Skocz do zawartości

Twinstar - wymiana silników


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam takie letadlo jak na filmie  https://youtu.be/DA3_R8JrEo8  Służy mi to tylko do nauki nurkowania w zbożu (Młody nie zawsze zauważy moment wyczepienia) z bratankiem.  Moje pytanie/prośba dotyczy wymiany silników szczotkowych Multiplex Permax 400 6V na bezszczotkowe tak jak na foto czyli  D2830/11 1000kv (lub proszę i inne propozycje silników)

 I tu pytanie. Do tej pory na accu robiłem 3 wyciągi (bardzo wysoko) czy po zmianie na silniki bezszczotkowe zrobię z 5 wyciągów. Wydaje mi się, że te szczotki są bardzo prądożerne. I jeszcze jedno, na zdjęciach widać regler (myślę, że jeden) 20A czy to nie za mało?

Jeżeli wszystkie odpowiedzi będą na TAK to czy ktoś posiada dwa takie identyczne silniki – chętnie kupię

Dziękuję za każdą podpowiedź.

Pozdrawiam

6d95b5db-1499-419e-a90e-17c2699e5159.jpg

eef3f14c-c660-4ac7-a1df-5f578769a858.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twinek to bardzo efektywny model :)

Osobiście stosuję te silniki:
https://www.dronopedia.pl/pl/p/Silnik-Emax-ECO-II-2207-1700kv/803

 

Ze śmigłami 6x4 i pakietem 3s 14 000mAh (tak, naprawdę tyle zer) i pozwala mi to na lot 2,5h, bądź łącznie 8000-10000m wysokości (na innych śmigłach może nawet nieco więcej).

Jakbym miał w tym pakiet koło 4000 to wtedy łącznie pewnie ze 4000m przewyższenia byłoby w zasięgu (bo prądu i wagi mniej).

 

Sam oceń co Ci to daje :)

Większe silniki raczej odradzam, nie ma potrzeby tyle mocy w tym modelu wozić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
6 minut temu, dariuszj napisał:

 

Tak patrzę na specyfikację i trochę oczom nie wierzę - 34 gramowy silnik i prawie kilowat mocy?

Tak to wychodzi.

Ile pokręcą przy tej mocy to inny temat, ale chwilowo spokojnie tyle wezmą.

 

Dla przykładu - mój quad na pakiecie z 6s i 4 silnikami 2208, potrafił brać w trybie ciągłym 120A, a chwilowo i 150A.

Silniki quadowe to brutalne bestie, dawno już odjechały typowo samolotowym silnikom jak AXI. Problem jest taki, że mało jest rozmiarów.

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Atomizer napisał:

Ciekawy temat! Czyli co spokojnie można wziąć jeden czy dwa silniczki od drona i zamontować do samolotu aby poprawić osiągi...

Zdefiniuj 'poprawić'.

Bo silnik elektryczny mocy z powietrza nie bierze, więc jeśli chcesz więcej mocy, to bateria będzie musiała być większa.

Jeśli zaś zastąpisz silnik o tej samej mocy, to zyskasz parę gram i nic więcej.

 

Dodatkowo - te silniki są tylko szybkoobrotowe, więc jak nie urządza Cię śmigło do 7" (max do 8" powiedzmy) to też Ci nic nie pomoże.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu chodzi stosunek wagi silnika do mocy... w spec podają że silnik ma 960Wa waży 33g czyli prawie taka sama moc jak przykładowo Emax GT2826/05 KV860, który ma 990W ale waży 175g. Pewnie nijak ma się to do generowanego ciągu... ale przykładowo jakby zamienić silnik samolotowy o masie 40g na ten silnik czy by coś zarobił na tym?

Przykładowo zastąpić REDOX - Silnik Brushless BBL 450/1200 waga 41g ciąg 470g na 3s podejrzewam śmigło 7 cali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.07.2023 o 00:18, Patryk Sokol napisał:

Twinek to bardzo efektywny model :)

Osobiście stosuję te silniki:
https://www.dronopedia.pl/pl/p/Silnik-Emax-ECO-II-2207-1700kv/803

 

Ze śmigłami 6x4 i pakietem 3s 14 000mAh (tak, naprawdę tyle zer) i pozwala mi to na lot 2,5h, bądź łącznie 8000-10000m wysokości

Jaką masz na tym napędzie prędkość przelotową? 2.5h to ładny czas wożenia się w powietrzu, pytanie z jaką średnią prędkością.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Marcin napisał:

Jaką masz na tym napędzie prędkość przelotową? 2.5h to ładny czas wożenia się w powietrzu, pytanie z jaką średnią prędkością.

60km/h optymalna, 40km/h ekonomiczna, 120km/h na pełnej przepustnicy.

 

2,5h robię na 40km/h, na 60km/h mam już 2h. Na maxie 30min :D

 

5 godzin temu, Atomizer napisał:

Tu chodzi stosunek wagi silnika do mocy... w spec podają że silnik ma 960Wa waży 33g czyli prawie taka sama moc jak przykładowo Emax GT2826/05 KV860, który ma 990W ale waży 175g.

 

 

Pewnie nijak ma się to do generowanego ciągu... ale przykładowo jakby zamienić silnik samolotowy o masie 40g na ten silnik czy by coś zarobił na tym?

Przykładowo zastąpić REDOX - Silnik Brushless BBL 450/1200 waga 41g ciąg 470g na 3s podejrzewam śmigło 7 cali.

Kwestia śmigła :)

Emaxa takiego nie zastąpisz quadowcem, bo będzie tylko wył, a samolotu nie pociągnie.

Ale tego dzwonkowego Redoxa to śmiało - będziesz Pan zadowolony :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.