Jerzy Markiton Opublikowano 27 Lutego Opublikowano 27 Lutego Lekko w górę - nie ma sensu ! Zadziała jako stabilizator poprzeczny I..... I wszystko ! Jeżeli maja hamować - muszą być wyraźnie wychylone ! > 30 stopni ! + kontra wysokości oczywiście. Wyraźny efekt hamowania - lotki powyżej 45 stopni ! Przepraszam - jeżeli odnoszę się tak "obcesowo". Ale zdawałeś tu już tyle relacji, że sprawiało to wrażenie doświadczonego modelarza. A teraz pytania w stylu "nowicjusza" w temacie. Wiem: nikt nie zjadł wszystkich rozumów. Ale coś to tak jakoś nie pasuje.... I nie jest to "strofowanie". Tylko człek nie wie, jakiej odpowiedzi oczekujesz.... Jeśli to Agille - to już zawias pod klapy jest gotowy. 2 serwa - to chyba nie jest problem ? No to w czym problem ???? .Pozdrawiam - Jurek
Ares Opublikowano 28 Lutego Opublikowano 28 Lutego 5 godzin temu, Marcin napisał: Zanim mu klapy wytnę myślę jak mu skrócić drogę lądowania - na przełączniku obie lotki lekko w górę i kontra wysokością ma sens? Moim skromnym zdaniem nic nie zastąpi klasycznego BF do lądowania. To najlepszy rodzaj hamulca jaki wymyślono w modelarstwie. Natomiast jak pisze Jerzy lotki aby działały jako hamulec muszą być wychylane o duży kąt w górę a to z kolei praktycznie pozbawia możliwości sterowania poprzecznego modelem. W konfiguracji BF lotki nie są aż tak wychyone do góry i trochę jeszcze da się sterować pochyleniem modelu co znakomicie pomaga zwłaszcza w turbulencji. Także Marcin , jeśli możesz tnij te klapy najszybciej jak się da! W dobrym elektroszybowcu hamulec BF to podstawa.
Patryk Sokol Opublikowano 28 Lutego Opublikowano 28 Lutego Rób te klapy i nie marnuj życia Cały bajer tego modelu polega na tym, że jego profile są przystosowane do ciągłej współpracy z klapami. A tak jak latasz to już kij z lądowaniem, ale masz model który krąży topornie, zawraca topornie i jest ogólnie tępawy w reakcji na SW. Znaczy wiem,że wciąż lepiej niż przeciętny motoszybowiec na rynku, ale to tak jakbyś jeździł samochodem używając tylko jednego biegu
Marcin Opublikowano 28 Lutego Opublikowano 28 Lutego OK, będę ciął te skrzydło w weekend. Jakąś tam wiedzę mam, ale czasami wolę dopytać niż jakiegoś byka uwalić wcześniej. Poza tym w sumie wracam do latania klasycznego to i niektóre rzeczy muszę sobie przypomnieć i odkurzyć. To jeszcze w sprawie klap dopytam na podstawie rysunków na stronie Arthobby czy dobrze rozumiem, że tekst "flaps follow with half of aileron throw" oznacza, że klapy maja pracować razem z lotkami na całej długości płata? Czyli wychylanie w górę też? Czy tylko robić je na wychylanie się w dół? Pytam bo od tego zależy ile kanałów odbiornika muszę dorwać, z klapami w jedną stronę tylko mogę je na Y dać ale jeśli mają pracować razem z lotkami to już osobne kanały są potrzebne.
Patryk Sokol Opublikowano 28 Lutego Opublikowano 28 Lutego 5 minut temu, Marcin napisał: OK, będę ciął te skrzydło w weekend. Jakąś tam wiedzę mam, ale czasami wolę dopytać niż jakiegoś byka uwalić wcześniej. Poza tym w sumie wracam do latania klasycznego to i niektóre rzeczy muszę sobie przypomnieć i odkurzyć. To jeszcze w sprawie klap dopytam na podstawie rysunków na stronie Arthobby czy dobrze rozumiem, że tekst "flaps follow with half of aileron throw" oznacza, że klapy maja pracować razem z lotkami na całej długości płata? Czyli wychylanie w górę też? Czy tylko robić je na wychylanie się w dół? Pytam bo od tego zależy ile kanałów odbiornika muszę dorwać, z klapami w jedną stronę tylko mogę je na Y dać ale jeśli mają pracować razem z lotkami to już osobne kanały są potrzebne. Pracują razem z lotkami, w obie strony. 1
Marcin Opublikowano 14 Marca Opublikowano 14 Marca Klapy działają. Butterfly bardzo fajnie spowalnia model, wreszcie mogę wybierać gdzie chcę lądować Domiksowałem wysokość tak, że na włączonym butterfly model lekko opada w doł dziobem bez dotykania drążków a jak zachodzi potrzeba to mogę nurkowanie zwiększyć lub zmniejszyć wysokością. I zrobiłem sobie butterfly na przełączniku ze sprężyną, tuż przed przyziemieniem odpuszczam i w ten sposób klapy nie zaczepiają o ziemię.
Patryk Sokol Opublikowano 14 Marca Opublikowano 14 Marca OK BF, BFem, ale jak wpływ klap na lot? I masz już mix klap do SW?
Marcin Opublikowano 14 Marca Opublikowano 14 Marca Na razie na 3poz przełączniku mam klapy ustawione wg instrukcji na cruise/thermal/slow thermal więc latam w cruise. Tzn latam to za duzo powiedziane na razie - krótkie wyciągnięcia w górę, parę kółek itp. Ale podoba mi się jak lata.
Patryk Sokol Opublikowano 14 Marca Opublikowano 14 Marca Ale mixa, że klapy chodzą razem ze sterem wysokości nie masz? Bo jak nie masz to zrób, to najważniejszy ficzer tego modelu
Marcin Opublikowano 15 Marca Opublikowano 15 Marca Nie, mam na razie tylko BF. Mix klap i wysokości? Czy klap i lotek? Bo o lotkach i klapach w manualu pisze, o klapach i wysokości już nie.
Patryk Sokol Opublikowano 15 Marca Opublikowano 15 Marca Faktycznie, będę musiał to nieco przerobić na planie, bo nie jest jasne, jak ktoś zawodniczych modeli nie ustawiał. Generalnie chodzi o to, ze jak zaciągasz ster wysokości, to klapy, razem z lotkami idą na 3st do dołu (niezależnie od ustawienia klap z suwaka/przełącznika) , a gdy oddajesz ster wysokości, to idą 2st do góry. Jeśli masz możliwość to polecam krzywą, że klapy osiągają maksymalne wychylenie w połowie wychylenia steru wysokości, a później już nie zmeiniają położenia. Czyli - zaciągasz ster wysokości, to klapy (z lotkami) idą w dół, w połowie wychylenia SW osiągaja 3st i dalej już wychylenie się nie zwiększa. A jak oddajesz ster wysokości, to klapy (z lotkami) idą w górę, w połowie wychylenia SW osiągaja -2st i dalej już wychylenie się nie zwiększa. 1
Rekomendowane odpowiedzi