Piciu Opublikowano 18 Lutego 2023 Opublikowano 18 Lutego 2023 Witam, Co Koledzy polecacie do paliwa do silników samozapłonowych. Naftę lotnicza JET-A1 , czy olej napędowy ? Co lepsze ? Dziekuję za poradę. Pozdrawiam
d9Jacek Opublikowano 19 Lutego 2023 Opublikowano 19 Lutego 2023 8 godzin temu, Piciu napisał: Naftę lotnicza JET-A1 , a masz dostęp do Jet-A1 ? Jaka cena ? używałem równiez nafty do pieców Zibro....znakomita ale 20 l to około 300+ Pln
Grzesiek Opublikowano 19 Lutego 2023 Opublikowano 19 Lutego 2023 Na ON silnik pracuje bardziej miękko,na nafcie ma sklonnosci do przycierania,dlatego ze nafta jest sucha.Jezeli nie bedziesz uzytkował silnika zawodniczo polecam ON.
Grzesiek Opublikowano 19 Lutego 2023 Opublikowano 19 Lutego 2023 Polecam,wiele mozna sie dowiedzieć.W necie nie wszystko się znajduje. Wycinek z Miniaturowego lotnictwa. 1
Łukasz1 Opublikowano 2 Lipca 2023 Opublikowano 2 Lipca 2023 Ostatnio napadło mnie na MK17 - ciągle dostępne - Eter też dostępny bez problemów np w Warchemie......... no to czas powspominać stare dzieje i zapach samopała. . Ponieważ ceny nafty są dużo wyższe niż ON to zacząłem eksperymentować. Na ON ( obecnym -ten z czasów W Schiera był inny!!!) MK17 ma tendencje do przegrzewania się czego nie czyni na nafcie - pozostałe proporcje te same.
Paweł Prauss Opublikowano 2 Lipca 2023 Opublikowano 2 Lipca 2023 Tylko Jet-A1, a najlepszy bezpośrednio z Emiratów.
RomanJ4 Opublikowano 5 Lipca 2023 Opublikowano 5 Lipca 2023 W dniu 2.07.2023 o 18:46, Paweł Prauss napisał: Tylko Jet-A1, a najlepszy bezpośrednio z Emiratów. A nie od Obajtka..?
Paweł Prauss Opublikowano 5 Lipca 2023 Opublikowano 5 Lipca 2023 19 minut temu, RomanJ4 napisał: A nie od Obajtka..? Mój wpis poparty jest wieloma doświadczeniami sporej grupy osób...a głównie są to zawodnicy używający tego paliwa w sporcie wysoce wyczynowym jakim jest wyścig modeli latających na uwięzi F2C.
Grzesiek Opublikowano 5 Lipca 2023 Opublikowano 5 Lipca 2023 Do wyczynu to wiadomo ze nafta,ale do zabawy amatorskiej ON w zupełności wystarczy.Sam latam ma mvvs-ach samozapłonowych i ruskich marzach na ON bo nie mam dostępu do Jeta
RobertK Opublikowano 5 Lipca 2023 Opublikowano 5 Lipca 2023 1 godzinę temu, Grzesiek napisał: Do wyczynu to wiadomo ze nafta,ale do zabawy amatorskiej ON w zupełności wystarczy.Sam latam ma mvvs-ach samozapłonowych i ruskich marzach na ON bo nie mam dostępu do Jeta Najbliżej i najtaniej w kraju masz we Wrocławiu.? https://dlapilota.pl/aktualizacja-ceny-paliw-lotniczych-na-polskich-lotniskach
Grzesiek Opublikowano 6 Lipca 2023 Opublikowano 6 Lipca 2023 Dzięki wielkie za podlinkowanie,ale i tak nie skorzystam.ON mi wystarcza.
symon5 Opublikowano 6 Lipca 2023 Opublikowano 6 Lipca 2023 Tylko trzeba pamiętać że aktualnie na stacjach jest olej napędowy BIO czyli z dodatkiem olei roślinnych .Ale czytałem że można jeszcze w sieci MOYA kupić normalny olej napędowy bez dodatku ,na dystrybutorze oznaczony kolorem niebieskim a tak to najlepszy tak jak pisze Paweł JET-A1
witold_pi Opublikowano 6 Lipca 2023 Opublikowano 6 Lipca 2023 ON jest ok, można jeszcze dodać dodatek zwiększający liczbę cetanową. W starym ON syf spada na dno butelki, podobno armia ma ON bez biokomponentów.
