Skocz do zawartości

SANWA RDS 8000 FHSS 2,4 GHz


wojcio69

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Miejsce gdzie latam znajduje się 0k. 4km od wieży przekaźnikowej RTV, na ktorej są również przekaźniki GSM, być może anteny od bezprzewodowego internetu i czort wie co jeszcze. Masz w Górze k/Śremu woj. wielkopolskie, pow. śremski ma wysokość 287m. Latałem w zeszłym sezonie na FM 35MHz i zero jakichkolwiek zakłóceń. A nak będzie na 2,4GHz? To się zobaczy.

 

Wojtek dzisiaj latałem w okolicy kominów elektrociepłowni w Siechnicach pod Wrocławiem. Wyglądają jak "jeże" tyle mają anten...nic sie z modelem nie działo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 278
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Witam

Z tymi zakłócaniem i niezakłócaniem to coś mi się tak wydaje, że jest tak samo jak z telefonami komórkowymi. Nie wolno ich nosić w kieszeniach koszul na klatce piersiowej zwłaszcza po lewej stronie, bo zakłócają pracę serca, częste i długie rozmowy przez telefon komórkowy powodują choroby mózgu itp. Być może w bardzo specyficznych warunkach jakieś zakłócenia mogłyby wystąpić, a jakie jest prawdopodobieństwo wystąpienia takowych specyficznych warunków? No i to by było na tyle...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to ciekawe pytanie, jak robiłem ten test to był mój pierwszy kontakt z aparaturą i nie wyciągałem żadnych wniosków. Zresztą wówczas w ogóle pojawiło mi się to pierwszy raz, później zauważyłem to jeszcze parę razy w różnych sytuacjach, ale konkretnego wytłumaczenia tego zjawiska nie mam. Kolega ma DX6i, też mu się kiedyś pojawiło, ale nigdy to nie miało wpływu na funkcjonowanie połączenia. Testowałem łącze również logerem, ale w ubiegłym sezonie niewiele już lotów wykonałem, więc na razie nie wywołałem jeszcze sytuacji, aby wystąpiła strata pakietów przesłanych w locie, a w warunkach takich ręcznych testów to aby zobaczyć jakieś informacje o utraceniu połączenia to musiałem wyłączyć nadajnik inaczej nie chciało mi się chodzić tak daleko.

Może ktoś na zagranicznym forum wyczyta na ten temat, ja niestety mam barierę językową i sam nic ciekawego w temacie nie wyszukam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Roman ja tylko przeczytałem kawałeczek instrukcji od Sanwy i zaciekawiło mnie to co cytowałem.

Nie doszukuje się braków czy podobnych spraw w radiu tej firm,broń Boże.

Lubię wiedzieć tak z czystej ciekawości czasem coś porównać na własny użytek.

Teraz używam Futaby 2,4 GHz i jeszcze MPX-a na 35MHz w Mode 2 ale sam nie wiem dlaczego :D

Andrzej,czerwono-zielone mruganie w odbiorniku Futaby oznacza problemy.prawidłowy odbiór to ciągłe świecenie na zielono.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzej,czerwono-zielone mruganie w odbiorniku Futaby oznacza problemy.prawidłowy odbiór to ciągłe świecenie na zielono.

Na to zjawisko zawsze pomagało ponowne bindowanie i problem znikał. Może jest to związane z dużym zaszumieniem kanału na jakim nastąpiło bindowanie które odbywało się w innej sytuacji jak obecnie zastana. Z tym że jak już pisałem nawet jak zjawisko wystąpiło nie powodowało problemu, ale może to być już informacja że dla zapewnienia maksymalnej wydolności systemu lepiej dokonać bindowania w danym miejscu, aby system dopasował lepiej połączenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Uff... Nie chodzi mi o ustawienia typu trymery, pamięć modeli, różnicowe wychylenia lotek itp. To akurat jest zapisane w pamięci aparatury i raczej jest trwałe. Wyobrażasz sobie mnie (jednoręcznego) z Juniorem na polu, odbiornikiem zamocowanym w kabinie i wykonującego bindowanie odbiornika? No kurcze ja mam bujnął wyobraźnię ale jakoś tego sobie wyobrazić nie umiem. W domu to ktoś pomoże (żona, syn) a na polu co? Czaple zapędzić do roboty? :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Hej, Hej Andrzeju. Czy to znaczy, że po każdym odłączeniu akumulatora (zasilania) od odbiornika i ponownymn jego podłączeniu muszę bindować odbiornik do nadajnika? Jak tak to :?

