Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czy ktoś z kolegów używał tego paliwa w silnikach modelarskich benzynowych? Jeżeli ktoś może się wypowiedzieć to proszę o porównanie z PB 95

  • Lubię to 1
Opublikowano

Hej,

 

Te paliwo alkilatowe teoretycznie nie zawiera żadnych dodatkowych paskudztw w rodzaju alkoholu......

To chyba główna zaleta i różnica

 

Jd

Opublikowano

Pytanie do lotników  i automobilistów.

benzyny z biokomponentami  niszczą gumowe elementy gazników. Po półrocznej eksploatacji auta, gumowe elementy gazników Stromberg są  do wymiany, a nie są to tanie rzeczy.Głowica  silnika przestawiona  na paliwo bezołowiowe, - twarde gniazda zaworowe, brązowe prowadnice zaworów,  zawory też nie std.

Co  sądzicie o przejsciu na AvGas ?

 

Opublikowano
3 minuty temu, d9Jacek napisał:

Pytanie do automobilistów..

benzyny z biokomponentami  niszczą gumowe elementy gazników. Po półrocznej eksploatacji auta, gumowe elementy gazników Stromberg są  do wymiany, a nie są to tanie rzeczy.Głowica  silnika przestawiwiona  na paliwo bezołowiowe, - twarde gniazda zaworowe, brązowe prowadnice zaworów,  zawory też nie std.

Co  sądzicie o przejsciu na AvGas ?

 

Można jak się nie ma katalizatora, np ma się 2CV ?

AVGAS to nazwa, która pochodzi z połączenia dwóch słów z języka angielskiego, czyli „aviation gasoline” – co oznacza nic innego, jak benzynę lotniczą. Jak zostało wspomniane, stosowana jest ona do napędu samolotów, a dokładniej do tych wyposażonych w silniki tłokowe. Z cech charakterystycznych, warto dodać, że od benzyn samochodowych różni się przede wszystkim dodatkową zawartością czteroetylku ołowiu, który podwyższa liczbę oktanową.

Opublikowano
1 minutę temu, witold_pi napisał:

Można jak się nie ma katalizatora, np ma się 2CV ?

AVGAS to nazwa, która pochodzi z połączenia dwóch słów z języka angielskiego, czyli „aviation gasoline” – co oznacza nic innego, jak benzynę lotniczą. Jak zostało wspomniane, stosowana jest ona do napędu samolotów, a dokładniej do tych wyposażonych w silniki tłokowe. Z cech charakterystycznych, warto dodać, że od benzyn samochodowych różni się przede wszystkim dodatkową zawartością czteroetylku ołowiu, który podwyższa liczbę oktanową.

nie ma, zadne z moch aut  wyprodukowane w latach 60-tych nie ma katalizatora..Maja głowice poprzestawiane na  paliwo bezołowiowe.

I kolejne pytanie...czy są jakieś lopoty z nabyciem paliwa lotniczego i czy jest ogólnie dostępne ?

Opublikowano

https://www.avgas.pl/files/Benzyny lotnicze a benzyny samochodowe - cz.1.pdf

Podsumowanie

 

Benzyna lotnicza i benzyna samochodowa, mimo zbliżonego składu chemicznego, są to paliwa o odmiennych właściwościach fizykochemicznych i eksploatacyjnych. Odpowiadając na postawione na wstępie pytania, można stwierdzić: Poza szczególnymi przypadkami, określonymi instrukcjami eksploatacji i innymi przepisami, benzyny samochodowe nie mogą być użytkowane jako paliwo do silników lotniczych. Tankowanie statków powietrznych bezołowiowymi benzynami samochodowymi jest możliwe tylko wówczas, gdy zezwala na to instrukcja eksploatacji statku powietrznego i z zachowaniem ograniczeń eksploatacyjnych, wynikających z tej instrukcji. Stosowanie benzyn samochodowych do silników lotniczych, w nieuprawnionych formalnie przypadkach jest narażaniem załogi samolotu i osób postronnych na niebezpieczeństwo, z utratą życia włącznie i jest działaniem nieodpowiedzialnym.
W przypadku lotniczych benzyn etylizo-wanych nie mogą być one stosowane do tankowania samochodów, ze względu na możliwość zatrucia katalizatorów spalin oraz ochronę środowiska. Natomiast brak przeciwwskazań do tankowania samochodów bezołowiowymi benzynami lotniczymi, o odpowiednich właściwościach przeciwstukowych.

https://www.avgas.pl/files/Benzyny lotnicze a benzyny samochodowe - cz.2.pdf

Opublikowano

Od nowego roku zostanie wprowadzona benzyna E10. E95 nie będzie w ofercie.

Jaki wpływ E10 będzie miała na pracę modelarskich silników benzynowych ? 

A może trzeba będzie zastąpić dotychczasową E95 benzyną E98 ?

Opublikowano

Będą więcej palić ? Być może będą szybciej niszczyć wszelkie elementy niemetalowe i przyspieszać korozję stali. Mam samochód z 1993 roku na benzynę bezołowiową 90 oktan. Teraz będę musiał lać 98 ?

 

Opublikowano

Nie wiem jak obecnie bo wszystko się zmienia jak w kalejdoskopie  ale w https://www.epkwkaniow.pl/  Czechowice Dziedzice chłopaki jeździli normalnie z karnistrami i kupowali Avgas do swoich jetów. Tanio nie było tzn nie jest ;)

Edit.

Dzwoniłem- bez problemu można przyjechać i zatankować ile się chce - po umówieniu się.

Teoretycznie więc nigdzie nie powinno być przeciwskazań...

 

 

 

  • Dzięki 1
Opublikowano

Szanowni koledzy, dużo dowiedziałem się o benzynach wszelkiego rodzaju jednak nie otrzymałem odpowiedzi czy ktoś miał okazję pracować z benzyną alkalitową i jaki ma ona wpływ na pracę modelarskich silników benzynowych, najbardziej liczyłem na na kolegę jarek996 bo z tego co wyczytałem to takie paliwo można kupić w krajach skandynawskich w sklepach ogrodniczych

Z filmów na YOUTUBE można się dowiedzieć że to paliwo jest bardziej ekologiczne(!) ale nie wiem jak z mocą a przede wszystkim co z olejem w paliwie ( czterosuwy), czy trzeba stosować tak jak podaje producent silnika czy można mniej, a najbardziej mnie interesuje jak z mocą i czy trzeba przeregulować  gaźnik.   Zakupiłem to paliwo w Polskim sklepie internetowym (jest w drodze) i jak tylko będzie możliwość sprawdzenia go w moim siniku w modelu dam Wam znać. Pozdrawiam

  • Lubię to 1
Opublikowano
2 godziny temu, symon5 napisał:

Czyżby ......

Marku, bez "czyżby"...ma dodatek bio......

dlatego pytałem o paliwo lotnicze , 98 niszczy mi gumowe elementy gaznika

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.