Grzesiek Opublikowano 7 Lipca 2023 Opublikowano 7 Lipca 2023 U mnie nastacji jest ON b0 czyli bez biokomponentu.Ale uzywalem też ON b5 nie widzę różnicy w silniczkach oczywisci modelarskich
Paweł Prauss Opublikowano 7 Lipca 2023 Opublikowano 7 Lipca 2023 13 godzin temu, witold_pi napisał: ON jest ok, można jeszcze dodać dodatek zwiększający liczbę cetanową. W starym ON syf spada na dno butelki, podobno armia ma ON bez biokomponentów. Witek czytałeś to co tu zamieściłeś? Jak ON może być ok skoro zawiera jakiś syf? Armia ma podobno też i Jet-A1, ma też rakiety, radary i czołgi...i co z tego wynika dla tego tematu?
witold_pi Opublikowano 7 Lipca 2023 Opublikowano 7 Lipca 2023 Godzinę temu, Paweł Prauss napisał: Witek czytałeś to co tu zamieściłeś? Jak ON może być ok skoro zawiera jakiś syf? Armia ma podobno też i Jet-A1, ma też rakiety, radary i czołgi...i co z tego wynika dla tego tematu? W STARYM ON - mam flaszkę z ON Scheela sprzed pandemii, niby synteza z krótszych węglowodorów a na dno opada syf z biokomponentów ulegających rozkładowi. Dlatego ścieżynka z dystrybutora jest OK, zwłaszcza, że nikt z nas nie będzie wiercił dziury w samolocie emiratów ? za A1 ani nie uprawia wyczynu. Zastanawiam się jeszcze nad eterem naftowym (https://allegro.pl/oferta/eter-naftowy-60-90-benzyna-apteczna-1l-13541408599 ) sprzedawanym na allegro o niskiej temperaturze wrzenia, ale może mieć niską liczbę cetylową, choć przynajmniej łatwo by odparowywał. PS. Kiedyś czyściłem zbiornik w moim starym dieslu i nie było syfu, bo było paliwo w miarę często tankowane, choć filtr na ssaku był z lekka pozatykany. Teraz, witold_pi napisał: W STARYM ON - mam flaszkę z ON Scheela sprzed pandemii, niby synteza z krótszych węglowodorów a na dno opada syf z biokomponentów ulegających rozkładowi. Dlatego ścieżynka z dystrybutora jest OK, zwłaszcza, że nikt z nas nie będzie wiercił dziury w samolocie emiratów ? za A1 ani nie uprawia wyczynu. Zastanawiam się jeszcze nad eterem naftowym (https://allegro.pl/oferta/eter-naftowy-60-90-benzyna-apteczna-1l-13541408599 ) sprzedawanym na allegro o niskiej temperaturze wrzenia, ale może mieć niską liczbę cetylową, choć przynajmniej łatwo by odparowywał. PS. Kiedyś czyściłem zbiornik w moim starym dieslu i nie było syfu, bo było paliwo w miarę często tankowane, choć filtr na ssaku był z lekka pozatykany. Z tego co mi wiadomo armia zamawia ON BEZ BIOKOMPONENTÓW, więc łatwiej uhandlować pół litra z żołnierzem niż z arabem ?
Paweł Prauss Opublikowano 7 Lipca 2023 Opublikowano 7 Lipca 2023 Po co od razu do arabów jechać skoro samoloty świeżo u nich zatankowane lądują u nas, a każdorazowo z takiego właśnie pobiera się próbki do analizy...
Rekomendowane odpowiedzi