 

Nie ma takiej potrzeby żeby drugi raz bindowć odbiornik, przecież jak będziesz latał to tylko z jednym odbiornikiem. Tylko przyporządkowujesz sobie modele do odpowiedniego numeru pamięci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Myslę, że część sprzedawców, poszła na łatwiznę i do RDS 8000, dołącza tłumaczenie instrukcji od RD 8000, która to instrukcja nie mówi nic o bindowaniu itp. zagadnieniach występujących w apatarurach 2.4GHz. Pozwolę więc sobie zamieścić poniżej tłumaczenie fragmentów oryginalnej instrukcji - odnoszących się do specyficznych dla RDS 8000 problemów. Jutro dopiszę jeszcze ustęp o rozmieszczeniu anten odbiornika w modelu.

 

 

Parowanie, Bindowanie (Tekst oryginalny str. 16 instrukcji.)

 

Dla nowego nadajnika i odbiornika, niezbędnie jest ich zbindowanie - w celu zpobieżenia zakłóceniom od interferencji z aparaturami innych użytkowników. Operacja ta, określana jest jako parowanie (pairing), lub bindowanie (binding).

Po jednokrotnym zbindowaniu, odpowiednie ustawienia są zapamiętywane, nawet po wyłączeniu zasilania i zazwyczaj operacja nie musi być wykonywana powtórnie. Jakkolwiek, w pewnych okolicznościach, po włączeniu odbiornika i nadajnika, odbiornik może nie pracować poprawnie. W takim wypadku należy powtórnie wykonać operację bindowania.

 

Bindowanie nadajnika i odbiornika

 

1.

Ustawić w nadajniku drążek przepustnicy na pozycję minimum (LOW). W trybie HELI, obydwa przełączniki FLIGHT MODE ustawić w położenie NORMAL (N).

 

Przyp. tłum.: przełączniki FLIGHT MODE znajdują się w górnej części po bokach obudowy nadajnika, po obu stronach uchwytu. W celu ustawienia w pozycję NORMAL (N), należy obydwa przełączniki przestawić w skrajne górne położenie (trzymając aparaturę w pozycji jak do sterowania podczas lotu).

 

2.

Włączyć zasilanie nadajnika. Powinna wówczas zaświecić się kontrolka nadajnika, oznaczona BIND.

 

*Jeżeli włączy się dzwiękowy sygnał alarmu i jednocześnie nie zaświeci się kontrolka BIND - oznacza to, iż drążek przepustnicy i przełączniki FLIGHT MODE, nie są ustawione włściwie. Należy wówczas powtórzyć procedurę bindowania zaczynając od pkt. 1.

 

3.

Trzymając wciśnięty przycisk BIND odbiornika, włączyć zasilanie odbiornika. Kontrolka odbiornika oznaczona BIND, powinna migać powoli. Należy wówczas zwolnić przycisk BIND odbiornika.

 

4.

Obserwując, czy kontrolka odbiornika oznaczona BIND, miga nadal, nacisnąć przycisk BIND nadajnika. Kontrolka BIND odbiornika, powinna wówczas zacząć migać intensywniej, po czym powinna zaświecić się światłem ciągłym. Oznacza to pomyślne zakończenie procesu bindowania.

