Skocz do zawartości

Odnowienie starego silnika.


rajaner
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Nowy nabytek do mojej skromnej kolekcji.
Cox . 049 "Babe Bee"  pojemność ok 0.8 cm3. Jeżeli to inna wersja to proszę o poprawę.
Silnik według mnie w stanie bardzo dobrym i uważam że można by go uruchomić.

126189120_Cox.049BabeBee08ccm.jpg.fbd290cff7db7ed50fa369471cf019ea.jpg

 

W moich rękach został tylko umyty, zakonserwowany i delikatnie odczyszczony. I pozwoliłem sobie dopasować kołpak.

766766557_Cox.049EngineBabeBee08ccm.jpg.b80c070d5fd61f4d9ae2ae33dff9580b.jpg


 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Kolejny silnik jaki udało się zdobyć. 
Mars 2,5 cm.
Jak wszystkie jakie do mnie trafią są wyczyszczone i zakonserwowane.

1328788294_SILNIKSAMOZAPONOWYMARS25.jpg.b53c92c64d0f486d9df7d403c3b5eae5.jpg

 

PS. Mam silnik Jena DDR przerobiony na zapłon żarowy i bardzo nie kompletny. Naj ważniejsze jest brak piasty śmigła, takiej jak na zdjęciu

       847ffa5c444da74739f127c9c665.jpg.30bd0a3aaa10de7cedeef86a160e0650.jpg
     

       Może ktoś ma i mógłby odsprzedać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Kolejne silniczki jakie nabyłem. Rytm 2,5 cm

924229919_Rytm2_5cm3.thumb.jpg.8e563c10da63922bc84dc56a367bd0dd.jpg

 

Niby takie same a różnica w układzie zasilania [gaznik]
Czy któryś był nowszą lub starszą wersją.
Jak każdy silniczek będzie umyty wyczyszczony i zakonserwowany. Ale mam zamiar aby wyglądały ja nowe. 

 

Dla tego prosił bym o pomoc. 
Jaką  farbą  odnowić cylinder. Ze zdjęć jakie znalazłem  w większości wychodzi że to jakiś odcień czarnego, ale trafiłem też na inne .

Czy wszystkie były tak malowane, czy może były też inne wersje koloru cylindra.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik którego cylinder jest przykręcany czterema śrubami M3 to pierwsza wersja silnika RYTM 2,5 ,a ten z drugi z wlotem gażnika z tworzywa i trzema śrubami mocującymi cylinder to póżniejsza wersja tego silnika. Ten  nowszy miał ładniejszy odlew korpusu. Starszy miał kołpak w kolorze ożebrowania głównie czarny.

Póżniejsze wersje nie miały chyba już kołpaka,tylko nakrętkę i podkładkę mocujacą śmigło. Ożebrowanie było przeważnie brązowe .

Dołączam zdjęcie i opis silnika po angielsku.Na tych silnikach uczyłem i nauczyłem  sie latać na uwięzi w połowie lat siedemdziesiątych.

RITM-25-ccm-Selbstzünder-russischer-UdSSR-Modellmotor 2.jpg

Rytm 2,46.jpg

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, rajaner napisał:

Jaką  farbą  odnowić cylinder.

żadną, bo to anoda

trzeba dac do poanodowania lub zastosowac "głęboką oksydę" -( dostępna na Allegro).

Nie , nie wszystkie miały czarna głowicę, część miała  metaliczno -złotą .W dawnym ZSSR widziałem Rytmy z czerwona głowicą

wersja  mająca głowicę  mocowana na 4 śruby to jedna z wersji pierwotnych tego silnika...

napisałem" jedna z wersji pierwotnych" , bo ta wersja miała szereg podwersji rózniąch się  kanałami przelotowymi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję informacje.

Jeden skończony i może odpoczywać.

532260581_SilniksamozaponowyRytm25cm.jpg.2a4861f307bb50b105bc8f152cb06919.jpg

 

Co do drugiego to nic z nim nie zrobię.

Kupiłem jak to mówią okazyjnie. Po rozebraniu okazało się że wał jest urwany ,brakuje korbowodu i jest uszkodzony tłok.

Ktoś kto go kiedyś rozbierał używał chyba młotka i przecinaka.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam taki silniczek. Czy jest sprawny nie wie nie sprawdzałem, ale to zrobię bo naboje są zamówione.  

CO-2.jpg.8f30af8360d15a426af1063dd7678f97.jpg

 

Bardzo bym prosił o pomoc.

Jeżeli ktoś ma taki silnik z opakowaniem zewnętrznym jak na zdjęciu po prawej stronie

i czy mógłby mi zrobić jakoś skan opakowania przód tył i boki tak abym mógł to wydrukować.

Bardzo by mi na tym zależało bo miał bym spakowane jak orginał.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym silnikiem było więcej problemów. W środku zardzewiały, pokaleczone łożyska. Jak wspomniałem wcześniej

urwany wał uszkodzony tłok. Po prostu tragedia.

Kupiłem ostatnio troszku złomu do silników i dla tego udało się skompletować drugi silnik Rytm-2,5 cm. Silnik nie sprawny kompresji zero

ale wszystko się obraca i jak dla mnie może posłużyć  jako kolekcjonerski dekoracyjny.

4033920_RYTM-25cm..jpg.db72f2fc7a118d122fc331c7cfc2e0c9.jpg

 

PS. Następny w kolejce. Jena DDR. Przerobiony na zapłon żarowy.

 

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejny nabytek. JENA DDR
Kupując ten silnik nie wiedziałem że był przerobiony na zapłon żarowy. Zdjęcia były tak zrobione że nie było tego widać .

A mój błąd że nie poprosiłem o więcej zdjęć.

Na zdjęciu to co dostałem i postaram się coś z tego zrobić.

1853671504_SILNIKJENADDR.jpg.d23f18e9ceef350978fd8f8b2f3d634e.jpg

PS. Kompletne silniki są jak dla mnie bardzo drogie. Dlatego czasem kupie jakiś złom i próbuję coś z tym zrobić.

      Tak sobie postanowiłem że chciał bym mieć jakąś skromną kolekcje. Aby oko pocieszyć na czym się kiedyś latalo.  

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, rajaner napisał:

Aby oko pocieszyć na czym się kiedyś latalo.

 

Dlaczego KIEDYS ? Kupa starych silnikow spokojnie moze napedzac nasze modele i dzisiaj !!! Stare OSy i ENYE sa trwale, niezawodne i moga smialo krecic smiglami jak za swoich najlepszych czasow ! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, rajaner napisał:

Kupując ten silnik nie wiedziałem że był przerobiony na zapłon żarowy

Andrzeju...to nie tak .

była fabryczna wersja  takiej Jeny- musisz sprawdzić jaki jest gwint we wkładce .Jeżeli M6 x0,75 to  fabryka.Jeżeli calowy to samoróbka.

A jaka świecę masz do tego motorka ?

Czy ze szklanym izolatorem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co mogłem to zrobiłem. Tak wygląda JENA DDR z zapłonem żarowym.

Świece jaką miałem nie pasowała do gwintu jaki był w wkładce .Dla tego przerobiłem gwint na na świecy na M6 i dorobiłem iglice.

Nie jest to orginał ale przynajmniej jest kompletny.

231386145_JENADDR-Zaponarowy.jpg.0f382b4ce3fb1671e32827df27705f7c.jpg

PS. Jacek jeszcze raz dziękuję za piastę śmigła.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, d9Jacek napisał:

Andrzeju, rozwiń temat  bo czegoś  w tym Twoim stwierdzeniu nie rozumiem

Miałem na myśli zwłaszcza silniki samozapłonowe które kiedyś używałem zwłaszcza w modelach na uwięzi. A następnie w niewielkich motoszybowcach. Czas mijał a silniki zaczęły

odmawiać posłuszeństwa i do tego problemy z paliwem. Jeszcze w tedy załatwiałem eter w szpitalu i paliwo robiłem sam.

Ale i to się skończyło. Następnie miałem przerwę w modelarstwie z różnych tam powodów. Ale nie łatwo o tym zapomnieć bo modelarstwo to jak nałóg który trudno rzucić.

Zacząłem od początku ale już z elektrykami. A silniki jakie miałem sprzedałem aby kupić wyposażenie elektryczne.

Teraz próbuję odzyskać to co kiedyś miałem ,było tego sporo i nie będzie to łatwe bo ceny mnie dobijają. Silniki jakie zacząłem zbierać są  w większości

nie sprawne ale nie ma to dla mnie znaczenia.  
Dlatego napisałem aby oko pocieszyć na czym się kiedyś latało. I zebrać choć część tego co kiedyś miałem. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z paliwem samozapłonowym żaden problem,przynajmniej narazie.Eter aledrogo,olej wiadomo z naftą prawdziwą największy problem.To co zwie się naftą jest jakimś za przeproszeniem mixem gownianym nawet nie pachnie naftą.Ja stosuje olej napędowy z orlenu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.