Andrzej68IX Opublikowano 10 Lipca 2023 Opublikowano 10 Lipca 2023 Witam Mam takie letadlo jak na filmie https://youtu.be/DA3_R8JrEo8 Służy mi to tylko do nauki nurkowania w zbożu (Młody nie zawsze zauważy moment wyczepienia) z bratankiem. Moje pytanie/prośba dotyczy wymiany silników szczotkowych Multiplex Permax 400 6V na bezszczotkowe tak jak na foto czyli D2830/11 1000kv (lub proszę i inne propozycje silników) I tu pytanie. Do tej pory na accu robiłem 3 wyciągi (bardzo wysoko) czy po zmianie na silniki bezszczotkowe zrobię z 5 wyciągów. Wydaje mi się, że te szczotki są bardzo prądożerne. I jeszcze jedno, na zdjęciach widać regler (myślę, że jeden) 20A czy to nie za mało? Jeżeli wszystkie odpowiedzi będą na TAK to czy ktoś posiada dwa takie identyczne silniki – chętnie kupię Dziękuję za każdą podpowiedź. Pozdrawiam 1
Patryk Sokol Opublikowano 10 Lipca 2023 Opublikowano 10 Lipca 2023 Twinek to bardzo efektywny model Osobiście stosuję te silniki: https://www.dronopedia.pl/pl/p/Silnik-Emax-ECO-II-2207-1700kv/803 Ze śmigłami 6x4 i pakietem 3s 14 000mAh (tak, naprawdę tyle zer) i pozwala mi to na lot 2,5h, bądź łącznie 8000-10000m wysokości (na innych śmigłach może nawet nieco więcej). Jakbym miał w tym pakiet koło 4000 to wtedy łącznie pewnie ze 4000m przewyższenia byłoby w zasięgu (bo prądu i wagi mniej). Sam oceń co Ci to daje Większe silniki raczej odradzam, nie ma potrzeby tyle mocy w tym modelu wozić.
RobRoy Opublikowano 6 Listopada 2023 Opublikowano 6 Listopada 2023 W dniu 11.07.2023 o 00:18, Patryk Sokol napisał: Twinek to bardzo efektywny model Osobiście stosuję te silniki: https://www.dronopedia.pl/pl/p/Silnik-Emax-ECO-II-2207-1700kv/803 A jaki ciąg daje ten silnik przy 3S...4S . Szukam lekkiego napędu do piankolota ...
dariuszj Opublikowano 6 Listopada 2023 Opublikowano 6 Listopada 2023 W dniu 11.07.2023 o 00:18, Patryk Sokol napisał: Osobiście stosuję te silniki: https://www.dronopedia.pl/pl/p/Silnik-Emax-ECO-II-2207-1700kv/803 Tak patrzę na specyfikację i trochę oczom nie wierzę - 34 gramowy silnik i prawie kilowat mocy?
Patryk Sokol Opublikowano 6 Listopada 2023 Opublikowano 6 Listopada 2023 6 minut temu, dariuszj napisał: Tak patrzę na specyfikację i trochę oczom nie wierzę - 34 gramowy silnik i prawie kilowat mocy? Tak to wychodzi. Ile pokręcą przy tej mocy to inny temat, ale chwilowo spokojnie tyle wezmą. Dla przykładu - mój quad na pakiecie z 6s i 4 silnikami 2208, potrafił brać w trybie ciągłym 120A, a chwilowo i 150A. Silniki quadowe to brutalne bestie, dawno już odjechały typowo samolotowym silnikom jak AXI. Problem jest taki, że mało jest rozmiarów. 1
Atomizer Opublikowano 6 Listopada 2023 Opublikowano 6 Listopada 2023 Ciekawy temat! Czyli co spokojnie można wziąć jeden czy dwa silniczki od drona i zamontować do samolotu aby poprawić osiągi...
Patryk Sokol Opublikowano 6 Listopada 2023 Opublikowano 6 Listopada 2023 26 minut temu, Atomizer napisał: Ciekawy temat! Czyli co spokojnie można wziąć jeden czy dwa silniczki od drona i zamontować do samolotu aby poprawić osiągi... Zdefiniuj 'poprawić'. Bo silnik elektryczny mocy z powietrza nie bierze, więc jeśli chcesz więcej mocy, to bateria będzie musiała być większa. Jeśli zaś zastąpisz silnik o tej samej mocy, to zyskasz parę gram i nic więcej. Dodatkowo - te silniki są tylko szybkoobrotowe, więc jak nie urządza Cię śmigło do 7" (max do 8" powiedzmy) to też Ci nic nie pomoże.
Atomizer Opublikowano 6 Listopada 2023 Opublikowano 6 Listopada 2023 Tu chodzi stosunek wagi silnika do mocy... w spec podają że silnik ma 960Wa waży 33g czyli prawie taka sama moc jak przykładowo Emax GT2826/05 KV860, który ma 990W ale waży 175g. Pewnie nijak ma się to do generowanego ciągu... ale przykładowo jakby zamienić silnik samolotowy o masie 40g na ten silnik czy by coś zarobił na tym? Przykładowo zastąpić REDOX - Silnik Brushless BBL 450/1200 waga 41g ciąg 470g na 3s podejrzewam śmigło 7 cali.
Marcin Opublikowano 6 Listopada 2023 Opublikowano 6 Listopada 2023 W dniu 11.07.2023 o 00:18, Patryk Sokol napisał: Twinek to bardzo efektywny model Osobiście stosuję te silniki: https://www.dronopedia.pl/pl/p/Silnik-Emax-ECO-II-2207-1700kv/803 Ze śmigłami 6x4 i pakietem 3s 14 000mAh (tak, naprawdę tyle zer) i pozwala mi to na lot 2,5h, bądź łącznie 8000-10000m wysokości Jaką masz na tym napędzie prędkość przelotową? 2.5h to ładny czas wożenia się w powietrzu, pytanie z jaką średnią prędkością.
Patryk Sokol Opublikowano 6 Listopada 2023 Opublikowano 6 Listopada 2023 25 minut temu, Marcin napisał: Jaką masz na tym napędzie prędkość przelotową? 2.5h to ładny czas wożenia się w powietrzu, pytanie z jaką średnią prędkością. 60km/h optymalna, 40km/h ekonomiczna, 120km/h na pełnej przepustnicy. 2,5h robię na 40km/h, na 60km/h mam już 2h. Na maxie 30min 5 godzin temu, Atomizer napisał: Tu chodzi stosunek wagi silnika do mocy... w spec podają że silnik ma 960Wa waży 33g czyli prawie taka sama moc jak przykładowo Emax GT2826/05 KV860, który ma 990W ale waży 175g. Pewnie nijak ma się to do generowanego ciągu... ale przykładowo jakby zamienić silnik samolotowy o masie 40g na ten silnik czy by coś zarobił na tym? Przykładowo zastąpić REDOX - Silnik Brushless BBL 450/1200 waga 41g ciąg 470g na 3s podejrzewam śmigło 7 cali. Kwestia śmigła Emaxa takiego nie zastąpisz quadowcem, bo będzie tylko wył, a samolotu nie pociągnie. Ale tego dzwonkowego Redoxa to śmiało - będziesz Pan zadowolony
Marcin Opublikowano 6 Listopada 2023 Opublikowano 6 Listopada 2023 Hmm, ja na 4s 5000 latam, smigla 8x8 na silnikach 1000kv NTM Prop drive. 60kmh mam na 5A około a latam właśnie na 4s1p 5000 mAh z pakietu Samsunga 21700 50S.
Rekomendowane odpowiedzi