co kiedyś miałem ,było tego sporo i nie będzie to łatwe bo ceny mnie dobijają. Silniki jakie zacząłem zbierać są w większości nie sprawne ale nie ma to dla mnie znaczenia. Dlatego napisałem aby oko pocieszyć na czym się kiedyś latało. I zebrać choć część tego co kiedyś miałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek Opublikowano 28 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2023 Z paliwem samozapłonowym żaden problem,przynajmniej narazie.Eter aledrogo,olej wiadomo z naftą prawdziwą największy problem.To co zwie się naftą jest jakimś za przeproszeniem mixem gownianym nawet nie pachnie naftą.Ja stosuje olej napędowy z orlenu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi