Skocz do zawartości

Odnowienie starego silnika.


rajaner
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jakiś czas temu dostałem silnik jak na zdjęciu. Był brudny od jakiegoś oleju przepuszczam że rycyna. Podobnie w środku cały zaklejony i brak możliwości obrócenia wałem.

Po kilku zabiegach udało się go rozebrać i wyczyścić. Teraz wszystko chodzi jak należy. 
Szkoda że nie zrobiłem zdjęcia przed rozebraniem, ale na chwilę obecną wygląda tak.

1.thumb.jpg.ac898f199c2a69ae6161c47866870c64.jpg

 

Bardzo bym prośił o pomoc. 
Co to za silnik jaka pojemność . Może ktoś rozpoznaje i może pomóc.
 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik ukończony.
Według mnie jest chyba sprawny i można by go odpalić. Przy obracaniu śmigłem ma bardzo dobrą kompresje. Ale nie mam zamiaru go uruchamiać.  

Jest wyczyszczony, zakonserwowany i pójdzie do pudełka by cieszyć oko. 
Mam jeszcze jeden do odnowienia i przywrócenie mu w miarę dobrego wyglądu.

 

696878959_SILNIKHB-25_4cm.jpg.d3d9e34935f05a2682230ea1ec67ef0b.jpg

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, young napisał:

Lepiej wygląda niż jak wyszedł z fabryki:)

Bardzo dziękuję.

Staram się jak mogę aby aby to co robię wyglądało jak naj lepiej.

  

Mam jeszcze taki silniczek do wyczyszczenia i konserwacji.
OS.PET 099 . Jest to chyba pojemność około 1,5 cm. Silnik jak na razie nie kompletny, brakuje świecy i iglicy.

Świeca to nie problem a iglice będę musiał jakoś dorobić. ale jak na razie nie mam pomysłu jak to zrobić .

 

863907473_OsmaxPet099-15cm.jpg.1723d86b3382a8dbeaba63ed0607bad5.jpg

 

PS. Chciałbym mieć kolekcje chociaż kilku silników. To takie moje skromne marzenie, ale ceny jakie są na Alegro to nie na moją kieszeń.

      Może ktoś ma jakieś na zbyciu i mógłby odstąpić za symboliczną cenę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, rajaner napisał:

Świeca to nie problem......

krótki  gwint.

mam takiego OS-a, sprawdzę czy jest iglica i ew zwymiaruję

3 godziny temu, rajaner napisał:

To takie moje skromne marzenie, ale ceny jakie są

marzenia nalezy spełniac , niestety ceny sa takie jakie są a prawdopodobnie bedą jeszcze wyższe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, rajaner napisał:

widoczna iglica

jest iglicą od silnika MVVS 1,5

iglica od OS-a wygląda absolutnie inaczej.. podstawą dorobienia jest dostęp do tokarki i radełek. Oryginalna dysza gaznika ma nacięty  gwint, najprawdopodobniej calowy/UNF, jaki ? nie jestem w stanie zmierzyć. I taki  sam gwint powinien być nacięty w iglicy

jutro wstawie zdjęcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, d9Jacek napisał:

Oryginalna dysza gaźnika ma nacięty  gwint, najprawdopodobniej calowy/UNF, jaki ? nie jestem w stanie zmierzyć.

Takie niedostępne do zmierzenia grzebieniem ze względu na średnicę gwinty mierzyło się pośrednio. Smarowało się gwint olejkiem silikonowym by nie przywarło, (wytrząsało/dmuchało nadmiar oleju, miał tylko zwilżyć zwoje), zaślepiało jeden koniec, i wciskało do środka(mocną strzykawką) dobrze urobioną modelinę tak by wypełniła wszystkie pory zwojów gwintu zostawiając na zewnątrz "główkę" by po utwardzeniu całości w gorącej wodzie było za co delikatnie wykręcić z otworu powstałą "śrubkę". Pozostawał na niej "gwint" łatwy już do zmierzenia. Nie wiem czy przy tak małej średnicy zda to egzamin, ale można spróbować..

Ponoć teraz są modeliny samoutwardzajace...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję za pomoc. 

Orginału  raczej nie kupię ale postaram się taką albo przynajmniej podobną dorobić.

Dysza jaka jest przy tym silniku ma gwint M3.

Jeżeli ktoś ma taką iglice to bardzo bym prosił o zdjęcie i jakieś wymiary. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Troszku kombinowałem z tą iglicą i za ciosem zrobiłem dwie i coś takiego stworzyłem.                                A z tego jest to zrobione. 

Nie jest to orginał ale może troszku podobna.

1.thumb.jpg.aaf7d5039dd35b1e1ecde4c66f28ec4e.jpg

 

Silniczek zmontowany, zakonserwowany i teraz może sobie leżeć.

2.jpg.74ee0459b09cd50c5f21b3245d694db9.jpg

CDN.

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trafił do mnie silnik o którym nie trzeba się rozpisywać każdy to poznaje MK-16.

Silnik jest kompletny ale jak każdy zasmarowany jakimś olejem czy jakimś smarem i ciężko nim obrócić. Mimo to sprzedający napisał

że ma dobrą kompresje. Ale kupując stare silniki nie biorę tego pod uwagę.

1.jpg.1e92fb28a952941cd91190c30626deb6.jpg

 

Dla tego został rozebrany do wyczyszczenia i konserwacji.

2.jpg.627499280547fbd52bee7516932c523c.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.