Jump to content

Su XR 90mm kompozyt


Recommended Posts

Zamiast drukowac wielki model, gdzie twardosc materialow bylaby problematyczna i po prostu nie mialem checi na taka ilosc pracy, postanowilem po prostu kupic kompozytowy pierwowzor :D

378277156_1655590384929507_5892792793733796289_n.thumb.jpg.1b91c94b2f627b5d51ac0f392e2c7938.jpg361420218_271037432210603_3084754723855633909_n.thumb.jpg.6c086b76b5783261396a3aa05177215a.jpg378266617_840157687775069_5273818554471165139_n.thumb.jpg.c2c67a08cff7dc932b6a24c6785a87a5.jpg378106977_266078933005967_3198088972032455352_n.thumb.jpg.a16361ae7c1986e1abdd32054b28377e.jpg

 

Odbior osobisty z aeroklubu berlinskiego. Jeden z trzech istniejacych egzemplarzy.

Wstawilem w niego 2x Schubeler 90mm 1125kv, 2x ESC Hobbywing FlyFun 110V i  2x 14S Molicel P45B.

Oba ESC maja BEC, wstawielem diody Schottky na czerwonych kablach - tak wiec mam redundantne zasilanie.
Waga do startu 7.2kg, ciag statyczny 8kg.

Lata ladnie, ale nie umiem nim ladowac ;D

Jak widzicie na drugim filmie, wycialem mu na grzbiecie dwa NACA ducty, zeby miec chlodzenie ESC.

Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, robertus napisał:

Coś nie lubi wyższych kątów natarcia przy lądowaniu, trzeba płasko. Trochę to dziwne.

 

Jak ma skos skrzydeł nie w tą stronę co powinien to nic dziwnego.

Link to comment
Share on other sites

Po zachowaniu modelu widać, że masz ciężki model na dziób. Model pompuje (to po starcie) i przepada przy niskich prędkościach. Spróbuj przesunąć CG do tyłu. Zacznij od 10 mm. Wg mnie się uspokoi. I chyba coś z tymi kaczkami do lądowania nie tak.

Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, paulusr said:

Po zachowaniu modelu widać, że masz ciężki model na dziób. Model pompuje (to po starcie) i przepada przy niskich prędkościach. Spróbuj przesunąć CG do tyłu. Zacznij od 10 mm. Wg mnie się uspokoi.

Hmm, umiescilem kawalek olowiu z przodu modelu zeby do pierwszych lotow byl nieco bardziej stabilny (=ciezszy z przodu), bo ze wzgledu na konstrukcje jest bardzo czuly w osi pionowej. 
Teraz jak jest wytrymowany, bo mozna zdjac.

 

Link to comment
Share on other sites

Mnie to wygląda na zwykłe przeciągnięcie... utrata prędkości poprzez wyhamowanie dużym kontem w ostatnim etapie schodzenia, model ciężki więc nie ma co się dziwić. Model ładnie podchodził do lądowania tylko trzeba było zamiast do góry dać lekko w dół albo trzymać linię prostą schodzenia...tak aby model nie wytracił prędkości i nie przeciągnął.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, adam.trzaskowski napisał:

Hmm, umiescilem kawalek olowiu z przodu modelu zeby do pierwszych lotow byl nieco bardziej stabilny (=ciezszy z przodu), bo ze wzgledu na konstrukcje jest bardzo czuly w osi pionowej. 
Teraz jak jest wytrymowany, bo mozna zdjac.

 

Trymować go znów będziesz... 👾

A co do canardów. Ja bym spróbował odwrotnego wychylenia. Np. J10 3D do lądowania delikatnie dociska dziób stabilizując model. Podobnie ustawiłem w Rafale (choć szansy lądowania mi nie dano) ale to za namową kolegów, którzy latają takimi modelami. Zwróć uwagę, że tak wychylony canard ma przy "jetowym przyziemieniu" kąty zupełnie poza krytycznymi.

Link to comment
Share on other sites

45 minutes ago, paulusr said:

Trymować go znów będziesz... 👾

A co do canardów. Ja bym spróbował odwrotnego wychylenia. Np. J10 3D do lądowania delikatnie dociska dziób stabilizując model. Podobnie ustawiłem w Rafale (choć szansy lądowania mi nie dano) ale to za namową kolegów, którzy latają takimi modelami. 

To bylby wyjatkowo zly pomysl ;D Zanurkowalby pionowo w dol ;)
W J10 i Rafale kanardy sa opcjonalne - w przypadku skrzydel wychylonych do przodu kanardy musza dzwigac przod caly czas.
Tutaj gosc to ladnie tlumaczy:


Ale wiem co masz na mysli - w moim Freewing Gripenie kanardy mam ustawione nieco w dol - to ulatwia lot pod duzym katem natarcia.

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.