pacek Opublikowano 25 Stycznia 2023 Opublikowano 25 Stycznia 2023 mam pytanie .silnik to roto 35vi , czy wie ktoś o ile można bezpiecznie przedłużyć wał bez żadnych dodatkowych podpór ?
RomanJ4 Opublikowano 30 Stycznia 2023 Opublikowano 30 Stycznia 2023 Sądzę, że jego konstruktor mając na uwadze jak najmniejszą masę przyjął optymalną ze względu bezpieczeństwa średnicę w stosunku do długości wolnego końca wału, i każde jego przedłużanie poza podporę(łożysko) proporcjonalnie zwiększa ryzyko urwania czy zgięcia, zwłaszcza przy kolizji i drganiach..
Andrzej Klos Opublikowano 30 Stycznia 2023 Opublikowano 30 Stycznia 2023 Krotkie przedluzenia sa czesto stosowane, np samoloty RV. Drgania poprzeczne walu sa stosunkowo proste do uchwycenia poprzez podpory. Jednak wielu zapomina o drganiach skretnych, ktore sa duzo trudniejsze do opanowania np BD5 mial duze klopoty w tym zakresie. Nie oznacza to, ze chce Cie odciagac od projektu, po prostu tylko uwaga. Jak nie sprobujesz, to nie bedziesz nigdy wiedzial ?
Granacik Opublikowano 30 Stycznia 2023 Opublikowano 30 Stycznia 2023 Może przekładnia 1:1 na pasku i przedłużasz wał ile chcesz.
jarek996 Opublikowano 30 Stycznia 2023 Opublikowano 30 Stycznia 2023 15 godzin temu, Granacik napisał: i przedłużasz wał ile chcesz. Takiego WALA !!! Ile chcesz, to moze byc nieskonczonosc , a tyle sie chyba nie da ? Trafiliscie z tymi walami! Wlasnie ogladalem Lucjana AIRCOBRe i rozmarzylem sie, zeby miala silnik jak w oryginale, czyli z przedluzonym walem ? 1
RomanJ4 Opublikowano 31 Stycznia 2023 Opublikowano 31 Stycznia 2023 21 godzin temu, jarek996 napisał: Wlasnie ogladalem Lucjana AIRCOBRe i rozmarzylem sie, zeby miala silnik jak w oryginale, czyli z przedluzonym walem ? Ale nie bez podpór...
paulusr Opublikowano 31 Stycznia 2023 Opublikowano 31 Stycznia 2023 44 minuty temu, RomanJ4 napisał: Ale nie bez podpór... i przez przekładnię. Jednak niektóre firmy dopuszczają dłuższe piasty. Tylko wał też dłuższy. DA85. Karter i łożysko chyba bez zmian.
Rekomendowane odpowiedzi