 

* Jeżeli naciśnięcie przycisku BIND nadajnika, nie nastąpiło w czasie 10 sekund (przyp. tłum.: od czau wykonania czynności opisanych w pkt.3), nastąpi wówczas wyjście odbiornika z trybu bindowania i kontrolka BIND odbiornika przestanie wówczas migać. W tym wypadku należy powtórzyć czynności opisane w pkt.3 i pkt.4.

 

 

Tryb sprawdznia zasięgu "Range Check Mode" (Tekst oryginalny str.18 instrukcji)

 

Aparatura posiada tryb (funkcję) sprawdzania zasięgu - zmniejszający poziom sygnału nadajnika, w celu sprawdzenia jakości odbioru sygnału. Funkcji tej należy użyć w celu sprawdzenia odbioru na ziemi, przed rozpoczęciem lotów. W celu sprawdzenia jakości odbioru, należy przestawić aparaturę w tryb sprawdzania zasięgu (Range Check Mode), oddalić się z nadajnikiem na odległośc około 30 metrów (w oryg. 30 paces) od modelu i upewnić się, że serwomechanizmy w modelu działają poprawnie.

 

Sprawdzanie zasięgu w trybie Range Check Mode.

 

1.

Ustawić drążek przepustnicy nadajnika w położenie minimum. W przypadku używania nadajnika w trybie HELI, należy przełączniki Flight Mode ustawić do położenia NORMAL (N).

 

2.

Trzymając wciśnięty przycisk BIND nadajnika, włączyć zailanie nadajnika (POWER ON).

 

* Jeżeli włączy się dzwiękowy sygnał ostrzegawczy, należy sprawdzić i skorygować położenie drążka przepustnicy, oraz przełączników FLIGHT MODE, po czym powtórzyć procedurę - zaczynając od pkt.1.

 

3.

Trzymając nadal wciśnięty przycisk BIND, należy obserwować kontrolkę oznaczoną BIND, która powinna migać przez ok.5 sekund, po czym powinna zgasnąć. Należy wówczas zwolnic przycisk BIND. Jeżeli kontrolka BIND ponownie zacznie migać, oznacza to, że operacja ustawienia nadajnika w tryb sprawdznia zasięgu (Range Check Mode) przebiegła pomyślnie.

 

4.

Niezwłocznie należy włączyć zasilanie odbiornika, po czym oddalić się na odległość około 30 metrów (w oryg. 30 paces, równe około 90 stóp) i korzystając z pomocy innej osoby sprawdzić działanie serwomechanizmów w modelu. Jeżeli wystąpią problemy z pracą serwomechanizmów, należy przemieścić się z nadajnikiem, zachowując jednocześnie stałą odległośc od modelu i dokonać ponownego sprawdzenia celem upewnienia się że serwomechnizmy działają poprawnie. Jeżeli problemy wystepują nadal, należy sprawdzić poprawnośc połączeń serwomechanizmów itp. Nie należy latac modelem, do momentu rozwiązania występujących problemów.

 

* Tryb Range Check Mode zostaje automatycznie wyłączony przez nadajnik po upływie około 3 minut i aparatura przechodzi w normalny tryb pracy (Normal Mode). Należy zatem upewnić się, że podczas sprawdzania pracy serwomechanizmów kontrolka BIND nadajnika miga. Jeżeli podczas sprawdzania zasięgu, kontrolka BIND nadajnika zaczęła świecić swiatłem ciągłym, należy wyłączyć zasilanie nadajnika i powtórzyć procedurę - zaczynając od pkt.1. Nie jest wówczas konieczne wyłączanie zasilania odbiornika.

 

Ostrzeżenie! Nie należy wykonywać lotów modelem z aparaturą ustawioną w tryb kontroli zasięgu (Range Check Mode). Uniemożliwia to kontrolę nad modelem, z zachowaniem niezbędnego zasięgu.

 

PP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swift wyobraź sobie ilu posiadaczy RDS 8000 składa Ci teraz podziękowania :) Tym tłumaczeniem rozwiałeś wszystkie nasze wątpliwości. No, jak jeszcze chcesz nas uszczęśliwić tłumaczeniem wątku o rozłożeniu anten, to już będzie superancko. W całej UE nie ma drugiego takiego forum z tak życzliwymi forumowiczami. Dziękuję Swift.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swift dzięki, uważam iż jesteś najbardziej życzliwym użytkownikiem tego forum, nie zadajesz zbędnych pytań tylko starasz się pomóc czego doświadczyłem wcześniej.

Wojtek ma rację i dlatego jeszcze raz piszę WIELKIE DZIĘKI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgodnie z obietnicą załączam tłumaczenie fragmentu dotyczącego zasad użytkowania aparatury i instalacji odbiornika. Rewelacji raczej nie ma, nie mniej, mam nadzieję, że będzie przydatne. Znalazłem jeszcze fragment traktujący o zależności pomiędzy bindowaniem i ustawianiem Fail Safe. Przetłumaczę w tygodniu.

 

(Tekst oryginalny str.13)

 

Warunki bezpieczeństwa przy użytkownaiu pasma 2.4GHz

 

1.

Pasmo 2.4 GHz może być wykorzystywane przez różnego rodzaju urządzenia. Działające w bezpośrednim otoczeniu urządzenia mogą być przyczyną zakłóceń typu interferencyjnego w tym samym paśmie. Zawsze przed stratem, należy przeprowadzić test skuteczności działania aparatury i poprawnego działania serwomechanizmów, także w warunkach, gdy nadajnik jest odpowiednio oddalony od modelu. Korzystanie z pomocnika, obsługującego pozostający w oddaleniu model, zapewnia najwłaściwsze waruki testowania.

 

2.

Nie należy wykonywać lotów modelem w sąsiedztwie działających sieci bezprzewodowych typu LAN. Nie należy także używać nadajnika, gdy w pobliżu działają telefony komórkowe, lub inne urządzenia generujące fale radiowe. Może to bowiem prowadzić do zmniejszenia skutecznego zasięgu sterowania modelem.

 

3.

Jednoczesne działanie wielu urządzeń do zdalnego sterowania, może mieć wpływ na wydłużenie czasu reakcji odbiornika, tak więc należy wnikliwie sprawdzić otoczenie, przed startem. Jeżeli podczas lotu modelu występuje podejrzenie zbyt wolnego reagowania odbiornika, należy niezwłocznie wylądować i przerwać loty.

 

4.

Należy zapoznać się z odpowiednimi przepisami i regulaminem stosowania aparatur pracujących w paśmie 2.4 GHz, obowiązującymi na danym lotnisku.

 

5.

W odróznieniu od zakresów częstotliwości wykorzystywanych przez uprzednio produkowane aparatury, w paśmie 2.4 GHz na warunki odbioru, znaczny wpływ mają dużych rozmiarów przeszkody i konstrukcje betonowe lub stalowe znajdujące się na dorodze pomiędzy nadajnikiem a odbiornikiem. Na działanie aparatury znaczny wpływ mogą mieć także ogrodzeniowe siatki druciane i podobne obiekty. Należy mieć to na względzie dla zachowania warunków bezpieczeństwa lotów.

 

 

Ogólne warunki bezpiecznego użytkowania aparatury.

 

1.

Przed wykonywaniem lotów, należy najpierw włączać nadajnik, a potem odbiornik. Po zakończeniu lotów należy wyłączyć najpierw odbiornik, a następnie nadajnik. Postępowanie odwrotne jest niebezpieczne ze względu na możliwość niekontrolowanego zadziałania serwomechanizmów.

 

2.

Przed rozpoczęciem lotów, należy sprawdzić, czy akumaulatory nadajnika i odbiornika są właściwie naładowane.

 

 

Warunki bezpiecznego użytkowania nadajnika.

