Skocz do zawartości

Co lepiej użyć ? Nafta Jet -A1 czy ON ?


Piciu

Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 miesiące temu...

Ostatnio napadło mnie na MK17 - ciągle dostępne - Eter też dostępny bez problemów np w Warchemie.........  no to  czas powspominać stare dzieje i zapach samopała. .  Ponieważ ceny nafty są dużo wyższe niż ON  to zacząłem eksperymentować. Na  ON ( obecnym -ten z czasów W Schiera był inny!!!) MK17  ma tendencje do przegrzewania się czego nie czyni na nafcie - pozostałe proporcje te same.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Grzesiek napisał:

Do wyczynu to wiadomo ze nafta,ale do zabawy amatorskiej ON w zupełności wystarczy.Sam latam ma mvvs-ach samozapłonowych i ruskich marzach na ON bo nie mam dostępu do Jeta

Najbliżej i najtaniej w kraju masz we Wrocławiu.?  https://dlapilota.pl/aktualizacja-ceny-paliw-lotniczych-na-polskich-lotniskach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko trzeba pamiętać że aktualnie na stacjach jest olej napędowy BIO czyli z dodatkiem olei roślinnych .Ale czytałem że można jeszcze w sieci MOYA kupić normalny olej napędowy bez dodatku ,na dystrybutorze oznaczony kolorem niebieskim a tak to najlepszy tak jak pisze Paweł  JET-A1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, witold_pi napisał:

ON jest ok, można jeszcze dodać dodatek zwiększający liczbę cetanową. W starym ON syf spada na dno butelki, podobno armia ma ON bez biokomponentów.

Witek czytałeś to co tu zamieściłeś?

Jak ON może być ok skoro zawiera jakiś syf?

Armia ma podobno też i Jet-A1, ma też rakiety, radary i czołgi...i co z tego wynika dla tego tematu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Paweł Prauss napisał:

Witek czytałeś to co tu zamieściłeś?

Jak ON może być ok skoro zawiera jakiś syf?

Armia ma podobno też i Jet-A1, ma też rakiety, radary i czołgi...i co z tego wynika dla tego tematu?

W STARYM ON - mam flaszkę z ON Scheela sprzed pandemii,  niby synteza z krótszych węglowodorów a na dno opada syf z biokomponentów ulegających rozkładowi. 

Dlatego ścieżynka z dystrybutora jest OK, zwłaszcza, że nikt z nas nie będzie wiercił dziury w samolocie emiratów ? za A1 ani nie uprawia wyczynu. Zastanawiam się jeszcze nad eterem naftowym (https://allegro.pl/oferta/eter-naftowy-60-90-benzyna-apteczna-1l-13541408599 ) sprzedawanym na allegro o niskiej temperaturze wrzenia, ale może mieć niską liczbę cetylową, choć przynajmniej łatwo by odparowywał.

PS. Kiedyś czyściłem zbiornik w moim starym dieslu i nie było syfu, bo było paliwo w miarę często tankowane, choć filtr na ssaku był z lekka pozatykany.

Teraz, witold_pi napisał:

W STARYM ON - mam flaszkę z ON Scheela sprzed pandemii,  niby synteza z krótszych węglowodorów a na dno opada syf z biokomponentów ulegających rozkładowi. 

Dlatego ścieżynka z dystrybutora jest OK, zwłaszcza, że nikt z nas nie będzie wiercił dziury w samolocie emiratów ? za A1 ani nie uprawia wyczynu. Zastanawiam się jeszcze nad eterem naftowym (https://allegro.pl/oferta/eter-naftowy-60-90-benzyna-apteczna-1l-13541408599 ) sprzedawanym na allegro o niskiej temperaturze wrzenia, ale może mieć niską liczbę cetylową, choć przynajmniej łatwo by odparowywał.

PS. Kiedyś czyściłem zbiornik w moim starym dieslu i nie było syfu, bo było paliwo w miarę często tankowane, choć filtr na ssaku był z lekka pozatykany.

Z tego co mi wiadomo armia zamawia ON BEZ BIOKOMPONENTÓW, więc łatwiej uhandlować pół litra z żołnierzem niż z arabem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.