Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dlaczego tak? 

 

Lotka ma być zasilana z innego ESC niż podwozie i klapy, dlatego u mnie są dwa zasilania. A klapy mozna połączyć kablem Y już w skrzydle, oszczędzając na kablu i ograniczając ilość kabli w kadłubie. Czy w kadłubie czy w skrzydle klapy będą musiały być na kablu Y.

Opublikowano
3 minuty temu, Fiflet napisał:

Lotka ma być zasilana z innego ESC niż podwozie i klapy

Przepraszam, zapomniałem o tym rozdziale :) zasilania

 

Można na złączu 8-mio pinowym

1 - "+" lotki

2 - "+" klapy, podwozie

3 - "_" masa całości

4,5,6,7 - sygnały sterujące serwami

 

  • Lubię to 1
Opublikowano

Tylko nie wiem za bardzo po co robić to na wtyczce 8 pin, a nie na 6 pin. I tak w kadłubie będę je łączył.

Opublikowano
11 minut temu, Fiflet napisał:

po co robić to na wtyczce 8 pin

Aby mieć każde serwo osobno sterowane, bo sobie kiedyś coś wymyślę i będę się wkurzał, że mam na "Y"-ku...

Ale to mój wymysł, i mnie te 10gramów dodatkowego kabelka+złączki by nie przeszkadzał.

Rób po swojemu i na moje pisanie nie zważaj :) 

Opublikowano

No i kolejna trudność przy skrzydle. Z takim sposobem poprowadzenia przewodów nie jestem w stanie skorzystać z standardowej skrętki do serw. Chodzi przede wszystkim o różną średnicę przewodu na zasilanie czy sygnał. 

 

Opublikowano
55 minut temu, Fiflet napisał:

No i kolejna trudność przy skrzydle. Z takim sposobem poprowadzenia przewodów nie jestem w stanie skorzystać z standardowej skrętki do serw. Chodzi przede wszystkim o różną średnicę przewodu na zasilanie czy sygnał. 

 

Tym sposobem, ze swoim tematem dogonisz kolegę, o którym wcześniej wspominałem.

To naprawdę jest sztuczny problem...

Opublikowano

Na przewodach plusowych daj sobie szeregowo po diodzie Schottki i uzyskasz zasilanie redundantne.

Jeśli padnie jeden ESC to wszystko zasila drugi i na odwrót.

image.png.db65b69cbed5aec67094174439dcbb50.png

Opublikowano

Przyszły serwa klap i nie mam pewności czy są to oryginalne TowerPro.

IMG_20240117_154506.thumb.jpg.e138a180b8269a2ebe506886df4cb8c2.jpg

Tam gdzie wskazuje strzałka, z tego co się orientuję powinny być wgłębienia. Po za tym nie ma tu żadnego łożyska. 

 

 

Opublikowano

 

Jest też serwo pokrywy podwozia (niebieskie), są serwa kierunku które na zdjęciu wyszły jak czarne a są granatowe. I są też serwa klap z którymi nie wiem co zrobić, zastanawiam się czy ich nie odesłać i szukać bardziej oryginalnych. 

IMG_20240117_185626.thumb.jpg.5665daa6f3cb53cfdb01c703351259cb.jpg

Na zdjęciu są też wtyczki 8 pin, takie wybrałem.?

 

Opublikowano

Wybacz, ale:

- w przypadku tych tanich serw nigdy nie widziałem aby w opisie wspominano o łożyskach

- jak udowodnisz, że to podróba, kiedy nie masz 100% oryginału? 

4 godziny temu, Fiflet napisał:

z tego co się orientuję powinny być

takie coś to se można włożyć...

- miały być serwa Corony a kupiłeś co kupiłeś więc nie narzekaj

- a skoro kupiłeś 1,8 kg (kiedy poprzednio mowa była o 4kg serwach) to trzeba było zbierać choćby na CS-929MG (2,5/2,7kg przy 12,5g)

 

Na Twoim miejscu najpierw zabrałbym się za budowę modelu a na resztę zbierał...

Opublikowano

Serwa corona (te 4kg) są na lotki, skręt przedniego koła i ster wysokości. Idą z Chin.? TowerPro miały być na klapy od początku, wystarczy czytać posty. 

Teraz muszę pomyśleć nad innymi bo widzę że TowerPro się tu nie sprawdzi.

 

Zawsze przed budową modelu kompletuje najważniejsze wyposażenie, potem materiały a reszta potrzebnych rzeczy wyjdzie przy budowie.

26 minut temu, Jerzy_R napisał:

trzeba było zbierać choćby na CS-929M

Nie muszę zbierać, poprostu myślałem że TowerPro będzie tu ok.

Opublikowano

Stwierdziłem że szkoda czasu na szukanie dobrej jakości serw TowerPro. Miały być na klapy ale zamiast nich będą wcześniej wspomniane Corona CS929MG.

 

Na kierunek zostają TowerPro SG92R, są dużo lepszej jakości niż TowerPro MG90S, oczywiście z tych co mi przyszły. Mają też większy moment bo 2,5kg.

 

Jedno z serw steru kierunku:

IMG_20240118_141906.thumb.jpg.30c64dbfce95eccbf5bb9599c1abab70.jpg

 

Oraz serwo pokrywy podwozia 5g:

IMG_20240118_142341.thumb.jpg.47d1b35308b7854e9714d33f4df6cdf2.jpg

 

I w temacie serw już wszystko wiem, odbiornik, akumulatory, przewody, wtyczki mam wybrane.

 

Zostaje więc ostatni temat związany z podwoziem, trzeba tu wybrać jakiś squencer aby pokrywa przedniego podwozia współgrała z mechanizmami. Najpierw ma się otworzyć pokrywa przedniego podwozia, potem wysuwa się podwozie (pokrywa się nie zamyka).

I w odwrotnej kolejności przy chowaniu.

 

W przypadku gdy pokrywa jest tylko przy jednym mechanizmie stosować mały pojedynczy squencer np. taki:

https://a.aliexpress.com/_EzGGGHj

 

Czy podpinać wszystkie mechanizmy pod squencer aby podwozie rozkładało się równocześnie, bo gdy będzie osobny to zanim otworzy się pokrywa to podwozie główne będzie już wysunięte. Ewentualnie taki:

https://a.aliexpress.com/_EydKP3T

 

Może całkiem inne rozwiązanie.

Pierwszy raz mam styczność z podwoziem chowanym dlatego prosił bym o pomoc jak to rozwiązać.

Opublikowano

Myślałem o tym ale to jednak nie to, chciałbym żeby było serwo. Według mniej jest prościej pod kątem budowy, nie trzeba kombinować z sprężynami, gumkami.

Opublikowano

Bardzo fajne rozwiązanie, widziałem inne i tamte jakoś do mnie nie przemawiają.

W takim przypadku poprostu łączy się wszystkie mechanizmy w jedną wtyczkę i to wpina się do odbiornika, lub sygnał do odbiornika a zasilanie z drugiego ESC jak u mnie?

 

Opublikowano
Godzinę temu, Fiflet napisał:

Myślałem o tym ale to jednak nie to, chciałbym żeby było serwo. Według mniej jest prościej pod kątem budowy, nie trzeba kombinować z sprężynami, gumkami.

 

Prosciej = mniej wysilku = wieksza masa, bo serwo to minimum 15 gramow (serwo + wtyczka + kabel + sekwenser) 3 x serwa i jestes juz prawie 50g do przodu. Zrob wiecej takich "nieoszczednosci" i bedziesz sie potem zastanawial czemu lata jak cegla. 

 

  • Lubię to 1
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.