Andrzej Klos Opublikowano 16 Lutego Opublikowano 16 Lutego 21 godzin temu, Leszek J. napisał: Dzięki za odpowiedź. Powraca temat Ogara . Profil skrzydła proponowane przez Ciebie jest świetny i już "rozgryziony" programem . Nachodzi mnie jednak przemyślenie po waszych sugestiach , czy zwiększyć rozpiętość skrzydła z 2 m do 3m ? Tym samym powiększą się o 50 % wymiary całego kadłuba i stateczników , a to wiadomo ,wpływa znacząco na wagę modelu , tym samym na zastosowanie odpowiednio większego napędu dochodzi wtedy ciężar silnika i ciężar większego pakietu ( tu tez już nie było by problemu z większym śmigłem. ) Wiec robi się tu " koło zamknięte" . Czy może można było by nie zachować proporcji grubości kadłuba bo to bańka wyjdzie z kabiny . Jak wy byście potraktowali wymiary kadłuba i usterzenia , zwiększając długość skrzydła o 50%. Mam też dylemat , czy robić skrzydło konstrukcyjne , w którym pomógł by mi bardzo nowy nabytek w postaci plotera laserowego , (który świetnie daje sobie radę w balsie i sklejce a w oparciu o program LightBurn to już jestem w siódmym niebie) Więc czy konstrukcja skrzydła i statecznika poziomego , czy jednak rdzeń styro? Sam kadłub chcę wykonać w laminacie na bazie "formy traconej" i zastosuje mix rury węglowej z laminatem . Co Wy na to ? Jak widzicie powrót do modelarstwa nie jest łatwy po takim czasie. Nie jestem obeznany w nowościach jeśli chodzi o techniki , ale powoli jak "stary łyżwiarz" rozpędzam się na tych" łyżwach" techniki modelarskiej i ...obym się nie wy...😂 Pozdrawiam. Powieksz wszystkie wymiary przez 1.5 i bedzie git 😁. Jesli zrobisz, jakis cienszy kadlub to bedzie glupio wygladal! Powiekszenie samego skrzydla o 50% tez do kitu bo zmieni sie cala dynamika skrzydla/stateczniki, zostaw to. Warto by sprawdzic "objetosciowy wspolczynnik statecznika wysokosci". Masa wzrasta w trzeciej potedze tzn 3m model bedzie wazyl ~1.5^3=3.375 wiecej niz orginal. Jesli masz zamiar zrobic kadlub metoda traconego styropianu to polecam przeczytac moj watek o PZL38 Wilk gdzie dokladnie opisalem proces. Mam w tej metodzie duze doswiadczenie a niestety wiekszosc kolego nie robi tego poprawnie. Np polewanie tkaniny na kopycie w celu poprawienia gladkosci nie ma sensu. Powieksza to mase i robi konstrukcje bardziej krucha. Do wygladzenie stosuje sie mikrobalony na ostatniej warstwie tkaniny etc, etc. Szlifowanie ich zajmuje troche czasu ale to nie jest az takie trudne. Warto tez sprawdzic jak robi to RamyRC w modelach Tyler Perry.
Leszek J. Opublikowano 17 Lutego Autor Opublikowano 17 Lutego 11 godzin temu, Andrzej Klos napisał: RamyRC w modelach Tyler Perry. Ci to się bawią... szok.😊👍 Dziękuję za odpowiedź.😊
robas69 Opublikowano 6 Marca Opublikowano 6 Marca Ciekawe czy model to taki nielot, czy oryginał, że nawet przy lądowaniu używa napędu. A to moto SZYBOWIEC.
Sroka Opublikowano 6 Marca Opublikowano 6 Marca Moddel lata wspaniale , mam do dzisiaj i ciagle bez zazutow, ja ma wykonane z trawy bez zadnych dodatkowych kolek.
Andrzej Klos Opublikowano 6 Marca Opublikowano 6 Marca 8 godzin temu, robas69 napisał: Ciekawe czy model to taki nielot, czy oryginał, że nawet przy lądowaniu używa napędu. A to moto SZYBOWIEC. Dlaczego nielot? Wyglada na to, ze smiglo kreci sie od pedu powietrza..
robas69 Opublikowano 6 Marca Opublikowano 6 Marca Nie wiem tego na 100 procent, ale kręcące się łopaty widać długo po przyziemieniu na pasie, nawet po zwrocie w innym kierunku jazdy po nawierzchni.
zbjanik Opublikowano 6 Marca Opublikowano 6 Marca Może nie ustawił hamulca i śmigiełko się buja i buja. Poza tym to oblot, ważne jest wrócić cało na ziemię, a jak szybuje wyjdzie później w praniu. Jakby był nielot, to nie przeżył by oblotu😄 1
Rekomendowane odpowiedzi