Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam takie letadlo jak na filmie  https://youtu.be/DA3_R8JrEo8  Służy mi to tylko do nauki nurkowania w zbożu (Młody nie zawsze zauważy moment wyczepienia) z bratankiem.  Moje pytanie/prośba dotyczy wymiany silników szczotkowych Multiplex Permax 400 6V na bezszczotkowe tak jak na foto czyli  D2830/11 1000kv (lub proszę i inne propozycje silników)

 I tu pytanie. Do tej pory na accu robiłem 3 wyciągi (bardzo wysoko) czy po zmianie na silniki bezszczotkowe zrobię z 5 wyciągów. Wydaje mi się, że te szczotki są bardzo prądożerne. I jeszcze jedno, na zdjęciach widać regler (myślę, że jeden) 20A czy to nie za mało?

Jeżeli wszystkie odpowiedzi będą na TAK to czy ktoś posiada dwa takie identyczne silniki – chętnie kupię

Dziękuję za każdą podpowiedź.

Pozdrawiam

6d95b5db-1499-419e-a90e-17c2699e5159.jpg

eef3f14c-c660-4ac7-a1df-5f578769a858.jpg

  • Lubię to 1
Opublikowano

Twinek to bardzo efektywny model :)

Osobiście stosuję te silniki:
https://www.dronopedia.pl/pl/p/Silnik-Emax-ECO-II-2207-1700kv/803

 

Ze śmigłami 6x4 i pakietem 3s 14 000mAh (tak, naprawdę tyle zer) i pozwala mi to na lot 2,5h, bądź łącznie 8000-10000m wysokości (na innych śmigłach może nawet nieco więcej).

Jakbym miał w tym pakiet koło 4000 to wtedy łącznie pewnie ze 4000m przewyższenia byłoby w zasięgu (bo prądu i wagi mniej).

 

Sam oceń co Ci to daje :)

Większe silniki raczej odradzam, nie ma potrzeby tyle mocy w tym modelu wozić.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
6 minut temu, dariuszj napisał:

 

Tak patrzę na specyfikację i trochę oczom nie wierzę - 34 gramowy silnik i prawie kilowat mocy?

Tak to wychodzi.

Ile pokręcą przy tej mocy to inny temat, ale chwilowo spokojnie tyle wezmą.

 

Dla przykładu - mój quad na pakiecie z 6s i 4 silnikami 2208, potrafił brać w trybie ciągłym 120A, a chwilowo i 150A.

Silniki quadowe to brutalne bestie, dawno już odjechały typowo samolotowym silnikom jak AXI. Problem jest taki, że mało jest rozmiarów.

  • Dzięki 1
Opublikowano
26 minut temu, Atomizer napisał:

Ciekawy temat! Czyli co spokojnie można wziąć jeden czy dwa silniczki od drona i zamontować do samolotu aby poprawić osiągi...

Zdefiniuj 'poprawić'.

Bo silnik elektryczny mocy z powietrza nie bierze, więc jeśli chcesz więcej mocy, to bateria będzie musiała być większa.

Jeśli zaś zastąpisz silnik o tej samej mocy, to zyskasz parę gram i nic więcej.

 

Dodatkowo - te silniki są tylko szybkoobrotowe, więc jak nie urządza Cię śmigło do 7" (max do 8" powiedzmy) to też Ci nic nie pomoże.

 

Opublikowano

Tu chodzi stosunek wagi silnika do mocy... w spec podają że silnik ma 960Wa waży 33g czyli prawie taka sama moc jak przykładowo Emax GT2826/05 KV860, który ma 990W ale waży 175g. Pewnie nijak ma się to do generowanego ciągu... ale przykładowo jakby zamienić silnik samolotowy o masie 40g na ten silnik czy by coś zarobił na tym?

Przykładowo zastąpić REDOX - Silnik Brushless BBL 450/1200 waga 41g ciąg 470g na 3s podejrzewam śmigło 7 cali.

Opublikowano
W dniu 11.07.2023 o 00:18, Patryk Sokol napisał:

Twinek to bardzo efektywny model :)

Osobiście stosuję te silniki:
https://www.dronopedia.pl/pl/p/Silnik-Emax-ECO-II-2207-1700kv/803

 

Ze śmigłami 6x4 i pakietem 3s 14 000mAh (tak, naprawdę tyle zer) i pozwala mi to na lot 2,5h, bądź łącznie 8000-10000m wysokości

Jaką masz na tym napędzie prędkość przelotową? 2.5h to ładny czas wożenia się w powietrzu, pytanie z jaką średnią prędkością.

Opublikowano
25 minut temu, Marcin napisał:

Jaką masz na tym napędzie prędkość przelotową? 2.5h to ładny czas wożenia się w powietrzu, pytanie z jaką średnią prędkością.

60km/h optymalna, 40km/h ekonomiczna, 120km/h na pełnej przepustnicy.

 

2,5h robię na 40km/h, na 60km/h mam już 2h. Na maxie 30min :D

 

5 godzin temu, Atomizer napisał:

Tu chodzi stosunek wagi silnika do mocy... w spec podają że silnik ma 960Wa waży 33g czyli prawie taka sama moc jak przykładowo Emax GT2826/05 KV860, który ma 990W ale waży 175g.

 

 

Pewnie nijak ma się to do generowanego ciągu... ale przykładowo jakby zamienić silnik samolotowy o masie 40g na ten silnik czy by coś zarobił na tym?

Przykładowo zastąpić REDOX - Silnik Brushless BBL 450/1200 waga 41g ciąg 470g na 3s podejrzewam śmigło 7 cali.

Kwestia śmigła :)

Emaxa takiego nie zastąpisz quadowcem, bo będzie tylko wył, a samolotu nie pociągnie.

Ale tego dzwonkowego Redoxa to śmiało - będziesz Pan zadowolony :D

Opublikowano

Hmm, ja na 4s 5000 latam, smigla 8x8 na silnikach 1000kv NTM Prop drive. 60kmh mam na 5A około a latam właśnie na 4s1p 5000 mAh z pakietu Samsunga 21700 50S. 
image.png.7ad48653a30717e6adfe8c3394677ab6.png

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.