 

1.

Nie należy nigdy, podczas lotów, dotykać anteny nadajnika. Może to spowodować spadek mocy wyjściowej nadajnika i utratę możliwości sterowania modelem. Należy trzymać nadajnik tak, aby antena była usytuowana możliwie prostopadle do powierzchni ziemi.

 

2.

Antena nadajnika jest delikatna i należy obchodzić się z nią ostrożnie.

 

3.

Nie należy wciskać przycisku BIND podczas lotu modelu. Naciśnięcie przycisków BIND oraz TRAINER, powoduje przerwanie transmisji sygnału radiowego. Po zwolnieniu przełączników, przywrócenie transmisji sygnału następuje dopiero po pewnym czasie, tak więc może to być niebezpieczne.

 

 

Warunki bezpiecznego użytkowania i instalacji odbiornika w modelu.

 

1.

Odbiornik wyposażony jest w dwie anteny przewodowe. Cieńsza górna część przewodu stanowi właściwą antenę odbiorczą, tak więc należy instalować natenę w modelu bez zginania tej części odbiorczej. Zgięcie części odbiorczej anteny pogarsza warunki odbioru.

 

2.

Anteny odbiornika są delikatne i należy obchodzić się z nimi ostrożnie. W szczególności nie należy ciągnąć przewodu anteny, ani wpychać przy użyciu siły.

 

3.

Nie należy odcinać, ani przedłużać anten.

 

4.

Grubszą część anteny stanowi kabel współosiowy. Nie należy użytkować odbiornika przy ostrym zagięciu tej części anteny. Nie należy także wielokrotnie intensywnie zginać tej części anteny, ponieważ może to doprowazdić do przerwania rdzenia przewodu. Podczas instalowania w modelu należy wyginać tą część anteny tak delikatnie, jak to możliwe.

 

5.

Anteny odbiornika należy instalować wykorzystując drewniane lub wykonane z tworzyw sztyucznych, nie przewodzące części modelu, kształtując przy tym właściwe części odbiorcze anteny tak, aby usytuowane były pod kątem 90 stopni względem siebie. Jest to niezwykle ważne dla zapewnienia właściwego odbioru, bez względu na położenie, wysokość i kierunek lotu modelu.

 

6.

Podczas instalacji w modelu, właściwe części odbiorcze anteny, anleży zabezpieczyć wykorzystując rurki z tworzyw sztucznych (jak np. rurki do anten odbiorników modeli samochodów, itp.)

 

7.

Należy chronić, właściwe części odbiorcze anten, przed kontaktem z przewodzącymi częsciami modelu. Kadłuby szybowców i struktury kadłuba modeli smigłowców, mogą zawierać elementy przewodzące. Należy zwrócic na to szczególną uwagę.

 

8.

W przypadku instalowania odbiornika w modelach wykonanych z materiałów przewodzących, znajdujących się w bezpośrednim otoczeniu anteny, należy zamontowac odbiornik tak, aby właściwe części odbiorcze anten były wyprowadzone na zewnątrz modelu. Ekranowanie części odbiorczych anten, może bowiem całkowicie uniemożliwić odbiór sygnału.

 

9.

Odbiornik i anteny powinny być zainstalowane przy zachowaniu bezpiecznej odległości od ESC (elektronicznych regulatorów obrotów), silników spalinowych i silników elektrycznych. Wszystkie te urządzenia są żródłem zakłóceń elektrycznych i szumów, mogących znacznie wpływać na warunki odbioru.

 

10.

Określone położenie odbiornika i anten w modelu, może niekorzystnie wpływać na warunki odbioru. Należy wówczas spróbować zmienić położenie odbiornika i anten, stosując jednocześnie podane w niniejszej instrukcji zalecenia. Po dokonaniu zmiany, przed wykonywaniem lotów, należy sprawdzić model i działanie serwomechnizmów.

 

PP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.