Skocz do zawartości

AGILE ArtHobby


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Lekko w górę - nie ma  sensu ! Zadziała jako stabilizator poprzeczny I..... I wszystko !  Jeżeli maja hamować - muszą być wyraźnie wychylone ! > 30 stopni ! + kontra wysokości  oczywiście. Wyraźny efekt hamowania - lotki powyżej 45 stopni !

Przepraszam - jeżeli odnoszę się tak "obcesowo". Ale zdawałeś tu już tyle relacji, że sprawiało to wrażenie doświadczonego modelarza. A teraz pytania w stylu "nowicjusza" w temacie. Wiem: nikt nie zjadł wszystkich rozumów. Ale coś to tak jakoś nie pasuje....

I nie jest to "strofowanie". Tylko człek  nie wie, jakiej odpowiedzi oczekujesz....

Jeśli to Agille - to już zawias pod klapy jest gotowy. 2 serwa - to chyba nie jest problem ?  No to w czym problem ????

.Pozdrawiam - Jurek

Opublikowano
5 godzin temu, Marcin napisał:

Zanim mu klapy wytnę myślę jak mu skrócić drogę lądowania - na przełączniku obie lotki lekko w górę i kontra wysokością ma sens?

Moim skromnym zdaniem nic nie zastąpi klasycznego BF do lądowania. To najlepszy rodzaj hamulca jaki wymyślono w modelarstwie.

Natomiast jak pisze Jerzy lotki aby działały jako hamulec muszą być wychylane o duży kąt w górę a to z kolei praktycznie  pozbawia możliwości sterowania poprzecznego modelem. W konfiguracji BF lotki nie są aż tak wychyone do góry i trochę jeszcze da się sterować pochyleniem modelu co znakomicie pomaga zwłaszcza w turbulencji.

Także Marcin , jeśli możesz tnij te klapy najszybciej jak się da!:)

W dobrym elektroszybowcu hamulec BF to podstawa.

Opublikowano

Rób te klapy i nie marnuj życia :D 

 

Cały bajer tego modelu polega na tym, że jego profile są przystosowane do ciągłej współpracy z klapami.

A tak jak latasz to już kij z lądowaniem, ale masz model który krąży topornie, zawraca topornie i jest ogólnie tępawy w reakcji na SW.

 

Znaczy wiem,że wciąż lepiej niż przeciętny motoszybowiec na rynku, ale to tak jakbyś jeździł samochodem używając tylko jednego biegu :D 

 

Opublikowano

OK, będę ciął te skrzydło w weekend. 
Jakąś tam wiedzę mam, ale czasami wolę dopytać niż jakiegoś byka uwalić wcześniej. Poza tym w sumie wracam do latania klasycznego to i niektóre rzeczy muszę sobie przypomnieć i odkurzyć.

To jeszcze w sprawie klap dopytam na podstawie rysunków na stronie Arthobby czy dobrze rozumiem, że tekst "flaps follow with half of aileron throw" oznacza, że klapy maja pracować razem z lotkami na całej długości płata? Czyli wychylanie w górę też? Czy tylko robić je na wychylanie się w dół? Pytam bo od tego zależy ile kanałów odbiornika muszę dorwać, z klapami w jedną stronę tylko mogę je na Y dać ale jeśli mają pracować razem z lotkami to już osobne kanały są potrzebne.

Opublikowano
5 minut temu, Marcin napisał:

OK, będę ciął te skrzydło w weekend. 
Jakąś tam wiedzę mam, ale czasami wolę dopytać niż jakiegoś byka uwalić wcześniej. Poza tym w sumie wracam do latania klasycznego to i niektóre rzeczy muszę sobie przypomnieć i odkurzyć.

To jeszcze w sprawie klap dopytam na podstawie rysunków na stronie Arthobby czy dobrze rozumiem, że tekst "flaps follow with half of aileron throw" oznacza, że klapy maja pracować razem z lotkami na całej długości płata? Czyli wychylanie w górę też? Czy tylko robić je na wychylanie się w dół? Pytam bo od tego zależy ile kanałów odbiornika muszę dorwać, z klapami w jedną stronę tylko mogę je na Y dać ale jeśli mają pracować razem z lotkami to już osobne kanały są potrzebne.

Pracują razem z lotkami, w obie strony.

  • Dzięki 1
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Klapy działają. Butterfly bardzo fajnie spowalnia model, wreszcie mogę wybierać gdzie chcę lądować :)
Domiksowałem wysokość tak, że na włączonym butterfly model lekko opada w doł dziobem bez dotykania drążków a jak zachodzi potrzeba to mogę nurkowanie zwiększyć lub zmniejszyć wysokością. I zrobiłem sobie butterfly na przełączniku ze sprężyną, tuż przed przyziemieniem odpuszczam i w ten sposób klapy nie zaczepiają o ziemię.

Opublikowano

Na razie na 3poz przełączniku mam klapy ustawione wg instrukcji na cruise/thermal/slow thermal więc latam w cruise. Tzn latam to za duzo powiedziane na razie - krótkie wyciągnięcia w górę, parę kółek itp. Ale podoba mi się jak lata. 

Opublikowano

Nie, mam na razie tylko BF. Mix klap i wysokości? Czy klap i lotek? Bo o lotkach i klapach w manualu pisze, o klapach i wysokości już nie.

Opublikowano

Faktycznie, będę musiał to nieco przerobić na planie, bo nie jest jasne, jak ktoś zawodniczych modeli nie ustawiał.

 

Generalnie chodzi o to, ze jak zaciągasz ster wysokości, to klapy, razem z lotkami idą na 3st do dołu (niezależnie od ustawienia klap z suwaka/przełącznika) , a gdy oddajesz ster wysokości, to idą 2st do góry.

Jeśli masz możliwość to polecam krzywą, że klapy osiągają maksymalne wychylenie w połowie wychylenia steru wysokości, a później już nie zmeiniają położenia.

Czyli - zaciągasz ster wysokości, to klapy (z lotkami) idą w dół, w połowie wychylenia SW osiągaja 3st i dalej już wychylenie się nie zwiększa.

A jak oddajesz ster wysokości, to klapy (z lotkami) idą w górę, w połowie wychylenia SW osiągaja -2st i dalej już wychylenie się nie zwiększa.

 

 

  • Lubię to 1
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.