Fiflet Opublikowano 13 Stycznia Autor Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia W takiej konfiguracji spokojnie ogarnę skrzydło demontowane na 2 wtyczkach 6 pin. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jerzy_R Opublikowano 13 Stycznia Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fiflet Opublikowano 13 Stycznia Autor Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia Dlaczego tak? Lotka ma być zasilana z innego ESC niż podwozie i klapy, dlatego u mnie są dwa zasilania. A klapy mozna połączyć kablem Y już w skrzydle, oszczędzając na kablu i ograniczając ilość kabli w kadłubie. Czy w kadłubie czy w skrzydle klapy będą musiały być na kablu Y. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jerzy_R Opublikowano 13 Stycznia Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 3 minuty temu, Fiflet napisał: Lotka ma być zasilana z innego ESC niż podwozie i klapy Przepraszam, zapomniałem o tym rozdziale zasilania Można na złączu 8-mio pinowym 1 - "+" lotki 2 - "+" klapy, podwozie 3 - "_" masa całości 4,5,6,7 - sygnały sterujące serwami 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fiflet Opublikowano 13 Stycznia Autor Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia Tylko nie wiem za bardzo po co robić to na wtyczce 8 pin, a nie na 6 pin. I tak w kadłubie będę je łączył. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jerzy_R Opublikowano 13 Stycznia Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 11 minut temu, Fiflet napisał: po co robić to na wtyczce 8 pin Aby mieć każde serwo osobno sterowane, bo sobie kiedyś coś wymyślę i będę się wkurzał, że mam na "Y"-ku... Ale to mój wymysł, i mnie te 10gramów dodatkowego kabelka+złączki by nie przeszkadzał. Rób po swojemu i na moje pisanie nie zważaj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fiflet Opublikowano 13 Stycznia Autor Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia No i kolejna trudność przy skrzydle. Z takim sposobem poprowadzenia przewodów nie jestem w stanie skorzystać z standardowej skrętki do serw. Chodzi przede wszystkim o różną średnicę przewodu na zasilanie czy sygnał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jerzy_R Opublikowano 13 Stycznia Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 55 minut temu, Fiflet napisał: No i kolejna trudność przy skrzydle. Z takim sposobem poprowadzenia przewodów nie jestem w stanie skorzystać z standardowej skrętki do serw. Chodzi przede wszystkim o różną średnicę przewodu na zasilanie czy sygnał. Tym sposobem, ze swoim tematem dogonisz kolegę, o którym wcześniej wspominałem. To naprawdę jest sztuczny problem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fiflet Opublikowano 13 Stycznia Autor Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia Nie planuje go doganiać ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toretto1995 Opublikowano 14 Stycznia Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia Na przewodach plusowych daj sobie szeregowo po diodzie Schottki i uzyskasz zasilanie redundantne. Jeśli padnie jeden ESC to wszystko zasila drugi i na odwrót. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fiflet Opublikowano 17 Stycznia Autor Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia Przyszły serwa klap i nie mam pewności czy są to oryginalne TowerPro. Tam gdzie wskazuje strzałka, z tego co się orientuję powinny być wgłębienia. Po za tym nie ma tu żadnego łożyska. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fiflet Opublikowano 17 Stycznia Autor Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia Jest też serwo pokrywy podwozia (niebieskie), są serwa kierunku które na zdjęciu wyszły jak czarne a są granatowe. I są też serwa klap z którymi nie wiem co zrobić, zastanawiam się czy ich nie odesłać i szukać bardziej oryginalnych. Na zdjęciu są też wtyczki 8 pin, takie wybrałem.? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jerzy_R Opublikowano 17 Stycznia Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia Wybacz, ale: - w przypadku tych tanich serw nigdy nie widziałem aby w opisie wspominano o łożyskach - jak udowodnisz, że to podróba, kiedy nie masz 100% oryginału? 