Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Troche z nudow, troche z checi przetestowania nowej drukarki 3D i druku z LW-PLA-HT zbudowalem Eurofightera 2x70mm wg tego projektu: https://cults3d.com/en/3d-model/game/eurofighter-wingspan-1m-with-equipment-from-motionrc
Projekt rekomenduje LW-PLA, ale chcialem uzyc LW-PLA-HT (high temperature), bo lubie zostawiac modele w samochodzie - zwykle LW-PLA rozplyneloby sie juz w maju pewnie - i cala praca na darmo.

Drukowalem z uzyciem Bambu Lab P1P - jesli ktos zastanawia sie nad zakupem drukarki 3D, to nie ma nic z porownywalym stosunkiem cena/wartosc na rynku. Mialem wczescniej Prusa Mk3+ i to jest jak stara nokia w porownianiu z nowym smartfonem ;)
LW-PLA-HT jest 2x drozsze od normalnego LW-PLA i drukuje sie o wiele gorzej (duzo stringowania - zobacznie na screenshotach. Trzeba duzo pracy w "czyszczenie" czesci po druku zainwestowac), no ale cieplo modelowi bedzie juz nie straszne. Jesli spojrzycie na skrzydla, to sa spore szpary pomiedzy elementami. Wszystkie termo-wytrzymale materialy maja to do siebie ze przy druku moga powstac niewielkie deformacje. Jesli model przezyje swoj dziewiczy lot, to zalepie to ladnie szpachla.

Inicjalnie, model mial tylko 2200g ciagu statycznego:

Po moich modyfikacjach osiagnalem wartosc 3700g:


Pod drugim ilmem jest moja konwersacja z tworca projektu na temat designu kanalow dolotowych. Musi dodac wiecej dziur :D

Czekam na ladna pogode na odbycie pierwszego lotu. Jak sie uda, to pomaluje go oraz zamontuje wektorowanie ciagu z rozbitego Freewing Su-35 :)



335136081_1417499992352702_6911449802483648791_n.thumb.jpg.9d772f0210247fb364e2099bd538d42a.jpg335573427_2390864767739082_5134302219621364412_n.thumb.jpg.3c5716795c921f24ebc3a9ef4eaef5c9.jpg335926066_511853837820479_1070609646883597570_n.thumb.jpg.fe70969b1a3b4ffd21f959eddd7197be.jpg335427627_1151681022899124_6970774858671477744_n.thumb.jpg.635e802e4c8783050bf9c14974635aea.jpg335271359_233981369022833_6764700536366238158_n.thumb.jpg.94dcce2e99ff83538b95d1dade8c7a34.jpg
 

  • Lubię to 1
Opublikowano

Hej,

Fajni że piszesz o tej drukarce P1P spadłeś mi trochę z nieba. Zastanawiam się nad jej zakupem. Chciałem robić Vorona V2.4 ale jak pewnie się orientujesz w tej chwili kosztuje prawie dwa razy tyle co jeszcze projekt archiwalny 3 lata temu. Niestety inflacja i w polsce i na wschodzie coraz bardziej daje we znaki. Mam pytanie nie związane potencjalnie z modelem, jakie prędkości uzyskujesz na tej maszynie? (mm/s oraz mm/s^2)?, nie chodzi mi nawet o ten "specjalny" filament, którego użyłeś ale nawet o zwykłe PLA czy Prt-g albo abs. Robiłeś jakieś rozeznanie jeśli chodzi o stosunek prędkości do jakości wydruku? Prusa w tej chwili bardzo do góry poszła, m3ks+ powoli kosztuje tyle co bambu...

Opublikowano

335186155_6555333341163216_3794637242480453683_n.thumb.jpg.92e17078bb380b47a61f747b810b0315.jpg
Ja zrobilem cheater
holes z obu stron :D

Bambu zasuwa tak, ze az glowicy nie widac :D
Bambu P1P kupielem zmontowane i gotowe z wysylka za 3800 zl. Po wyjeciu z pudelka wymagala odkrecenia srob stabilizacyjnych i 10min kalibracji wstepnej i juz drukowala. Zmontowana i gotowa Prusa to 5400zl(!), a jest to produkt pod kazdym wzgledem gorszy.

Nie robilem zadnych pomiarow predkosci, ale jakos 3x szybciej od Prusy - z lepsza jakoscia!

  • Lubię to 1
Opublikowano

Bardzo ładny model. Duży. 
A jak z wagą..? Jakiego filamentu użyłeś? Gdzie można kupić projekt?

P.S.

drukarka pierwsza liga. Ale u mnie pojawiły się luzy na karetce. Troszkę się „dotarły” pręty węglowe. 

Opublikowano
20 godzin temu, adam.trzaskowski napisał:

Drukowalem z uzyciem Bambu Lab P1P - jesli ktos zastanawia sie nad zakupem drukarki 3D, to nie ma nic z porownywalym stosunkiem cena/wartosc na rynku. Mialem wczescniej Prusa Mk3+ i to jest jak stara nokia w porownianiu z nowym smartfonem ;)

 

A mógłbym prosić o rozwinięcie tematu, porównanie obu drukarek, w czym ta Bambu jest lepsza, albo w czym Prusa gorsza? Powoli zaczynam sie zastanawiać nad kupnem drukarki i właśnie celowałem w Prusę.

Opublikowano
7 hours ago, waldi1973 said:

Bardzo ładny model. Duży. 
A jak z wagą..? Jakiego filamentu użyłeś? Gdzie można kupić projekt?

P.S.

drukarka pierwsza liga. Ale u mnie pojawiły się luzy na karetce. Troszkę się „dotarły” pręty węglowe. 

Link jest w pierwszej linijce pierwszego posta tak samo opis filamentu.
Okolo metr rozpietosci, 120cm dlugosci.
Model ma byc akrobatyczny, a nie makietowy - tak wiec nie instalowalem jakichkolwiek dekoracyjnych elementow, hamulca aerodynamicznego oraz klap (skleilem z lotkami, dwa serwa mniej). Do tego jest bez podwozia.
Waga do lotu z bateriami 8s2p to 3700g. Wg projektu, ze wszystkim jest 4100.
Mam stosunek ciag/waga okolo 0.95 - prawie lewituje, ale troche jednak opada ;)

1 hour ago, Viper said:

A mógłbym prosić o rozwinięcie tematu, porównanie obu drukarek, w czym ta Bambu jest lepsza, albo w czym Prusa gorsza? Powoli zaczynam sie zastanawiać nad kupnem drukarki i właśnie celowałem w Prusę.

Kupielem Pruse lekko uzywana za 3800zl, wydrukowalem jeden model i kilka drobnostek, sprzedalem za 3400zl, Bambu kupilem za 3800zl.
W skrocie: Prusa jest gorsza we wszystkim co chcialbys tylko mierzyc, do tego Bambu ma mnostwo mozliwosci jakich Prusa nie ma :D

Jak chcesz wiecej detali, to na youtube jest zatrzesienie filmow na ten temat.

Opublikowano

Dodam od siebie że to zupełnie inne drukarki. Prusa to ciągle świetna ale jednak "bramowa" drukarka, tutaj płaci się za drukarkę i software do niej doklejony. Slicer itd... ma ograniczenia konstrukcyjne. Bambu to inna liga polecam forum reprap albo filmy na YT, jeśli się zastanawiasz to w tej cenie w jakiej jest w tej chwili bambu bierz bez wahania. Jakby mnie autor nie uświadomił myślałbym że bambu kosztuje ponad 5kzł, Prusa ma jedną zaletę jeśli nie zależy Ci na ładnych drukach to ma idealnie pod swoje drukarki napisany slicer. Tam naprawdę wszystko wychodzi ślicznie, jak chcesz osiągnąć jak najlepszy stosunek jakości do szybkości wydruku co np. wg mnie jest najważniejsze to albo kupujesz takie właśnie bambu albo jak lubisz to budujesz swoją od zera. Np projekt Voron v2.4 albo inny ale to cena będzie pewnie większa niż te powiedzmy 4k zł. Ja pamiętam jak prusa kosztowała (podstawowa) niecałe 1700zł, żałuję że wtedy nie kupiłem. Opcją jest jeszcze inna coś tańszego i klipper ale to musisz lubić bardziej bawić się w dłubanie przy maszynie. Pamiętaj że druki nie są same w sobie pomijając sprzęt tak kosmicznie drogie. Wszystko zależy czy chcesz drukować powoli i ładnie jakieś elementy ozdobne, czy szybko i ładnie wtedy trzeba zapłacić. Od prawie początku tej technologii mam ją u siebie i wiele błędów popełniłem, teraz sprzęt  i filamenty są coraz lepsze jednak ceny też niestety poszły do góry. Ja bym nie kupił już prusy trochę zostali w tyle... ale o tym możnaby książki pisać. Poczytaj trochę o kliperze polecam.

Opublikowano

Bambu lab tez ma dedykowany, ale open-source "Bambu Studio" slicer.
Na Prusie wcale nie wychodzi wszystko slicznie - ja, jak drukowalem na zmiane PETG/LWPLA to musialem za kazdym razem przestawiac korekte osi Z - bo PETG musi byc nieco bardziej wcisniete w plyte, zeby sie trzymalo. Bambu robi kalibracje przed kazdym wydrukiem i nie trzeba sie tym przejmowac wcale.
Jak Ci sie skonczy filament w trakcie druku w Prusie albo prad - dupa, zaczynasz od nowa. W Bambu wciskasz "Resume printing" jak jest prad/wstawisz nowa rolke i jedziesz dalej.
Na Bambu wysylam wydruki wprost ze slicera na kompie przez Wifi na drukarke. Jak skonczy/wywali blad dostaje notyfikajce na aplikacje na telefonie. Moge tez sterowac wydrukiem z telefonu - pauza/szybkosc/stop.
Czesci zamienne do Bambu sa tez tanie.

Opublikowano

No widzisz czyli same plusy, ja miałem z prusą styczność ale przy zwykłych filamentach. Wtedy a było to na początku pandemii robiła wrażenie w porównaniu chociażby do enderów lub anetów, w tej chwili widzę że zostali mocno w tyle. Na te bolączki, o których piszesz niestety większość drukarek cierpi. W Twojej po prostu wzięli to co najlepsze i to działa jak widać bardzo dobrze. Warto zobaczyć filmy na YT robi wrażenie ten sprzęt.

Opublikowano
18 godzin temu, waldi1973 napisał:

drukarka pierwsza liga. Ale u mnie pojawiły się luzy na karetce. Troszkę się „dotarły” pręty węglowe. 

Jak jest z tymi prętami węglowymi?? Jedni piszą, że sie wycierają inni piszą, że to nagonka. Ile Twoja drukarka ma "przebiegu" i czy widać, że te luzy pogarszają jakość??

Przepraszam autora, że trochę nie w temacie.

Opublikowano

Na p1p nie ma możliwości podejrzeć ile czadu maszyna przepracowała, ale wyrobiłem na niej okol 3 kg filamentu.

Jak ją kupiłem - luzów żadnych nie miała. Po kilku godzinach pracy pojawiły się. Jak przetarłem ręcznikiem papierowym pręty węglowe to pozostał pyłek. 
To nie jest nagonka - bo maszyna na prawdę jest świetna, tylko choroby wieku dziecięcego. Prędkość poruszania się karetki na pewno spowoduje szybsze zużycie. Tak już jest - coś za coś. Dziś już nawet nie sprawdzam tych luzów - po co mi się stresować. Czy obniżyła się jakość..? Może nieznacznie, ale akceptowalne. Jestem dość upierdliwy Jesli chodzi o takie rzeczy, ale pomimo to - akceptuję taki stan.

Wyglada na to, ze stan sie ustabilizował Jesli chodzi o wycieranie wałków, bo już nie widzę pyłu z wytartych prowadnic.

Przyznam, ze gdybym miał znów kupować drukarkę - kupił bym znów Bambu. Stosunek Jakość/cena i funkcjonalność - bije wszystkie inne.

Opublikowano
9 godzin temu, adam.trzaskowski napisał:

Jak Ci sie skonczy filament w trakcie druku w Prusie albo prad - dupa, zaczynasz od nowa. W Bambu wciskasz "Resume printing" jak jest prad/wstawisz nowa rolke i jedziesz dalej.
Na Bambu wysylam wydruki wprost ze slicera na kompie przez Wifi na drukarke. Jak skonczy/wywali blad dostaje notyfikajce na aplikacje na telefonie. Moge tez sterowac wydrukiem z telefonu - pauza/szybkosc/stop.
Czesci zamienne do Bambu sa tez tanie.

A to którą wersję Prusy miałeś? Bo według info na stronie Prusy, wersja i3 MK3S+, wolna jest od przynajmniej kilku z wymienionych przez Ciebie problemów. Więc czy w ostatniej wersji to poprawili, czy to propaganda? ;) 

Opublikowano

Ja też mało w temacie Eurofightera, a bardziej o druku 3D... Drukarka chodzi mi po głowie od jakiegoś czasu, zastosowanie tylko modelarskie bo do niczego innego nie potrzebuję. Miałem zamawiać w zeszły weekend ale przez kilka godzin oglądałem w internecie galerie gotowych wydruków i wciąż nie wiem czy to dla mnie. Adam napisał w pierwszym poście o szparach i deformacjach, model na zdjęciach ma nieakceptowalną dla mnie jakość i w temacie EDFów to już pianka od Freewinga wygląda lepiej. Zamówiłbym drukarkę 3D jeszcze dziś jakbym umiał uzyskać efekt przynajmniej jak ten poniżej ? To Fouga Magister od Planeprint, drukarka to Prusa i PLA od Fillamentum

 

 

m1.thumb.jpg.367ca4ba00b1148f9a6062a849cc3e72.jpgm2.thumb.jpg.600cadb00b42c921a77e6446cc5c018e.jpgm3.thumb.jpg.353c68a97f16ce318e71e4ff566f559f.jpgm4.thumb.jpg.0c94d426a8c891bfbc6293f79ccc0b47.jpg

Opublikowano

Mam podobny dylemat, do drukowania domowego szybkość jest dla mnie mało istotnym parametrem, za to jakość tak, jak oglądam wydruki z Prusy (fotki) to też mam wrażenie, że drukuje lepiej?!??!

Opublikowano
20 hours ago, modevil said:

Adam napisał w pierwszym poście o szparach i deformacjach, model na zdjęciach ma nieakceptowalną dla mnie jakość i w temacie EDFów to już pianka od Freewinga wygląda lepiej. Zamówiłbym drukarkę 3D jeszcze dziś jakbym umiał uzyskać efekt przynajmniej jak ten poniżej

Jak najbardziej sie da. Tylko wymaga to duzo wiecej pracy i czasu -> trzeba czesci drukowac pojedynczo, wolniej, z niska wysokoscia warstwy.
Ja drukowalem po kilka na raz (ile sie tylko na plyte zmiescilo) z maksymalna wysokoscia warstwy i w trybie "sport" (125% standardowej szybkosci) - byle szybciej.
Ja nie dbam o detale w moich modelach - w locie i tak nie widac ;)

Oblatuje wlasnie ten model. U mnie srodek ciezkosci wskazany w dokumentacji okazal sie zdecydowanie zbyt "tail heavy", przez co uszkodzilem model przy dwoch ladowaniach. Gdyby model byl z pianki, pewnie nic by sie nie stalo, ale drukowane elementy sie lamia i krusza. Drukuje wlasnie czesci zamienne.
Pianka nie tylko wytrzymuje o wiele wiecej, ale tez reperuje sie o wiele latwiej.

W przyszlosci nie bede juz drukowal modeli, ktore mozna dostac w piankowej wersji.

8 hours ago, Viper said:

Mam podobny dylemat, do drukowania domowego szybkość jest dla mnie mało istotnym parametrem, za to jakość tak, jak oglądam wydruki z Prusy (fotki) to też mam wrażenie, że drukuje lepiej?!??!

To nie jest dobre porownanie, inny material, inne parametry druku.

Szybkosc nie jest istotna jak sie drukuje drobne elementy, ale jak chcesz drukowac duzy model i wychodzi 450h w sumie, to juz co innego :D

  • Lubię to 1
Opublikowano

Choc na sportowym drukowaniu sie nie znam zupelnie to do wolnych ale ladnych wydrukow polecam biqu b1 gdzie poza poziomowaniem stolu to jedyna rzecz ktora ustawialem to zeby nie bylo przekoszenia pomiedzy osiami x i y (prostopadlows tych osi) i drukuje naprawde slicznie z wymiarami jak trzeba Prusy bym nie kupil bo nie widze sensu wydawania takich pieniedzy ale to absolutnie inna liga niz drukowanie sportowe (szybkie) o ktorym pisze kolega Adam :)

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.