4 godziny temu, Fiflet napisał: z tego co się orientuję powinny być takie coś to se można włożyć... - miały być serwa Corony a kupiłeś co kupiłeś więc nie narzekaj - a skoro kupiłeś 1,8 kg (kiedy poprzednio mowa była o 4kg serwach) to trzeba było zbierać choćby na CS-929MG (2,5/2,7kg przy 12,5g) Na Twoim miejscu najpierw zabrałbym się za budowę modelu a na resztę zbierał... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fiflet Opublikowano 17 Stycznia Autor Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia Serwa corona (te 4kg) są na lotki, skręt przedniego koła i ster wysokości. Idą z Chin.? TowerPro miały być na klapy od początku, wystarczy czytać posty. Teraz muszę pomyśleć nad innymi bo widzę że TowerPro się tu nie sprawdzi. Zawsze przed budową modelu kompletuje najważniejsze wyposażenie, potem materiały a reszta potrzebnych rzeczy wyjdzie przy budowie. 26 minut temu, Jerzy_R napisał: trzeba było zbierać choćby na CS-929M Nie muszę zbierać, poprostu myślałem że TowerPro będzie tu ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fiflet Opublikowano 18 Stycznia Autor Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia Stwierdziłem że szkoda czasu na szukanie dobrej jakości serw TowerPro. Miały być na klapy ale zamiast nich będą wcześniej wspomniane Corona CS929MG. Na kierunek zostają TowerPro SG92R, są dużo lepszej jakości niż TowerPro MG90S, oczywiście z tych co mi przyszły. Mają też większy moment bo 2,5kg. Jedno z serw steru kierunku: Oraz serwo pokrywy podwozia 5g: I w temacie serw już wszystko wiem, odbiornik, akumulatory, przewody, wtyczki mam wybrane. Zostaje więc ostatni temat związany z podwoziem, trzeba tu wybrać jakiś squencer aby pokrywa przedniego podwozia współgrała z mechanizmami. Najpierw ma się otworzyć pokrywa przedniego podwozia, potem wysuwa się podwozie (pokrywa się nie zamyka). I w odwrotnej kolejności przy chowaniu. W przypadku gdy pokrywa jest tylko przy jednym mechanizmie stosować mały pojedynczy squencer np. taki: https://a.aliexpress.com/_EzGGGHj Czy podpinać wszystkie mechanizmy pod squencer aby podwozie rozkładało się równocześnie, bo gdy będzie osobny to zanim otworzy się pokrywa to podwozie główne będzie już wysunięte. Ewentualnie taki: https://a.aliexpress.com/_EydKP3T Może całkiem inne rozwiązanie. Pierwszy raz mam styczność z podwoziem chowanym dlatego prosił bym o pomoc jak to rozwiązać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 18 Stycznia Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia Spróbuj mechanicznie zrobić klapę podwozia, będzie jeden problem mniej. Gumka, sprężynka, drucik itp Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fiflet Opublikowano 18 Stycznia Autor Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia Myślałem o tym ale to jednak nie to, chciałbym żeby było serwo. Według mniej jest prościej pod kątem budowy, nie trzeba kombinować z sprężynami, gumkami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 18 Stycznia Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fiflet Opublikowano 18 Stycznia Autor Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia Bardzo fajne rozwiązanie, widziałem inne i tamte jakoś do mnie nie przemawiają. W takim przypadku poprostu łączy się wszystkie mechanizmy w jedną wtyczkę i to wpina się do odbiornika, lub sygnał do odbiornika a zasilanie z drugiego ESC jak u mnie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japim Opublikowano 18 Stycznia Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia Godzinę temu, Fiflet napisał: Myślałem o tym ale to jednak nie to, chciałbym żeby było serwo. Według mniej jest prościej pod kątem budowy, nie trzeba kombinować z sprężynami, gumkami. Prosciej = mniej wysilku = wieksza masa, bo serwo to minimum 15 gramow (serwo + wtyczka + kabel + sekwenser) 3 x serwa i jestes juz prawie 50g do przodu. Zrob wiecej takich "nieoszczednosci" i bedziesz sie potem zastanawial czemu lata jak cegla. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi